איך הופכים בלוג לעסק - סיכום הרצאתה של anne - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
איך הופכים בלוג לעסק מכניס, סיכום הרצאתה של אן מהבלוג your little black book
סיכום הרצאה מכנס בלוגריות באמסטרדם

איך הופכים בלוג לעסק – סיכום הרצאתה של anne

את סיכום ההרצאה הראשונה של הולי בקר פרסמתי לפני שבועיים, ממליצה לקרא ואז להמשיך בפוסט הנוכחי.

במהלך הכנס היתה תחושה מאוד גדולה שהבלוגריות הגיעו לכנס כי הן רוצות לדעת איך הופכים את הבלוג לעסק. איך מרוויחים מהבלוג. לטובת מענה על השאלה הזאת הביאו שתי הרצאות, האחת איך בלוג הופך לחנות און ליין והשניה הרצאה של Anne מהבלוג your little black book שהסבירה איך הבלוג שלה הפך למותג ולמקום העבודה של הבלוגרית.

את ההרצאה השניה אני מפרטת בפוסט הזה כי היא נתנה מספר טיפים טובים בעיני, כולל הנושא הבלתי מדובר "תמחור". כל התמונות צולמו על ידי במהלך הסיור.

כנס בלוגריות באמסטרדם סיכום הרצאה איך הופכים בלוג לעסק מכניס

אבל לפני זה סיפור קצר ואישי על הכח של כתיבה והחשיבות של אותנטיות.

הבלוג your little black book הוא בלוג של המלצות תיירות באמסטרדם ובעולם, הבחורה מאוד פוטוגנית ונראית מאוד נחמדה, ולכן, ביום לפני הכנס עצמו, החליטו מארגני הכנס על ארבע שעות של טיול אינסטגרם באמסטרדם עם בלוגריות מובילות. אני בחרתי את הבלוגרית אן, כי חשבתי לעצמי שבטח היא תהיה מאוד נחמדה ויהיה גם נחמד לגלות את הדמות שמאחורי הבלוג, בנוסף להרצאה, שבוודאי תוסיף לי עוד שכבת אישיות.

בואו נגיד ככה, יש הבדל גדול מאוד בין בלוגרית של המלצות על מקומות באמסטרדם ובין היכולת שלה להוביל קבוצת טיולים. או בקיצור, מדריכת טיולים היא לא.

הרגשתי שאנחנו סתם מסתובבות בעיר תוך כדי שהיא מצביעה על חנויות ואומרת "פה אני אוהבת לקנות אבל בגלל שאנחנו קבוצה גדולה אי אפשר להכנס ולצלם… wtf?"חבל.

amsterdam

 

עם זאת היה סיור מדהים.
א. פגשתי יזמת ישראלית מטורפת שקשורה לצלמים ולבלוגים, הכרנו בכנס שלי וקבענו להפגש פה בכנס, עוד תשמעו על זה בהמשך ואני מבטיחה לכן שיעוף לכן הכובע בטירוף!

ב. כבר שנה שאני מבלבלת למגדלור (בנזוגי) את המוח שהצמיד שקניתי שנה שעברה שכתוב עליו "dream big" רוצה אחות. ומיפיתי בגוגל מפס את החנות בה קנינו בפעם האחרונה אותו על מנת שנחזור ונקנה עוד.

מפה לשם לא הספקנו…. אמנם כן הגענו להרכיב תיק ב oshop אבל לצמיד לא הגענו. עצוב מאוד.
במהלך הסיור חשבתי על הצמיד שאזמין באינטרנט, ותוך כדי ההליכה בסיור האינסטגרם המעפאן אני קולטת שנכנסנו לרחוב של חנות הצמידים והופס עברנו את החנות ומיד עברנו לרחוב מקביל.

אחרי שתי דקות התעשתתי על עצמי, רצתי לקידמת הטור סיפרתי ל ANNE את הסיפור על הצמיד ואמרתי לה "אני חיבת לחזור אחורה ולקנות צמיד, גם אם זה נשמע לך הדבר הכי אובססיבי ודבילי שמישהי אי פעם אמרה לך".
תיארתי לעצמי שהיא תגיד לי "אוקי, אז ניפגש במקום x בעוד רבע שעה", במקום זה, היא פשוט עשתה אחורה פנה והלכה אחרי, ואחריה טור ענק של כשלושים בלוגריות.
היתי בשוק, כשנכנסתי לחנות כולן חיכו לי מחוץ לחנות (מה?! למה אתן לא נכנסות), סיפרתי למוכרת שאני כבר שנה מחכה לחזור לחנות שלה ולקנות צמידים שמשלימים את הסיפור של dream big שעל הצמיד שלי.

מכיוון והיה לי לא נעים מהממתינות מעבר לכביש קראתי את רשימת הצמידים שהיו שם מהר ואמרתי לה "את זה ואת זה אני רוצה", נתתי לה שטר של חמישים יורו, היא החזירה לי עודף (אין לי מושג כמה זה באמת עלה לי, מרוב התרגשות ולחץ מהממתינות לא הסתכלתי על המחיר), חיבקתי אותה חזק ואמרתי לה "בזכות הצמיד שלך הצלחתי להגשים השנה חלומות " ואז היא אמרה לי "בזכות הצמידים שלקחת זאת רק תחילת הדרך שלך".

בהפסקה הראשונה שהיתה לנו הסתכלתי על שני הצמידים החדשים שלי "dream it wish it do it" ו "my life my rules". כנראה שהיא צודקת, כי אני למדתי שעם צמידים לא מתווכחים

 

כנס בלוגריות באמסטרדם סיכום הרצאה איך הופכים בלוג לעסק מכניס

איך להפוך את הבלוג לעסק  your little black book

אן בת שלושים ושלוש גרה באמסטרדם, היא מודה שיש לה תשוקה לחקור מקומות, היא אוהבת לטייל ובעיקר לאכול. לפני ארבע שנים החלה לכתוב את הבלוג שלה, בהתחלה על אמסטרדם ובהמשך גם על העולם.
לאחר שנתיים הבלוג הוגדר כבלוג האורבני הגדול בהולנד.

אן התחילה לכתוב את הבלוג כי תמיד הלכה למקומות שונים שרק נפתחו והיא צילמה ותייגה באינסטגרם שלה.  לאחר זמן התחילו לשאול אותה מה השם של המקומות אליהם היא הולכת.
היא הגיעה למסקנה שבאינטרנט תמיד שואלים שאלות ומבקשים מידע, במיוחד  למקומות והמלצות על טיולים, במיוחד השאלה הראשונה "לאן ללכת (איפה שהתיירים לא הולכים)".

אן חושבת שהיא היתה ביו הראשונים שהתחילה לכתוב באמסטרדם על העיר.
בהתחלה הבלוג היה תחביב, עם זאת, בזכות שהכתיבה הגיעה לה כל כך בקלות, היא הרגישה שאין לה קושי להתמיד בכתיבה ולגרום לאנשים לתת בה אמון, כי הבלוג היה חלק מהדרך בה היא חיה.

 

מה הנישה של הבלוג?

חשוב בעיני אן להגדיר נישה לבלוג, ככה הוא יותר מדויק ואיכותי.
הנישה של הבלוג שלה: מקומות לוהטים נחשבים בעיר, מה שקורה באמסטרדם, המלצות על מקומות שקשורות לאוכל, מדריך עירוני והדרכת תיירות.
אן מאמינה שבגלל שהיא כותבת עצות אנשים ממשיכים לקרא אותה, היא שמה לב לכל הדברים החדשים שקורים באמסטרדם וכותבת אותם לטובת הקוראים שרוצים לדעת לאן ללכת ואיפה לבלות.

כנס בלוגריות באמסטרדם סיכום הרצאה איך הופכים בלוג לעסק מכניס

אן פירטה את הערך של הבלוג שלה: היא עוזרת לאנשים להבין מה חדש בעיר מבלי שהם יעבדו כל כך קשה ולכן אנשים קוראים אותה, אנשים מבינים שיש לה המלצות גם לערים נוספות בעולם, דבר שעוזר לה למשוך קהל נוסף, ולכן בפעם הבא, כשהם יטיילו בעולם הם יבינו שיש להם מה לקבל מהבלוג שלה כי יש מדריכים גם לטיולים נוספים.

עבור אן, האורבניות , הערים הן הבסיס בשבילה להכיר את העולם, היא מכריחה את עצמה למצא בערים אפילו המגעילות בעולם כמו אינדונזיה ומנילה למצא שם את המקומות המעניינים והטובים ביותר

איך הבלוג הפך למותג?

כיום, הבלוג של אן נחשב למותג בהולנד: השנה היא הוציאה שני ספרים, אפליקציה על הדרכה של העיר, ערוץ יוטיוב ועוד היד נטויה.
אן טוענת שהרקע שלה בתור מנהלת שיווק עזר לה כי היא יודעת איך לעבוד עם מפרסמים ואיך עובד שוק הפרסום בהולנד.

את השינוי מבלוג למותג היא נוקפת לזכות הרגע בו היא הבינה שהיא משתמשת בכישורים שלה לטובת הבלוג, קרי, הוא הופך למימוש הפוטנציאל של הכישורים שלה ובזכות זה הוא צומח. כשהיא הבינה זאת היא החליטה להשתמש בכישורים העסקיים שלך לטובת הפיכת הבלוג למותג ולעסק.

את התוכן של הבלוג הפכה לאפליקציה בזכות עצת הקהל שקורא אותה, כי הם רוצים למצא תוכן שמתאים למקום שבו הם נמצאים, תשיק את האפליקציה בחודש הבא, בינתיים הורידו 4000 משתמשים, כל עוד זה בבטא יורידו חינם לאחר מכן בתשלום.
לא הכל זהב – אן שיתפה אותנו שיש לה קושי להביא קהל לערוץ שלה ביוטיוב, זה לא הולך כמו שהיא ציפתה.
כשאן הגיעה לעשרת אלפים משתמשים יוניקים בחודש התחילה להרוויח כסף מהבלוג וכשהיגעה למאה אלף התפטרה מהעבודה  לאחר שנתיים והפכה לבלוגריות במשרה מלאה

כנס בלוגריות באמסטרדם סיכום הרצאה איך הופכים בלוג לעסק מכניס

ולאחר ההקדמה ההו כה ארוכה הזאת, טיפים של אן איך להפוך את הבלוג לעסק?

טיפ #1: האם את רוצה להיות יזמת?
צריך להבין שבלוגרית במשרה מלאה זה להיות בעלת עסק, ולא סתם עסק אלא להיות יזמת. המשמעות היא: לנהל עסק עם לקוחות, להעסיק אנשים, להיות יום אחד באפ ויום אחד בדאון.
ולכן, אם את לא חושבת שלהיות יזמת מתאים לאופי שלך, תמשיכי בבלוג כתחביב שמעניק לך אושר והנאה כי להיות יזמת זה להיות בלוגרית במשרה מלאה, מקצועית, אשת עסקים.

טיפ #2: תהיי רצינית
גם כשהוא עדיין לא עסק, תתייחסי לבלוג בתור עסק. את צריכה להיות רצינית כי ככה יתפסו את הבלוג שלך רציני, זה יעזור להרבה דברים כמו כשתצטרכי ליצור קשר ולדבר עם מותגים, כבר אז תתנהגי כאילו את כבר עסק.

טיפ #3: תשקיעי בבלוג זמן

אם את מאמינה בקונספט של הבלוג שלך ואת חושבת שיש לך פיקסל של מקום באינטרנט אז יש לך מקום להצליח. הבלוג לא מצליח בין לילה. אן השקיעה  את ימי ראשון לבלוג, פרסמה שני פוסטים בשבוע, פתאום אנשים התחילו להגיב.  התחילה לכתוב עוד וזה לוקח הרבה זמן.כשהתפטרה עבדה 40 שעות בשבוע לטובת הבלוג שלה.  צריך למצא את הזמן ולפעמים להקריב דברים שאת לא יכולה לפנות להם זמן.

טיפ #4: לייצר תוכן בהתחלה שמביא הרבה טראפיק.
לכתוב ולכתוב ולכתוב. עוד תוכן יביא עוד אנשים שיקראו ולכן להעלות את הכמות של הפוסטים. אן העלתה 21 פוסטים בשבוע כי היה לה מה לספר, לאחר מכן התמקדה בתוכן ולא בכמות, זה עזר לה לבנות את האוטוריטה שהיא ואת מספר הקוראים.
כיום יש לה 11000 מנויים, בהתחלה היא לא הבינה עד כמה מנויים לבלוג הם חשובים ולכן היא ממליצה להתחיל לבנות את המנויים  כבר מההתחלה של הבלוג.
(הערה שלי: הסגנון של אן בבלוג הוא די לקוני ואינפורמטיבי. הפוסטים הם קצרים וממוקדים. וככה גם נראה הסיור שלה בעיר… אם היתי קוראת לעומק את הפוסטים בבלוג, היתי מצפה לסיור של touch and go ולא לסיור של עומק והיכרות עם ההמלצות, כפי שציפיתי)

טיפ #5: שימוש ברשתות חברתיות
תגבירו את הטראפיק על ידי שימוש ברשתות חברתיות בהן יש לכן נוכחות. בנוסף תשתמשו במספר רשתות חברתיות  כי אי אפשר לדעת מתי ואם כולם יזוזו מרשת אחת ואז, במידה ושמתן את הביצים בסל אחד, אתן אבודות במידה ואין לכן עקבות ברשתות אחרות.

טיפ #6: להיות עקבית בתוכן
כדאי ליצור עקביות בתוכן של הבלוג לטובת המותגים. בנוסף כדאי לבדוק כיצד הבלוג נראה מבחינה ויזואלית. מותגים לא אוהבים לעבוד עם אתרים לא יפים, הבלוג שלך צריך להיראות מעולה כי זה מושך מותגים, ולכן, אן התחילה לעבוד על מיתוג ולוגו שיכול לעבוד טוב בכל סוגי המדיה.

כנס בלוגריות באמסטרדם סיכום הרצאה איך הופכים בלוג לעסק מכניס

טיפ #7: לכתוב חינם ובתשלום
לאחר שנה אן הבינה שקמפיין אחד גדול יביא לה הרבה יותר מביקורת של שלוש מסעדות ולכן היא עשתה לעצמה הגדרה מאוד ברורה בין חסות ויח"צ.רוב התכנים בבלוג שלה הם ביקורת מסעדות ולא תוכן שקונים ממנה כי זה נותן לה את האפשרות לכתוב גם דברים פחות טובים, כמו אוכל נחמד אבל נראה לא משהו. היא מרגישה שהכתיבה של היח"צ מאפשרת לה לשמור על האוטוריטה שלה כי אי אפשר לקנות את הביקורת שלה על המסעדה, היא כותבת רק על דברים שהיא אוהבת  ולא מבזבזת את הזמן שלה על דברים שלא שווה לה ללכת אליהם.

אן מאמינה שאם הקהל שלך לא מאמין לך את פשוט גמורה ולכן החליטה שרק את התחום של לייף סטייל הם ייחשבו בבלוג שלה כהכנסה כספית בתור קמפיין של תוכן שיווקי.

האני מאמין שלה הוא מי שרוצה פרסום אצלה צריך לשלם לה על המקום שהיא מייצרת, על הקוראים, על ההתמדה, על הדיוק בתכנים ובקהל.  לרוב, בעלי הקמפיינים מקבלים את זה ולכן העצה שלה היא שכדאי לחשוב מה בבלוג יקבל פרסום חינם ומה בבלוג הינו בתשלום.

 

טיפ #8 תכנית כלכלית לבלוג
עשו תכנית בשביל שהבלוג יהיה עסק, תדעו כמה כסף הבלוג צריך להכניס לכן וכמה עולה לפרסם אצלכן. אחד הרגעים הקריטים עבור אן היה כשהיא הכינה חומרים לרואה חשבון והיא הבינה שמרוויחה מספיק בשלושה חודשים בדומה לעבודה שלה, היא האמינה שהיא יכולה להרוויח אף יותר אם רק היה לה זמן

טיפ #9  שיתופי פעולה עם מותגים בעלי תקציב
תחפשו שיתופי פעולה מסחריים שמתאימים לבלוג שלכם שיש להם תקציב, תהיו פתוחות בראש ואל תגידו לא באופן אוטומטי, תחשבו איזה ערוצי פרסום יש לבלוג,  איזה סוג תוכן תייצרו למותג,  איך אפשר לשתף פעולה עם המותג , תהיו פתוחות בראש ויצירתיות.

טיפ #10 תחסכו קצת כסף לפני שהבלוג הופך למקצוע
תתמקדי בעיקר,תכתבי תהיי ותעשי את הבלוג שלך למשך ששה חודשים כי יש לך את הכסף שחסכת לזה, ברגע שאת מתמקדת בבלוג הוא יצליח ומגדל, פשוט אל תזוזי הצידה.
כשאת יוצאת לעצמאות באמצעות הבלוג אל תתביישי לאמר שאת בלוגרית במשרה מלאה בשביל שאנשים שאת מכירה יוכלו לעזור לך למצא הזדמנויות. כשאת כותבת ליחצ"נים שאת עובדת למחייתך בבלוג הם מבינים שצריך לשלם לך.
(הערה אישית שלי – פה רב הבלוגריות בקהל זזו באי נעימות על הכסא, הן מבינות שצריך להשתנות הרבה בעולם של היח"צ והשיווק ואיך הבלוגריות נתפסות בעיניהם, גם בישראל זה ככה, אבל אני ממש אופטימית לגבי הנושא הזה)

טיפ #11 לא לשכח שיש חיים מעבר לבלוג
צריך להזהר לא להתיש את עצמך כי אחרי שלוש שנים הבנתי שאני לא מבלה עם החברות ולא הולכת לחדר כושר ורק עובדת כל הזמן וזה ביאס אותי ועכשיו אני עוצרת הרבה פעמים ואומרת לעצמי זה יותר מדי וזה לא כיף.
אני עובדת הרבה, ההכנסה היא לא פסיבית אין כזה דבר. אני כרגע מעסיקה אנשים שיכתבו עבורי בבלוג.

האנשים שעוקבים אחרי אוהבים יותר את סיפורי האוכל, אני מכירה אותם כי תמיד יש אנשים שמזהים אותי ברחוב  פה באמסטרדם ובעולם וזה מטורף, הם בכל מקום וכשאני פוגשת מישהו אני תמיד שואלת איזה פוסט אחרון קראת, מה את אוהבת, תמיד נחמד לבדוק מה הם אוהבים.

כנס בלוגריות באמסטרדם סיכום הרצאה איך הופכים בלוג לעסק מכניס

אז כמה עולה לפרסם אצל אן תוכן שיווקי בבלוג?

כשהיו לי עשרת אלפי קוראים שילמו לי 1000 יורו לכתבה
במחשבה לאחור יכלתי לבקש יותר, משהו כמו 1500 יורו, זה עדיין לא הרבה כי זה המון עבודה
כשהיו לי חמישים אלף אפשר לבקש 1750 יורו
כשהיו לי מאה אלף קוראים בחודש שילמו לי  2000 יורו רק לפוסט בבלוג
חשוב לציין שאני גם מיצרת תוכן מעבר לפוסטים בבלוג, בערוצים שונים במדיה חברתית , ולערוצים הללו, מעבר לבלוג אני מבקשת בנפרד תקציב וגם תמיד יש את הדיונים על כמות העבודה והתוכ. זה מאוד נתון למו"מ.
בגדול זה תלוי ביצירה, קמפיין במדיה חברתית עומד סביב  2500-3000 יורו כשיש לך 150,000 קוראים.

חשוב שהכסף לא ישרוף את התוכן.

את צריכה להכיר את הערכים שלך ואת המוצרים שאת מפרסמת.
אני משתדלת לתת עוד משהו אקסטרא שמראה שאני אוהבת את המותג שילם לי ואז הם באים שנה הבאה עם תקציב הרבה יותר גבוה.

ולסיום: הטיפ הכי גדול שאני יכולה לתת לבלוגרית שרוצה להפוך את הבלוג לעסק – לעולם אל תעבדי בחינם ותשלמי לאחרים שעובדים איתך.

כנס בלוגריות באמסטרדם סיכום הרצאה איך הופכים בלוג לעסק מכניס

טוב, אין ספק שההרצאה של אן היתה הרבה יותר טובה מהסיור ברחובות….

יצאתי מההרצאה שלה עם ים של מחשבות לגבי הפיכת בלוג למקצוע, ואיך בלוגריות בישראל יכולות לייצר הכנסה בזכות כתיבת תוכן, איך אפשר לשתף פעולה עםמותגים בעלי תקציב לטובת שימוש ראוי בכוחו של בלוג ועוד שאלות רבות שקשורות לבלוגריות בישראל ולמערכת התקשורת והפרסום בארץ.

אה, ובזכות השאלות הללו עלה לי רעיון מדהים לכנס הבא 🙂 אבל על זה עוד יסופר בהמשך. בינתיים שוחחתי עם שלושה מציגים פוטנציאלים, הראשון נדלק אש על הרעיון (פורמט שונה ממה שהיה לנו עד כה), השניה כבר שלחה לי רעיונות נוספים לכנס המשך חחח והשלישי לא רלוונטי כי הוא עובד רק עם יצרני תוכן מעל למליון קוראים בחודש, נו, באמת. לא קריטי, יש עוד מציגים שטרם ענו לי למיילים ששלחתי עוד מאסמטרדם.

מה את לוקחת מההרצאה? אני לוקחת את התהליך שאן עברה שמאוד דומה במספר אירועים לתהליך שאני עברתי עם הבלוג שלי להפיכת התחביב למקצוע מכניס.

+++++++++++++++++++

סדנאות קרובות אודות כתיבת בלוג:

  1. סדנת בלוגינג – בניית עמוד שדרה לבלוג ואסטרטגית תוכן, מפגש חד פעמי של ארבע שעות. יתקיים בתאריך 20/12/2016 פרטים נוספים והרשמה בלינק
  2. סדנת בניית בלוג בויקס – 4 מפגשים בהם אנו לומדות מה זה בלוג, איך פותחים בלוג בויקס, בנית עמוד שדרה, אסטרטגית תוכן והפצה. המפגש הראשון יתקיים בתאריך 28/11/2016 כל הפרטים והרשמה בלינק

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

21 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק