איך מנהלים משבר ברשת - המשבר בין מנהל מלון אירי וולוגרית - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
מה עושים בזמן שיימינג?

איך מנהלים משבר ברשת – המשבר בין מנהל מלון אירי וולוגרית

טוב זה פוסט מתפרץ כמו חדשות מתפרצות כי הרשת גועשת!

מי עוד לא שמעה על הוולוגרית שביקשה ללון תמורת סיקור בבית מלון אירי והשיימינג שבעל המלון עשה לה?

ובכן, למי שעוד לא שמעה מוזמנת להתחיל לעקוב אחר הוידאו שהעלתה הבלוגרית לאחר השיימינג.

השיח העיקרי ברשת נבע לאור השאלות: האם צריך לשלם לבלוגריות על העבודה שלהן או שלא? ומה הקוד האתי בנוגע לתשלום תמורת סיקור.

אני מכינה פוסט מקצועי ונרחב בנושא עבודה של בלוגריות עם מותגים, אבל הוא עוד לא מוכן ולכן אני רוצה להעביר את השיח לנקודה נוספת שפחות דיברו עליה ברשת והיא נקודת המשבר התקשורתי.

בתור בלוגריות אנחנו נמצאות בעולם התוכן הדיגיטלי. גם בעולם זה יש משברים, לא כולם מוכרים לבלוגריות, במיוחד לבלוגריות מתחילות (לא להבהל הכל פתיר) אבל על חלקם כבר כתבתי, כמו גניבת זכויות יוצרים ברשת וחוק הספאם. אפשר לקרא עוד בנושא פה בלינק.

אחד המשברים החמורים ברשת שיכולים להיות זה נושא השיימינג. ובאמת, בשביל לפתור נושא כזה צריך לדעת איך להתנהג.

אתן יכולות לראות איך מנהל המלון השתמש בכוח שיש לו וביכולות הקריאיטיביות שלו בשביל לקבל פרסום נוסף.

למזלי, פגשתי בכנס האחרון בו השתתפתי את אסף המשבריסט , שווה לכן להכיר את הבלוג שלו כי הוא פשוט מרתק (ומפחיד) ומלמד מאוד על התנהגות ברשת.

מיד ביקשתי ממנו שיכתוב לנו פוסט אורח, בהמשך לפוסט שהוא כתב בנושא בבלוג שלו אודות בנושא. ביקשתי מאסף שיתן לנו כלים איך להתנהג במקרה של משבר תקשורתי און ליין שיכול להתרחש לכל בלוגריות באשר היא.

הטעויות של הבלוגרית מהמלון מאת אסף שמואלי

התנגשות הרשת בין בעל המלון מדבלין לבין הבלוגרית הצעירה מרסקת את התיאוריה שגורסת שהעיקר הוא שהשם יאויית נכון (Just Spell My Name Right), שמקדשת את החשיפה בכל מחיר. זאת משום שלמרות העובדה, שבהשוואת הנתונים הבלוגרית הצעירה הגיעה לשווי חשיפה של למעלה מפי 2 מבעל המלון (4.3 מיליון אירו מול 2 מיליון אירו), בכל זאת ישנה תחושה שהוא זה שיצא כשידו על העליונה.

גם לאחר שהוא ירד מסדר יומם של כלי התקשורת שני הצדדים המשיכו לצייץ ולעסוק בנושא השבוע. אבל מבט אחד על פניהם של המעורבים בפרשה מבהיר דבר אחד: פול סטנסטון נהנה מכל רגע וסוחט כל שנייה ואילו אלי דארבי סובלת ומתייסרת מכל רגע, ומשום מה מתעקשת להעביר את המסר הזה.
בעוד בעל המלון פרסם וידיאו מלא סטייל, שבו הוא מדמה מסיבת עיתונאים, מביע את רצונו להתנצל בפני… אף אחד ומשיק מרצ'נדייז של האירוע, הבלוגרית הצעירה העלתה עוד וולוג בן 10 דקות סוחט דמעות, שבו היא מסבירה את עמדתה שוב, מתארת את מה שעבר עליה שוב ופונה למי שכתב עליה כך וכתב עליה אחרת.

איך מנצלים הזדמנויות משיימינג?

מי שרוצה ללמוד מהו שיימינג טרנאראונד, מונח שהגדרתי ומשמעו ניצול הזדמנויות משיימינג, מוזמן לבקר בנכסים הדיגיטלים של מלון המוס הלבן והבעלים שלו פול סטונסטון, כי הוא עושה זאת מצויין.

שיימינג ברשת

לעומת זאת, מי שרוצה ללמוד מה אסור לעשות מומלץ לעקוב אחר אלי דארבי, משום שההתנהלות שלה היא אסון סושיאל ואסון תקשורתי מתמשך.
בטור הקודם שכתבתי בנושא עסקתי בנורמות שסבבו סביב התנגשות הרשת הזו אבל בעוד אחד הצדדים הבין איפה הוא נמצא ולאן הוא צריך ללכת, הצד השני ממשיך להושיט את ראשו לגליוטינת הרשת וזו לא מגלה רחמים, או לפחות מספיק רחמים.

אז מה דארבי היתה צריכה לעשות?

זה עסק: אם בחרתם בקריירה של בלוגריות ומשפיענות רשת, אתם צריכים להבין שזהו עסק לכל דבר וכמו שדארבי עצמה אמרה: זה לא אישי, זה מקצועי. הבעיה היא שהיא לא הפנימה את זה ובחרה לקחת את זה באופן אישי והתחברה בקורבנות שלה

.
הרשת כמעט תמיד תנשוך. תמיד יהיו מי שינצלו את המצב כדי לצחוק, להטריל, ליצור מימים או ליצור תוכן שיקדם את עצמם. ברגעים כאלו חוכמת ההמון לא עובדת, המנגנון השולט הוא העדריות וזו תעדיף כמעט תמיד את הצד המנצח. הדרך היחידה לשבור את השורות היא באמצעות יצירת הזדהות אצל הקהל שלך.

שיימינג ברשת

ייתכן שזה מה שדארבי ניסתה לעשות ללא הצלחה מכמה סיבות:

היא לא הגדירה מספיק טוב מי הקהל שלה,

היא לא הגדירה מטרות,

היא לא היתה מעניינת מספיק ויותר מכך היא העליבה חלק מהקהל ולכן היתה עסוקה בהתנצלויות והתנצחויות – אם בכלל טרחתם להקשיב למה שהיא אומרת.

כלומר, עם מי היא דיברה? עם העוקבים שלה, עם מי שבייש אותה, עם מי שצחק עליה, עם בעל המלון? איזה מסר היא ניסתה להעביר? להסביר את עצמה? להודות שהיא נפגעה? אם היא לא מתכננת קמפיין של נפגעת שיימינג, איזה ערך יש לזה?
אבל אחד הדברים המוזרים בהתנהלות שלה היא ההפתעה מהחשיפה שלה. מי שעובד ופועל ברשתות חברתיות צריך להבין את כלל היסוד: אין אנונימיות ברשת – תובנה שמצופה מילידת דור ה-Y, בואכה דור ה-Z לדעת אותה. לכן, חשפו אותך? אין טעם לבכות, תתמודדי ותחשבי מה את רוצה להשיג.

איך היה אפשר לסובב את השיימינג להזדמנות?

תחשבו מה היה קורה אם בסרטון הראשון שלה היא היתה אומרת: היי, כן זאת אני. אני זו הבלוגרית שהציעה למלון שת"פ ושמעתי איפשהו שהוא סירב לקבל אותו. אפשר לומר שאלו החדשות הרעות אבל החדשות הטובות הן שאני נוסעת לדבלין בין 8 ל-12 בפברואר ועדיין לא בחרתי מלון, אז אם אתם מכירים מלון שרוצה לעשות שת"פ, עכשיו שיש כל כך הרבה עניין סביב הנסיעה שלי, בואו נדבר. יודעים מה? בוא נעשה משאל, אתם מוזמנים לשלוח אלי לאינבוקס את המלונות שתרצו שאבדוק אותם וביחד נחליט לאן נוסעים – מבטיחה לשתף את החוויות שלי.
תחשבו מה היה קורה לו בסרטון שלה היא היתה מסבירה על עולמה של בלוגרית, על מה היא עושה, איך היא מחליטה על מה לכתוב, כמה עבודה היא משקיעה ומה זה נותן לה, לקהל שלה ולשותפי הפעילות שלה? תארו לכם שבזווית העין, בסרטון שזכה ל-2.2 היתה יותר מחשבה על מה רואים והיה איזשהו מסר על קיר, מוצר לא שגרתי שזוכה לחשיפה או כל דבר שמעיד על העוצמה שבלוגרים מבקשים להראות שיש להם.
בקיצור, שיימינג זה בעסה. זה כואב בבטן, זה משתק, זה גורר תגובות בריונויות ומעליבות, אבל זה שיח והשיח הזה מייצר בולטות. מה תעשו איתו? זאת ההחלטה שלכם. אם אתם עסק, אם אתם כותבים, אם אתם תופשים את עצמכם כמשפיענים, כמעט תמיד יש מה לעשות. עכשיו, שמישהו ישלח לדארבי את הטור הזה…

אסף שמואלי הוא מומחה ומרצה לשיימינג ומשברי רשת, ובעל בלוג המשבריסט ,

וואו! תודה רבה אסף זה היה מרתק מאוד.

אני תוהה אם אתן רוצות לשמוע הרצאה של אסף בהאבבלוגינג בנוגע למשברים ברשת ואיך להתנהג. במידה ואתן מעונינות תמלאו את המייל שלכן ואני אשלח לכן הודעה על תאריך של הרצאה. אני ממש אשמח לארגן לנו הרצאה כזאת.

+++++++++++++++++++++++++

בואו ניפגש בהאבבלוגינג החודש:

5/2/2018 0900-13:00 יום פתוח אודות בלוגינג – אני מחכה לכם בהאבבלוגינג בשביל לענות על השאלות שיש לכם בנוגע לבלוג שלכם. ללא תוספת מחיר למתחם העבודה. יום פתוח שלי ושלכם. כל הפרטים פה

ב7/2 מתחיל קורס התפתחותי שיווקי ועסקי לעסקים שרוצים לצמוח באמצעות בלוג. קורס דגל חדש ומרגש שלי ושל גלית שול. כל הפרטים פה

12/2/2018 10:00-13:00סדנה מקצועית בתחום של מפות חשיבה – כלי מצוין לטובת השראת כתיבה, ניהול פרויקטים, יצירתיות בגדול. אני משוגעת על מפות חשיבה, משם התחיל כל השגעון הזה של ההאבבלוגינג. עינת להב תעביר את הסדנה. כל הפרטים פה

19/2/2018 10:00-13:30 יום פתוח אודות פייסבוק – הקונספט של יום פתוח הוא שאני מביאה איש מקצוע מומחה בתחומו, וללא תוספת תשלום מיוחדת אתם מגיעים למתחם העבודה בהאבבלוגינג, ואיש המקצוע נגיש ופנוי לענות על שאלות שיש לכם בצורה פרטנית. יהודה לביא יגיע להאבבלוגינג ללמד אתכם פייסבוק. מוזמנים להגיע עם סל של שאלות. כל הפרטים פה

25/2/2018 09:30 הרצאה מקצועית בתחום של מתנות דיגיטליות – שרון גולן, בלוגרית שהצליחה להגיע בסטטוס אחד של מתנות דיגיטליות להגדלה של 300% במנויי הבלוג + חשיפה של 130000 איש לסטטוס תגיע להאבבלוגיגנ ותלמד אותנו איך עושים את זה בצורה מקצועית. כל הפרטים פה

שווה לנצל את מבצע ינואר של 2+1 במתחמי העבודה.
בינואר פברואר ההאבבלוגינג משמש כמתחם עבודה בתאריכים: 30/1 1/2 4/1 5/2 (הכה את המומחה איתי, אני מסתובבת ונותנת עצות בנוגע לתוכן באתר / בבלוג) 6/2 11/2 13/2 14/2 18/2 19/2 20/2 26/2 27/2 28/2 איך נרשמים? הכי קל – יש מערכת של בוקינג באתר , כל מה שנשאר זה לבחור את יום העבודה, להירשם במערכת און ליין ולשלם און ליין ופשוט להגיע.

אשמח לראותכם בהאבבלוגינג

 

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

14 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק