כלות אורבניות - הבלוג שעשה אקזיט - יונית צוק הבלוגריסטית
הבלוג שעשה אקזיט
יונית צוק הבלוגריסטית איך לכתוב בלוג

הבלוג שעשה אקזיט

את טל מאור זינגרמן, מייסדת כלות אורבניות, אתן בוודאי מכירות. לפני כארבע שנים, ראיינתי את טל והדר (שותפתה דאז) לעבודת המחקר שלי, אפשר לקרא פה, אבל מאז עברו הרבה פיקסלים ותווים ברחבי האינטרנט.

עם הזמן ראיינו את טל במקומות נוספות, אבל אני חייבת להשוויץ בראיון נוסף שקרן בר ראיינה את טל במסגרת הבלוג של מועצת נשים כפר סבא (בלוג הבית שלנו).

החלטתי השבוע לחזור לטל לראיון נוסף בעקבות האקזיט שהיא עשתה בזכות הבלוג מגזין שלה.

מאז הראיון האחרון בבלוגריסטית עברת תהליך מאוד ארוך שכלל בניית חברה, פירוק שותפות, רכישה של אתר אינטרנט, בניית מגזין חדש, מכירה של אתר אינטרנט ועוד היד נטויה. איך היית מסכמת את השנים הללו במשפט אחד?

ארבע שנים ארוכות מאוד, של למידה והתפתחות אישית ועסקית כאחד.

מקור: הפיסבוק של טל
מקור: הפיסבוק של טל

מה לדעתך משמעות התוכן הדיגיטלי לעסקים?

תוכן יוצק ערך לעסקים. מפיח חיים במותגים, יוצר הזדהות עם הקהל ובעיקר מדבר בגובה העיניים.

איך הצלחת לייצר קהילה דיגיטלית באמצעות התוכן?

׳כלות אורבניות׳ עשה מהפיכה של ממש בענף החתונות הישראלי. זו פעם ראשונה שבה דיברו על חתונות מזווית של לייפסטייל, של עיצוב משובח וצילום מעולה. כמעצבת גרפית, ניווטתי את התוכן למקום שהוא מאוד אני, לטעם שלי.
לשמחתי הרבה, גולשות רבות נכבשו גם הן באותו קסם בו אני נכבשתי וסביב הבלוג התגבשה קהילה מקסימה של נשים צעירות ומאוד up to date שנהנו לצרוך את התוכן שלנו ורצו ממנו עוד ועוד ועוד.
כשפתחנו קבוצת פיסבוק סגורה לקוראות זה היה אחד הדברים הכי מדויקים שיכלו להיות. פתאום נוצר שיח לא רק בין ׳כלות אורבניות׳ ובין הקוראות אלא בינן לבין עצמם וזה דבר מדהים. הן עוזרות אחת לשנייה, הופכות לחברות קרובות וממשיכות את מעגלי החיים יחד.

באינטרנט, הכל נראה מאוד קסום וקל, אילו דברים לא צפית בדרך ואיך התגברת עליהם?

הרשתות החברתיות גורמות לדברים להיראות אחרת, כל אחד מאיתנו מייצר דימוי של עצמו ובוחר מה לחשוף ומה לא. היו ויהיו עוד המון קשיים בדרך וכל מי שמדבר איתי בארבע עיניים יכול לשמוע אותי מדברת בפתיחות ובכנות על הקשיים. מצד שני, קשה לי לחשוף באופן פומבי את הקשיים והאתגרים, אני מרגישה שזה עניין מאוד פרטי שלי ושל החברה שלי ופחות נכון לי עסקית להציף אותם ולכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ.

אני כן יכולה להגיד שכל דבר שקרה בדרך לא היה צפוי ותמיד הייתי צריכה למצוא בתוכי את הכוחות להתמודד עם הדרך הפתלתלה הזאת.

חיים של יזם דומים לרכבת הרים, יום אחד אני יכולה להרגיש באיזו פסגה ויום למחרת יש התרסקות מאוד כואבת. כדי להישאר בקו השפיות נאלצתי ללמוד להקטין את הווליום של הדברים – של ההישגים והכישלונות כאחד. כך אני מצליחה להתמודד עם שתי הסקאלות ולהמשיך לתפקד.

צילום: אסף רביבו
צילום: אסף רביבו

לעשות אקזיט מאתר תוכן זה וואו רציני בתחום, מה המשמעות של זה בשוק הדיגיטל, התוכן והשיווק מבחינתך?

אני מרגישה שזה הישג עצום בחיי המקצועיים. למכור אתר שהתחיל ממחשבה קטנה אצלי בראש, לאחר שנים של עבודה קשה וסיזיפית שבה בעיקר זה אני מול המחשב לבד – זה חתיכת הישג.

אני ממש רוצה להאמין שלא מדובר במקרה יוצא מן הכלל שמעיד על הכלל, אלא בציון דרך משמעותי בעולם הדיגיטל, בו מותגים יתחילו להבין את הכוח של יצרני התוכן הלא ממוסדים, את מידת ההשפעה שיש לנו על הקהל שהופך לקהילה אמיתית ונותן בנו אמון יקר ובעל ערך.

האם תוכלי לפרט שלושה טיפים פרקטים למי שרוצה להרוויח מהתוכן שהיא מייצרת?

– להבין מה הערך אותו היא מייצרת.
– לדעת כיצד לתמחר את הערך הזה.
– והכי חשוב: להישאר אותנטית.

מה הערך שמותגים מקבלים מיצירת תכנים דיגיטלים על ידי מגזינים ממוקדי קהל?

מקובל לחשוב שטראפיק זה שם המשחק, אבל לשיטתי הטראפיק חייב להיות מדוייק. מגזין ממוקד, שפונה לפלח שוק מאוד ברור ומוגדר יכול לייצר ערך אדיר. תוכן לא מיועד להוביל לרכישות או פניות באופן ישיר אלה לייצר שיח ולהכניס מותג לתודעה ציבורית.

13567205_1052100091492442_673758436316316383_n
מקור תמונה: פרופיל האינסטגרם של כלות אורבניות (מהמם ברמות)

איך את חושבת אפשר לשלב את הבלוגריות בעולם הזה של התוכן הדיגיטלי ממנו מיצרים הכנסה?

אני חושבת שכל בלוג צריך להבין מה ה- DNA שלו, מהן החוזקות והחולשות שלו, לדעת בדיוק לאן הוא פונה ומשם להבין את הערך שלו. רק ברגע שיש ערך, אפשר להתחיל לחשוב על מוניטיזציה ולהבין איך מייצרים הכנסה, או איך הופכים אותו לעסק.

ולסיום – מה הדבר הבא?

קודם כל, אני ממשיכה בתפקידי כעורכת הראשית של כלות אורבניות, תפקיד אשר ממלא אותי באושר רב וסיפוק מקצועי. זה הדובדבן על הקצפת מבחינתי בכלות אורבניות ואני שמחה להמשיך.
במקביל, אני רוצה לפתח את חברת התוכן שלנו, קלפטיש מרקטינג, לכיוונים נוספים בתחום התוכן, כאלה שישלבו את הנסיון והידע שצברתי במשך הזמן.

 

ומילה אחרונה ממני (חייבת את המילה האחרונה), אני עוקבת מספר שנים אחרי בלוגריות, אני מכירה הרבה כותבות, משתפת אותן, לעיתים הן מתייעצות עימי, אני יודעת ומכירה הרבה מאחורי הקלעים על הקשיים ועל הניצחונות. יש הרבה, גם כאלה וגם כאלה. יש בלוגריות שעמוד השדרה של הבלוג שלהן משתנה תוך כדי תנועה, וזה בסדר גמור, ויש בלוגריות שמחליטות לצאת מהמירוץ, וזה גם בסדר, עצוב, אבל לגיטימי.

לייצר תוכן משמעותי עם ערך זאת עבודה. לחלוטין. ומי שחושבת שלכתוב זה פאן ותו לא, טועה. אין פוקסים.  עם זאת, הערך הגבוה שלצד העבודה שווה, בעיני לפחות, את המאמץ, את השריטות שמקבלות תוך כדי תנועה, את הפירות.

במהלך השנים הללו היתי בקשר עם טל (העובדה ששתינו גרות באותה עיר רק עושה את זה יותר קל), הזמנתי אותה להרצות בפני הסטודנטים שלי בבינתחומי ובפני הסטודנטיות של הפרלמנט והאמנתי תמיד שלכלות אורבניות יש עתיד גדול מסך חלקיו, כי טל מתייחסת לבלוג שלה ברצינות ובאהבה, והוא, החזיר לה, ובענק.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

5 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק