איך אפשר להרוויח כסף מבלוג סיפורו של פט פלין
אופס נולד לי עסק מבלוג
Pat Flynn הכנסה פסיבית

המלצה על ספר Let Go מאת Pat Flynn

טוב תקשיבו, היה דיון סופר מרתק בקבוצת הפיסבוק שלי שאותו התחילה שרון גולן. שרון היא בלוגרית רצינית במיוחד, לוקחת את הבלוגים שלה קדימה ושועטת בצעדי ענק לעבר המטרה שלה.

שרון משתתפת בקבוצת הפיסבוק שלי בגלל שהיא הגיעה לכנס שלי וגם עכשיו משתתפת פעילה בקורס בלוגינג מתקדמות.

אבל רגע, לא על זה רציתי לכתוב, אז שניה להתאזר בסבלנות, זה פוסט שנכתב מהבטן, במהירות הבזק, ככה זה כשמעיפים לי את הכובע.

שרון ביקשה להתייעץ עם חברות הקבוצה על מקומות בהם אפשר ללמוד על בלוגינג, וחברות הקבוצה יעצו פה ושם. אני כתבתי שאני לומדת על בלוגינג מכנסים ומספרים שאני קוראת.  באותו ערב, מצאתי אתר של בחור שנראה לי מאוד חביב וסימפטי בשם פט פלין.

Pat Flynn https://www.smartpassiveincome.com/
Pat Flynn https://www.smartpassiveincome.com/

פט כותב באתר שלו על הכנסות פסיביות מבלוגים ומאתרי אינטרנט ועוד דברים מעניינים. משהו בו סקרן אותי, התחלתי לקרא עוד פוסט ועוד פוסט, והבנתי שהוא כותב דברים מעניינים אבל לא כולם ישימים עבורי כרגע.

עם זאת משהו בכתיבה שלו היה לי נעים ומאוד אמיתי. גם הפודקאסטים שלו עניינו אותי.

מצאתי אוצר בבלוג שלו

ואז החלטתי לחפור עוד קצת באתר שלו עד שמצאתי את מה שחיפשתי, הוא הוציא ספר אישי קטן וזול באמזון קינדל שמספר את הסיפור שמאחורי הבלוג שלו.

זה בדיוק מה שאני מחפשת כשאני קוראת בלוגים, איך הם התחילו ומה היה הסיפור שלהם עד לנקודה הנוכחית, איזו דרך הם עברו, אילו מכשולים ואילו התפתחויות.

תוך שניה וחצי קניתי את הספר ופתחתי את אפליקצית הקינדל והתחלתי לקרא ולהתענג על כל משפט.

https://www.smartpassiveincome.com/
https://www.smartpassiveincome.com/

הספר הוא מאוד קצר אבל מספר בהרבה חכמה ואותנטיות את הסיפור של פט איך התחיל בטעות בלוג בעת לימודי האדריכלות שלו, בלוג שעזר לו ללמוד ולחזור על החומר, ולאחר הלימודים הוא סיים לכתוב בבלוג והתחיל לעבוד בעבודה של גדולים במשרד אדריכלות.

פט התחיל כאדריכל צעיר, ממש מהתפקיד הכי זוטר שבו עובדים הכי קשה ויורקים המון דם, כמובן התשלום בהתאם (מוכר לכן?). אחרי הרבה זמן הוא קודם לתפקיד קצת יותר בכיר, ואז המשבר הכלכלי ב2008 בארה"ב טרף את כל הקלפים. (אגב, מהרבה ספרים שאני קוראת, תחום ההכנסות און ליין באמצעות שיווק תוכן באינטרנט התפתח מאוד בזכות המשבר הכלכלי שיצר אופציות אחרות לכלכלה לא מוכרת), גם פט פוטר מעבודתו, אך נתנו לו התראה של ארבעה חודשים, בזמן הזה הוא עבר עם ארוסתו לגור אצל הוריו בשביל לחסוך כסף, וכל יום הוא נסע שעתיים ברכבת לכל כיוון מהבית לעבודה… (ואני התלוננתי על שעה לכל כיוון בזמנו, לא יאמן).

בארבעת החודשים הללו, הוא נזכר שיש לו בלוג ישן על תחום האדריכלות ובו הוא כתב תוכן מקצועי איך לעבור את המבחן החשוב ביותר בתחום, מבחן שרוב האדריכלים לא מצליחים לעבור. מתוך שעמום הוא התקין גוגל אנליטיקס בבלוג והבין שיש לו 5000 קוראים בחודש רק על ידי חיפוש בגוגל.

בזמן של ארבעה חודשים, הוא השקיע ארבע שעות ביום בבלוג שלו, בלימוד על הכנסות פסיביות באמצעות הבלוג, הוסיף באנרים ומודעות פרסום, בנה איבוקים ועוד מערכות שונות להכנסה.

בחודש שבו הוא סיים את חוזה העבודה שלו הוא הצליח להכניס את אותו סכום מהבלוג שלו כפי שהיתה המשכורת שלו במשרד האדריכלות. מדהים לא?

מפה לשם, הוא פתח עוד כמה בלוגים והבין איך אפשר להרוויח כסף מהענין הזה ואת זה הוא מלמד.

האם הוא מלמד טוב? אין לי מושג, אני מניחה שחלק מהאנשים יתחברו לזה וחלק לא.

איך מבלוג שנכתב בטעות נולד עסק?

אני התחברתי לקטע המקסים, בעיני, שבלוג שנוצר מטעות וללא כוונה להפוך למשהו גדול, זכה לעדנה בתקופת משבר של הבלוגר בחייו האישיים. איך יצירתיות, קהילה, תוכן ועניין יכולים להוות מפתח לכל כך הרבה אפשרויות. זה מה שמדהים בעיני, כל היתר זה בונוס.

בלוג שהופך את הבלוגר ליזם, למרצה, לעסק עצמאי ומעורר השראה. כל כך התחברתי לזה.

אז זהו, על קצה המזלג הסיפור של פט, אם את רוצה לקרא את הספר (סליחה על הספוילרים) הוא עולה רק 2$ באמזון קינדל, שזה ממש בדיחה, ולוקח בערך שעתיים לקרא את הספר. אני חושבת שיש גם אודיו בחינם לספר הזה (שמע). אני פשוט אוהבת לקרא יותר מלהאזין, יום יבוא ואהיה צעירה יותר ואתחבר לקטע של להאזין לספרים. לחיצה על הכריכה של הספר תעביר אותך לחנות של אמזון קינדל.

כמובן שהערב הורדתי  את הספר הבא שלו, אם הוא מעורר השראה לעוף עם הבלוג שלנו קדימה אני אכתוב על זה, אם את רוצה להקדים אותי ולקרא לפני ולהגיד לי אם היה שווה, את מוזמנת: לחיצה על הכריכה של הספר תעביר אותך לחנות של אמזון קינדל.

מקווה שתהני כמוני.

ואם יש לך עוד סיפורים כאלה וספרים בסגנון מוזמנת לחלוק עימי, אני משוגעת על זה. תודה

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

27 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק