על עסקים ובלוגים - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
למה עסק צריך בלוג (חלק ב)
יונית צוק הבלוגריסטית איך לכתוב בלוג

על עסקים ובלוגים

נכון, כבר כתבתי על זה כבר פה וגם במזבלה (הנה לינק שתוכלו לקרא), אבל עדיין, חשוב לי להדגיש למה עסק צריך בלוג. ולמה חשוב לי להדגיש ולהרחיב? כשיצאתי לעצמאות, (בגין הבלוג שלי שפשוט הוביל אותי לשם) ישבתי עם היועצת האסטרטגית שלי, והבנו שאני  בעצם מיבאת הבנה, ידע, נסיון של מוצר שהוא נחשב כבר מוכר בעולם הבינלאומי למזרח התיכון… וזה אומר שתהיה הרבה התנגדות, מעט הבנה והמון סבלנות, מצידי, כדי להסביר איך עסקים בחו"ל עושים עסקים באמצעות בלוגים ולמה כדאי לכל עסק לפתוח בלוג עסקי.

עסק, מבחינתי, זה לא רק חנות או מוצרים, עסק זה גם אדם שנותן שירות ורוצה למתג את עצמו בתור מישהו מקצועי, אוטוריטה בתחום, מישהו בעל דעה והבנה וידע. כן, בלוג הופך את האדם למישהו שכבר מזווהה בזכות הכתיבה , מישהו ידוע, הבלוג זה כרטיס ביקור אינטרנטי, ויפה שעה אחת קודם.

איך משווקים עסק באמצעות בלוג

חשבתי כבר לוותר, זאת אומרת לא על הבלוגים כמובן, אלא על הפוסט הנוסף שמסביר למה בלוגים חשובים לעסקים, אבל השבוע פייסבוק נפל לחצי שעה. וואו, זה אפילו היה בחדשות. וכל מה שרציתי לצעוק זה "משוגעים, מגיע לכם. משקיעים את כל התקציב הפרסומי/שיווקי שלכם באתר שהוא לא בידיים שלכם". נכון, פייסבוק זה כלי מ-צ-ו-י-ן להביא למודעות של המותג/עסק/מוצר שלכם, אבל לשים שם את כל התכנים שלכם? על הרשת הזאת שהיא במופרעות קשב וריכוז מתמדת? ביג ביג מיסטייק לדעתי.

אז מה כן? לפתוח בלוג ולהשתמש בפייסבוק או בכל רשת חברתית אחרת כמו לינקדאין, טוויטר, פינטרסט (בהתאם לקהל היעד) כדי להנגיש את הבלוג לקהל, כדי להוביל אותו הביתה לבלוג שלכם, שם הוא יוכל בנחת לקרא ולהעשיר את הידע שלו אודות התחום אותו אתם מציעים.

מי קורא בלוגים?

1. אנשים שמחפשים בגוגל מוצר או שירות או מידע שקשור לתחום של הבלוג/עסק.

2. לקוחות פוטנציאלים.

כשבניתי לבעלי את האתר שלו, אמרתי לו, "תראה, זה לא אתר רגיל, הוא יתעדכן אחת לשבועיים בתכנים עם המון מידע איכותי, ממש כמו בלוג. תראה שזה יביא לך פאצינטים לקליניקה". נחשו מה, כל חודש, יש לו בממוצע, 4 לקוחות שמגיעים מאיפה? מהאתר שלו. ביקשתי ממנו שישאל את הלקוחות שלו למה הם בחרו דווקא אותו בגין האתר? התשובה הרווחת היא: אתה נקרא לנו מאוד רציני, בעל ידע, וקשוב. וזה בדיוק מה שבלוג עושה – מעביר את האישיות שלכם ללקוחות הפוטנציאלים שלכם.

לקוחות פוטנציאלים מחפשים מידע באינטרנט, ואם העסק שלך לא יעניק להם את המידע הזה באמצעות בלוג (אנשים לא מודעים כשהם קוראים בלוגים שזה בלוגים), אז המתחרה שלך יבין שכדאי לו לכתוב בלוג. היי את עם היד על העליונה.

אז למה בלוגים טובים לעסק?

גוגל אוהב בלוגים, הם מתעדכנים באופן תדיר, ואם הבלוג בנוי בצורה מצוינת, אז הבלוג יביא לידים, לקוחות, מכירות.  לא סתם בחרתי לבחון את הקשר בין בלוג להכנסה בתזה שלי, ראיתי מודל התפתחות שקורה בין הכתיבה בבלוג ובין התפתחות הכנסה ופוטנציאל הכנסה. ממליצה לכן לקרא את הראיונות של הבלוגריות שראיינתי לתזה על מנת שתוכלו להבין איזה פוטנציאל ואיזה יופי הן משתמשות בבלוג ככלי להאנשה, לשיווק, ליצירת קהילה ולהעברת מסרים, שאי אפשר לעשות זאת בצורה אחרת.
אני רואה הרבה עסקים עם אתרי אינטרנט סגורים, מה זאת אומרת? אתרים שרק המתכנתים יכולים להכניס לשם תכנים. טעות! טעות! יש לכם אתר אינטרנט? התכנים שם לא משתנים באופן כל כך דרמטי? בסדר, תבקשו מהמתכנתת שלכם שתפתח קטגוריה בשם בלוג לעסק, ואת הבלוג אתן תוכלו לעדכן באופן חופשי, ללא מעורבות מתכנתת, בזמנכן החופשי. למה? כי פוסט מביא פניה, ככל שתפרסמו יותר פוסטים כך תעלו במדרג החיפוש האורגני של גוגל, ותהיו חשופות לקהל היעד הממוקד שלכן.

בבלוג כמות התכנים שאפשר לפרסם היא אינסופית, ולכן ככל שתפרסמו יותר, תוכלו להגדיל את פונטציאל ההגעה לקהל היעד הממוקד שלכן בצורה מקסימלית. 

מה ההבדל בין בלוג לאתר אינטרנט?

בלוג מוציא את האישיות של האדם/עסק ועוזר לבנות תוכן איכותי, שמביא את הלקוחות הפוטנציאלים שעימם תרצו לסגור עסקה. הבלוג משקף אתכן, אתן לא חייבות לחשוף אתכן במובן של מידת נעליים ופרטי זיהוי משפחתיים, אבל האישיות שלכן תוקרן מתוך התוכן. אגב תוכן זה לא רק מילים. תוכן יכול להיות תמונה, סרטון וידאו, קומיקס, ציור ועוד.

הידע שאתן משתפות בבלוג שלכן משקף את המהות שלכן, את הערכים שלכן, את האישיות שלכן. ככל שתשתפו יותר מהידע המקצועי שלכן, כך תבנו אמינות גבוהה יותר אצל הלקוחות הפוטנציאלים שקוראים את הבלוג.

והיתרון הגדול? הבלוג כארכיון

משימה: נסו לחפש בפייסבוק או בלינקדאין סטטוס שפרסמתן לפני שנה וחצי בנושא מסוים שאותו אתן זוכרות. נו, מצאתן? קשה, נכון? ברור, כי הרשתות החברתיות לא בנויות לשמור את התכנים שלכן בתור ארכיון. זה פשוט רסס של סטטוסים, מילים, תמונות, ללא סדר שמטרתו לשמור אלא לפרסם. לעומת זאת, נסו לחפש משהו שכתבתן לפני חצי שנה. שתי שניות וחצי, גוגל ימצא לכן. שם הבלוג + מילות חיפוש או חודש פרסום. זה כל מה שנדרש. ולמי שיש את הארכיון בסרגל של הבלוג, אדרבא. קלי קלות.

הבלוג הוא ארכיון לשמירת כל התכנים שכתבנו אי פעם. ולא רק זה. הבלוג הוא נגיש לכל מי שמחפש את התכנים שכתבתנו אי פעם. קרי, מה שכתבתי לפני שנתיים על פתיחת בלוג, אולי לא רלוונטי אליכן כי כבר יש לכן בלוג, אבל מאוד רלוונטי למי שאין לה בלוג והשתכנעה בעובדה שהיא צריכה בלוג. התוכן חי ללא זמן מוגדר. הווה, עבר, עתיד. הכל אותו זמן מבחינת הבלוג.

מוזמנות לקרא עוד בנושע שיווק עסקים באמצעות בלוגים ממש פה ופוסט שעונה על כל השאלות בנושא עסקים ושיווק – ממש פה

בואי ללמוד איך לשווק את העסק שלך באמצעות בלוג ואיך לגרום לעסק שלך לצמח בקורס התפתחותי שלי ושל גלית שול. פה בלינק כל הפרטים

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק