מאפיינים של בלוג טוב - יונית צוק הבלוגריסטית
מה זה בלוג טוב?
מה זה בלוג טוב יונית צוק הבלוגריסטית

מה זה בלוג טוב?

אחת השאלות שהכי נשאלות בתחום הבלוגינג היא – " מה זה בלוג טוב" , איך אפשר למדוד בלוג טוב, האם זה בזכות מספר הקוראים בחודש? מספר הלייקים שיש לבלוג בעמוד הפייסבוק? האם בלוג טוב הוא כזה שהולך לארועי יח"צנות רבים? האם בלוג טוב הוא בלוג שקיים כבר מספר שנים?

איך מאפיינים מה זה בלוג טוב?

כשחקרתי את הבלוגים בישראל, בתחום האמנות השימושית והלייף סטייל,לטובת עבודת המחקר שלי, אפיינתי בלוג טוב על ידי מספר פרמטרים:
1. וותק ותדירות כתיבה. בלוג שקיים פחות משנה וחצי לא נכנס למחקר שלי. יתכן וקיים בלוג חדש שהוא מצוין, אבל רק בלוג שכותב לפחות פעם בחודש, בתדירות של מעל לשנה, הוא בלוג טוב בעיני, כי להתמיד בכתיבת בלוג הופך את התשוקה למקצוע, למשהו רציני. (יש בלוגים מצוינים שכותבים אחת לחודשיים שלושה, ונכנסו למחקר שלי, כי הם התעלו על עצמם בפרמטרים הנוספים בצורה חריגה)

2. קהל קוראים. בלוג שעומדת מאחוריו קהילה פעילה (אם זה באמצעות תגובות או באמצעות הגעה למפגשים אוף ליין) הוא בלוג מצוין. יכול להיות מצב של בלוג ותיק, אבל אין לו קוראים, או הקוראים שלו אקראים לחלוטין שמגיעים אליו בגין חיפוש של גוגל, בלוג זה אינו טוב בעיני כי קהל הקוראים הם הלב של הבלוג, בשבילם אנחנו כותבים. (אלא אם כן מדובר בבלוג למגירה). ובלי קהל אוהד של הבלוג, הבלוג אינו טוב, אינו משפיע, אינו יוצר שיחה בעלת ערך והשפעה.

3. ערך. בלוג שממוקד מטרה, וכותב על נושא מסוים בצורה אוביקטיבית, מעשירה, מלמדת, הוא בלוג טוב. יש לקורא טעם לשוב ולקרא בבלוג. בלוג שכותב אקראית על נושאים שונים ללא חוט שדרה המקשר בין התכנים, אינו בלוג טוב בעיני, כי הוא לא יוצר ציפיה של הקוראים להרשם לבלוג ולקרא באופן קבוע את התוכן.

4. בלוג מוכר בלוג טוב הוא לחלוטין בלוג שמכירים אותו. כמובן, לא כל אחת צריכה להכיר את הבלוג הזה, אבל בנישה שבה הוא כותב, הוא חייב להיות מוכר. גם מוכר על ידי אנשי מקצוע בתחום, וגם מוכר על ידי בלוגריות נוספות בתחומו. בלוג שמוכר רק ליח"צני התקשורת, אבל לא מוכר בבלוגוספירה בתור בלוג איכותי, הוא לא בלוג טוב בעיני.

%d7%a4%d7%a8%d7%9e%d7%a8%d7%98%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%91%d7%9c%d7%95%d7%92-%d7%98%d7%95%d7%91

6. בלוג שהשפיע ושינה משהו לפחות לבנאדם אחד. בלוג שנכתב במטרה לשנות, להעניק ידע משמעותי, לעשות שינוי ולו קטן, מצליח רק אם הוא אכן מממש את השינוי אצל קוראיו. מספיק קורא אחד שמשתנה בו משהו, שנוצרת בו השראה מסוימת, שנגרם בו שינוי כזה או אחר, בגין הכתוב בבלוג שהוא קורא, זה בלוג טוב בעיני. בלוגר שיוצר שינוי אצל קוראיו, מקבל פידבק מהקוראים עצמם על השינוי. בלוג שלא קיבל תגובה כזאת, כנראה לא יצר את השינוי אצל קוראיו.

7. בלוג מזוקק שפונה לקהל יעד , בלוג טוב הוא בלוג שכותב על דברים שמעניינים את הקוראים שלו. שיודע את נשמתם של הקוראים, יודע מה הם רוצים לקרא ומתי. בלוג שכותב ל"כל מי שבא" ו"לפי מצב הרוח והטרנדים והמבצעים שיש על המדף" הוא בלוג לא טוב בעיני. כי אין לו יכולת למצא את המהות האמיתית של עצם כתיבת הבלוג, אלא הוא הופך לקיר עמוס בפשקווילים לעוברי אורח, וזאת תכונה של בלוג לא טוב.

8. בלוג עם 100% קוראים מהתחום עליו הבלוג כותב. ולא, הכוונה היא לא טראפיק מטורף של אלפי קוראים בחודש, אלא לכוון את הבלוג לקהל היעד ולהגיע ל100% מקהל היעד. אם הבלוג כותב על נושא שמעניין רק 50 קוראים בלבד בארץ, ויש לאותו בלוג 50 עוקבים במיילים, אז כן, זה בלוג מצוין. לא כמות הלייקים ולא כמות הטראפיק שמגיעים לפוסטים חשוב, אלא מי עומד מאחורי הטראפיק, מי רשום לבלוג בתור קורא קבוע, וכמה אחוז הם מהווים מקהל המטרה של הבלוג.

הפוסט הבא יפרט מה עושים כשהבלוג לא פורץ קדימה, אמנה את הבעיות שיכולות למנוע מהבלוג את הפריצה שלו, ואת הפתרונות. יש למה לחכות.

אני מניחה שפוסט זה יעורר אצלכן מספר מחשבות, לחיוב ולשלילה, כי בד"כ לא אוהבים שמתייגים את הבלוגים כ"טובים" ו"כטובים פחות". אשמח לקרא ולשמוע מה דעתכן בנושא.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

6 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק