ראיון עם המעצבת והבלוגרית שלומית אופיר - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
ראיון עם המעצבת והבלוגרית שלומית אופיר
איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

ראיון עם המעצבת והבלוגרית שלומית אופיר

בשבוע האחרון היו לי פגישות עם מספר בעלי עסקים , שרצו להבין כיצד בלוג יכול להביא לצמיחת העסק והגדלת המכירות. 
לפני כל פגישה עשיתי שיעורי בית, והבאתי להם דוגמאות מהארץ ומהעולם של עסקים עם בלוגים, ובמידה ויש לי מאמרים אקדמים בתחום, גם ידעתי לצטט עובדות וסטטיסטיקות בתחום.
אחת המעצבות האהובות עלי, גם בשל העיצובים וגם בשל הבלוג, היא שלומית אפיר.  אחריה אני עוקבת מזה זמן, ובאחת העבודות שהגשתי במהלך התואר השני,  ניתחתי את האתר ואת הבלוג שלה, על מנת להראות יכולות שיווק ושימוש נכון במדיה האינטרנטית.
שלומית אופיר
הזמנתי את שלומית  אופיר לענות על מספר שאלות.
לפני שאני מלנקקת לאתר ולבלוג שלה. אני יודעת מה יקרה, אתן תפתחו את הלינקים ותתאהבו, ותקראו עוד ותרצו לקנות את התכשיטים היפים של שלומית. אז סבבה, תעשו את כל זה, אבל אל תשכחו לחזור אח"כ לפה, יש פה תשובות לשאלות אודות הקשר בין בלוג לעסק וגם טיפים  מעולים לבלוגריות בסוף הראיון.

האם הבלוג יצר קהילה? כיצד היא תרמה לצמיחת העסק?

הבלוג לא בהכרח יצר קהילה, אבל בהחלט סייע ללקוחות שלי להתחבר אלי באופן אישי ובעקבות כך, גם למותג שלי.
הבלוג עוזר לייצר ערך מוסף, לחדד את האמירה שלי כמעצבת ומסייע לי לייצר תכנים המוסיפים עושר לפריטים אותם אני מוכרת. 
 שלומית אופיר

למה יש אתר ולמה בלוג? מה ההבדל בשבילך בין השניים?

האתר הוא מקום הרבה יותר "רשמי" מאשר הבלוג. הוא משדר משהו יותר מקצועי וענייני. נכנסים אליו כדי לחפש מידע או כדי לרכוש מוצרים והוא מציג משהו פחות אישי ואינטימי.
הבלוג מספק הצצה יותר מעמיקה לתוך העולם הפנימי שלי ומתמקד קודם כל בי כבן אדם ואחר כך בי כמעצבת בעלת מותג. אני משתפת בו בנושאים מחיי הפרטיים וחושפת את עצמי בצורה שונה לחלוטין מהאתר.
עם זאת, הם עובדים יחד. באתר יש קישור לבלוג ולהיפך, והתנועה ביניהם היא בהחלט רציפה.

מי קורא את הבלוג?

רוב הקוראות הן לקוחות שלי, שמטבע העניין מתחברות לטעם שלי ולסגנון העיצובי שלי. אך קוראות רבות מגיעות אלי גם במקרה, בעקבות חיפוש בגוגל או בעקבות קישורים שונים.
כך למעשה, אני מרחיבה את הקהל שנחשף למוצרים שלי.
 שלומית אופיר

מה תפקידו של הבלוג בתמהיל השיווק העסקי?

 כפי שכבר ציינתי, הבלוג מסייע לי לשמור על הצביון הקטן והאישי של העסק, אפילו שהוא כבר גדל ויש לי ארבע חנויות ולקוחות מכל העולם. באמצעות הבלוג אני מדברת עם הלקוחות בגובה העיניים, וזה דבר שחשוב לי מאוד לשמר.
בנוסף, אני נעזרת בבלוג כדי לתמוך ולספר עוד על המוצרים שאני מעצבת – להציג את קמורות ההשראה, לחשוף תמונות מאחורי הקלעים ולתת רעיונות איך אפשר להשתמש בהם. כל אלה מסייעים לקוראות להכיר את המוצרים, לדעת מה עומד מאחוריהם ובעקבות כך להעריך אותם יותר.

למה את כותבת בעברית ובאנגלית?

היות ויש לי לקוחות רבות גם בחו"ל, חשוב לי לכתוב בשפה שגם הן יכולות להבין. עם זאת, עיקר השוק שלי הוא עדיין בישראל ולכן חשוב לי שגם לישראליות יהיה קל ולא יצטרכו להתאמץ לקרוא באנגלית. הפתרון של שתי שפות הוא מעט מסורבל, אבל הרגיש לי עדיף על פני כתיבה של שני בלוגים שונים.
 שלומית אופיר

האם השיח עם הקוראים משפיע על החלטות עסקיות?

אני בהחלט נהנית לקרוא את התגובות של הלקוחות שלי ולשמוע מה הן חושבות ורוצות. אני מנסה לקחת בחשבון את הצרכים והבקשות שלהן כשאני מעצבת קולקציה חדשה ובכל מקרה, העובדה שאתה יודע שיש לך קהל שקורא בהחלט מעודדת להמשיך ולכתוב.

האם העובדה שאת בלוגרית משפיע על שיתופי פעולה?

אני עורכת שיתופי פעולה רבים עם בלוגרים, אבל לרוב בתור מעצבת ופחות מהצד של הבלוגרית. עם זאת, אני מפנה מהבלוג שלי לבלוגים עליהם אני ממליצה וכאלה שאני עובדת איתם בשיתוף פעולה.

אילו שינוים ביצעת בבלוג במשך הזמן?

לאחרונה עשיתי מתיחת פנים קטנה בעיצוב של הבלוג, כדי שיתאים לעיצוב של האתר החדש.
השינוי הכי גדול שהייתי רוצה לעשות הוא בתדירות הכתיבה שלי – היום אני מעלה פוסט חדש בערך פעם בחודשיים, היות ואני משקיעה בהם המון זמן של מחשבה ועבודה. היות ואני עסוקה בשלל דברים אחרים, קצת קשה לי להקדיש לבלוג את כמות הזמן שהייתי רוצה, וזה חבל לי מאוד.
שלומית אופיר

האם את ממליצה לבעלי עסקים לפתוח בלוג ?

בהחלט! אם יש לכם אג'נדה, אתם מעניינים ויודעים לכתוב, אפשר בהחלט להרוויח הרבה מכתיבת בלוג, גם במישור האישי, אבל גם הרבה בהנאה ובסיפוק האישי.

האם את ממליצה לסטודנטים לעיצוב לפתוח בלוג ?

גם סטודנטים לעיצוב יכולים לסייע לעצמם להתקדם באמצעות כתיבת בלוג. בלוג חושף אותך לאנשים ממגוון תחומים ואין לדעת מי מהם יתרשם ממך וירצה להעסיק אותך. בנוסף, זה עוד אפיק אינטרנטי שבו ניתן להשיג חשיפה לעבודות שלך, במיוחד אם אתה עדיין צעיר ולא מוכר.

איך את מפיצה את הבלוג שלך?

מלבד הכפתור באתר שלי שמוביל לבלוג, אני מפרסמת כל פוסט חדש שאני מעלה ברשתות החברתיות וכן לעתים גם בניוזלטרים שאני מדוורת ללקוחות שלי. בנוסף, אני מקפידה לנעוץ תמונות מתוך הפוסטים שלי גם בפינטרסט, מה שמביא הרבה תנועה גם כן.

שלומית אופיר

אילו שלושה טיפים את יכולה לחלוק עם קוראי הבלוג?

1. שמרו על איזון נכון בין טקסטים לתמונות. אמנם אנשים נהנים לקרוא, במיוחד אם הכתיבה היא טובה, אך חשוב להעשיר את הפוסטים בתמונות יפות ורצוי כמה שיותר איכותיות, כדי לשבור את רצף הקריאה ולייצר עניין גם אצל מי שמתקשה לעקוב אחר טקסטים ארוכים.
2. היו אישיים, אך מקצועיים – בלוג הוא בהחלט המקום לחשוף את עולמכם הפנימי ולהראות מי אתם באמת. עם זאת, חשוב לדעתי לשמור על שפה וכתיבה ברמה גבוהה.
3. הקדישו תשומת לב לאיך הדברים נראים – פונטים קריאים ויפים, גרפיקה מוצלחת ומראה כללי שעושה חשק לשוטט בבלוג ועושה חסד עם הטקסטים שאתם מעלים.

ולמי שתוהה לגבי המוצרים, את הפריטים של שלומית ניתן להשיג בחנויות שלה בת"א:
שינקין 35, שבזי 21 ודיזנגוף 175 ובקניון רחובות, או באתר: shlomitofir.co.il

*כל התמונות נלקחו מהבלוג של שלומית אופיר באישורה, לינק על התמונה לפוסטים הרלוונטים.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק