איך מגבירים SEO בבלוג לטובת קידום בגוגל? - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
איך לגרום לגוגל לאהוב את הבלוג שלי?

איך מגבירים SEO בבלוג לטובת קידום בגוגל?

לפני כחודשיים אירחתי את זהר עמיהוד מומחה מספר 1 בארץ בתחום קידום אתרים בגוגל (ואני לא מגזימה). לאחר הפידבקים הטובים בגין הסדנא החלטתי לעשות 2 דברים, האחד לפתוח סדנא נוספת
ובה תלמדו איך אפשר לקדם את הבלוג שלכן בגוגל בצורה אורגנית, והשני לבקש מזהר עמיהוד שילמד את קוראי וקוראות הבלוג מה צריך לעשות ומה לא צריך לעשות בשביל לקדם את הבלוג בגוגל.  ממליצה להירשם לסדנא כי המקומות יתפסו מהר.

מקור התנועה העיקרי לבלוג: גוגל

תשאלו בעלי העסקים, חברות וארגונים על מקור התנועה (ערוץ מדיה) של הלקוחות הטובים שלהם והתשובה תהיה, במרבית המקרים, מנוע החיפוש גוגל.

אני לא טוען שערוצים אחרים כגון מדיה חברתית, דואר אלקטרוני, הפניות מאתרים אחרים או פרסום בגוגל אינם יעילים, הם בהחלט, אבל אין כמו גוגל כדי להביא לאתר קהל ממוקד שהגיע בעקבות חיפוש ממוקד של ביטוי מפתח. אין כמו הקהל הזה, מבחינת הנכונות שלו, לביצוע פעולות של פנייה או רכישה ולמה? כי המחפש בגוגל הוא צייד, המחפש פתרון לבעיה שלו, כמו צייד המחפש תשובה לשאלה שלו, המחפש מענה לרצונו ולכן הוא דרוך וקשוב ונכון לפעולה.

קידום אתרים SEO

הבעיה עם מילות חיפוש מפתח נכון לאמצע 2017?

הבעיה היא שעל כול ביטוי מפתח יש מאות, אלפי ומאות אלפי אתרים מתחרים. לבלוגרים, עסקים וגם לחברות אין תמיד את המשאבים לפתח ולתחזק חווית משתמש לאורך זמן, מה גם שזה קורה בסביבה מתפתחת ומשתנה כול הזמן. התוצאה? רבים נמנעים מלעסוק באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO – Search Engine Optimization) מתוך שהם מעריכים כי סיכויי ההצלחה שלהם נמוכים אם בכלל.

אבל זאת לא הבעיה היחידה עם קידום האתר במנועי החיפוש. ביצוע אופטימיזציה למנוע החיפוש, כלומר לעשות את האתר ידידותי לגוגל, נתפס כפעילות טכנית שרק חנונים, יצורים לא ידידותיים על סף מוזרים עם משקפיים עבות, יודעים כיצד לפעול (גילוי נאות: כמה מחברי הטובים הם חנונים). מה לעשות? רובנו לא כאלה.

מחקרים מראים כי רק 17% מבעלי העסקים הקטנים מוכנים להשקיע בקידום האתר שלהם בגוגל בשנת 2017.

הטעיית המקום הראשון בחיפוש בגוגל

עליכם לדעת כי אין דבר כזה "קידום אתרים בטוח", אין שום טריק, פעולה, 'דלת אחורית' או 'תרגיל' שיבטיחו לכם להיות ראשונים בגוגל בכול ביטוי שקשור לתחום פעילותכם. אין "מדריך" שאם תעשו את מה שכתוב בו, אז המקום הראשון בגוגל מובטח לכם.

יכול להיות שאתם נחשפים לפרסומות ולמסרים כאלה ואחרים של אנשים הטוענים שיש בידם את "המפתח" להיות ראשונים בגוגל. זה אולי מה שאתם רוצים לשמוע אבל צר לי לאכזב אתכם – אין דבר כזה! ואם תרכשו מהם קורסים אתם שמים את כספכם על קרן הצבי והצבי הזה רץ מהר מאוד!

קידום אתרים בגוגל seo

מה יש לעשות אם כך?

יש אוסף של פעילויות best practices שאם תעשו אותם, אתם מגדילים את הסיכוי להיות מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל, להביא יותר תנועה, ליצור יותר פניות ויותר קניות. אבל זה לא מספיק:

מי שעושה מצליח – אתם נמצאים בסביבה תחרותית ומי שלא פועל ועושה, לא רק שלא מתקדם אלא הולך לאחור (כי המתחרים התקדמו והגדילו את הפער) וגם

התמדה – דעו לכם כי פעילות קידום אתרים היא פעילות שצריך להתמיד בה. זה לא "זבנג וגמרנו".

מה זה קידום אתרים בגוגל, SEO?

בואו נביט מקרוב על נושא קידום האתרים ועל האתגרים שכול בעל אתר עומד בפניהם בדרך לראש תוצאות החיפוש בגוגל. תוך כדי זה ננסה להסיר את המיתוסים סביב הנושא שנעים בין מתמטיקה טהורה למיסטיקה וכישוף וכמו בהרבה דברים האמת נמצאת אי-שם באמצע.

קידום עסקים בגוגל SEO

בצורה הבסיסית והטהורה ביותר, אופטימיזציה למנועי חיפוש יכולה להיות מוגדרת על ידי אוסף של מאות פרמטרים שמנועי החיפוש לוקחים בחשבון בבואם לדרג תוכן שבאתר: מיעוט פרמטרים שגוגל אמרו לנו בגלוי שהם מצפים, מעט פרמטרים שהם רמזו, נתנו לנו להבין, חלקם פרמטרים שנמצאו לאורך זמן כמשפיעים על ידי קהילת מקדמי האתרים בעולם והם שבסופו של דבר קובעים את ההצלחה הדיגיטלית של התכנים במנועי החיפוש Google ואחרים.

SEO הוא אופטימיזציה של אתרי אינטרנט, אבל הרבה יותר חשוב, SEO זה שיפור הנוכחות האינטרנט ומתן חוויית משתמש מעולה. באופן זה עסקים נתפסים רלוונטיים עבור ביטויי החיפוש שהקליד הגולש במנוע החיפוש גוגל. זה נשמע אולי קצת ארוך, מעורפל ומעט לא מובן, אבל בשביל זה אני פה כדי להסביר ולעשות את הדברים המורכבים, פשוטים.

SEO הוא על בניית נוכחות לאתר האינטרנט שלכם ושמירה על מוניטין מקוון שמוביל לכך שגוגל ידרג את האתר שלכם גבוה בביטויים הקשורים למוצרים או השירותים שאתם מציעים באתר.

כאמור, אופטימיזציה למנועי חיפוש אינה רק אוסף של עניינים טכניים, כן זה נדרש אבל צריך גם להיות יצירתי ואסביר למה אני מתכוון. תראו, כולם יוצרים תוכן: כותבים מאמרים, מצלמים וידאו, מצלמים תמונות, עורכים מצגות – אלו פעילות שכולם עושים, גם המתחרים שלכם. אם אתם תעשו את אותו דבר בלי שמץ של יצירתיות, הרי התוכן שלכם יבלע ויעלם בין כול הררי התוכן המיוצרים בקצב הולך וגובר.

כדי להתגבר על "הרעש" התוכן שלכם צריך להיות ייחודי, לפחות חלקו, כזה שעושה WOW. זה לא אומר בהכרח שזה אמור לעלות כסף רב, זה אומר שאתם חייבים לחשוב ולתכנן כדי שהתוכן שלכם יבלוט, יהיה שונה ובעל ערך בעיני הלקוחות שלכם וגם בעיני גוגל.

אני מעורב הרבה שנים בפרקטיקה של SEO. זה התחיל בכך שעקבתי מרחוק על גוגל כאשר כתבתי ספרים על HTML במאה הקודמת ובתחילת המאה הנוכחית והמשיך ביתר שאת החל משנת 2006 ועד עצם היום הזה. רק לעיתים רחוקות ראיתי דירוג אתרים במקומות ראשונים שלא יכולתי להסביר כיצד תפסו מקום מכובד זה. לכל שאר הדירוגים שראיתי היה ניתן לתת הסבר המתבסס על מה שאלמד אתכם בהמשך מאמר זה.

פעילות SEO מוצלחת דורשת התמקדות מתמדת ב:

·         יצירת אתר ידידותי לגוגל

·         פיתוח תוכן

·         יכולת להרוויח קישורים

יש לפעילות צד טכני, אבל גם צדדים יצירתיים והתנהגותיים שמשקלם הולך וגדל מיום ליום.

קידום אתרים בגוגל SEO

לכם קשה לזהות פעילות SEO רעות שרק יבזבזו לכם את הזמן. בהמשך המאמר אציג בפניכם כמה פעילויות SEO מיותרות שלו יתרמו לכם כהוא זה בקידום, אבל יש להן פוטנציאל להיות הרות אסון לאתר האינטרנט שלכם.

אנשי מקצוע יכולים לדעת היטב, מה יקדם את האתר שלהם במנועי החיפוש, אבל לכם אולי זה לא קל ולכן, בכול פעם שאתם קוראים על SEO תשאלו את השאלה הבאה: האם הפעילות הזאת היא לטובת הלקוחות או רק כדי "לקדם" את האתר בגוגל?

בכל פעילות SEO, מה שצריך להיות לנגד עיניכם הוא טובת הלקוח, חוויית משתמש. אם הלקוחות ימצאו ענין בתכנים שלכם, אם הלקוחות יהיו עוקבים / אוהדים "שרופים" שלכם, גוגל יבין זאת ויביא לכם עוד ועוד גולשים כי הוא יבין שיש לכם משהו טוב, בעל ערך להציע ואתם התשובה הכי טובה בעיר לביטויי החיפוש, זאת אם, כאמור, האתר שלכם ידידותי לגוגל.

בשביל לזכות בהערכה של לקוחות ושל גוגל צריך לעבוד, אני מניח שהבנתם זאת וצריך גם להתמיד בלעשות את הדברים הנכונים כדי שהתכנים שלכם יקבלו את המקום הראוי להם בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

אז היכן צריך להתמקד בפעילות SEO?

הבה נבחן מקרוב את הרלוונטיות של התוכן, את היכולת של התכנים להרוויח קישורים ואת הידידותיות של אתר האינטרנט ואיך כול זה קשור לדירוג בדפי תוצאות החיפוש של גוגל.

תוכן ורלוונטיות

מנוע החיפוש גוגל מנתח מספר גורמים ורכיבים כדי לקבוע את הרלוונטיות של תוכן: עד כמה דף אינטרנט, תמונה, וידאו וכדומה נותנים מענה למה שהקליד המשתמש ולכוונותיו וזה דורש הסבר.

גוגל מנסה וגם מצליח לקרוא בין השורות ולהבין למה התכוון הגולש כאשר הקליד את הביטוי. לפיכך, אתם עשויים לראות תוצאות שונות כאשר תחפשו את הביטוי בשעות שונות ביום או במיקומים שונים או במכשירים שונים.

כאשר אנשים שונים מחפשים את אותו ביטוי והם נמצאים עם אותו מכשיר, באותו מיקום פיזי, באותה שעה, גם אז הם עשויים לקבל תוצאות שונות. למה? כי היסטוריית החיפושים שלהם שונה וגוגל הצליח להבין עם מי יש לו עסק כי הרי לגוגל יש הרבה מאוד נכסים ויכולת לדעת מה המשתמשים עושים, איזה סרטים הם צופים ביוטיוב, איזה מיילים הם מקבלים, מה הם מחפשים בגוגל, לאיזה אתרים הם גולשים ועוד ועוד נתונים שעוזרים לגוגל להתאים את התוצאות בדף תוצאות החיפוש באופן אישי לגולש. אין דף תוצאות אחד ואת זה צריך לזכור.

פעם גוגל הציג תוצאות שהן תוצאות טקסט בלבד, היום הוא מציג פורמטים שונים של תכנים בהתאם למה שהוא חושב תהיה לא רק התשובה הכי טובה לגולש בהתאם לביטוי המפתח שחיפש אלא גם בפורמט הכי מתאים. למשל, אם תקלידו את הביטוי "איך לקשור עניבה" התשובה הראשונה תהיה סרט וידאו:

קידום אתרים באמצעות SEO

אם תחפשו "מלון בהרצליה" תראו מפה ו-3 תוצאות מקומיות

קידום אתרים באמצעות SEO

אם תחפשו "זהר עמיהוד שיווק באינטרנט", גוגל יציג בפניכם את כרטיס העסק שלי

קידום אתרים באמצעות SEO

 

 

אלה הם רק חלק קטן מהפורמטים השונים בהם גוגל עושה שימוש בדף תוצאות החיפוש והכול כדי להתאים את התשובות לשאילתה ולמה שהוא יודע על הגולש.

למנועי החיפוש ובראשם גוגל יש מנגנונים של אינטליגנציה מלאכותית, למידה באמצעות מכונה, ושפע של נתונים כדי להציג קבוצה טובה של תוצאות בדף תוצאות החיפוש. נכסים דיגיטליים שאינם נחשבים "רלוונטיים" לשאילתת המשתמש לא יופיעו כלל בתוצאות, לא בגלל שהם לא טובים אלא בגלל שהם לא מספיק רלוונטיים.

קידום אתרים בגוגל SEO

גוגל מדרג דפים ולא עמודים:

גוגל מדרג דפים ולא אתרים. נכון, יש משקל לאתר כאוסף של דפים, אבל בדף תוצאות החיפוש נראים עמודים ולכן, גוגל בודק ובוחן את הרלוונטיות של כל דף ודף מדפי האתר וזה אומר שכול דף צריך להיות "פאר היצירה" וכזה הנותן חוויית משתמש טובה.

ביאור: דף נחיתה הוא הדף הראשון אליו הגיע הגולש בין אם זה מגוגל או פייסבוק או מקור מקור תנועה אחר.

גוגל מצפה שהאתר אותו הוא מציג במקום הראשון בתוצאות האורגניות יזכה לאחוז הקלקה מסויים. פרמטר זה נקרא CTR – Click Through Rate שמשמעותו: מספר ההקלקות על התוצאה חלקי הפעמים שנצפתה. לדוגמה: אם את הביטוי "שמלת כלה" חיפשו 100 פעמים ביום ועל התוצאה במקום הראשון לחצו 36 פעם, אז אחוז ההקלקה הוא 36 חלקי 100 שהם 36%

גוגל מצפה שבביטוי "שמלת כלה" אחוז ההקלקה על התוצאה במקום הראשון יהיה 50%. מה קורה אם התוצאה במקום הראשון מקבלת רק 36% ולא 50% כמצופה? יש פה בעיה! מצד אחד גוגל נתן לדף אינטרנט את המקום הראשון בתוצאות החיפוש ומצד שני ההתנהגות של הלקוחות מעידה שהתוצאה לא עומדת הציפיות של גוגל שנבנו על סמך נתונים של שנים. עובדה, הם לחצו עליה הרבה פחות. גוגל מסיק שהתוצאה כנראה לא מספיק רלוונטית, והיא תאבד את המקום הראשון לטובת תוצאה אחרת. היא לא תעלם, היא רק תרד מטה.

נניח והתוצאה במקום הראשון אכן זכתה, פחות או יותר, לאחוז הקלקה CTR כפי שגוגל ציפה. נהדר! אבל אז הוברר לגוגל שאחוז גדול של הגולשים שלחצו והגיעו לדף, נוטשים אותו במהרה. גם זאת בעיה! גוגל חושב לקוחות (כפי שאתם חושבים לקוחות) ורוצה לתת ללקוחות שלו את החוויה הכי טובה. להביא אותם לדף, אותו הם נוטשים במהרה, זה לא סימן טוב. מבחינתו של גוגל הוא לא סיפק את התשובה ובמילים אחרות: גוגל נכשל. האם גוגל ירצה לחשוף את הדף? התשובה היא לא. ומה יקרה לדף? כן, דף לא רלוונטי ידרדר בתוצאות החיפוש ואת מקומו יתפוס דף אחר.

למרבה המזל עבור משווקים החיפוש, יש שפע של הזדמנויות כדי לשפר את הרלוונטיות באמצעות תוכן.

קידום אתרים בגוגל SEO

קשרים ו- קישורים

כדי לקבל חשיפה עליכם לייצר תוכן, בין אם זה מאמר (פוסט), תמונה או וידאו שגורם לאנשים לאהוב אותו, להעריך אותו ובעקבות כך להפיץ אותו. פעולות שיתוף כמו like או share ברשתות החברתיות הן סימן ללקוחות וגם לגוגל שאנשים מעריכים את התוכן אליו הם נחשפו.

יש כאלה שמעריכים את התוכן שקראו על ידי כך שהם מצוטטים בתכנים שלהם את המקור, מזכירים את שם המוצר או השירות או את שם המותג – כול אלה הם סימנים שיש להם יחס מיוחד לתוכן.

לעיתים, הערכה לתוכן באה בצורה של אתרי אינטרנט אחרים המספקים קישור לאתר או לדף האינטרנט עם התוכן.

את כול פעולות החיבה / הערכה האלה באינטרנט, מי רואה?

לקוחות שגולשים באינטרנט וקוראים תכנים של אחרים נתקלים בשמות מוצרים, שמות מותגים ואנשים וזה מגדיל את החשיפה לפני קהלים גדולים, בונה אמינות וסמכות. במידה ויש גם קישור לדף האינטרנט הרי יש גם יכולת לגולשים ללחוץ ולהגיע בקלות לתוכן המוערך.

גוגל שסורק את כול האינטרנט, גם הוא מוצא את העדויות ברשת המעידות שתוכן או מותג זכה להערכה. הוא לאוו דווקא חייב למצוא קישור מאתר לאתר, מספיק לו למצוא ציטוט או איזכור של שם המותג כדי לקחת את זה בחשבון בנוסחת הדירוג שלו.

הבעיה, וזאת בעיה רצינית, שמאז שמקדמי האתרים הבינו שקישורים נכנסים הם מרכיב מרכזי בנוסחת הדירוג של גוגל, הם החלו לייצר קישורים ובכמויות ומתוך כוונה להראות לגוגל עד כמה הם מקושרים ובכך לנסות לשכנע את גוגל שייתן לאתרים שלהם דירוג גבוה.

במהלך השנים פותחו מספר פעילויות קידום אתרים שזכו לשם Black Hat SEO כדי להגדיל באופן מלאכותי את כמות הקישורים הנכנסים – החל מרכישת קישורים, דרך בניית רשתות אתרים פרטיות שניבנו לצורך יצירת קישורים. לכול הפעולות המלאכותיות האלה יש מטרה אחת והיא להטות את גוגל ולזכות במיקומים גבוהים יותר.

מנועי החיפוש ובראשם גוגל, פיתחו ועדיין מפתחים שיטות שונות לזיהוי קישורים כדי לקבוע האם הקישור הוא לתועלת הלקוחות או שנבנה רק לצורכי קידום. זוהי מלחמת חתול ועכבר בין מקדמי האתרים החובשים כובע שחור לבין גוגל, כאשר פעם זה ידו על העליונה ופעם זה.

מידי פעם מתפרסם מקרה של חברה שנתפסה בפעילות יצירת קישורים לא על פי מדיניות גוגל וביניהן:

BMW (2006), Newsday (2007), JC Penny (2010), Forbs (2011), Overstock (2011), Rap Genius (2013), Mozilla (2013), BBC (2013), Interflora (2013), Washington Post (2007), WordPress (2005), SearchKing (2002)

10 Big Brands That Were Penalized By Google, From Rap Genius To The BBC

אני בטוח שיש עוד אלפי אתרים "שחטפו סטירה" מגוגל ונעלמו לחלוטין מתוצאות החיפוש או עברו לדף 60 שם אף אחד לא מגיע! כן, כן, דף 60 לא תוצאה מספר 60. דף 60 – למי שבדרך כלל לא עובר לדף 2 או 3, דף 60 זה מאוד, אבל מאוד רחוק.

אתם תהיו בשוק לאחר שתקראו את מה שאני עומד לומר לכם!

גוגל הענישו את עצמם 5 פעמים! אתם קוראים ומבינים נכון. גוגל הענישו את עצמם בתאריכים הבאים:

March 2005, February 2009, July 2010, March 2011, January 2012

5 Times Google Penalized Itself For Breaking Its Own SEO Rules

המלחמה המתמשכת הזאת שלעולם לא תסתיים היא אחת הסיבות מדוע גוגל מעדכן לעיתים קרובות את האלגוריתם שלו שזוכה לשמות כמו פנדה Panda, פינגווין Penguin, יונק הדבש HummingBird, Possum, Fred, Mobilegeddon, Payday. אלגוריתמים אלה מתעדכנים מעת לעת, לפעמים בהפרש של ימים, כאשר חלק מהעדכונים, לא כולם, הם במסגרת המלחמה בקישורים באיכות נמוכה.

גוגל מנסה להבין האם זכיתם באיזכור, ציטוט או קישור בגלל הערכה לתוכן שלכם או בגלל שעשיתם פעילות מלאכותית של בניית קישורים. זה ההבדל בין להרוויח קישור על ידי תוכן איכותי לבין יצירת קישורים מלאכותית ללא קשר לאיכות התוכן.

אתר ידידותי לגוגל

גוגל מעוניין לסרוק את האתרים שלכם כדי שיוכל לספק את התשובות הכי טובות לאלו שמחפשים, אבל לשם כך הוא צריך להיות מסוגל, מבחינה טכנית, לקרוא את האתר.

התוכנות שאתם עושים בהם שימוש לבניית אתרים כמו WordPress נותנים כלי מובנים בחלקם ואחרים בהתקנה פשוטה המאפשרים לגוגל לסרוק בקלות את האתר אבל זה לא מספיק.

אתם, בעלי האתר, רוצים שגוגל יבין את מה שאתם התכוונתם שיבין, כי אם זה יקרה, גוגל ידרג אתכם כראוי בתוצאות החיפוש, תנועה תגיע אליכם והאתר שלכם יהיה ריווחי. תבינו, זה לא חשוב כמה איכותי התוכן שכתבתם: אם גוגל יתקשה בהבנת הנקרא באתר שלכם, התוכן שלכם לא יזכה לאהבתו.

זהו מרכיב חיוני בבניית הנוכחות הדיגיטלית שלכם במנועי החיפוש וזה הרבה מעבר ליצירת קוד HTML נקי ובנוי לפי תקן.

כדי לתת חוויית משתמש טובה ללקוחות שלו, גוגל שם דגש מיוחד על מהירות, כי הוא הבין שלקוחות "כועסים" עליו (על גוגל) שהביא אותם לאתרים שעולים לאט. בגוגל שמו לב שבאתרים שעולים לאט (בטעינה….) אחוז הנטישה גבוה במיוחד וזה סימן לא טוב. לכן, מהירות נהפכה להיות מרכיב מרכזי וגוגל נותן לה דגש.

זה בהחלט הגיוני לתעדף אתרי אינטרנט מהירים כדי לספק חוויית משתמש טובה הרבה יותר. לכן, אתר מהיר יותר מתוגמל בדירוג גבוה יותר. צריך עם זאת לזכור כי זהו אינו הפרמטר היחידי, יש עוד מאות פרמטרים בהם גוגל מתחשב, אבל אין ספק שמהירות נהפכה להיות פרמטר חשוב, הרבה יותר מבעבר.

גוגל גם רוצה אתר בטוח, כזה שהכתובת שלו מתחיל ב- https ולא רק http. פעם נושא האבטחה (אותו s) היה שייך לאתרי סחר באינטרנט רק בשלב הכנסת כרטיס האשראי. גוגל, מתוך דאגה ללקוחותיו מפני האקרים (פצחנים), תולעים, סוסים טרויאנים ושאר מרעין בישין מעדיף אתרים מאובטחים עם מנעול.

 10 טכניקות כובע שחור שיחרבו את קידום האתר SEO שלכם בגוגל

1. כתיבת תוכן קצר – לפני שנים רבות, יכולתן לכתוב פוסט שבין 300 ל- 450 וזה היה מספיק כדי שהוא יהיה מדורג גבוה בגוגל. מחקרים מראים כי כדי שהפוסט יופיע בדף התוצאות הראשון של גוגל יש לכתוב הרבה יותר טקסט, הרבה יותר. המאמר הזה שאתן קוראות מכיל 3,040 מילים.

2. חזרה מוגזמת על ביטוי המפתח בתוכן הפוסט נחשבת היום ספאם. אם פעם גוגל היה סופר כמה פעמים מופיע ביטוי המפתח בדף וזה היה פרמטר בדירוג, אז כבר לא! האלגוריתם של גוגל כבר הרבה יותר חכם.

3. מילוי שדה 'מילות מפתח' –  זה היה נכון פעם, ושאני אומר פעם, הכוונה היא עד שנת 2009. אז הודיעה גוגל, קבל עם ועדה, כי מעכשיו גוגל לא עושה שימוש בתגית meta keywords. אז אם מילאתם את השדה 'מילות מפתח' באוסף ביטויים, לא רק שזה לא יעזור לכן, זה יכול לפגוע בכן כי גוגל חושד בכן שאתן מנסות לרמות אותו.

4. לא להוציא קישורים – סוף, סוף מישהי הגיע לאתר שלי, אז עכשיו לתת לה קישור מאתר שלי לאתר אחר כדי שתברח לי?!? – לא באתר שלי! וזאת טעות. לא ייתכן שהאתר של כול אחת ואחת מכן יראה כמו דרך ללא מוצא. אתן חייבות לעשות קישורים לאתרים אחרים מתוך האתר שלכן. תתנו ערך מעולה בדמות הפנייה לאתר שאינו שלכם ואנשים יחזרו אליכן שוב ושוב.

5. שימוש בתחתית האתר ליצירת קישורים פנימיים – פעם זה עבד. אם רציתן לקדם דף מדפי האתר, הייתן שמות לו קישור בתחתית האתר (פוטר) ומכיון שהפוטר קיים בכול דף מדפי האתר, פתאום לאותו דף היו המון קישורים פנימיים והוא 'טס' למעלה בתוצאות החיפוש של גוגל. ראו הוזהרתן! היום הטקטיקה הזאת גוררת עונש מגוגל.

6. אל תנסו להראות לגוגל משהו אחר – זה נקרא cloaking והמשמעות היא שגוגל רואה תוכן אחד וגולש רואה תוכן אחר. תטרקו את הדלת בפנים למי שמציע לכם הצעה שכזאת ועוד טוען שזה יקדם לכם את האתר.

7. טקסט בלתי נראה – הטקסט נעשה באותו צבע כמו הרקע כך שהגולשים לא רואים אבל גוגל רואה או שטקסט מסומן לא להצגה. הלקוח לא רואה ומי כן רואה? גוגל. למה יש רצון להחביא טקסט? אולי מתוך מחשבה להציג ללקוח מעט טקסט ולגוגל להציג הרבה טקסט (חזרו לקרוא את סעיף 1 וגם את סעיף 6)

8. לא לבנות קישורים ב- 5 דולר – בודאי אמרו לכן שקישורים לאתר שלכם מאתרים אחרים חשובים לקידום האתר וזה נכון. אבל הענין הוא קישורים איכותיים, כאלה שקשה להשיגן. קישורים לפי משקל כמו שמוצעים למכירה באתר Fiverr רק יכולים לגרום לגוגל להעניש את האתר שלכן.

Fiverr הוא אתר מקסים (ישראלי, אם לא ידעתן) אבל לא לצורך קניית קישורים. אלה הם קישורי ספאם ובסופו של דבר גוגל יעניש את האתר שלכן.

9. אתרי מאמרים להפצה – זה עבד פעם, לא יותר. חבל על הזמן שאתן תשקענה בכתיבת מאמר מקורי והפצתו באמצעות אתר/י מאמרים. הרעיון היה לפרסם מאמר באתר מאמרים ושם לשים קישור לאתר שלכן. כפי שאמרתי, זה פעם עבד, עד אשר אתרי המאמרים הללו הפכו לפח זבל של מאמרים, עם הרבה תוכן מלא קישורים באיכות ממש נמוכה. בקיצור, היום לא עובד, Next.

10. רישום מאסיבי באינדקסים – אינדקס הוא אתר בו בעלי אתרים/עסקים יכולים להרשם בין בחינם או בתשלום. למה להרשם? בשביל הקישור! זהו קישור לכול דבר ועניין. כאשר השיטה הזאת עבדה והיא עבדה, היו בישראל עשרות רבות של אתרי אינדקסים שנפתחו חדשות לבקרים על ידי חברות קידום אתרים או יזמים זריזים שלמעשה מכרו קישורים.

לא היתה ביקורת גם לא ועדת קבלה וכל מי שרצה נרשם לאתרי אינדקסים אלו ויצר קישור לאתר שלו. כאמור, היום השיטה לרישום מאסיבי באינדקסים לקידום האתר לא עובדת.

אני לא נגד רישום לאינדקסים, אני נגד רישום מאסיבי באינדקסים, וכן, אני נגד רישום רק לשם יצירת קישור.

סיכום: עכשיו אחרי שקראתם את המאמר והבנתם את החשיבות של תוכן, קישורים וידידותיות לגוגל, האם יש משהו בפעילות הדיגיטלית שלכם שתוכלו לשפר?

אני בטוחה שלקחתן טיפ אחד או שניים לטובת קידום הבלוג שלכן בגוגל בצורה אורגנית. מזמינה אתכן להרשם לסדנא הקרובה בה תתרגלו בכיתה טיפים נוספים ושימוש בכלים שזהר עמיהוד מלמד בסדנת קידום הבלוג בגוגל.

איפה הסדנא תתקיים? בהאבבלוגינג – החממה לבלוגינג מקצועי. כן! חתמתי על חוזה והבית כרגע בשיפוצים מאסיבים במיוחד בשבילכן. עוד לא ראיתן את פרק החתימה בדוקו? מוזמנות לצפות בו כעת.יש לנו בית!!

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

6 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק