איך ניתן להגדיל רווחים באמצעות פינטרסט - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
איך ניתן להגדיל רווחים באמצעות פינטרסט

איך ניתן להגדיל רווחים באמצעות פינטרסט

אתמול היה לי יום ממש כייפי, הרגשתי שאני קצת חיה את החלום שלי, והכל בזכות הבלוג היקר הזה, ובזכותכן הקוראות שלו.

ולמה חלום? כי ניגשתן אלי, שאלתן אותי שאלות, ביקשתן לדעת עוד ועוד, היו כאלה שהעניקו לי מתנות (OMG!!!) ופשוט התרגשתי מהחיבור האמיתי, הכנה, החזק והכיפי הזה של האון ליין (הי, זאת אני, פה מאחורי המקלדת בעשר בלילה…) לאוף ליין (חיבוקים, חיוכים, החלפת כרטיסי ביקור, החלפת טלפונים, שיחות, צחוקים והכל במציאות האמיתית).

בבוקר הרציתי על העולם המופלא של הבלוגים בכנס מקסים שארגנו מיטל וסיוון מהסטודיו C4D, ההרצאה נבנתה מחדש, כי ידעתי שיהיו בקהל נשים שכבר שמעו אותי לא פעם ולא פעמיים. וזה ריגש אותי, כי אני אוהבת להכין הרצאות חדשות (אני חושבת שאם לא הייתי בלוגריסטית היתי מורה). בנוסף, ההרצאות הנוספות בכנס היו מרתקות ב-ט-י-ר-ו-ף!!, ד"ר יפעת לבבי -לביא סיפרה לנו על המשמעות הרגשית של הבית – גאוני להביא הרצאה כזאת למעצבות פנים ולהום סטייליסטיות, פשוט גאוני! והרצאה מלאה בטיפים ודוגמאות איך לצלם בית של הצלמת המוכשרת והאהובה הגר דופלט.

בקיצור – לא רק שנהניתי להרצות ולהיפגש, גם נהניתי לשמוע וללמוד.

סיון גולדפלד ומיטל אירני מסטודיו C4D כנס הום סטילינג 1
סיון גולדפלד ומיטל אירני מסטודיו C4D כנס הום סטילינג 1

עם סיום הכנס הזדחלתי בפקקי מרכז הארץ  הישר לקמפוס TLV, מתחם ההאב של גוגל להרצות במסגרת פעילות מקסימה של איגוד האינטרנט אודות פינטרסט.

היה מרגש וכיפי לגלות שלאחר שפרסמתי בפיסבוק שלי אודות ההרצאה החינמית הזאת, נרשמו 214 אנשים ולאחר שעתיים נסגרה ההרשמה 🙂 הבעת האמון הזאת כל פעם מחדש גורמת לי פשוט לפרוח, לשמוח ולהבין שאני לא יכולה להיות אני בלעדי הקוראות שלי. תודה.

בקיצור, מפה לשם, מספר ימים לפני ההרצאה ביקשו ממני שאכתוב פוסט על פינטרסט לטובת פרסום באתר אינטרנטי כזה או אחר, כחלק מפעילות יח"צ. נחשו מה – האתרים לא התענינו בפוסט שלי 🙂 (אתן רואות, לא תמיד הכל זה דלתות פתוחות לרווחה, יש המון מקום לשמוע "לא" ו"לא" ו"לא" ואז מגיע ה"כן") אז הרווח כולו שלנו – פוסט מהניילון, חצי משומש על פינטרסט והכח שלו להגדיל רווחים של עסק.

הרצאה אודות פינטרסט בקמפוס TLV

הכח של הפינטרסט ככח מכירה הולך וגדל

בעבר כתבתי על פינטרסט, מוזמנות לקרא על מה זה בכלל ואיך משתמשים ברשת החברתית הזאתחוקי יסוד לשימוש בפינטרסטמה ניתן ללמוד מפינטרסט ואיך לבנות פרופיל מנצח.

לאחרונה פינטרסט הודיע שהוא הגיע ל100 מליון משתמשים בחודש ברשת החברתית מבוססת ויז'ואל. אך אל לנו לחשוב שזאת רק רשת מבוססת ויז'ואל, בשנים האחרונות, הכח של הפינטרסט ככח מכירה הולך וגדל. המשתמשים של פינטרסט עושים בו שימוש בשביל למצא דברים ולקנות אותם און ליין או אוף ליין:

73% מהמשתמשים בפינטרסט קנו משהו שהם ראו לראשונה בפינטרסט.

67% נכנסו לפינטרסט בשביל לקנות משהו שהם ראו ונעצו ושמרו בפינטרסט.

העובדה שהרשת הולכת וגדלה והגיעה ל100 מליון משתמשים בחודש, מהווה אינדיקציה כי הרשת החברתית הזאת הופכת להיות מאוד משמעותית לאנשי שיווק, מכירה, ופיתוח מוצרים ושירותים.

באמצעות פינטרסט עסקים יכולים להבין את הלך הרוח של הלקוחות, הצרכים שלהם, איזה מידע הם מחפשים , מה ומתי הם רוצים אותו.

פינטרסט מהווה מקור של תוכן השראתי רלוונטי לנועצים, למשתמשים, וכך משפיעה על ההתנהגות של המותגים, ולהיפך.

הכוח של פינטרסט – מנגנון החיפוש

מנגנון החיפוש של פינטרסט שמאפשר חיפוש בצורת משפך של מושגים, נישות, טרנדים, מקל על הנועצים את החיפוש המדויק ביותר לצרכיהם. במידה והתכנים מיוצרים על ידי המותגים ועל ידי יוצרי תוכן שיווקיים מכירתיים, הדבר משפיע על ההחלטות של הנועצים בתחום הרכישות האישיות והמשפחתיות.

האופן המיוחד של החיפוש של פינטרסט מאפשר לגלות עולמות חדשים של השראה, ידע ומיקוד בנישה הייחודית בתחום החיפוש, שלא בדומה לחיפוש בפיסבוק ובגוגל.

דוגמא למנוע החיפוש של פינטרסט

45% מהנועצים הם מחוץ לגבולות ארה"ב, ואחוז הגברים שמשתמשים בפינטרסט הולך ומתגבר בקצב מסחרר.

שימוש בפינטרסט כחלק מהותי בתכנון פרויקטים בחיים

הנועצים לא רק נועצים תמונות יפות של השראה, אלא מתכננים פרויקטים שלמים בחייהם כמו חתונות, עיצוב דירה, הכנת אלבומים, חופשות, תכנון תקציב משפתי, גידול ילדים ועוד, באמצעות התכנים שהם אוספים בפינטרסט. מכיוון וההתעסקות היא כל כך יומיומית ומתחברת בצורה אותנטית לחיי הנועצים, הרכישות שמתבצעות באמצעות פינטרסט נחשבות למעשה טבעי ממש כמו לנעוץ בלוח, מכיוון ופינטרסט נחשב למשהו שהוא "חלק מהחיים עצמם".

פינטרסט עוזר למותגים להפיץ את המוצרים שלהם גם לקהל חדש שאינו מודע כלל לשירותים ולמוצרים שקיימים בשוק. הגילוי באמצעות פינטרסט של התוכן החדש מאפשר לעסקים לפרוץ את תקרת הזכוכית של הלקוחות הקיימים.

לסיכום, הנועצים הם הלקוחות שלכם שמחפשים תוכן רלוונטי לחייהם באמצעות פינטרסט. שלא כמו השיווק הישן, בו המותגים העבירו מסרים שיווקים לקהל שלהם מבלי באמת לחשוב מה תחומי הענין והצרכים של הקהל, בפינטרסט הלקוחות עצמם מאפשרים לנו הצצה למה שמעניין אותם והמותגים צריכים להבין איך הם משתלבים באמצעות המוצרים והשירותים שלהם בחיי הלקוחות. ברגע שישנה הלימה, נוצר מצב שבו גם הנועץ ירויח תוכן שרלונטי אליו ולבסוף ירכוש את המוצר, וכך המותג ירוויח מהצד השני.

איך פינטרסט עוזר לשיווק העסק

מה חשוב לדעת על פינטרסט לפני שמייצרים תוכן?

  1. אלמנט הגלישה בפינטרסט – הנועצים מחפשים תוכן שרלוונטי אליהם באמצעות מעקב אחרי תיקיות ופרופילים שמדברים אליהם, שמענינים אותם. מחקר שנעשה ב2015 מוכיח שנועצים מחליפים מגזינים וברושורים של מותגים בגלישה בפינטרסט. מנגנון המעקב של פינטרט מאפשרר למותגים מגוון רחב של הזדמנויות ומאתגר אותם לייצר תוכן עם ערך שמשמעותי ללקוחות שלהם, לנועצים בחיי היום יום ובאבני דרך בחייהם.
  2. אלמנט מנוע החיפוש של פינטרסט – 46% מהנועצים בפינטרסט החליפו את מנגנון החיפוש המוכר (גוגל, בינג) במנוע החיפוש המודולרי של פינטרסט. הדבר צפוי לעלות בזכות היכולת של פינטרסט לזקק את המידע ואת יכולת החיפוש לרמה מאוד מדויקת של תוכן על פי צרכי הנועצים, ללא קשר לתכנים שנעצו בעבר.
  3. מוטיב שיווק פירמידה של פינטרסט – הרעיון בנעיצות חוזרות הוא הנעה לפעולה של הנועצים. ההנעה לפעולה באמצעות נעיצה חוזרת היא משמעותית מכיוון ונועץ שראה תמונה אותה הוא אוהב, ונועץ אותה מתוך התיקיה של המותג לתיקיה שלו, גורם לתמונה להיחשף בפני כל העוקבים אחריו. קרי, הנועץ הופך לסוכן שיווק משנה של המותג, רק בגל שהוא נעץ את התמונה אצלו.
    לייק בפיסבוק אולי גורם למותג להרגיש טוב שאוהדים אותו, אבל נעיצה בפינטרסט ונעיצה חוזרת בפינטרסט יוצרים הנעה לפעולה מיידית, חשיפה אוטומטית לקהל נוסף וסיכוי גדול יותר לרכישה.
  4. רכישה און ליין ואוף ליין – בקרב הנועצים, 73% קנו מוצר שמצאו בפינטרסט, והדבר שמעניין אף יותר, 67% מהנועצים, שלפו את הסלולאר בזמן קניות בחנות הפיזית והראו את הנעיצה שהיוותה השראה לרכישה הפיזית בחנות. הצפי הוא שמוטיב הרכישות יעלה ויתגבר בשנה הקרובה.

לסיכום:

הרבה רואים בפינטרסט כעוד רשת חברתי בדומה לפיסבוק, אינסטגרם ועוד, אבל פינטרסט היא רשת ייחודית מאוד. פינטרסט היא פחות בנוגע לחשיפה אישית והרבה יותר בנוגע למציאת תוכן רלוונטי, ממוקד, נישתי, שעוזר לנועץ למצא מידע של השראה, ידע, לימוד וקבלת רעיונות הקשורים לחיי היום יום שלו.

מאגר הבלוגים הישראלי בפינטרסט
כל הפרטים על מאגר הבלוגים הישראלי

בשביל שעסקים ומותגים יצליחו להשתמש בפינטרסט כרשת מעצימת מכירות ומותג, עליהם להפסיק לחשוב על פינטרסט כעוד מדיה חברתית שיש לעשות עליה וי ולהתחיל לייצר אסטרטגית תוכן משמעותית לקהל.

עסק שישקיע בתוכן, בתמונות טובות, בבניית תיקיות רלונטיות, בהעברת מסרים בצורה של ידע, נדיבות, רעיונות, השראה מתוך הבנת צרכי הקהל – יוכל לראות תוצאות עסקיות בשל השימוש בפינטרסט.

מכירות את מאגר הבלוגים הישראלים בפינטרסט שלי? מוזמנות להצטרף.

אילו תיקיות עובדות אצלך בפינטרסט? אצלי תיקית התחפושות היא הכי פופולארית ויש לי נעיצה אחת שכל הזמן נועצים אותה מחדש. עם זאת, אני רואה בסטטיסטיקות שגם נכנסים לבלוג שלי בזכות פינטרסט שלי, זה כיף.

************************************

[highlight]ב1/12/2015 נפתחת סדנת כתיבת בלוג,[/highlight] נרשמו כבר 4, נותרו עוד 8 מקומות.

כל הפרטים כאן.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק