הפצת בלוג באמצעות ניוזלטר - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
הפצת בלוג באמצעות ניוזלטר
יונית צוק הבלוגריסטית איך לכתוב בלוג

הפצת בלוג באמצעות ניוזלטר

פוסט זה נכתב בגין קשיים שמשתתפות הפרלמנט, קורס מקצועי לבלוגריות (הבייבי המתוק שלי, גאוות אם :)) נתקלות בנושא רשימות ניוזלטר, מנוים לבלוג והפצה.
חשבתי לעשות סקירה על כל תחומי הניוזלטרים שיש, אבל זה ארוך ומיגע, פשוט אכתוב מה ניסיתי עד כה, ומה עבד לי הכי טוב ומה פחות עבד לי. בעבר כתבתי על הפצת הבלוג, אבל כעת אני מפרטת אודות התוכנות להפצה.

פוסט זה יפרט אודות 4 מערכות שונות שאותן ניסיתי:

feedburner – מערכת הפצה ומנויים של בלוגר, תוסף בוורדפרס, רב מסר, mailchimp :

אתחיל ביתרונות ובחסרונות של כל מערכת הפצה ונקנח בהטבה בלעדית לקוראי הבלוג.

feedburner – מערכת הפצה ומנויים של בלוגר

מכיוון ובלוג זה עבר כבר שלוש פלטפורמות, הפלטפורמה החינמית השניה היתה בלוגר. אני משאירה את הבלוג הישן באוויר, (האימה, הו האימה) בשביל לבצע כל מיני שינויים ותהיות במערכת בלוגר כשקוראות הבלוג שואלות אותי שאלה ואני חיבת לברר את הפתרון.

לבלוגר יש מערכת הפצה אוטומטית חינמית שנקראית feedburner.

היתרון – חינם, קל ופשוט.

החסרון – מכוער, אי אפשר לנהל את רשימת התפוצה, נשלח אוטומטית עם פרסום הפוסט ולכן אי אפשר לייצר מזה ניוזלטר עם תכנים נוספים שאינם במסגרת הפוסט.

הדרכה על התקנת פידברנר בבלוג, ממש בפוסט הזה שבלינק. על מערכת ההפצה בבלוגר אני מפרטת בקורס און ליין שלי אודות בניית בלוג בבבלוגר.

תוסף בוורדפרס בשם jetpack

בגלגולו השלישי של הבלוג שלי, עברתי לוורדפרס, מערכת ניהול תוכן עצמאית, נעזרתי בשירותי מתכנת להקים את הבלוג – השקעה חד פעמית ששווה כל שקל. בהתחלה התקמצנתי על מערכת הפצת הפוסטים ולכן הורדנו תוסף שנקרא JETPACK למערכת הוורדפרס. בואו נגיד ככה – התוסף לא עשה את העבודה הרצויה. הרגשתי שמשהו לא טוב כי לא צמחה לי רשימת המנוים. (שזה לא הגיוני). אני לא יודעת אם זה היה פאק בהתקנה או שפשוט התוסף הספציפי של ההרשמה לא עבד, בקיצור – לא עזר לי.

היתרונות – התוסף למערכת וורדפס אמור לעבוד בסדר גמור, אצלי לא עבד טוב.

החסרונות – אין דבר יותר מתסכל מרשימת מנויים שפשוט לא גדלה. וזה צריך להיות הפרמטרט שלך לבדיקה האם התוספים של רשימת המנוים טובה לך או לא.

רשימת הפצה חינמית –  mailchimp

בייאושי כי רב, החלטתי ללכת לתוכנה חינמית, שרבים מהבלוגים בחו"ל משתמשים בהם, ופשוט להשמש בה. לתוכנה קוראים mailchimp אין לי פחד מאנגלית, ואני יודעת, לרוב, להתנהל מול תוכנות חינמיות פופולריות.

אני יודעת שיש גם בלוגריות בארץ שמשתמשות בתוכנה זו בצורה יפה מאוד.

בעולם היא נחשבת למערכת טובה ומאפשרת  עד 2000 מנוים ו 12000 שליחות בחודש (שזה הרבה) בחינם.(יתכן וזה ישתנה עם הזמן).
קיימים מספר משתמשים גם בעברית (יש לה תרגום מלא לכמה שפות, חוץ ממשק הניהול), אז מי שמתלבטת ואין לה תקציב מינימלי להשקיע ברשימות תפוצה, אולי כדאי להשתמש בה בהתחלה ואם זה עבד טוב אז גם להמשיך איתה בתשלום.

מכירות את זה שבחינם מנסים ומנסים ומנסים ומנסים, ואז זה לא יוצא, ובסוף מבינים שכדאי פשוט לחסוך זמן ולשלם קצת בשביל הדרך הקלה? אז זה מה שקרה לי בסופו של דבר. אני כבר לא זוכרת מה קרה כשפתחתי את התוכנה הזאת, התחלתי לבנות ניוזלטר לתפארת, ואז משהו התחרבש, אולי בגלל העברית אנגלית והפונטים המרגיזים והכותרת שלא התישרו לי , החלטתי שדי. ראבאק. די. כולו רוצה להנגיש את הבלוג שלי למנויים שלי, זה לא אמור להיות כל כך קשה.

היתרון – חינמי, יפה, אמור להיות קל לניהול, פופולארי בקרב בלוגים בחו"ל

החיסרון – לרוב לא מותאם לעברית, מערכת באנגלית, ניסיתי כשכבר היתי עייפה מנסיונות וכשלונות, מחברות שניסו – לא תמיד הולך חלק

איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

רב מסר – תוכנת הפצה ישראלית

פניתי לקבוצות שלי בפיסבוק וביררתי באיזו תוכנת הפצת תכנים החברות שלי משתמשות. הרבה המליצו לי על רב מסר. האמת, שנאתי את המיילים שאני מקבלת מרב מסר, כי הכל נראה לי באותו שטאנץ. אבל כמו שאנחנו מתאימות את הבלוג לתכנים שלנו, כך אפשר גם את השטאנץ לשנות למשהו אישי יותר, ופחות "בואו עכשיו לקנות, כדאי, המלצות, בואו לקנות, עוד המלצות, סרטון וידאו ….".

נרשמתי ברב מסר, קיבלתי שבועיים התנסות, הבנתי שהמערכת מאוד פשוטה וקלה להפעלה, לניטור, קיבלתי מידע מדהים אודות מנויי הבלוג שלי, פתאום לשלח מייל לנרשמות סדנאות הבלוגינג שלי הפך לתהליך מהיר, ואוטומטי…. החלטתי שאני עושה את המהלך ומשלמת, רחמנא לצלא, בסביבות 1200 ש"ח לשנה. קרי, משקיעה 100 ש"ח בחודש על המנויים של הבלוג, מה שבמילא נחשב להוצאה מוכרת. ביננו, אחרי שבוע, פרסמתי את אחת הסדנאות שלי באמצעות התוכנה החדשה, אחרי יומיים ההשקעה החזירה את עצמה :). הרגשתי שהנה מצאתי את השיטה הנוחה לי להפיץ את תכני הבלוג.

היום, שנה וקצת אחרי שהחלפתי לרב מסר, רשימת התפוצה שלי גדלה ב500% ומדי יום אני מקבלת בממוצע 5 נרשמים חדשים בשבוע. איך? בזכות הבאנרים של ההרשמה בצד ימין בבלוג שלי.

איך ג. יפית אומרת? ממליצה. נקודה.

פניתי לרב מסר וביקשתי הטבה מיוחדת לקוראות הבלוג, כי בלוג ללא רשימת מנויים, זה בזבוז של בלוג. הרי אתן כותבות, למי? לקהל יעד נאמן, לקהילה, לאנשים שרוצים לקבל עדכונים כשמתפרסם פוסט חדש. ולכן, רק באמצעת רשימת תפוצה, קרי מנויים לבלוג, אפשר לעשות את. אל תסתמכו רק על הפצה בפיסבוק, זה לא מגיע לכל אחד כי פיסבוק מסנן. אני בעד להשקיע קצת, כי ההשקעה יוצרת ניהול נכון של הרשימה וצמיחה של קוראי הבלוג בצורה עקבית ומתמשכת. ובשביל מה אנחנו כותבות אם לא בשביל שיקראו אותנו?

הטבה לקוראות הבלוגריסטית

ביקשתי מרב מסר שיתנו לקוראי הבלוג שלי שבועיים נוספים להתנסות חינם במערכת, קרי חודש התנסות חינם ברב מסר. מה צריך לעשות? למלא את הטופס שפה, להכנס לרב מסר, להעביר את המנוים של הבלוג לרשימה חדשה ברב מסר ולהפיץ כשמתפרסם פוסט חדש.

חשוב להתקין בבלוג שלך (לא משנה באיו פלטפורמה) את החלק שמזמין את קוראי הבלוג להירשם לבלוג. (כזה לדוגמא). אגב, אם עדיין לא נרשמת לבלוג שלי לקבלת פוסטים במייל כשהם מתפרסמים, זה המקום לעשות זאת 🙂

איך מקבלים את ההטבה של רב מסר לקוראות הבלוגריסטית?

מלאו את הפרטים על פי ההנחיות ולחצו על הכפתור "צור חשבון התנסות". המערכת תשלח אליכם מייל לאימות הרשמתכם. לאחר לחיצה על הקישור המיוחד במייל האימות החשבון שלכם ייפתח והחוויה תתחיל!

שימו לב! בנוסף למייל האימות יישלח אליכם מסר נוסף – הראשון בסדרה לימודית שתתן לכם טיפים מעשיים ורעיונות לשיווק באמצעות דואר אלקטרוני.

כל השדות הם שדות חובה.

שם פרטי:
שם משפחה:
מספר טלפון:
כתובת דוא"ל:
שם משתמש:
סיסמה:

X
הסיסמה חלשה מידי
אישור ססמא:


####################################################

ממליצה לקרא פוסט ובו אני מפרטת כיצד אני מצליחה להגדיל את רשימת תפוצת הבלוג באמצעות תוספים שרב מסר מאפשרת לי להכניס לבלוג.

הפוסט עזר לכן? אשמח לשמוע מכן, ועל מנת שנוכל להפיץ גם את הבלוג שלך, מוזמנת לשים לינק לבלוג ולספר על מה הוא.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

6 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק