מה הקשר בין בהירות עסקית ובלוגים? - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
מה הקשר בין בהירות עסקית להצלחת בלוג

מה הקשר בין בהירות עסקית ובלוגים?

את גלית שול אני מכירה כבר 3 שנים! היא אחת המתנות שזכיתי לה ממש בהתחלה.

מאז, גלית ואני עברנו דרך ארוכה, פרלמנט ראשון, הקמת המגזין המהמם שלה ושל אחותה מירב GREY  TIMES, כנסים, ימי עיון, שיחות צפופות והתייעצויות הדדיות והמון הפניות ממני אליה ואליה ממני.

נהפכנו לקולגות בלב ובנשמה.

גלית הצטרפה לקורס הקיץ האחרון, מה אגיד ומה אומר? מעבר לעובדה שהקורס פשוט נהדר, עם המון תוכן, ערך, נותן בראש כמו שאני אוהבת ומאוד אינטסיבי, הנוכחות של גלית במחזור הראשון היתה ברכה. היא פשוט ידעה לתת, כמו שתמיד היא עושה, את המשפט הזה שמפיל המון אסימונים.

ואז החלטנו למה לא להגדיל בשקל תשעים ולגרום לקורס הקיץ להיות קורס שמשנה עסקים? אני מלמדת את מה שיש לי לתת בנוגע לשיווק באמצעות בלוגים והיא נותנת את מה שיש לה לתת בתחום של אימון עסקי ויחד זה יוצא חממה לעסקים. אבל רגע לפני שאני כותבת על הקורס (לסקרנים – פה בלינק כל הפרטים ) אני ממש רוצה שתקראו את הפוסט הזה:

מכיוון וגלית יועצת מאמנת לעסקים, אני ביקשתי ממנה שתכתוב לנו פוסט אורחת, איך היא רואה את הקשר בין שיווק עסקים באמצעות הבלוגים והצלחת הבלוג כעסק. כדאי לכן להמשיך לקרא. גלית היא כל כך חכמה.

לפני שבועיים גלית העלתה סטטוס לפיסבוק שלה האישי שנהפך לויראלי בטירוף, סטטוס שהביא לה 4 לקוחות חדשים. לא סתם היא כתבה אותו, לא סתם הוא הפך לויראלי. ככה זה כשממוקדים בעסק ובשיווק.

 

איך להרוויח כסף מבלוג

בהירות עסקית ובלוגים

צבע אדום. זה מה שהוביל אותי להכיר את יונית צוק. קיץ 2014 היה נראה כמו אזעקה ארוכה אחת של צבע אדום לאורך כל הקיץ. בקיץ הזה לא התקשרו אלי לקוחות. בימים של צבע אדום אף אחד לא רוצה לדעת איך מקימים עסק, או איך עושים שינוי מקצועי. בזמן המדכדך הזה העסק שלי הלך ודעך. הבנתי שאני חייבת לעשות כמה מהלכים שיווקיים כדי להחזיר את העסק שלי למסלול.

כך קרה שביקשתי מיונית שתלמד אותי את איך כותבים בלוג. את עולם הבלוגים למדתי תוך  צפירות האזעקה והתלבטויות אם לרוץ מתחת למדרגות, לעמוד מתחת למשקוף או לזייף אדישות ולהישאר במקום. כל ההפרעות הללו לא הצליחו לקלקל את הגילוי שבלוג עסקי הוא פלטפורמה שמנגישה בקלות ובאותנטיות עסקים לקהל הלקוחות שלהם. בלוג טוב מושך לקוחות חדשים לעסק ללא כל צורך בפעילות מכירתית נוספת.

הייתי תלמידה חרוצה ועשיתי את כל מה שיונית אמרה. קיבלתי ממנה תכנית אסטרטגית לבלוג ויצאתי לדרך. פרסמתי בקביעות 2 פוסטים בחודש. הפוסטים היו ממוקדים וטובים, כמעט כולם קודמו לעמוד הראשי בסלונה. נהניתי  מאלפי כניסות לכל פוסט.  אז גם הלקוחות התחילו להתקשר. תוך מספר חודשים נוצר מומנטום של תנועה נהדרת בעסק.

איך להרוויח כסף מבלוג

 

מה גורם לבלוג עסקי להצליח?

כדי שבלוג עסקי יצליח לקדם את העסק, על העסק עצמו להיות מוגדר היטב. בלוג אפקטיבי לעסק רק כאשר בעל העסק יודע בדיוק לאן לכוון ולמה.

מהניסיון שלי זה נכון תמיד, עסק מצליח הוא עסק שיש בו דיוק ובהירות. ללא בהירות, העסק זז ממקום למקום כמו ספינה ללא הגה. אפשר ללמוד וליישם את כל שיעורי השיווק הקיימים אבל אם בעל העסק לא מכוון את ההגה, כלומר יודע לאן הוא רוצה להתקדם, מי הלקוחות שהוא רוצה למשוך, העסק לא ימצה את הפוטנציאל שלו.

כתיבת בלוג עסקי אפקטיבי מצריכה עסק עם דיוק ובהירות. בהירות לא תמיד קיימת בעולם העסקים, לעיתים בגלל שהעסק חדש ועוד אין הגדרות ברורות, לעיתים זה קורה דווקא כשהעסק ותיק ויש רצון לשנות כיוון, לפתח תחום חדש, מוצר או קהל אחר.

הסיבות שבעלי עסקים משאירים דברים לא ברורים הן רבות: חוסר ידע, חוסר מודעות, חוסר זמן – משימות היומיום גורמות לחוסר פניות לנושא, חוסר בשלות – תהליך של דיוק מחייב את בעל העסק לבחור ולא תמיד הוא בשל לכך.

כאשר אין דיוק אין בהירות עסקית, המאמץ השיווקי של הבלוג העסקי לא יביא תוצאות רצויות.

הדרך הפשוטה להגיע לבהירות ודיוק בכל תחום היא לשבת לשיחה עם אדם חכם נוסף. מכירים את הסיפור על האיש שקנה טבעת נישואין והלך בהתרגשות גדולה להציע נישואין לנערה שלו? בדרך אל אהובתו היה עליו לחצות נחל, בעודו חוצה את הנחל נפלה הטבעת היקרה. האיש המבוהל התחיל לחפש אותה בכל מקום בסלעים שיחים ובקרקעית אך לא מצא. ככל שהוא חיפש יותר המים הפכו עכורים יותר. תנועות החיפוש האינטנסיביות שלו רק העלו את הבוץ והחול ולכלכו את מי הנחל. לבסוף האיש המיואש התיישב על סלע ובכה על מר גורלו. לאט לאט המים התבהרו והפכו שוב לשקופים ולפתע הבחין בטבעת מנצנצת ממש לידו.

תהליך של בהירות קשה לעשות לבד, "תנועות הידיים" שלנו יוצרות מסך ערפל שמסתיר את המובן מאליו. אדם נוסף שמאמין בך ורוצה בהצלחתך ישקף לך את הרצונות האמתיים שלך.

איך להרוויח כסף מבלוג

איך נמדדת הצלחה של בלוג עסקי?

לייקים ותגובות מחמיאות מחממות את הלב כאשר מפרסמים פוסט בבלוג, אך זה לא מספיק כשמדובר בבלוג תומך עסק.

ההצלחה האמיתית נמדדת בכך שהפוסטים השיגו את המטרה שלשמה הם נכתבו – כניסה של עוד כסף לעסק והרחבת מעגל הלקוחות.

מה שיפה בעולם הבלוגים, שמעבר למטרה הרשמית, הבלוג ממלא את חייך בהפתעות. החשיפה של העסק ושלך על במה כזו גורמת למהפכות של ממש.

זרם חדש של לקוחות, שיתופי פעולה עם עסקים אחרים, הצעות עסקיות מגופי תקשורת או ארגונים גדולים, הזמנות להרצאות, סדנאות, חברויות חדשות.

כאשר יש בהירות בעסק, ובלוג תומך עסק – השמים הם הגבול.

תודה לגלית שול | מאמנת עסקית |לבלוג של גלית
++++++++++++++++++++

אז מה זה הקורס הזה?

קורס התפתחותי של 10 מפגשים דו שבועיים שמטרתו להצמיח את העסק מצד אחד ומצד שני להבין איך אפשר לשווק בצורה אותנטית ונעימה. ההרשמה מסתיימת בסוף החודש, כל הפרטים על הקורס ההתפתחותי פה בלינק

בעבר כתבתי מספר פוסטים על למה עסק צריך בלוג ואיך משתמשים בו, מוזמנות להציץ בפוסט הקצר בנושא פה בלינק

חשוב לי לקרא: איך אתן מודדות הצלחה של בלוג עסקי? איך אתן מגיעות לבהירות העסקית של הבלוג שלכן?

יש לכן בלוג עסקי?

פתחתי תיקיה מיוחדת בפינטרסט שלי ובה אתן מוזמנות לשרשר לינקים או תמנות של הבלוג העסקי שלכן.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

2 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק