מה חשיבותו של בלוג נישתי? - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
זה לא הטראפיק, זה התוכן המדויק
איך לכתוב בלוג נישתי

מה חשיבותו של בלוג נישתי?

אחד הנושאים אליהם אני מתחברת בזמן האחרון הוא חשיבות של כתיבת בלוגים נישתיים.

הרבה פעמים בפרלמנט אני מזכירה למשתתפות הקורס שאל להן לרדוף אחרי הטראפיק הרחב אלא אחרי הטראפיק המדויק. ואני מראה להן את המספרים של הבלוג שלי, שאינם מספרים עצומים, לעומת בלוג בישול, או בלוג אופנה, אך המספרים הללו מדויקים לבלוג, למהות שלו ולקהל.
איך אפשר למדוד את ההתאמה של הבלוג לקהל ולמהות? לפי אחוזי הירידה מרשימת התפוצה, לפי ההנעה לפעולה ולפי בדיקה האם הבלוג מממש את המטרות לשמם הוא נכתב.

אני מאוד מאמינה בבלוג נישתי, כי הוא מאוד ממוקד ומדויק, וככזה גם יותר קל לכתוב ולהבין על מה הוא ולמי הוא מיועד.

ההרצאה הטובה ביותר שהיתה בכנס ביוטה היתה ההרצאה על בלוג נישתי, אותו העבירה בחורה מוכשרת במיוחד בשם Cassidy Tuttle.

איך לכתוב בלוג נישתי

פוסט זה נבנה מתובנות שסיכמתי מתוך ההרצאה שלה. בפוסט מדובר על סכומים שמרוויחים בארה"ב ועל כוח של בלוג נישתי בארה"ב. אני מאמינה מאוד גדולה בבלוג נישתי, גם הבלוג שלי הוא סופר נישתי, עם זאת המספרים הם שונים, גם של מספר מנויים וקוראים וגם של הכנסות. למה? כי בלוג באנגלית, גם אם הוא יהיה ממש ממש נישתי, עדיין יהיו לו קהל מאוד רחב יחסית לבלוג נישתי בשפה מאוד מוגבלת כמו עברית.

עם זאת, אני לא מתייאשת, כי אני רואה שגם בלוגריות נישתיות בשפות עם קהל מצומצם כמו הקהל ההולנדי, מצליחות להגיע למקומות רחוקים. אז אל תתייאשו מהמספרים היחסית קטנים, תחשבו כל הזמן מה המטרות של הבלוג ולא כמה הוא גדול/קטן.

חשיבות של תכנית עבודה מפורטת להצלחה של בלוג

אחד הדברים שהכי הרשימו אותי בהרצאה (מעבר לעיצוב המצגת ולחיוך שלה) זה תכנית העבודה המפורטת שהיא הדביקה על קירות החדר. וואו זה היה מדהים והייתי חיבת לצלם לכן שתתרשמו מה זה אומר לקחת ברצינות את הבלוג ולפתח לו תכנית עבודה.

זה לא קשה להכין כזה לוח- בסה"כ ניירות חומים כאלה שאפשר לקנות בכל חנות, ועל זה היא הדביקה את הרשימות שלה לפי סדר עבודה: שיתופי פעולה, רעיונות לפוסטים, הכנסות, תיקונים לבלוג ועוד. כל פסקה היא חתכה והדביקה במקום הנכון. תענוג!

איך לכתוב בלוג נישתי

כשהיא אספה בסוף ההרצאה את הלוחות חזרה הביתה היא אמרה: "בעלי כל כך שמח לראות לילה אחד את קירות חדר השינה שלנו ריקים, הוא ממש יתבאס שאני מחזירה את הלוחות שוב, אבל ככה אני חולמת על זה וזה עושה לי סדר בראש" גאונה. בחיי. תחשבו על הכח של זה – עם זה היא הולכת לישון ועם זה היא מתעוררת, לא פלא שהבלוג שלה תפס תאוצה בתחום כל כך נישתי.

איך צלמת הופכת את בלוג התחביב שלה למקצוע?

קסידי  התחילה את הבלוג שלה לפני ארבע שנים, במקור היא צלמת ואת זה אפשר להבין מהצילומים היפים בבלוג שלה.

הבלוג שלה, כמו כל בלוג אחר בערך נפתח ממש במקרה. היא קנתה סוקלנטים וחיפשה תוכן על איך מגדלים אותם, היא לא מצאה באינטרנט שום דבר שהשביעה את רצונה אז היא התחילה לכתוב על הנושא בלוג באתר שלה של הצילומים. היא צילמה את הסוקלנטים שלה והתחילה לתעד את תהליך הגידול שלהם.

יום אחד היא הסתכלה על נתוני גוגל אנליטיקס של האתר שלה ולפי הנתונים היא הבינה שמגיעים אליה לאתר מתוך הבלוג על הסוקלנטים ולא מתוך חיפוש צלמת.

קסידי טוענת שרק לאחר 20 פוסטים "לא כאלה טובים" התחילו להגיע אליה אנשים.

בתור צלמת היא חשה תסכול מקצועי מאוד גדול, במיוחד לאחר פרויקט של צילום שעונים לאתר מכירות און ליין של שעונים. זה היה משעמם מאוד והרגיז אותה שעל כל תמונה היא מרוויחה גרושים. כל הזמן ניקרה לה התחושה שהיא יכולה לעשות משהו מעבר ל"רק לכתוב בלוג" על סוקלנטים.

מוטיבים של הצלחה וכישלון בבלוג

יום אחד נפל לה האסימון, היא הבינה שהיא רוצה להרוויח כסף מהבלוג ובצעד חריג וספונטני היא עזבה את העבודה שלה שבה הרוויחה 3000 דולר לחודש.

קצת פחות משנה מרגע ההחלטה להרוויח מהבלוג היא התחילה להרוויח 1000 דולר לחודש, לאחר מכן ילדה והמשיכה להרוויח 1000 דולר לחודש, ואז הבינה שהיא צריכה להתמקד בעבודה אחרת כי הבלוג לא הולך לה כמו שהיא ציפתה.

באוגוסט 2014 התחילה לעבוד על צילומי הפורטפוליו שלה בשביל חברות שיעסיקו אותה.

בספטמבר 2014 קיבלה אימייל מהבלוג ובו היא נשאלה אם היא יכולה לכתוב ספר על סוקלנטים, בהתחלה סירבה לזה, כי היא כבר לא היתה עם מוטיבציה לדבר, וגם לא רצתה לכתוב למישהו אחר על הנושא, אבל בסוף ניאותה כי היא היתה צריכה כסף.

ב2014 כתבה את הספר על הסוקלנטים וזה היה ניסיון ממש רע עבורה כי היו לה שלושה חודשים שהיא עשתה רק סוקלנטים וזה היה נוראי עבורה מבחינה יצירתית.

ב2015 היא בנתה לבלוג שלה תכנית עבודה מסודרת, היא החליטה שהיא תתמקד לעבוד על הבלוג ועל כתיבה נישתית והתכנית שלה כללה: דיוור ממוקד ואוטומטי, קישורים של תכניות שתפים ומוצרים לרכישה בבלוג. לאחר מספר חודשים, בזכות אותה תכנית היא הגיעה ל 4500 דולר הכנסה חודשית ובשנת  2016 הצליחה להגיע להכנסה של 10000 דולר בחודש.

קסידי טוענת שסיבת ההצלחה היא התמקדות בנישה מאוד ספציפית, היא אוהבת להגיד שהיא בלוגרית של סוקלנטים בלבד. נישה מאוד צרה.

איך בלוג בנישה עוזר להרוויח כסף מהבלוג?

קסידי טוענת שנישה = יותר כסף.

בהרצאה היא הסבירה שככל שהנישה שלכם יותר צרה כך תהיו יותר ספציפים, יותר אנשים יהיו מוכנים לשלם עבור ההשפעה שלכם.

היא לא היחידה שכותבת על הנישה של הסוקלנטים, אבל הצורה שבה היא בולטת זה בזכות הפוקוס שלה בנישה הזאת.

אין לה תחרות עם בלוגריות אחרות בתחום כי היא מדברת על גידול סוקלנטים ביוטה ובבתים בעוד שבלוגרית אחרת שהיא מכירה כותבת על סוקלנטים בחוץ ובקליפורניה.

איך לכתוב בלוג נישתי

כל אחת צריכה למצא את הפוקוס שלה. תתחילי לחשוב על הפוקוס שלך בבלוג, מה מבדל אותך מהאחרות? במידה ואת מרגישה שיש לך קושי בהתלבטות, תנסי למצא משהו שמרגש אותך לעשות ותתמקדי בזה.

מה הקשר בין בלוג נישתי וחיפוש בגוגל?

למה חשוב לכתוב בלוג נישתי? כי המיקום בחיפוש בגוגל הוא הרבה יותר גבוה.

אנשים מגיעים אליה בזכות גוגל כי אנשים מחפשים דברים ספציפים בנוגע לגידול סוקלנטים ועל ידי הקשת השאלה בגוגל הם מגיעים לבלוג שלה, הם מחפשים דברים שמעניינים אותם שהיא עונה עליהם בפוסטים השונים.

כתיבה בנישה גורמת לקוראים למצוא תוכן שרלוונטי למונחים שנחשבים למילות חיפוש של הזנב הארוך.  long tail keyword – חיפוש של מילים שאנשים מחפשים בצורה יותר ספציפית כמו "איך לגדל סוקלנטים" ולא רק המילה "סוקלנטים". או דוגמא נוספת: "איך לגדל סוקלנטים במרפסת סגורה", במקום "סוקלנטים". אמנם המשפטים הללו מקבלים פחות חיפושים נומינלים בגוגל מהמילה סוקלנטים, אבל מי שמקליד את המשפטים הללו מחפשים באופן מאוד מדויק.

ההצעה של קסידי היא להתמקד בנישה הספציפית והצרה כי יש שם פחות תחרות על המילים הללו מבחינת גוגל.

תלמדו איך כותבים seo  כי זה יעזור לכם לכתוב פחות בסופו של דבר ולקבל יותר קהל כי גוגל יקדם בצורה אורגנית את האתר בחיפושי הנישה.

קסידי הסתכלה מה אנשים מחפשים ועל זה החלה לכתוב. בהמשך היא שאלה את הקוראים שלה על מה הם רוצים שתכתוב, הם מקור מצוין לכתיבה. (זה אחד הטריקים שאני מלמדת בקורס השראת כתיבה)

איך בלוג נישתי משפיע על ניהול ניוזלטר?

בגלל שאנשים רוצים ללמוד על משהו ספציפי, לאחר הקריאה של התוכן שעונה להם על הצורך שאותו הם חיפשו בגוגל, הם נרשמים למייל בשביל לקבל מידע נוסף ובהמשך קונים את הספרים שלה. בארה"ב מאוד נהוג לקדם בלוגים בפינטרסט, אך היא בדקה בגוגל אנליטיקס והגיעה למסקנה שההכנסה שלה מהבלוג מאנשים שמגיעים דרך גוגל גבוהה יותר פי שלוש מהכנסה מאנשים שמגיעים מפינטרסט.

איך לכתוב בלוג נישתי

בלוג של נישה מכפיל כוח לנרשמים של הבלוג באמצעות מייל. יש הרבה מקומות בבלוג שלה בהם הקוראים יכולים להירשם לבלוג ולקבל ערך נוסף לקריאה. לדוגמא: הורדת pdf של עשרת הסוקלנטים הכי טובים לגדל.

בסוף הפוסט היא שולחת מייל אוטומטי של פוסט המשך איך לגדל את הסוקלנטים, היא כותבת מאוד אישי וחמוד.

לאחר מכן אחרי יומיים מקבלים עוד מייל לפוסט נוסף.

המייל הרביעי הוא מייל מכירה של ebook של קייסי, לפי על מה הם נרשמו, יש לה חיתוך מדויק של הקהל של הבלוג לפי הרשמה.

יש לה 3 ebooks על סוקלנטים שונים ולפי זה היא מפלחת את קהל הנרשמים.

מחצית מההכנסה שלה מגיעה מהאימייל שבו היא מוכרת את הספר שלה.

בסוף כל אימייל יש לה פרסומת לאיבוקים. בחתימה של האימייל.

לאחר המיילים האוטומטים מקבלים התראה על פוסטים חדשים, כל שבוע יש אימייל, פעמיים בחודש זה תוכן חדש, לעיתים זה תוכן ישן כי רוב האנשים לא ראו את התוכן הזה. יש לה רשימה של פוסטים שהיא שולחת אליהם כדי לא לשלח שוב אחרי חודש. ככה היא עובדת פחות כי היא כבר כתבה אותם בעבר.

שיווק באימייל עובד כי אנשים כבר רוצים את התוכן שלך וסומכים עליך. יש להם מושג כבר מי היא, היא פגשה פעם קוראת שלה שאמרה לה שהיא מתגעגעת לפוסטים שלה ולמה היא לא שלחה כבר שלושה חודשים. אנשים שנרשמים אליכם אוהבים את התוכן, וזה מה שחשוב להם אז תשלחו להם את הפוסט. יש לה 35,000 מנויים לבלוג, יש שם הרבה אנשים שירצו לקרוא אתכם גם אם אתם כותבים על נישה.

איך בונים אסטרטגית תוכן לבלוג נישתי?

קייסי כותבת לפי עונות העונה. היא יודעת שבקיץ יש לה הרבה קוראים אז היא מכינה הרבה תוכן ומפעילה את הבלוג עם תוכן ישן באמצעות האימיילים.

היא כבר לא אוהבת לכתוב פוסטים ואימיילים יותר, היא אוהבת לצלם סוקלנטים ולגדל אותם, היא הורגת המון סוקלנטים ולכן אנשים מאמינים לה, כי הם מזדהים איתה.

היא כותבת מתי שמרגיש לה, ומה שחשוב לקוראים שלה לדעת ולהתחבר אליהם. ככל שהנושא יותר ספציפי יותר קל להתחבר לקוראים.

קייסי הדגישה שהכי חשוב לתת שירות לקוראים שלכם כי זה מה שאנשים רוצים, וברגע שאתם עונים על השאלות שלהם ובונים את האמון, זהו, הם שלכם.

בינואר היא ביצעה סקר- מה הקושי הכי גדול שלך בגידול סוקלנטים, היא לא שאלה "מה אתם רוצים ללמוד, אלא מה הקושי שלכם". ועל זה אתם צריכים לכתוב כי זה מה שאנשים רוצים לקרוא.

ככל שהבלוג יותר מפוקס יותר קל למצא תשובות לשאלות שאתם רוצים להיות מדויקים.

איך לכתוב בלוג נישתי

איך בלוג נישתי עוזר להרוויח יותר כסף בפחות צפיות דפים?

היא לא עושה קידום מכירות חד פעמי קרי סקירת מוצרים אלא תכניות שותפים . המכירות שלה בבלוג מוכרות מוצרים למי שרוצה אותם ולכן בלוג נישתי הוא מעולה כי זה בדיוק הקהל.

בלוגרים הם קבוצה נהדרת לשווק אבל צריך להבין מי הקוראים של הבלוגרים על מנת שהשיווק יהיה מאוד נישתי ומדויק לקהל היעד.

היא מרוויחה על ידי פרסומות של גוגל אדסנס, היא מתחילה להרוויח לאחר אלף צפיות בעמוד (והפרסומות מטורגטות לפי עמודי צפיה) הקהל שלה ייחשף למוצרים מאוד מדויקים לצרכים שלהם. תכנית שותפויות עזרה לה להגיע מ4500 לחודש ל10000 לחודש.

יש נישות שקשה יותר לעשות שיווק שותפויות עבורן.  אחת השותפויות הכי גדולות שלה היא של חנות שמוכרת סוקלנטים והם נותנים לה את הסוקלנטים , ככה כל כך קל לה לכתוב ולשווק את המוצרים שלהם,  זה מאוד אותנטי ואמיתי. היא שגרירה של מותג והיא מרגישה עם זה מצוין.

שותפות נוספת שיש לה זה האדמה של הסוקלנטים, יש לה פוסט עם מתכון לאדמה של הסוקלנטים שמשאיר אותם בריאים, אחד הרכיבים זה בחור באמזון שמוכר את הרכיב הזה,  ג'ק קיבל 5 כוכבים באמזון,  לאחר חודש שהפוסט הזה היה באוויר,  ג'ק שלח לה מייל ואמר שהוא מקבל המון טראפיק ממנה לאמזון שלו, ואולי היא יכולה לשווק את החנות און ליין שלו ולא אמזון ואז היא תקבל עמלה גבוהה יותר.  לפני חודש הוא כתב לה שהוא ממש אוהב לשלם לה את העמלה שלה.

דרך אגב הוא אמר שהוא מוכר גם דברים נוספים בתחום ואז היא שמה לינקים למוצרים נוספים. היום הוא מכין אדמה מיוחדת לקוראים שלה על פי המתכון שלה, אז אפשר עכשיו לקנות את האדמה.

בממוצע, היא מרוויחה בחודש 500 דולרים משני פוסטים על אדמה בבלוג שלה.

יש לה מוצרים שנמכרים יותר טוב בקיץ ומכניסים לה עוד כסף.

העצה שלה: להיות יותר קטנה ויותר טובה , תעשו את הפוסטים שלכם יותר רווחיים במקום לטחון מלא פוסטים. תקחו את התוכן שיש לכם עד עכשיו ונסו להפוך אותו לריווחי יותר.

איך גורמים לבלוג הנישתי שלכם להצליח?

קייסי סיימה את ההרצאה שלה עם מספר משימות הביתה, בחורה כלבבי:

  1. תבדקו את גוגל אנליטיקס. ותכתבו לפי חוקי SEO
  2. תכתבו מילים על התמונות שלכם במערכת הזנת התוכן כדי שגוגל יקרא אותו. גוגל אוהב מילים ולכן תכתבו תיאור של התמונה שלכם כך שגם פינטרסט יתפוס את זה.
  3. גוגל אוהב שאנשים נשארים כמה שיותר זמן בעמוד. תוודאו שאנשים ידעו באתר שלכם מה אתם עושים ועל מה אתם כותבים כדי שאנשים ישארו וימשיכו לקרא. אתם רוצים להפוך את הניווט להכי פשוט שיש בשביל שאנשים ילחצו על הדברים הרלוונטים להם.
  4. תחשבו על מה אתם רוצים לכתוב, תשאלו את הקוראים שאלות שיעזרו לכם לכתוב פוסטים אבל לא את השאלה "מה אתם רוצים לקרא" כי אז אנשים כותבים משהו הזוי, ולכן תשאלו על הקשיים שלהם בתחום. היא שואלת את האנשים באימייל כי זה האנשים שאכפת להם ממנה. יש לקייסי רשימה של שאלות שאנשים שואלים אותה בתגובות של הבלוג ועל השאלות האלה היא עונה בפוסטים או באימיילים אוטומטים
  5. תבדקו שבכל עמוד שלכם יש הרשמה לניוזלטר שלכם.
  6. יש כל כך הרבה עליות ומורדות בתחום של הבלוגים, לפעמים קורה לה שהיא לא רוצה יותר לכתוב על סוקלנטים ולפעמים היא אומרת וואו זה העולם הכי יפה כי אני עוזרת היום למישהו עם סוקלטנים.
    ביום רע פשוט תעזבו, תניחו לזה, זה לא תמיד כיף, אבל אז זה משתפר.
  7. תקנו סוקלנטים, זה טוב לכם.

סיכום שלי:

אין ספק שזאת היתה ההרצאה הכי טובה ששמעתי בכנס ביוטה. מעבר לעובדה שקייסי פשוט נחמדה, בעיני היא פיצחה את הנושא של אסטרטגית תוכן, בניית תכנית עבודה ואסטרטגית הפצה בצורה כל כך אותנטית וברורה. קייסי אמרה לנו שהיא עובדת שעות על גבי שעות על הבלוג שלה, זה לא קל אבל זה שווה את זה. אני כל כך אוהבת שבלוגריות כנות עם העובדה שאפשר להרוויח כסף בבלוג, אבל זה לא משהו שעושים כלאחר יד, אלא צריך להשקיע בזה עבודה כמו כל עסק אחר. לצערי, כיום, אפשרויות של תכניות שותפים בארץ בעברית הם מאוד מאוד מוגבלות, יקח זמן עד שמותגים יבינו את הכח של בלוגים לדבר. אבל, בגלל זה אפשר רק להיות אופטימיות, כי אין ספק שזה יקרה. צריך סבלנות.

מזמינה אתכן לכתוב בתגובות מה לקחתן מההרצאה של קייסי. כי בהחלט יש הרבה מה ללמוד ממנה. 

ביולי אני פותחת קורס קיץ בן 4 מפגשים. הקורס מיועד לבלוגרית שרוצה להכין תכנית עבודה מסודרת ומפורטת לשנה הקרובה לבלוג שלה. יש רק 20 מקומות. כל הפרטים פה.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

21 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק