סיכום כנס בלוגריות - חלק ב - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
איזה כיף היה! כנס בלוגריות יוצאות מהמסך
איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

סיכום כנס בלוגריות – חלק ב

חחחח מי זוכרת בכלל שהיה כנס, אי שם במרס… אבל הבטחתי ולכן אקיים. פוסט סיכום עם העקרונות הראשיים של הכנס.

ולפני זה – מי שעוד לא יודעת על מה מדובר, סיכמתי בחלקו הראשון את הכנס ואת עיקריו ודברי תודה. ובשביל להיכנס לאווירת הלימודים, נתחיל בסרטון סיכום של הכנס, אותו ערכה בחן ובאהבה גדולה חמוטל בן סיני, תלמידתי לתפארת הפרלמנט הנוכחי. איזה כיף לראות את הצמיחה שלה בחודשים האחרונים עם הבלוג שלה. למרות שהוא ממש התחלתי, ההתחלה מבטיחה. (היא תהרוג אותי ששמתי פה לינק לבלוג שלה, היא עדיין קצת מתביישת, נכון שאין לה על מה…)

תומר גרנצל – 10 טיפים פרקטיים לבלוגריות

תומר גרנצל, מנהל מוצר בלוג בויקס, הרצה לנו במשך שעה אודות טיפים לבלוגריות. כן, בעבר ראיינתי אותו בבלוג שלי אודות בלוגים של ויקס, והפעם הוא נתן כמה טיפים מאוד טובים, בעיקר:

  1. התמידו לכתוב. במידה ויש לכן השראה, כתבו מספר פוסטים במקביל, ולאחר מכן תתזמנו את הפרסום שלהם במערכת אוטומטית.
  2. התנהלו על פי לוח תכנון אסטרטגית תוכן
  3. תשקיעו בפוסטים טובים שיביאו טראפיק לבלוג, שמרו את התמונות ותייגו אותם במערכת עם מילות חיפוש לטובת גוגל
  4. בשביל להשאיר את הקוראים בבלוג רצוי לחלק לפסקאות, לשלב תמונות ובולטים במידה ואפשר
  5. השתמשו בתמונות לרוחב הטקסט, עדיף מתמונות אורך

טיפים נוספים תוכלו לקרא במצגת השלמה של תומר

IMG_0183

כרינה וובר – על התהליך היצירתי

תראו, זאת היתה הרצאה מאלפת, בשביל לעכל את מה שנאמר שם, אני קודם כל ממליצה לקרא את הטרילוגיה של כרינה, החל בחלקו הראשון – שחושף את הפרדוקס היצירתי, דרך חלקו השני – שמסביר על התנאים להיווצרות מרחב יצירתי, ולבסוף חלקו השלישי והאחרון של הטרילוגיה שמסביר על ההקשר של היצירה.

מהי יצירתיות
שקופית מתוך ההרצאה של כרינה ובר (כל הזכויות שמורות)
מנגנוני הגנה
שקופית מתוך ההרצאה של כרינה ובר (כל הזכויות שמורות)

לנסות לסכם את ההרצאה של כרינה זה לא דבר פשוט, אבל אני מוכנה לנסות:

קיימים 3 רבדים של יצירתיות, בכל רובד יש לשאול שאלות או לבצע ניתוח מצבים לטובת שחרור היצירתיות לטובת כתיבה בבלוג:
התהליך המנטאלי של היצירה – מהי יצירתיות? יצירתיות היא הפקעתם של דברים ממשמעותם הקבועה והסתכלות מחדש בעיניים ראשוניות.
כבלוגריות חשוב שנסתכל על הבלוג שלנו ממקום נקי וחדש כל פעם על מנת לשמור על דופק יצירתי טוב.
התהליך הרגשי של היצירה– הפקעתו של היוצר מה"סיפור" שלו.
מה שחוסם יוצרים הוא הפחד מביקורת והם מפתחים מנגנוני הגנה שונים הכוללים, התפשרות על קול היחודי, שיתוק או שהם הופכים להיות התוקפים הכי גדולים של עצמם.
הדרך לשחרר את המחסום הרגשי היא על ידי מתן תוקף בלתי מעורער לפחדים שלך וטיפול רגשי הנותן מענה למה שהכי ייטיב עם היוצר.
התהליך הרוחני של היצירה- יצירה מתוך הקשר.
מה ההקשר מתוכו את כותבת את הבלוג? מה יקרה לקוראים שלך בעקבות קריאת הבלוג?
כשעובדים מתוך  הקשר, העשיה היא ממוקדת יותר וגם יש הרבה פחות התעסקות באם אני כן טובה/ לא טובה.
כרינה ובר

ולבסוף הרצאה שלי על הטעויות שעשיתי בתור בלוגרית

וואי, זה היה כל כך מזמן הכנס הזה, שבטוח עשיתי עוד מלא טעויות מאז…. אבל, נו, מטעויות לומדים לא?

אני כבר מעל לשש שנים בלוגרית, ושלוש השנים האחרונות היו פשוט מדהימות בעוצמתן, ולעתים אני לא מאמינה שזה מה שאני עושה למחיתי בתור מקצוע, ואני פשוט מאושרת. אבל אי אפשר להתעלם מאותן מעידות וקשיים שלמדתי מהם המון והתפתחתי, ואותם שיתפתי:

  1. כתבתי בלי להתחשב בקוראים. בהתחלה, הייתי מאוד סנובית בכתיבה שלי. אמרתי לעצמי שהתוכן מחזיק מים ומי שירצה, יקרא. מזל שיש לי חברה מספיק אמיצה שאמרה לי- תראי. העובדה שאת ממרכזת את כל הפוסטים גורמת לי לאי יכולת קריאה. זה מאוד מבלבל ככה. בנוסף כשאני קראתי את הפוסטים שלי, התעייפתי. פפפףףףףף זה היה באמת מעיף. הבנתי שאני מתישה. זורקת את כל מה שיש לי על הניר. כאילו לגמור עם זה כבר ולשלח לעולם.אז מה עשיתי? התחלתי לקרא בקול רם את הפוסטים. אם היתי מתחילה לפהק, סימן שמשהו לא עובד.
    מה אפשר ללמוד – תכתבו את הפוסטים שלכן ואל תתאהבו בהם. תקראו אותם בעין ביקורתית אוהדת.
    האם הקהל שלכם יכול להבין? האם יש חלוקה ברורה של הפוסט עם כותרות וכותרות משנה? האם הכתב צפוף או לא ברור? אל תקשו על הקהל, הוא ירצה לקרא את הטקסטים  אם הם יהיו נגישים.כנס בלוגריות
  2.  הרגשתי בלוגרית לא מקובלת. בחיי. לא הגיבו, לא שיתפו, לא הזמינו אותי להצטרף לאירועים של בלוגריות, לא שיתפו אותי בראיונות וביוזמות של בלוגריות. היתי אאוטסיידרית. לגמרי. אמרתי לעצמי שכבר סבלתי פעם אחת ביסודי מתקופת המקובלות לא מקובלות ואני מחליטה לצאת מהלופ הזה. אם אני צריכה להיות אני, אז השאלה היא האם רואים אותי? האם אני בעצמי מגיבה ומשתפת כפי שהיתי רוצה? האם רואים אותי? שומעים אותי? מכירים אותי? יוזמה.התחלתי להשאיר תגובות, לפרגן, לשתף גם אחרות. להזמין בלוגריות לבלוג שלי, הפלא ופלא פתאום שמו אלי לב. יצאתי לאור. הבנתי שזה מתחיל קודם כל אצלנו. אני רוצה שיגיבו לי בבלוג? אני צריכה להגיב לאחרות בבלוג. אני רוצה שיגיבו לי בפייסבוק, אני צריכה להגיב לאחרות בפייסבוק. אני רוצה שיראיינו אותי, אני צריכה לראיין אחרות או לפנות ולבקש להתראיין. אני צריכה לקום מספת הנוחות של אכלו לי ושתו לי ולהתחיל לקחתאההההה בעיה. בושה. אני מתביישת, אז אני לוקחת את הבלוג שלי כגלולת אומץ, מציגה את עצמי, שמה בתגובות לינק לבלוג שלי, מביאה את הבלוג כמגן, כמראה הדרך.  הבנתי שאת האין כבר יש לי, אז למה שלא ננסה לקבל גם משהו ולעשות.כנס בלוגריות
  3. היתי שאננה לגבי רשימת הדיוור שלי. בכלל לא הבנתי מה זה. האמת שזה כשל מערכתי אצלי עוד מהימים שניהלתי את אתר דיסקונט. היה לנו ניוזלטר, והיו לנו מנויים. ושנאתי לכתוב את הניוזלטרים האלה כי הם נראו לי פשוט משעממים. לא הבנתי למה צריך את זה, הרי הלקוחות במילא נכנסים לעמוד של הבנק אז מה? הם לא יכולים להכנס ולקרא את מה שכתבנו להם?אז לא. הניוזלטר, קרי המייל שאנו שולחות לקהל שלנו כל פעם עם פרסום פוסט חדש אמור להזכיר לקהל שיש לנו בלוג, בנוסף , שיש לנו מוצר, או סדנא או הרצאה או משהו נוסף לבלוג שקשור לעסק שיכול לתרום להן.לא הבנתי למה חשוב שירשמו, לא הבנתי למה חשוב להבין כמה נרשמו, בקיצור אניגמה שהצלחתי לפתור ביום הראשון כששלחתי ניוזלטר בצורה מסודרת.

מצגת בונוס מאת אפרת מעטוף:

אפרת מעטוף מהבלוג כלים קטנים גדולים, שהיתה נוכחת בכנס (כבוד גדול! עבורי), הכינה במיוחד לבלוגריות סיכום של כלים בהם ניתן להשתמש לטובת הבלוג. המצגת הנפלאה פה. תודה אפרת!

אפרת מעטוף

 

התרגשתי לקרא פתאום בבלוגים, איך הכנס השפיעה עליהם לטובה 🙂 ריגשה אותי מאוד שירי מור איזן מהבלוג שירי שיק איך הכנס הפיל לה המון אסימונים ותובנות לגביה, לגבי ההתנהלות העסקית שלה ולגבי הצעד האמיץ להפוך משכירה לעצמאית, מזמינה לקרא ולהתעמק. הדס וילף אותגרה בכנס וכתבה מנקודת מבט אחרת, ואני זוכרת עוד כמה שכתבו על הכנס, אבל אני לא מצליחה להיזכר. מי אתן? תגידו לי ואשים לינק בכיף.

אז מתי כנס הבלוגריות הבא?

אז אחרי שהיה מדהים! ואחרי שעברתי את מכשול הפחד של להרים עוד כנס שיהיה לא פחות מוצלח, אני ממש שמחה לכתוב שהכנס הבא יתקיים אוטוטו,  יותר נכון בתאריך 19/9/2016  במתחם SPACE מתחם אירועים לעסקים באזור התעשיה בכפר סבא.

הכנס כולל 3 הרצאות ובהן נבחן את הבלוג ממבט חיצוני – מה הבלוג אומר עלינו. כל הפרטים על הכנס בספטמבר פה., מזמינה אותך להיכנס ולחגוג.

אשמח שתכתבו מה לקחתן מהכנס האחרון, ואיך הוא השפיע על הבלוג שלכן בחצי השנה האחרונה.

תודה שהגעתן, קראתן והייתן, זה לא מובן מאליו עבורי בכלל. תודה.

 

במידה ואתן מעוניינות להקשיב להרצאות של הכנס, אפשר לעשות זאת בתשלום, כל הפרטים פה בלינק.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

4 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק