סיכום כנס THRIVE מאת נועה ענב - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
סיכום כנס Thrive ביוסטון מאת נעה עינב

סיכום כנס THRIVE מאת נועה ענב

את הפוסט הזה אני שומרת כבר חצי שנה בשביל לפרסם אותו במועד הנכון. ואין כמו חופש גדול בשביל להתענג על אירוע שהתקיים בחורף, בחו"ל, מלא באווירת לייף סטייל מטורפת.

נועה עינב, בלוגרית בקבוצת הבלוגינג שלי, גרה ביוסטון וכותבת משם בלוג מקסים אודות מקומות נפלאים אליהם היא מגיעה. הבלוג גם בעברית וגם באנגלית. כנסו, ממש שווה שם.
יום אחד נועה סיפרה לנו בקבוצה שיש לה תובנות מכנס הבלוגריות בו היא היתה ( כל כך רציתי לטוס לכנס הזה, אבל הכרטיסים נחטפו תוך שניה) וביקשתי ממנה שתתאפק מלפרסם בקבוצה כי אני רוצה שכל הקהילה שקוראת אותי תזכה לקרא את התובנות. וכך נוצר הפוסט הזה.

הוא גם כייפי ויש בו גם תובנות שלחלוטין כדאי לקחת איתנו להמשך.  אז הבמה של נועה:

 אני נועה ענב. מתגוררת בשנתיים וחצי האחרונות ביוסטון. הרצון לפתוח בלוג התחיל כמה שנים קודם לכן כשפגשתי את יונית עוד בארץ. היה לי חשוב להיפגש איתה לפני המעבר לחו"ל כדי לקבל מה שיותר מידע על העולם הזה. הבלוג My Little Cup of Life הוקם באופן רשמי לפני מספר חודשים. אני כותבת בעברית ובאנגלית והוא מתמקד בדברים שאני אוהבת לעשות כמו טיולים ולייף סטייל.  אני משתפת את הקהל כאן בדברים טובים שיש ליוסטון להציע והרבה גם סביב עולם התינוקות.

השתתפתי בכנס THRIVE שהתקיים בפברואר ב-Woodlands  שבטקסס ונמשך סוף שבוע שלם. נרשמתי לכנס עוד לפני שהיה לי את הבלוג אבל היה לי חשוב להגיע ולהבין את עולם הבלוגים יותר מקרוב. הגעתי לכנס בגישה שאני באה ללמוד מההרצאות ופחות להכיר אבל מהר מאד הבנתי שקהילה תומכת זה חלק מהמשחק פה. כל בלוגרית שחלפה על פני, מיד שלפה את כרטיס הביקור שלה לפני שעוד הציגה את עצמה, את העסק שלה או מה היא עושה, או איזה שיתוף פעולה נוכל אולי לעשות ביחד.

הכנס כלל הרצאות של בלוגריות ובלוגרים ונשות עסקים, הרבה ערבי בילוי ומסיבת פיג'מות שלא לקחתי בהן חלק מאחר ולא נשארתי ללון במלון בו התקיים הכנס.

המסקנות שלי מהכנס:

 

קהילה תומכת –זה החלק הכי חשוב כאן, כולן עוזרות אחת לשניה. הייתה לי הרגשה שפחות היה להן חשוב באמת להכיר לעומק וליצור ממש שיתופי פעולה (אולי מהתרגשות וכמויות הצילום סלפי שהיה שם) אלא להכיר כמה שיותר גם אם אין להן ממש מטרה ברורה. יש המון קבוצות של בלוגרים, המון ארגונים (של אוכל, צילום וכל תחום) שאפשר להצטרף אליהם.

photo resource: Thrive conference website
photo resource: Thrive conference website

ההרצאות – כפי שיונית ציינה, גם בכנס הזה היו "הרצאות מוטיבציה". כל בלוגרית או בעלת עסק שיתפה את הסיפור שלה איך התחילה ואיך פרצה. למדתי שהדרך לפתח את העסק שלך דרך כתיבת בלוג לוקחת יותר זמן וצריך הרבה סבלנות.  להאמין ולא להיות פרפקציוניסטית, פשוט להתחיל לכתוב, לפרסם כמה שיותר ובהמשך לשנות בהתאם. הבלוג עשוי להשתנות עוד הרבה אבל פשוט לכתוב כמה שיותר והכי חשוב ליהנות ממה שעושים. ולזכור – אנשים צמאים למידע, הם מחפשים את זה בכל מקום, בכל רשת חברתית, התפקיד שלנו הוא לנסות להשפיע, לגעת, לספר את הסיפור, להציע להם משהו שהם אולי לא ידעו לפני.

ארגון, מטרה ומספרים – בכמה וכמה הרצאות ציינו את החשיבות לשים מטרות, לנהל יומן חודשי, שבועי ויומי בו מסדרים את כל הפוסטים בצורה מסודרת, ושבוע לפני מכינים את הפוסט או מספר הפוסטים לאותו שבוע וסדר יום לכל יום והייתה הרצאה אחת על הפן המשפטי מבחינת המיסוי פה.

photo resource: Thrive conference website
photo resource: Thrive conference website

חשיפה – גם לזה התייחסו, הרבה מהן (לא יודעת אם זה יותר אמריקאיות או בכלל) משתפות וחושפות את החיים האישיים שלהן, עד לרמת הילדים. מאד תלוי מה המוצר אבל בגדול כל אחת יכולה לבחור עד איזה רמה הייתה רוצה להיחשף. יש דרכים לכתוב ולהעלות תמונות גם מבלי לחשוף ולשתף תמונות שלנו או של הילדים ועדיין להצליח ברמת הבלוג או העסק.

סיכום הרצאה אודות אינסטגרם

ההרצאה על אינסטגרם היתה ההרצאה הכי מעניינת. יכולנו לבחור בין אינסטגרם, פינטרסט או פרסום במייל – בחרתי אינסטגרם כי משם רציתי להתחיל.

יצא לי לשוחח עם כמה וכמה בלוגריות וראיתי שיש להן המון עוקבים (לפחות 20,000) והן לא מנהלות שום עסק ובקושי מרוויחות אם בכלל, פשוט עושות מה שהן אוהבות אבל לא תמיד יש מטרה.

איך יש להן עוקבים? חלק מהן משתמשות בשיטה הזו – דרך קבוצות בפייסבוק של בלוגרים שמבקשים לעקוב אחד אחרי השני לעשות לייקים ולהשאיר תגובות בפוסטים בבלוג. לא יודעת כמה זה אמין אבל כמו שאמרתי קהילה תומכת. כולן עוזרות אחת לשניה, התוצאה היא שלאו דווקא זה הקהל של המוצר שלך. יש המון בלוגריות אופנה, הן מרוויחות מקליקים (למשל דרך אתר LIKE TO KNOW), בנוסף כל תמונה שהן מעלות או story הן מתייגות את המוצר או העסק. בלוגרית אחת ששוחחתי עמה שאין לה עסק ולא מרוויחה הרבה מהבלוג, היא מקבלת הרבה דברים בחינם, מה היא עושה? היא פונה לכל בעלי העסקים בעיר מגוריה ומפרסמת אותם בתמורה לקבלת מוצר בחינם תמורת הפרסום. לא חוששת מסירוב או שלילה. הרבה בעלי עסקים בעיקר קטנים מחפשים את הבלוגריות האלה שיצטלמו עם המוצר שלהם. כל זה נעשה בדרך של GIVEAWAYS. בכנס היה זוג שניהל עסק של תיקי עור וחילק שלושה תיקים במתנה תמורת הפרסום, הייתה שם עמדה מקושטת וכל בלוגרית הצטלמה והעלתה לרשתות החברתיות עם תיוג של החברה. כאן מאד מכבדים בלוגריות והמון בעלי עסקים פונים אליהם כעוד דרך פרסום לעסק שלהם.

photo resource: Thrive conference website
photo resource: Thrive conference website

הדברים החשובים שלמדתי בסדנת אינסטגרם:

כמות העוקבים – לא באמת חשובה כמות העוקבים. מה שחשוב זה העסק שלך, מה את מנסה למכור. לנסות להתמקד בדבר אחד ולא להתפזר. להיות ספציפית.

למי מנסים למכור – לא נצליח אם לא נדע למי אנחנו מדברים. חשוב להבין מי הקהל שלנו, מי הלקוח, למי אנחנו מוכרים, למי אנחנו מדברים, לקרוא לו בשם, גיל, זהות.  במה הם עובדים, איפה הם מבזבזים את הזמן באינטרנט? מאיפה הם מקבלים את המידע שלהם. עם מה הלקוחות מתמודדים כדי שנוכל להציע להם פתרונות.

אותנטיות ושקיפות – להזמין אנשים "למאחורי הקלעים" שלכם. לשתף אותם בסיפור שלכם. מאחורי כל תמונה צריך להיות מסר חשוב, משפט או פתגם.

כתיבת תוכן באינסטגרם – כשבאים לרשום תוכן פרסומי לתמונה שמעלים, במקום לפרסם בצורה ישירה ("השמלה הזו לרכישה בלינק") מומלץ לכתוב תוכן שיהיה בעקיפין ולדבר מהלב. לתת ערך לקוראים.

להשאיר שאלה – מומלץ לסיים את המשפט בשאלה. לשאול את עצמנו האם זה משהו שזה שווה מענה. האם זו שאלה שאנחנו היינו רוצים לענות עליה.

זמני פרסום – פעמיים ביום עם הפרש של שעתיים בין הפוסטים. אפשר להחליט לפרסם פעם ביום או מספר פעמים בשבוע אבל הכי חשוב להישאר עקביים.

האסטרטגיה של Susan Peterson לפרסום באינסטגרם – המרצה ממליצה לפרסם פוסטים בדרך הזו. 40% מאחורי הקלעים – תמונות המתעדות את מה שקורה מאחורי הקלעים של העסק שלכן. 40% נוספים לתוכן אישי – שנוגע לעסק. ו-20% מהמוצר עצמו, שזה יכול לכלול הנחות, מבצעים, קופונים שמאד פופולרי בארה"ב.

40% –  Behind The Scene

40% – Personable Content

20% – Finish work

אפליקציות שימושיות לבלוג ולאינסטגרם

Snug

 

Vsco

 

Plann

תודה נועה על התוכן המעשיר שכתבת ועל הטיפים המעולים אודות אינטגרם, והלינקים לאפליקציות שווים זהב.

מזמינה אתכן לעקוב אחר נועה בבלוג שלה, באינסטגרם ובפיסבוק.

אני חייבת להודות שהאינסטגרם שלי הוא די עלוב, קרי, אני לא מעדכנת אותו באופן יומיומי אלא ובעיקר כשאני טסה לחו"ל. משהו שם עושה לי חשק לצלם יותר טוב ולהעלות תמונות. אז אולי זה אומר שאני צריכה לטוס יותר?

הסתכלתי בתמונות וזה כל כך הזכיר לי את הכנס ביוטה אותו סיכמתי שנה שעברה. איך בא לי לנסוע שוב…. רוצות כנס? מה אתן אומרות? מזמן לא נפגשנו, נכון? ממש מדגדג לי בידיים לארגן אחד. טוב נראה. נעבור את החופש קודם כל. אז, כרגיל, מה לקחת מהפוסט הנוכחי? משתמשת באינסטגרם? 

++++++++++++++++++++++

הפרלמנט – קורס שנתי אודות בלוגים, קול וקהילה. ה- קורס ב"הי הידיעה", או כפי שכבר כתבו קודם: 

"נתת לי פתח לעולם קסום של אפשרויות ויצירתיות" אביטל אנגל

"הפרלמנט הוא לא פחות ממשנה חיים" איה תמרי

"ממליצה מאוד לעסקים שרוצים עוד לדעת איך לעשות את השיווק שלהם יותר מעמיק וחכם" גלית שול

"הפרלמנט הוציא ממני יכולות שלא ידעתי שאני יכולה להוציא מעצמי" נתלי תמיר

המלצות נוספות אפשר לקרא פה. 

נותרו 6 מקומות בלבד, את באמת לא רוצה לפספס את הקורס הזה השנה. מזמינה אותך ליהנות ממחיר השקה, שמסתיים בסוף החודש.

כל הפרטים וההרשמה בלינק. 

סדנת בניית אסטרטגית תוכן לבלוג – ואם את בתחילת הדרך, ורוצה להבין מה הכיוון שלך, איך לכתוב, איך להפיץ, מה את צריכה לעשות בשביל שיהיה לך בלוג, בואי ל4 שעות של סדנא חד פעמית שתפתח לך פתח לעולם המופלא של הבלוגים. 4 שעות מהן תצאי עם שיעורי בית אודות עמוד השדרה של הבלוג שלך. כל הפרטים פה.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

7 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק