18 תשובות אודות שיווק עסק באמצעות בלוג - יונית צוק הבלוגריסטית
שיווק באמצעות בלוג
יונית צוק הבלוגריסטית איך לכתוב בלוג

שיווק באמצעות בלוג

לפני כשבועיים הוזמנתי לפאנל של מוקדי ידע בתחום השיווק האינטרנטי במסגרת עמות עסקית. למי שלא מכירה, עמותת עסקית היא יוזמה שנולדה מקבוצה בפיסבוק. (הורס אותי היכולת שלנו להקים דברים יש מאין בזכות הרשתות החברתיות, זה פלא אמיתי). על העמותה ניתן לקרא באתר שלה, וגם בראיון מעמיק שביצעתי לאחר הפאנל, כי פשוט התאהבתי בהן.

הפאנל התחבר מאוד לפוסט הקודם שכתבתי אודות עסקים ובלוגים ולמה עסק צריך בלוג, ועתה אני רוצה להרחיב את היריעה ולענות על שאלות ששאלו אותי בפורום בקבוצת האינטרנט של עסקית לפני הפאנל.

יונית צוק בכנס עסקית צילום: בלה שחר הלל
יונית צוק בכנס עסקית צילום: בלה שחר הלל

שאלה: "בלוג – מי קורא? בינתיים מעדיפה להשקיע בדף בפייסבוק, ובבלוג לעתים רחוקות."

תשובה: יש הבדל מאוד גדול בין שיווק בפיסבוק ובין שיווק באמצעות בלוג. אילו הן שתי פלטפורמות שמתנהגות שונה, ולכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה. החסרון העיקרי בפיסבוק – שהפיד הולך לאיבוד. כלומר, שום דבר לא נשמר, כל התכנים שאנחנו מפרסמות אחרי זמן מה פשוט נעלמים להם בחור השחור של פיסבוק. חסרון נוסף שפיסבוק זה לא נכס שהוא בבעלותי, ולכן זה קצת מסוכן לעסק לשים את כל ביצי הזהב שלו בפיסבוק.
בבלוג יש ארכיון, הוא שומר על התכנים, אין לו אלמנט של זמן, קרי תכנים שהם רלוונטים אלי היום בעוד שנתיים יהיו רלוונטים למישהו אחר. החסרון – בלוג לא עובד לבדו, קרי, אני יכולה לכתוב עד מחרתיים, אבל אם אני לא בונה אסטרטגית הפצה של בלוג, אז סביר להניח שלא יהיה לו אימפקט משמעותי על יצירת הקהילה והתפתחות העסק.
עם זאת, לאחר שיחות עם הרבה מאוד עסקים שמשתמשים גם בפיסבוק וגם בבלוג, אין ספק שלבלוג יש את הענין המרתק של התפתחות העסק תוך כדי כתיבה, השקעה שמביאה תוצאות ויצירת קהילה און ליין ואוף ליין.
אני ממליצה להשתמש בפיסבוק ככלי להפציץ את תכני הבלוג.
ומי קורא בלוג? כשכותבים בלוג הוא ממגנט את הקהל הרלוונטי על פי צורת הכתיבה, ולא חשוב על פי צורת ההפצה שלו. כשיושבים וכותבים בלוג עסקי צריך לחשוב על קהל היעד, על המטרות שלי כשאני כותבת בלוג. במידה ומדובר על בלוג אישי, לפעמים לא צריך להגדיר קהל יעד כי זה המקום שלי לפורקן ולכתיבה אינטואיטיבית. זה מאוד תלוי.

שאלה: "האם בלוג ובו רק תמונות שווה משהו?"

תשובה: תמונה = תוכן. יש מספר בלוגים שהם בעיקר תמונות, והם עושים עבודה מצוינת לעסק. עם זאת, יש לזכור שמה שמשנה זה המשמעות של התוכן, ולכן אם התמונות מספרות סיפור, ומחברים במספר שורות את התמונות לידי סיפור אחד שלם אז זה יעורר ענין בקרב הקוראים, אם זה רק גלריה של תמונות ללא סיפור, כדאי למצא פלטפורמה אחרת שתהיה מועילה יותר לשיווק העסק. בלוג שמורכב מהרבה תמונות אני ממליצה להפיץ גם באמצעות הפינטרסט. (ממליצה לקרא על הפצת הבלוג באמצעות פינטרסט פה)
איך מתחילים בלוכ

שאלה: "בלוג – מאיפה מתחילים???"

תשובה: שאלה מעולה. מאיפה מתחילים. קודם כל בשאלה לאן את רוצה להגיע עם הבלוג, קרי, מה המטרה שלך כשאת פותחת בלוג. לאחר מכן את צריכה לחשוב על מה את הולכת לכתוב, ולמי – ואיפה קהל היעד שלך נמצא, ולבסוף איפה. קרי, בחירת הפלטפורמה שלך לכתיבת הבלוג. קיימים מספר פוסטים שכתבתי בנושא של התחלת בלוג, מוזמנת לקרא על נושא בחירת הפלטפורמה פה ושאלות נוספות אודות פתיחת בלוג פה.

שאלה: "בלוג: מה זה בדיוק? מה המטרה שלו? למי שולחים? איפה רואים את זה? כל כמה זמן כותבים שם?"

תשובה: בגדול, בלוג היא פלטפורמה, נכס דיגיטאלי, בו אנחנו מייצרות תוכן בהתאם למטרות שהצבנו לפנינו, בין אם זה בלוג עסקי ובין
אם זה בלוג אישי.  אני אוהבת לראות את הבלוג כבמה, כחדר משלי אינטרנטי שמאפשר לי לייצר כרטיס ביקור, פורטפוליו ונטרוורקינג עם אנשים שיש לי אינטרסט לפגוש אותם מבחיה אישית ועסקית. הבלוג יוצר קהילה, התפתחות והעצמה. בעבר כתבתי פוסט שמסקר מחקר בנושא כתיבת בלוג כדרך חיים. המטרה של הבלוג היא אישית, קרי, כל אחת יכולה לסמן לה מטרה מסוימת שהיא יכולה להגיע אליה באמצעות הבלוג. ועל מה וכל כמה זמן כותבים? על זה כבר כתבתי פה ופה.

שאלה: "התחלתי לכתוב בלוג, אספתי תמונות מרחבי הרשת ואז הבנתי שיש בעיה עם זכויות יוצרים. אז, איך עושים את זה? איך כותבים בלוג שהוא בעיקר ויזואלי בלי לפגוע בזכויות יוצרים של אחרים?"

תשובה: נושא זכויות יוצרים ברשת הוא מאוד חשוב, וחשוב לשמור עליו. ממליצה לקרא את הראיון עם עו"ד יונתן קלינגר בנושא זכויות יוצרים ברשת. איך כותבים בלוג ויזואלי מבלי לפגוע בזכויות יוצרים של אחרים? או שמייצרים תמונות באופן עצמאי, או שרוכשים תמונות ממאגרי תמונות חוקיים, או שמשתמשים במאגרים חינמיים של תמונות.
שיווק באמצעות רשתות חברתיות

שאלה:" נניח ובעלת עסק מחליטה להקצות תקציב מסויים לטובת פרסום ממומן (בואו לצורך הדוגמא נניח 1000 ש"ח בחודש). ונניח שמדובר בעסק קטן שנותן שירותים שונים בתחום הטיפול (מן דוגמא היפוטטית שכזו ). לאיזה ערוץ פרסום מוטב לנתב את הכסף בהנחה שהמטרה היא המרה ללקוחות חדשים"

תשובה: בואו נעשה רגע סדר בפלטפורמות השונות על מנת שנבין מה כדאי למי ואיפה.
הבלוג / אתר = הלב, המקום אליו אנחנו מנתבים את הקהל שלנו, כי בו אנחנו מספקות את כל המידע שהלקוחות שלנו צריכים לדעת, מידע עלינו, על העסק ומידע בנוגע לתחום הענין של העסק. הבלוג יכול להיות בפלטפורמה עצמאית או בפלטפורמה מסוג פורטל. כך או כך, אנחנו שולטות בתכנים, בסדר שהוא מאורגן, ובצורה שהוא נשמר ברשת.
קידום בגוגל = ככל שנכתוב יותר כך הקידום בגוגל יהיה טוב יותר. קרי, אפשר לשלם לגוגל על קידום לא אורגני (החיפוש שמופיע ליד תגיות צהובות בגוגל), אבל במידה ונספק תוכן בצורה עקבית בבלוג שלנו, גוגל יאנדקס את התכנים ויקדם אותנו ללא תשלום. במידה ואנחנו משלמות לגוגל תמורת קידום, כדאי שיהיה לאן להוביל את הקהל, קרי , אנחנו צריכות בלוג / אתר שאליו הקהל יופנה.
ניוזלטר = מייל שנשלח לרשימת תפוצה קיימת. את רשימת התפוצה אפשר לעבות על ידי הרשמה לרשימה בבלוג, או על ידי שיתופי פעולה עם קולגות לטובת קבלת רשימות תפוצה. כדאי שיהיה בלוג על מנת שנוכל להעביר את הקוראים שלנו לקרא עוד בנושא. אני כותבת מייל לקוראי הבלוג ומוסיפה בו לינק לפוסט החדש שכתבתי + המלצות על בלוגים שאני אוהבת או תכנים שרלוונטים לנקודות הזמן של שליחת המייל + הזמנה להשתתף בסדנאות שלי. המייל הוא כלי מצוין להגיע לקהל שלא עוקב אחרי הבלוג ברשתות החברתיות כמו פיסבוק, ועל מנת לעבות את התוכן, שלא נכנס לבלוג הן מבחינת מגבלות של זמן קלנדרי, או אורך.
פיסבוק = עולם ומלואו. לא מחליף הרשמה לבלוג, בלוג, גוגל וכו'. השימוש בפיסבוק נוצר לטובת העלאת מודעות נוספת, הפנית הקהל לקרא בבלוג, פעילות והפצה בקבוצות שונות, נטוורקינג.
כל הרשתות הללו פועלות יד ביד, האחת עם השניה. אני חושבת שהסכום השנתי שאני השקעתי עד כה בפרסום אינו עולה על 1500 ש"ח שנתי (ובעיקר כולל מנוי שנתי למערכת הניוזלטר, מנוי לפיקמנקי, ועלות מתכנת הבלוג)  ואני מצליחה (טפו טפו) למלא את הסדנאות וימי העיון באמצעות הבלוג ורשימת התפוצה שלי שגדלה מיום ליום. אני מעדיפה להשקיע את הכסף בזמן עבודה שלי בכתיבת פוסט שרלוונטי לקהל היעד, ועל ידי כך אני "מושכת" את הקהל לפעילויות שמעבר לבלוג, כי הוא נותן בי אמון שהידע והתכנים שאני מעבירה שווי ערך, אווירה ומקצועיות לתכנים שבבלוג.
בתשובה למעלה נתתי לינק למאגרים חינמיים של תמונות, הנה דרך נוספת להוזיל את עלויות השיווק.

שאלה:"אותי מעניין לדעת גם על בלוגים\ניוזלטר – מה ההבדל והיתרונות\חסרונות של כל אחד"

תשובה: כפי שעניתי לשאלה מעלה, הניוזלטר הוא רשת נוספת באמצעותו אני מפיצה את תכני הבלוג, למנויי הבלוג. אין טעם לכתוב בלוג, אם אני לא מבקשת שירשמו כמנויים אליו. ניוזלטר הוא אחד מעוד רשת הפצה, מכיוון והוא אמין ומגיע לקוראים שמבקשים לקרא אותי, אני מאוד אוהבת את המערכת הזאת. עם זאת, שמתי לב שהרבה אנשים כותבים ניוזלטר על פי "שטאנץ", אותו אני פחות אוהבת. כי זה לא מנגיש את האישיות של כותב הבלוג / הניוזלטר, וזה גורם לי להסיר עצמי מרשימות תפוצת. תשמרו על אוטנטיות במסרים שלכן לקהל היעד. תכתבו כפי שאתן מדברות , חושבות, מייעצות. היו אתן.
שיווק ברשתות חברתיות

 

שאלה:"האמת שהתחלתי לחשוב על בלוג, בעיקר כי אני אוהבת לכתוב, וזה נראה לי מתאים יותר לתכנים שאני כותבת, מאשר פוסטים דחוקים בפייס, רק שאין לי מושג איפה, איך, מי בכלל יראה את זה, האם אפשר לקשר לפייסבוק ולפרסם גם בקבוצות?"

תשובה: לכתוב סטטוסים בפייסבוק זה גם חשוב לטובת שיווק העסק, השאלה היא מה כותבים בפייס ומה בבלוג. איפה, איך, ומי בכלל יראה את זה, כבר עניתי למעלה, אני רוצה להתיחס על הקישור לפיסבוק ולקבוצות. בראייה שלי, השיווק של העסק הוא רב מערכתי, קרי,אני משווקת בפלטפורמות שונות, את התוכן אני כותבת בבלוג, אבל מפיצה אותו באמצעים שונים כמו פינטרסט, פייסבוק, קבוצות בפיסבוק, ניוזלטר ועוד. ולכן, השילוב בין פיסבוק לבלוג הוא אך טבעי. כמו כן, קבוצות בפיסבוק הוא כלי מדהים לנטוורקינג, ליצירת קבוצה של העסק, לקריאת המפה מבחינת צרכים של הלקוחות שלי ועוד. אני אוהבת לענות על שאלות שעולות בקבוצות השונות, בבלוג שלי, ולקשר לקבוצה את הפוסט שרלוונטי לשיח בקבוצה.

שאלה: "משווקת היום בעזרת פייסבוק ודיוור ישיר. נראה לי שבלוג דורש הרבה יותר תפעול ותחזוקה שוטפת מגוגל – נכון או לא נכון?"

תשובה: את קובעת כמה לכתוב בבלוג. אם אין לך רצון או יכולת להשקיע מינימום פוסט בחודש, אל תפתחי בלוג. אחרת אין לזה משמעות. ומצד שני, אני בעד לבדוק בציציות התכנים שכבר פרסמת בעבר, האם אפשר לייצר מהם פוסטים, תכנים רלוונטים שתוכלי לפרסם בחודשים הקרובים? ממליצה לפתוח את עמוד הפיסבוק שלך, ולהתחיל לגלול, אולי משם תתחילי להעתיק התחלות של פוסטים, מחשבות, ידע מקצועי, שיהיו התחלות של פוסטים עתידיים לבלוג שלך. אל תדאגי, מי שקרא אותם פעם, לא תמיד יזכור שכתבת אותם, את יכולה לפרסם בבלוג, מה גם שהכתיבה בבלוג שונה מהכתיבה בפיסבוק, ולכן אני מאמינה שהתכנים שפעם כתבת בפיסבוק או בניוזלטר יקבלו את הגוון המיוחד של הבלוג.  אם יש לך לפחות 5-10 ראשי פרקים לתכנים עתידיים, וואו, זה התחלה ממש ממש טובה. אם לא, ואין לך כח להתחיל לייצר תכנים,ואת לא חושבת שתשקיעי בבלוג שלך יותר מ4 שעות בחודש, אז זה לא בשבילך. חבל.

שאלה:" לאיזה קהל יעד הייתן ממליצות להקים בלוג?"

תשובה: את קובעת למי מעניין אותך  לכתוב. האם תכתבי תכנים שמיועדים ללקוחות שלך,  ואז התכנים יענו על שאלותיהם בתחום העסק, או שלקולגות ואז את כותבת תכנים שממצבים אותך בכמקצוענית בתחום, או שלארגונים שונים ואז את נותנת מקרי בוחן מהארץ ובעולם על מנת שיזמינו אותך להיות יועצת בארגונים וכו'. אפשר לכתוב גם למספר קהלים בו זמנית, אבל רצוי להתמקד. כמו כן, לפעמים אנחנו לא יודעות בדיוק למי אנחנו כותבות, וזה בסדר. פשוט כדאי להתחיל לכתוב, עצם הכתיבה תביא עימה פתרון למי הכי קל, כיף, נגיש לנו לכתוב.
 צילום: בלה שחר הלל

שאלתי היא: האם יש דרך יעילה לצירוף אנשים רלוונטים לרשימת התפוצה בעלות נמוכה יותר? ומהם האופציות הנוספות שלי, בעלות סבירה באופן יחסי לתפוקה, להביא עצמי לתודעה של אנשים רלוונטים, שיבחרו במוצרים שלי?

תשובה: טוב, עכשיו אני סקרנית לקרא את הבלוג שלך כי עם כאלה נתונים העסק שלך צריך לפרוח בטירוף!. בכל מקרה, בשביל לבנות רשימת תפוצה צריך להבין שרשימת תפוצה ובלוג הם שיח עם הלקוחות ועם הלקוחות הפוטנציאלים. אם כל דיוור שלי יהיה מכירתי, אנשים ינשרו מרשימת התפוצה שלי כמו זבובים, וזה ממש לא רצוי. בשביל לקבל עוד ועוד אנשים לרשימות תפוצה, אני ממליצה על שיתופי פעולה עם מובילי דעה / קולגות מהתחום. אבל לא בקטע של: "תנו לי את רשימות התפוצה" אחרת הרשימה לא תהיה עם ערך, אלא לבצע פעילות משותפת ומי שנרשם אליה מצטרף לרשימות התפוצה של משתפי הפעולה.
כמו כן, השתתפות פעילה בקבוצות בפיסבוק ושיתוף לינקים של פוסטים רלוונטים מהבלוג שלך לשיח, ויתכן ושימוש בפינטרסט יכול להביא לך קהל קוראים נוסף ושונה שטרם גילה אותך.

שאלה: "מהו התוכן הנכון בניוזטלר / בלוג / דף עסקי שיתפוס את קהל היעד שלי"

תשובה: כשפונים אלי לקוחות, בעיקר בליווי אישי, אני שואלת מספר שאלות בשביל להבין מה הלקוחות מחפשים ומצד שני מה יש לכותבת להעניק. לפעמים מדובר על מציאת נקודת מבט מיוחדת, לפעמים מדובר בסיפור אישי, לפעמים מדובר במענה על שאלות, לפעמים מדובר על שימוש בצילום או בקונספט תכני מסוים שמייחד את הבלוג. הכתיבה היא שריר שמפתחים תוך כדי כתיבה, הפצה וקבלת תגובות, ורק ככה אנחנו יכולות להבין, האם התוכן עובד, האם הוא יעיל, מביא ערך ותועלת לקוראים, מונגש לקוראים שלי בצורה נכונה וכו'. אני אוהבת להשתמש בפיסבוק בתור נייר הלקמוס של הטקסטים שלי, במידה ואני מוצאת קונספט שונה לצורה שבדרך כלל אני כותבת. במידה והתגובות אוהדות, אני ממשיכה באותו אופן בבלוג. אנחנו משתנים, הבלוג משתנה, הקהל משתנה כל הזמן. ולכן, הבלוג הוא דינמי, וזה היופי בו. הוא חי ונושם ומשקף בצורה הכי אוטנטית את הכותבים בו.
שיווק ברשתות חברתיות

שאלה: "איזה סוגי טקסט עשויים להתאים במיוחד כשיווק למטפלים רגשיים ?וגם עד כמה אפקטיבי לפרסם בתוך פורטל שעוסק בתחום הטיפול שלי ?"

תשובה: מבחינת סוגי טקסטים שמתאימים למטפלים רגשיים, זה מאוד תלוי בכותבים ובמטופלים, זאת שאלה שאין עליה מענה אחד. ועל כך עניתי למעלה. אבל מבחינת פרסום בפורטל – האם קהל היעד שלך שם? האם יש לך יכולת לקבל אנליטיקס על התוכן שלך? האם יש לך מקום לייחודיות בטקסט ולבידול? האם הם עוזרים לך לקידום הטקסטים בקהילה שלהם? במידה וכן – יתכן וזה מקום מומלץ לכתוב תכנים, במידה ולא, מצאי לך מקום אחר לכתוב בו. כך או כך, ממליצה תמיד להתחיל. יתכן ותתחילי שם כי זה נח, וקל, וחינמי, ולאט לאט תביני שתרצי מקום משלך, תוכלי לקחת את התכנים שיצרת בעבר ולהעתיק לבלוג החדש. (עדיף לא להעתיק אחד לאחד כי גוגל לא אוהב העתקות)

שאלה: "מה הצורה היעילה ביותר למשוך אנשים בעצם לכל אחד מהערוצי השיווק?? למשל בבלוג – איך מביאים אנשים לקרוא את הבלוג שאת כה משקיעה בו?"

תשובה: כפי שכתבתי למעלה, הרשתות החברתיות הינן רשתות. בלוג מפיצים על ידי רשימת תפוצה, שימוש בפיסבוק אישי / פרטי / קבוצות, בפינטרסט, במייל בכרטיס ביקור וכו'. אם את כותבת בלוג וטרם התחלת להפיץ אותו, תתחילי. רק לפרסם פוסטים זה לא מספיק. וכן, ההשקעה הזאת של זמן כתיבה וזמן הפצה שווה כל דקה. כי לבסוף הבלוג הוא הלב, אליו מגיעים האנשים לקרא, הקוראים הופכים ללקוחות נאמנים. התכנים  נשמרים כי הבלוג בנוי בארכיון ולכן תכנים שכתבת פעם תמיד יהיהו רלוונטים, גם לקורא שבא לבלוג בפעם הראשונה.

שאלה:"בגלל האהבה שלי לכתיבה – האם לכולם מתאים לכתוב בלוג או שנניח למעצבת גרפית בלוג יכול להיות קצת .. פאתטי. "

תשובה: פתאטי? למה? הבלוג לא חייב להיות רק אישי או רק מקצועי, הוא יכול לחלוטין להיות מקצועי ואישי יד ביד, ודווקא בתחום העיצוב זה קלאסי לכתוב בלוג. קיימים בלוגים רבים שמדברים על עיצוב. ורבים מהמעצבים בחו"ל שהקדישו זמן בבלוג שלהם מודים על כך שהעבודה היא קשה אבל משתלמת, כמו הבלוג design milk , design*sponge ועוד רבים וטובים. קיימות מספר מעצבות גרפיות מוכשרות שאני עוקבת אחרי הבלוגים שלהן, ונהנת לראות את ההתפחות שלהן כמו אפרת חסון דה בוטון, טלי יחיה וענבל גבור.
שיווק באמצעות בלוג

שאלה: "אני חושבת על בלוג מצד אחד בא לי מצד שני יש לי תחושה שגם זה סוג של התחייבות אחרי 8 שנות ניוז חודשי להתחייב לעוד מטלת כתיבה..אז רוצה לדעת איפה כדאי ועד כמה חשובה התדירות וגם ההתמקדות האם למקד או שאפשר להתפזר..תודה !"

תשובה: 8 שנות ניוזלטר זה אכן אחלה של מחויבות! החסרון של ניוזלטר שגוגל לא קורא אותו, ולכן, אנשים חדשים לא יגיעו "אקרעית" לניוזלטר שלך. לעומת בלוג, שגוגל יודע לקרא אותו, ולפעמים כך אנשים מגיעים לבלוג, קוראים, מתאהבים ומבקשים להירשם אליו. אני מציעה לבדוק בתכנים הרבים שכתבת בניולזטר, לבדוק אפשרות המרה לבלוג. לכתיבה של 8 שנים אני קוראת אוצר. כבר היו לי מספר לקוחות שמתוך האוצר הזה בנינו יחדיו בלוג מדהים, מרגש ומעודכן.

שאלה: "מעניין אותי לשמוע על בלוג. יש לי חשש להתחיל . שמה לב שיש בי מחשבה שזה מחייב כל יום כתיבה ,תגובה, להיות עם היד על המחשב כל היום וזה מרתיע אותי מלהתחיל בכלל…. ויש רצון וידיעה כי יש לי מה לאמר,לכתוב,להגיד,להעביר. אז איך מנהלים בלוג בכלל ?"

תשובה: בלוג לא מחייב לכתוב כל יום, אפילו ממש לא כדאי. זה מעייף, גם את הקוראים וגם את הכותבת. צריך להיות עם יד על הדופק, אבל אנחנו גם ככה ברגע שיש לנו עסק, לא? את קובעת את הלו"ז שלך. גם בהעלאת התכנים וגם בנוכחות ברשת. כן, אני לא אשקר,יש בזה משהו ממכר, קצת. טוב נו, אפילו מאוד, אבל לא חייבים להיות מחוברים 24/7. אפילו לא רצוי. צריך גם לעבוד…. מזמינה אותך להוריד לוח תכנון אסטרטגית תוכן, שלי עושה סדר בהעלאת הפוסטים והתמצאות בחלל האינטרנטי.

שאלה: "איך לא מתעייפים, ומשמרים את האנרגיה הנדרשת כדי לתחזק את ערוצי השיווק לאורך זמן."

תשובה: תשוקה. מוצאים את התשוקה שלנו, ועליה כותבים, או מתוך זוית הראיה של התשוקה שלנו כותבים. הרי להיות עמצאית משמעותו לעסוק במה שאנחנו אוהבות, השליחות שלנו, ולכן אני מאוד מאמינה בבלוגים עסקיים כי הם ממגנטים את התשוקה שלנו בכתיבה, מראים עד כמה אנחנו טובות במה שאנחנו עושות ואוהבות את מה שאנחנו עושות, והאהבה, כך אומרים, מדבקת.

לפעמים לכתוב בלוג זה מעייף, ברור. אבל גם כשאנחנו נחות, הבלוג ממשיך לעבוד מעצמו, כי הוא שם, עם התכנים הרבים שלו, גוגל אוהב אותו, אפשר לקשר פוסטים ישנים מהארכיון בקבוצות השונות, אפשר לשלח ניוזלטר עם תכנים שכתבנו בעבר ושעדיין רלוונטים להווה, אפשר לשחק עם התכנים, הרי לא היו לנו את אותה רשימת תפוצה מהתחלת הבלוג, ולכן הבלוג מאפשר גם לנוח לפעמים.

22

וואו, לא חשבתי שיקח לי שלושה ימים וחצי לענות על כ-ל השאלות , אבל היה לי חשוב לתת עליהן מענה. כי אילו הן בד"כ השאלות ששואלים אותי, כשמגלים את העולם המופלא של הבלוגים.

לסיכום: ממש כמו במודל שפיתחתי בעבודת המחקר שלי בתואר השני, וכפי שאני רואה כל יום מחדש, לבלוג יש כח ענק, לבלוג יש כח לשנות את העסקים שלנו, לחבר קהילות שלמות, לתת לנו עמוד שדרה עסקי, אישי ובטחון עצמי לעמוד מול קהל לקוחות. הבלוג הוא מקום שיכול לעשות פלאים לעסק מבחינת מודעות, הכרה, נטוורקינג, שיתופי פעולה, העצמה, מיצוב ופתיחת ערוצי מסחר נוספים.

כל מה שצריך זה, לפתוח בלוג. ומי שלא יודעת איך ועדיין חוששת מוזמנת להגיע לסדנת כתיבת בלוג שתתקיים ב14/4 מיד לאחר פסח. נותרו עוד 4 מקומות. כל הפרטים פה.

אשמח לקרא פה בתגובות איזה שאלה הכי עשתה לכן את זה. 

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

1 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק