טיפים למיתוג אישי ברשתות חברתיות - הרצאה מאת יונית צוק הבלוגריסטית
נראות דיגיטלית - איך מייצרים אותה?
איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

6 טיפים למיתוג אישי ברשתות חברתיות

היום חזרתי בהיי לא נורמלי מהרצאה שהעברתי בארוע האביב המושקע שאותו הגתה, יזמה ואירגנה איריס פוגל בן חמו היקרה. (זוכרות שראיינתי אותה לפני שנתיים בערך?).
את ההרצאה הכנתי במשך שלושה שבועות, כי רציתי לתת ערך אמיתי למשתתפות בארוע. האמת, היה לי מאוד קשה להכין את המצגת, כי לא ידעתי מי קהל המאזינות שיגיע. פחדתי שאני אשתמש בשפה גבוהה מדי, מקצועית מדי, נמוכה מדי, שאתן דוגמאות שיעשו אפקט של שוק במקום חיבור, שאשעמם, שאהיה מאוד דידאקטית ופחות משתפת, שאדבר מהר מרוב התרגשות, שאקריא מתוך המצגת ולא אסתכל בעיניים של הבאות לשמוע ולראות, בקיצור – המצגת שינתה פניה לפחות 13 פעמים במהלך השבועות האחרונים. הורדתי והוספתי והורדתי והוספתי מקרים מהארץ וומהעולם, וכשהרגשתי שהמצגת מוכנה, הזמנתי מספר חברות לשמוע את הרצאת הפיילוט על מנת שיתנו לי משוב.

שיווק באמצעות רשתות חברתיות

בדרך כלל, אני מזמינה חברות שישמעו אותי לפני שאני מרצה בפני קהל גדול, ואני מציעה לכל מי שמעבירה הרצאות להשתמש בכח שיש לחברות לחדד, לשנות, לשפר את המצגת. לאחר 73 דקות של הרצאה בפני קהל שבוי (תודה חמוטל על התזמונים המדויקים של המצגת) חברותי המגוונות העירו את שלהן (בכוונה בחרתי חברות שעולמן שונה אחת מהשניה, חלקן מתעסקות בכתיבה, חלקן ממש לא, חלקן עמוק באינטרנט, חלקן עוד לא החליפו את הנוקיה 2180 שלהן למשהו יותר מתקדם, חלקן עצמאיות וחלקן שכירות , בקיצור , קהל רבגוני כמו שהיה צפוי להיות בארוע) ואז כתבתי את ההערות שכל אחת נתנה לי על ההרצאה. וישבתי בערב ושיפרתי ותיקנתי וקיצצתי והדגשתי וחידדתי עד שיצא המוגמר.

אה, כמובן שביקשתי מכל אחת מהחברות שתביא משהו לנשנש, כי אי אפשר ללמוד בלי איזה משהו טוב בצד. והיום בהרצאה, מאוד התרגשתי אבל הרגשתי מוכנה להרצאה של שעה אודות מיתוג אישי והעצמה באמצעות רשתות חברתיות.

שיווק באמצעות מדיה חברתית

 

6 טיפים למיתוג אישי ברשתות חברתיות

ההרצאה היתה אודות רשתת חברתיות בכלל, הצגתי 5 מקרים מהארץ ומהעולם, כיצד אנשים מצליחים למתג את עצמם ולמצות את הפוטנציאל האדיר שיש ברשתות החברתיות השונות.
לדעתי, יש לנו מזל היום עם הטכנולוגיה המדהימה של בלוגים, פייסבוק, פינטרסט, יוטיוב, אינסטאגרם, שבה כל אחד ואחת יכולים להביע את עצמם בצורה הכי אוטנטית ומשמעותית שיש. והכי יפה, שיש לכל העסק הזה גם ארכיון מצד אחד וגם אפקט פרפר מהצד השני.

 cw11

אם היתי בוחרת מספר נקודות, שעימן הקהל היה אמור לצאת מההרצאה, היתי מפרטת כך:

אז איך מצליחים ברשתות החברתיות?

1. להיות אני – אל תנסו לחקות מישהי אחרת, כי הקוראות יריחו את זה. היי את, את מדהימה בתור עצמך, תראי את זה לאחרים.

2. למצא את המדיה החברתית שהכי נגישה לי – לא חייבים לפתוח בלוג ופייסבוק ופינטרסט וטוויטר וגוגל פלוס ולינקדאין ועוד ועוד ועוד, הרשתות החברתיות כל הזמן צומחות ומתגברות, תתאימו את האופי שלכן לרשת חברתית אחת או שתיים, זהו, תתעמקו בהן ותצליחו. עדיף להיות יהלום משויף מאשר פחם.

3. פשוט תתחילי, זה מה זה פשוט. היום לכתוב בלוג, או לפתוח עמוד פייסבוק, או לצלם ולהעלות לאינסטאגרם זה קל, פשוט, נגיש ואין לנו כל צורך ללמוד תכנות או להיות אשת הייטק מטורפת בשביל לעשות את זה. פשוט להתחיל. אני מבטיחה לך שהשיפור יבוא עם הזמן.

4. למצא את התשוקה שלך, ובה להתמקד בכתיבה. להיות ברשתות החברתיות דורש זמן ואנרגיה, זה כמו מערכת יחסים לאורך זמן, מרתון שיש לנו עם העוקבים אחרינו, ואם אנחנו נכתוב או נתעד משהו שאין לנו תשוקה אליו, הסוס יגמר ממש מהר. תמצאי את מה שאת אוהבת, מה שמרתק אותך  לחקור, ללמוד, לפענח, לקרא, לצפות – ואז תביני על מה את הולכת לכתוב.

5. תוכן עם ערך – תכתבי דברים שמועילים לקהל העוקב אחריך. 80% ערך, 20% שיווק עצמי.  תכנים עם ערך הם דברים יפים של השראה, הדרכות, הומור, משהו שמעביר את הערכים בהם את מאמינה ופועלת על פיהם, דברים שמעוררים בך יכולת לימוד, סקרנות, שפשוט עושים לך וואו לקרא. ואת השיווק העצמי אל תזניחי – לא ממליצה לעבור מעבר ל20ֵ% שיווק עצמי כי אז הקהל יברח. למה לשווק את עצמך? כי הקהל שאוהב אותך יפרגן לך על העשיה, על המהות שלך, על מי שאת. ואף אחד אחר לא ישווק אותך, נצלי את הפלטפורמה הזאת כראוי.

6. צרי קשרים – האינטרנט והרשתות החברתיות נותנים לנו את היכולת ליצור קשרים עם אנשים שלפני זה היו מאוד לא נגישים. אל תתביישו, שלחו הודעה בפיסבוק או במייל, הציגו את עצמכן (עדיף עם לינקים לעשיה שלכן שמתועדת באינטרנט) ותבקשו להפגש לכוס קפה (או דיאט קולה או ערק אשכוליות), יש לרשתות החברתיות יכולת הנגשה שמעולם לא היתה לנו. אני? לפגוש את הבכירה הזאת? אבל איך? פשוט! מאוד פשוט. חפשי אותה בפייסבוק, שלחי הודעה. תתפלאי כמה זה קל. בהצלחה.

שיווק באמצעות מדיה חברתית

בהרצאה דיברתי על נושאים נוספים, אבל אם אני אספר את כל תוכן ההרצאה, איך תזמינו אותי להרצות אצלכם? אז, אם אתם מכירים ארגון או מקום עבודה או כנס שבו מחפשים מרצים מעניינים בנושאי מיתוג אישי ושיווק באינטרנט, מוזמנים ליצור עימי קשר או פה או בפייסבוק שלי. אשמח להגיע ולהרצות על הרשתות החברתיות והכח האדיר שיש להן להעצמת הפרט.

 

הייתן בהרצאה שלי בארוע? אשמח לשמוע איך התרשמתן מההרצאה 🙂 (מאז שעשיתי משהו בתכנות של הבלוג שלי כל התגובות אי פעם נמחקו ונהייתי סאקרית של תגובות)

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק