איך למצוא את הקול האישי שלך בבלוג - פוסט אורח מאת ד"ר ענת שפירא - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
איך למצוא את הקול האישי שלך בבלוג – פוסט אורח מאת ד"ר ענת שפירא

איך למצוא את הקול האישי שלך בבלוג – פוסט אורח מאת ד"ר ענת שפירא

באחת מסדנאות הפינטרסט שלי פגשתי את ענת שפירא והתאהבתי. ענת היא עורכת, ד"ר לסיפורים עבריים, רצה חצי מרתונים, בלוגרית, ובכלל – אישה מרתקת.

אז כמו שבדרך כלל קורה לי, אני ממשיכה לקשקש עם בוגרות הסדנאות שלי, גם לאחר הסדנאות וביחד עלינו על רעיון של כתיבת פוסט אורח בבלוגריסטית. והרי הוא לפניכן:

"לפני שלוש שנים התפטרתי מהאוניברסיטה. במשך שנים למדתי ולימדתי, ואפילו כתבתי דוקטורט על סיפורים עבריים מימה"ב. ואז החלטתי ללכת הלאה.

כשאנשים שואלים אותי: אז מה את עושה עכשיו? אני אומרת – עורכת עצמאית. וואו! איזה כיף!
– אה, כן, ואני גם בלוגרית.
– באמת? איזה יופי! גם אני רוצה לכתוב בלוג! רק שאין לי מושג איך לכתוב…

עורכת ענת שפירא

אז הנה 7 עצות שמבוססות על 3 השנים האחרונות, שבהן אני כותבת 2 בלוגים: די לחינוך, שמתארח במגזין המקוון סלונה, ואמא רצה – בלוג אישי בוורדפרס. העצות מכוונות גם למי שמשתעשעים ברעיון לפתוח בלוג, וגם לאלו שכבר עשו את הצעד, אבל לא מצליחים למצוא את הקול הייחודי לבלוג שלהם.

1.      תקרא תצליח.

כתיבה טובה מתחילה בהרבה קריאה. רוצים לכתוב? קחו שבוע ואל תכתבו מילה. רק תקראו בלוגים של אחרים. נסו להתרשם מסגנונות שונים של כתיבה, לבחון אפשרויות, לראות איך הם עושים את זה. אל תפחדו להיות מושפעים – השראה זה טוב! ומכיוון שהייתי בסדנת הפינטרסט המצוינת של יונית, הנה גם טיפ קטן: פתחו משתמש בפינטרסט וצרו לכם לוח של בלוגים מעוררי השראה, שבו תוכלו לנעוץ בלוגים שמצאו חן בעיניכם ולחזור אליהם בהמשך.

ענת שפירא

2.      מה המטרה?

האם הבלוג שלכם הוא בלוג עסקי? האם הוא מהווה תחליף ליומן אישי? האם זה בלוג מתכונים? או מלאכת-יד? קידום של אג'נדה פוליטית-חברתית? המלצות ספרים וסרטים? סיפורים אישיים מרגשים?
כל מטרה כזו מבקשת סגנון כתיבה שונה. חשוב להתאים את סגנון הכתיבה למטרה הספציפית שלכם.

3.      מישהו שומע?

נסו לדמיין קורא ספציפי שאתם מקווים שיקרא אתכם. האם זו אמא לתאומים שבקושי ישנה הלילה? האם זו אשת קריירה שמתלבטת אם לפתוח עסק עצמאי? האם זו פנסיונרית שמחפשת המלצה לספר טוב? כתבו אל הקוראים שלכם ואל תשכחו שהם שם. ואם את כותבת כבר שנה בלוג על כדורגל, ופתאום בא לך לכתוב דווקא פוסט על שירה, כדאי לפנות למישהי שיש לה בלוג בנושא ולכתוב אצלה פוסט-אורח. סביר להניח ששירה תעניין את הקוראים שלה יותר מאשר את הקוראים שלך, ושתיכן תרוויחו מהעניין (כמו הפוסט הזה שלי, שלא התאים לא לבלוג הריצה ולא לבלוג החינוך, ולכן פניתי ליונית בבקשה לפרסם אותו בבלוגריסטית).

4.      אותנטיות.

אל תנסו להתחפש. תהיו עצמכם. הקוראים מזהים זיוף מקילומטרים. אם תכתבו בשפה גבוהה מדי כדי לעשות רושם, זה לא יחזיק מעמד. כשהקורא יפגוש אתכם במקרה בסופר – הוא לא צריך להיות מופתע שאתם זה אתם… ובאותו עניין – אל תשתמשו במילה שלא נמצאת באוצר המילים הרגיל שלכם: אל תכתבו "על-מנת לסייע" אם הייתם אומרים "כדי לעזור"; אל תכתבו "אנו הוספנו לפסוע" כשברור שהייתם אומרים "אנחנו המשכנו לצעוד". כתבו פשוט.

5.      תמונות.

מקובל לומר ש"התוכן הוא המלך", אבל גם אומרים ש"תמונה אחת שווה אלף מילים"…
אם הבלוג שלכם הוא אישי, שימוש בתמונות שצילמתם לבד יעזור לכם למתג את עצמכם וליצור את הקול המיוחד רק לכם. נכון, זה לא תמיד יהיה ברמה של צילום מקצועי, אבל זה הופך לחלק מהסגנון שמייצג אתכם (לדוגמא: במאגרים באינטרנט יש אינספור תמונות של נשים רצות, אבל אני מעדיפה לא להשתמש בהן. מכיוון שאני רצה לבד, אבל לא אוהבת תמונות סלפי, התחלתי לצלם תוך כדי ריצה תמונות של הצל שלי, אותן אני מתייגת #צלפי, או תמונות של דברים מעניינים ויפים שראיתי בדרך, המתויגות #ריצת_בוקר. התמונות האלה הפכו למוטיב קבוע בפוסטים של אמא רצה, והקוראים כבר מזהים אותן ולפעמים אפילו מצפים להן).

פוסט אורח של ענת שפירא

6.      התמדה.

הקוראים שלכם מוצפים. הם נתקלים באינספור שיתופים של פוסטים ברשתות החברתיות. סגנון אישי עשוי לעזור לכם לתפוס את תשומת הלב. החלטתם לסיים כל פוסט בציטוט של שיר, בסרטון יוטיוב, בטיפ שימושי או בתמונה? נסו להתמיד בזה לאורך זמן כדי ליצור אצל הקוראים הרגל או ציפייה קבועה (לדוגמא, בפוסטים בסלונה אני משלבת מדי פעם תמונות של החתול שלנו, קמח, גם אם זה לא ממש קשור לנושא. זה כבר הפך לסוג של בדיחה פנימית ביני לבין הקוראים הקבועים של הבלוג).

 

7.      צריכים עזרה?

בלוג הוא מעצם טיבו מרחב אישי. אבל מה קורה כשיש בעיות אובייקטיביות, כגון קשיי שפה (עולים חדשים, דיסלקציה) ובכל זאת מתחשק נורא לקדם את העסק באמצעות בלוג? לא חייבים לוותר. אפשר לשכור שירותי תוכן, עריכה, או אפילו רק הגהה. ואם החלטתם לשלם למישהו כדי שיכתוב תכנים לבלוג שלכם, חשוב להיפגש איתו ולדאוג שהבלוג ייצג את הקול שלכם כמו שצריך. כי לכל אחד יש את הקול המיוחד שלו…

ענת שפירא, עורכת עצמאית ב- 'עורכת ראשית' וכותבת את הבלוגים די לחינוך ו-אמא רצה. מתפעלת גם המלצות ספרים באתר סימניה, פרופיל עסקי ב- Pinterest, חתול-אחד-לבן וחמישה ילדים נפלאים.

 סדנאות נובמבר דצמבר

יש תאריכים!!! לסדנאות בלוגינג ופינטרסט בנובמבר דצמבר.

אז ככה:

סדנת פינטרסט – 19/11 משעה 10:00 – 13:00 באוניברסיטת תל אביב בספרית ברנרד מוס

סדנת פינטרסט – 16/12 משעה 10:00 – 13:00 באוניברסיטת תל אביב בספרית ברנרד מוס

סדנת כתיבת בלוג – 2/12 בשעה 10:00 – 14:00 באוניברסיטת תל אביב בסדנת ברנרד מוס.

לפרטים אודות סדנת פינטרסט

לפרטים אודות סדנת בלוגינג

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק