ארכיון איך כותבים בלוג - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
איך כותבים בלוג

הפודקאסט הנוכחי הוא חגיגה אמיתית. קהילת הבלוגים של יונית צוק נתנה טיפ ועצה טובים לבלוגים מתחילים: איך להתמיד, איך לאפיין פרסונה, איך לכתוב מבלי להתיחס לתגובות, איך להצליח בעולם הבלוגים. כל טיפ שנתנו אני הרחבתי אותו עוד קצת ונתת גם את משנתי בנושא. הפודקאסט הזה הוא אוצר.

סגירת חלון

בפודקאסט החמישי שבסדרה, אני מדברת על השראת כתיבה ואיך אפשר להתמיד בכתיבת בלוג.בתור מי שכותבת בלוגים משנת 2009, מה אומר? יש תקופות, יש תקופות בהן הכתיבה נעשית קלה יותר ויש תקופות בהן כותבים כי צריך לכתוב, אבל לא תמיד מתחשק. החוכמה היא לשמור על האש בוערת תמיד, מוזמנים להאזין.

סגירת חלון

מזל טוב, השקתם את הבלוג שלכם!!! אז למה אתם מרגישים עכשיו תסכול וחרדה? כי אין לכם מספיק קוראים, כי לא מגיבים לפוסטים שלכם, כי אתם לא מקבלים מציאות שאליה ציפיתם. מחשבות שליליות שלא מקדמות אתכם ואת הבלוג נכנסות לראש נכון? חבל. ממש חבל. כי זאת התחלה של דרך נהדרת עם הבלוג. איך? בדיוק כמו שכתבתי לכם בפוסט .

סגירת חלון

בעולם הכתיבה יש הרבה פחדים, חלקם מוצדקים וחלקם לא. בסדרת פוסטים על הפחד לכתוב אני מנסה להפיג את החששות כמו הפחד מחשיפה אותו תוכלו לקרא פה בלינק  והפחד שיש עוד מליון בלוגים כמוני אותו תוכלו לקרא בלינק.

סגירת חלון

פוסט אורחת של הבלוגרית נעמה אורבך ובו היא מתארת את מרתון הכתיבה שהיא חוותה. פוסט מאוד מלמד איך מתכוננים למרתון על מנת שהוא יהיה הכי אפקטיבי שאפשר. נעמה אורבך יצאה ל28 שעות של כתיבה והתפוקה שלה בתום המרתון היתה 7 פוסטים מוכנים. תענוג.

סגירת חלון

מכירות את זה שכולם אומרים "הכי חשוב, תהיי את, תכתבי אותנטי" וזהו ,משאירים אותנו ככה באוויר. איזה מרגיז זה. אז החלטתי להרים את הכפפה ולכתוב פוסט שמשלב את חברות קהילת הבלוגים בישראל לענות על השאלה: איך כותבים בצורה אותנטית בבלוג. מזמינה אותך לקרא את הפוסט.

סגירת חלון

בתחילת הדרך היתי בכנס בלוגריות שארגנה סלונה, הכנס היה נפלא ונחרטה בזכרוני הרצאה של פרופסור ישע סיון אודות הרגלי הצלחה, כמובן שהוא תרגם את הרגלי ההצלחה להרגלי הצלחת בלוג. בראיה רטרוספטיבית, אני מבינה שההרצאה שלו הפכה לאבן יסוד בחיי הבלוג שלי, אפשר להגיד שכל פרמטר בהמלצות שלי לקחתי איתי ופיתחתי אותה שמונים מיילים קדימה, לפחות. אם יש לך זמן לקרא רק פוסט אחד, תקראי אותו. בהצלחה.

סגירת חלון

לפני שנכנס לשאלה של איך כותבים בלוג, צריך להבין על מה כדאי לכתוב את הבלוג. מה המטרה של הבלוג שלך? לאן את רוצה שהוא יוביל אותך? מה הסיבה בגינה את כותבת את הבלוג שלך? רק לאחר שתעני על השאלות הקריטיות הללו, תוכלי להבין על מה א-ת הולכת לכתוב את הבלוג ש-ל-ך. לא של מישהי אחרת, לא כמו מישהי אחרת, את הבלוג שלך, שיספר את הסיפור שלך, מזווית הראייה שלך והנסיון שלך.

בלוג הוא יומן דיגיטלי, ועל כך הוא צריך להיכתב מנקודת מבט מאוד אישית, מקצועית, סובייקטית, אותנטית. אני מאמינה שלכתוב בלוג בהתמדה יווצר רק לאחר שתוכלי לענות לעצמך על השאלה "אבל למה? למה אני רוצה את הבלוג?" ומתוך התשובה לשאלה הזאת יצוצו פתאום אלפי נושאי כתיבה שירתקו אותך להתחיל לכתוב.

מוזמנת לקרא את הפוסט שכתבתי בעבר שעונה על השאלה על מה לכתוב בלוג?. 

סגירת חלון

בלוג טוב היא הגדרה מאוד סוביקטיבית, הרי אין באמת טוב או רע בבלוגים, מכיוון ויש כל כך הרבה מטרות לבלוגים ואי אפשר לשים את כל הבלוגים על אותו משקל.  בלוג טוב הוא בלוג שממלא את המטרתו לשמו הוא נכתב. נקודה. כדאי לבנות עמוד שדרה לבלוג, על מנת שנוכל למדוד האם אנחנו מתכוונות בכיוון הנכון ובדרך הנכונה באמצעות הבלוג, במידה ולא, הבלוג לא מתפקד מספיק טוב עבורנו כנראה. מזמינה אותך לקרא בהרחבה על הגדרות של בלוג טוב.

סגירת חלון

לכתוב בלוג הינה התחייבות. וכמו כל התחייבות, גם זה לוקח זמן. זמן חשיבה, זמן כתיבה, זמן עריכה, זמן הפצה, זמן תגובה, זמן בניית הקהילה.  אבל זה שווה את זה מליון פעמים לפחות. כתיבת בלוג היא השקעה לטווח ארוך ולכן התוצאות של בלוג שמתמידים בו הן מפתיעות בעוצמתן.

מתי יש לך זמן לכתוב? כל כך  הרבה פעמים שואלים אותי את השאלה הזאת, אז קודם כל – תשכחו מטלוויזיה, אני כבר קרוב לעשור (חוץ מחופשות לידה, כי אז המוח שלי עיסה) לא צופה בטלויזיה. כי זה מבזבז לי את הזמן לכתוב. אני מניחה שכל פוסט לוקח בסביבות 4-8 שעות הכנה ( לא כולל סשן צילומים מיוחד אם צריך). אבל אל חשש, יש לי שיטת ניהול זמן, איך אני מצליחה להעלות כמה פוסטים בחודש. בגדול, מנהלת יומן חודשי, שבועי ושנתי, ובו יש לי דייטים לא רצופים עם הבלוג וקהל הקוראים וקהילת הבלוגריות.  על השיטה אפשר לקרא פה

סגירת חלון

אני חושבת שהסוד בבלוג הוא לתכנן קדימה, להכין תוכנית, ואז לשנות אותה בהתאם לחוויות של חיי היום יום. לדעת לנווט בין התכנון למה שקורה בפועל, לחויות, לריגושים, לעניינים, לתשוקה. בלוג הוא דינמי, אפשר לתכנן אותו ולתכנן מה לכתוב בו, אבל בסופו של דבר, כמו החיים – הם מנצחים ונותנים את הטון. האם זה טוב? זה מצוין, כי אז, פוסטים שתכננתי, רק זזים ומפנים מקום זמני לפוסטים אחרים, זמנם יגיע. חשוב לתכנן אסטרטגית תוכן לבלוג, כי זה בונה עמוד שדרה, עושה סדר, עוזר בהתמדת הכתיבה. וכשיש עמוד שדרהמסודר, אפשר לעשות שינויים. מוזמנים לקרא איך בונים אסטרטגית תוכן וגם להוריד לוח להדפסה של תכנון אסטרטגית תוכן. 

סגירת חלון

לפעמים אפשר לכתוב על פי תבניות של נושאים, זה תמיד מביא רעיונות טובים לפוסטים מבלי להתאמץ מחשבתית יותר מדי. למה זה טוב? כי התבניות ממקדות אותנו לחשיבה בלוגית, תכל'סית, עם ערך לקהל. אחרי שתופסים את הקטע, כבר הרעיונות לפוסטים יגיעו אליך בלי שום בעיה. את מבינה, הכתיבה זה שריר, צריך רק לאמן אותו היטב. מצרפת לך לינק לטובת פוסט ובו כתבתי על פיתוח רעיונות לפוסטים. אמנם יש שם תבניות של רעיונות, אבל אל תשכחי לכתוב את עצמך, בשפה שלך ובתשוקה שלך את הפוסט.

סגירת חלון

בהתחלה זה מרגיש מוזר, מה? אני? כותבת פוסט? הרי אני לא עיתונאית ולא עורכת תוכן וגם לא סופרת או משוררת, אז מי נותן לי בכלל רשות לכתוב משהו בפרהסיה? אז קודם כל – תירגעי. הכל בסדר. זה בלוג, ואת כותבת את עצמך, את הנסיון שלך, את הידע שלך, את זווית הראייה שלך, את המחשבות שיש לך. ובשביל זה, את לא צריכה שום לימודים אקדמים או תואר מפונפן. פשוט להיות אמיצה ולהתחיל לכתוב. הכנתי לך פוסט שיכול לעזור למקד אותך בסגנון הכתיבה שלך. מוזמנת לקרא.

סגירת חלון

ישנם מספר אירועים ששווים מבט בזום אאוט לטובת סיכום. סיכום תקופה, ארוע מכונן, פוסט תודה, אילו הם סוגי פוסטים שמסכמים תקופה כרונולוגית או אירוע חריג / מיוחד /משמעותי בבלוג או בחיי הבלוגרית. הכנתי לך פוסט בנושא.

סגירת חלון

מוכר. הו כמה מוכר. למזלי, יש הרבה טריקים, שכל מה שהם עושים זה לעורר את בלוטות ההשראה, הסקרנות, העירנות ומוחקות את הטשטוש הזה מהמוח, חוסר המוטיבציה מהידיים של המקלדת והעיפות. ברגע שיש השראה, אפשר להקליד עד שלוש בבוקר (אני טיפוס של לילה, ואת?), אפשר לשמוע מוזיקה, לעזוב את זה, לכתוב על לא משנה מה, להקליט אותך ועוד. ריכזתי עשרה טיפים להשראת כתיבה ממש פה, מזמינה אותך לקרא.

סגירת חלון

כותרות זה הדבר הכי חשוב בבלוג שלך. (ם נרשמים והפצה ועיצוב) אבל באמת, הכי חשוב. למה? כי זה הדבר הראשון שהקוראים רואים, ואם הכותרת לא מושכת ולא מעניינת, איבדת את הקוראים הפונטציאלים. לשמחתנו יש טריקים של קופי רייטינג ליצר כותרות שמושכות את הקוראים. שימו לב כשאת מיצרת כותרת מעולה, שהתוכן בפוסט עצמו יענה על הציפיה מאותה כותרת בשביל לשמור על אמינות התוכן. מזמינה אותך לקרא בפוסט אודות חמישה סוגים של כותרות שמושכות את העין

סגירת חלון

אנחנו כותבות בלוג לא רק בשבילנו, אלא, ובעיקר גם בשביל הקוראים שלנו. ומה קורה כשהאחרונים לא מגיבים? אנחנו נעלבות, הוווווווווו כמה שאנחנו נעלבות. אני מכירה את זה, גם אני נעלבתי פעם, אבל אז קראתי על תיאוריה שאומרת שבסופו של דבר רק אחוז אחד מהקוראים יגיב. עכשיו חלקו את התגובות האלה לכל הפלטפורמות בהן אתן משתפות…. אז כנראה שכן מגיבים לכן, נכון? בכל מקרה, אם זה מעניין אותך, מזמינה אותך לקרא על תיאורית התגובות. (ולהגיב)

סגירת חלון

קראת מספיק עד כה, עכשיו הרגעי, הכיני כוס קפה וכנסי לעמוד הוובינרים, בו תוכלי לצפות וללמוד אודות שיווק באמצעות בלוגים. שלושה וובינרים בתחום הטיפול, האמנות וכללי על עולם הבלוגים. מקווה שתיהני.

סגירת חלון

על הנושא הזה כתבתי סדרה של פוסטים. למה? כי כשהתחלתי את הבלוג שלי, זה לא היה ברור מהו כוחו של בלוג בכלל, ולעסקים בפרט. לאט לאט, עם ההבנה שיש לבלוג כח, יותר ויותר עסקים החלו לכתוב בלוגים, וזה נפלא, ומצד שני הרבה בלוגים הפכו לעסקים שזה נפלא בריבוע. אני מאוד מאמינה בכח של בלוגים לשווק עסקים, במידה וכותבים באופן תדיר, באותנטיות רבה ובהבנה שהלקוחות שלנו רוצים לדעת, ללמוד, להיות חלק מהעסק שלנו בכל התהליכים שעוברים עליו. בלוג שומר על קשר עם הלקוחות שלנו , הקיימים והפוטנציאלים, מזמינה אתכן במסע של היכרות שיטת השיווק שאני אוהבת  – קריאה על כוס קפה בבלוגים. תתחילו לקרא פה ואז תעברו לפה  תמשיכו לשיווק באמצעות בלוגים ותקנחו בבפוסט הזה . קריאה מהנה.

 

 

סגירת חלון