ארכיון איך מפיצים בלוג - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
איך מפיצים בלוג

הפודקאסט הנוכחי הוא חגיגה אמיתית. קהילת הבלוגים של יונית צוק נתנה טיפ ועצה טובים לבלוגים מתחילים: איך להתמיד, איך לאפיין פרסונה, איך לכתוב מבלי להתיחס לתגובות, איך להצליח בעולם הבלוגים. כל טיפ שנתנו אני הרחבתי אותו עוד קצת ונתת גם את משנתי בנושא. הפודקאסט הזה הוא אוצר.

סגירת חלון

בפודקאסט הנוכחי אני מסבירה איך גורמים לבלוג להיות מוכר ולהביא טראפיק אליו פנימה. איך אנחנו נעזרים ברשתות חברתיות, בווטסאפים ובניוזלטר לטובת הגברת החשיפה של הבלוג ואתר האינטרנט. מוזמנים להאזין. 

סגירת חלון

מזל טוב, השקתם את הבלוג שלכם!!! אז למה אתם מרגישים עכשיו תסכול וחרדה? כי אין לכם מספיק קוראים, כי לא מגיבים לפוסטים שלכם, כי אתם לא מקבלים מציאות שאליה ציפיתם. מחשבות שליליות שלא מקדמות אתכם ואת הבלוג נכנסות לראש נכון? חבל. ממש חבל. כי זאת התחלה של דרך נהדרת עם הבלוג. איך? בדיוק כמו שכתבתי לכם בפוסט .

סגירת חלון

באינסטגרם אנחנו יכולים להפיץ את הבלוג שלנו ונכסים דיגיטלים נוספים. בניתי לכם הדרכה חינמית של 8 דקות  פה בפוסט ובה תוכלו להכין לעצמכם כרטיס ביקור דיגיטלי עם לינקים לנכסים הדיגיטלים החשובים לכם ,שעוקבי האינסטגרם שלכם יראו ויעקבו אחריהם, כמו לינק לבלוג, לינק לפרופיל פייסבוק, לינק לווטסאפ ועוד.

סגירת חלון

אחת השאלות הנפוצות ששואלים אותו בתחום: מה ההבדל בין פייסבוק לבלוג?
פייסבוק ובלוג הינן פלטפורמות דיגיטליות שונות במהות, אבל בעיני הן לא מתחרות ולכן אי אפשר לשאול האם פייסבוק או בלוג, ומצד שני הן משלימות ולכן צריך גם וגם. על ההבדלים שבין פייסבוק ובלוג אפשר לקרא בפוסט שכתבתי לאחרונה.

סגירת חלון

בשביל שבלוג יגיעו לקהלים נרחבים, עלינו לעזור לו קצת. זה לא מספיק רק לכתוב ולהעלות תמונת יפות, אלא צריך לתת לו דלק במנועים על ידי הפצה. ההפצה יכולה להיעשות למנויים של הבלוג, מי שהחליט להירשם במערכת ניוזלטר לבלוג ולקבל עדכונים במייל על פוסטים חדשים, ההפצה יכולה להיעשות גם לעוקבים מזדמנים כמו בפייסבוק, פינטרסט ורשתות חברתיות נוספות, וקיימות שיטות נוספות להפיץ את הבלוג, אפשר לקרא פה. אני קוראת להפצה – לעשות פו על הסביון ולעזור לבלוג לפרוח.

סגירת חלון

חקרתי מספר מערכות הפצה, אני אוהבת להשתמש ברב מסר כי היא קלה לתפעול, בעברית, הממשק נחמד מאוד והיא לחלוטין עושה את העבודה. עם זאת, זה קצת כמו לשאול איזה טלפון מומלץ, יש כל כך הרבה סוגים, כדאי לבחון כמה ואז להחליט, הכנתי פוסט שסוקר מספר מערכות של הפצה וגם הטבה לקוראות הבלוג, מוזמנת לחקור יחד איתי.

סגירת חלון

בלוגריות בדרך כלל שואלות אותי:"כמה קוראים צריך בשביל שהבלוג יחשב לבלוג טוב". התשובה שלי היא תמיד אותה תשובה:"תלוי מי קהל היעד של הבלוג שלך".
יתכן והבלוג כתוב בעברית ומפרט על כלי נגינה ייחודיים שניגנו בהם במאה ה-19. בלוג מקצועי, עם המון תוכן ופרטים אודות הופעות מיוחדות עם הכלים הללו בארץ ובעולם. האם לדעתך 150 מנויים לבלוג זה נחשב בלוג טוב? ברור שכן, אם קהל היעד של הבלוג בישראל עומד על 150 איש. ברור שלא, אם קהל היעד של הבלוג עומד על 1500 איש בישראל. ולכן, זה ענין יחסי. כך או כך, אפשר להגביר את הטראפיק באמצעות מספר עקרונות יסוד, מוזמנת לקרא אותם פה.

סגירת חלון

פייסבוק היא מערכת מופלאה ליצירת קשרים, להפצה, להפוך לשופר גדול שבאמצעותו מעבירים את המסר של הבלוג. פייסבוק לא יכול להחליף בלוג, כי א. הוא לא שלנו, אנחנו רק שוכרים את המקום שלו ב. התכנים לא בנויים בצורה דומה לבלוג ג. אין לפייסבוק יכולת של ארכיון כפי שיש לבלוג. אבל כן, פייסבוק הוא כלי מדהים להפיץ את הבלוג. כמה תמונות צריך, כמה פוסטים בשבוע, כמה מילים בכל סטטוס – הכל בפוסט אודות הפצה באמצעות פיסבוק. 

סגירת חלון

פינטרסט , מקום נפלא עבורי לקבל השראה לכתיבה, מקורות ידע ותמונות מרהיבות. בפינטרסט אפשר גם להשתמש לטובת הפצת הבלוג שלך. כן, ממש פשוט, הרי יש לך תמונות בבלוג, כל מה שצריך זה לבנות מספר תיקיות בנושאים שונים ולנעוץ את הפוסטים. מזמינה אותך לקרא על הפצת הבלוג בפינטרסט ממש פה וגם פה ו – זהירות, הפינטרסט ממכר. יש לך פינטרסט? יש לך בלוג? מוזמנת להכנס למאגר הבלוגים הישראלי בפינטרסט, המקום שמאגד את הבלוגים בארץ ומשמש ככלי עבודה ליחצ"נים, כתבים ושאר ירקות

סגירת חלון

קראת מספיק עד כה, עכשיו הרגעי, הכיני כוס קפה וכנסי לעמוד הוובינרים, בו תוכלי לצפות וללמוד אודות שיווק באמצעות בלוגים. שלושה וובינרים בתחום הטיפול, האמנות וכללי על עולם הבלוגים. מקווה שתיהני.

סגירת חלון

גוגל אנליטיקס הינה תוכנה חינמית של גוגל למדידת הטראפיק בבלוג. מאוד כדאי להכיר אותה, לפחות את הבסיס על מנת להבין מה הכיוון של הבלוג (בתקווה שהוא בצמיחה), לא צריך לחפור לעומק הנתונים בגוגל אנליטיקס, כי אי אפשר לצאת מזה, הכנתי הדרכה קטנה שמסבירה מה הדברים הכי חשובים שבלוגרית צריכה לקרא בגוגל אנליטיקס שלה. אני קוראת את האנליטיקס שלי פעם בחודשיים שלושה בלבד…. סתם מעצלות… סומכת יותר על הסטן שלי מאשר על נתונים יבשים. אבל , כן, אני מסתכלת עליהם רק בשביל לאושש את מה שאני מבינה.

סגירת חלון

הפצת הבלוג זה דבר מצוין אבל יש חוקים שצריך להכיר לפני שאת מתחילה לשלח ניוזלטר. הזמנתי את עו"ד יורם ליכטנשטיין להסביר בפוסט מאוד ברור אודות חוק הספאם, ממה כדאי להיזהר ולהימנע כשאנו מפיצות את הבלוג. מוזמנת לקרא.

סגירת חלון