איך לבנות פרופיל פינטרסט מנצח - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
איך לבנות פרופיל פינטרסט מנצח
איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

איך לבנות פרופיל פינטרסט מנצח

פינטרסט – הרשת הכי הכי הכי כיפית שיש. כמו חנות ממתקים לעיניים מצד אחד ומצד שני מאגר בלתי נגמר של ידע ותוכן.

לאחרונה הקמתי את מאגר הבלוגים הישראלי בפינטרסט, ואני רואה מספר פרופילים של בלוגים, שהיתי שמחה אם הם יקדישו יום אחד וישפרו אותו, למה? כי אפשר להשתמש בפינטרסט ככרטיס ביקור לבלוג / לעסק למי שאני רוצה שיכירו אותי.

תתפלאו אבל הרשת השניה בה מגיעים אלי לבלוג היא לא אחרת מפינטרסט, והרי הבלוג שלי אינו יפה במיוחד או עם תמונות שקשורות ללייף סטייל (שזה בדרך כלל מה שחושבים על פינטרסט).

איך זה יכול להיות? כי גם גוגל אוהב את פינטרסט, לא רק אני 🙂 וגוגל קורא אותו, ולכן אנשים מגיעים אלי לבלוג באמצעות חיפוש בגוגל שמציע פרופיל פינטרסט שמעביר לבלוג שלי. פשוט נכון?

קראתי לאחרונה פוסט נחמד מאוד באתר שאני מחבבת פלוס פלוס אודות מדיה חברתית בשם social media examiner אודות 9 דרכים לשפר את  הנראות שלך בפינטרסט.

בפוסט היום אודות פרופיל פינטרסט מנצח עשיתי ערבוב בין דברים שאני יודעת לדברים שקראתי בפוסט הזה, כי לא כל הדברים שהם ממליצים מתאימים לפרופיל ישראלי.

בפוסט אני כותבת לוחות או תיקיות, זה אותו הדבר, הכוונה ללוחות בהם אנו נועצות תמונות מתוך פינטרסט או אתרי אינטרנט /בלוגים ברשת.

מאגר הבלוגים הישראלי בפינטרסט

איך לייצר פרופיל פינטרסט מנצח?

להבין למי את בונה את הפרופיל – את מי הוא צריך לשרת

כשאת יוצרת את פרופיל הפינטרסט שלך, תנסי להתאים אותו לתחומי הענין של הקוראים שלך. כמו בלוג טוב, כך פרופיל פינטרסט טוב יודע את נפש קוראיו.

פרופיל פינטרסט שמכיר את תחומי הענין של קוראיו מייצר לוחות השראה שמייצרים לקוראים ערך גם בתחומים שלווא דווקא קשורים לבלוג או לעסק.

לדוגמא: האתר אטסי, אתר שבוודאות קוראיו הם אנשים שאוהבים סטייל, אופנה, יצירות וDIY ולכן הוא כול גם תיקיות שקשורות לעולם היצירה, היופי והDIY.

פרופיל אטסי בפינטרסט

איך תדעי מה הקהל שלך אוהב?

את יכולה לשאול אותם על ידי שליחת סקר, על ידי בקשת תגובה, על ידי מעקב חוזר אחרי המגיבים לך – לאחר איסוף כלל התשובות תוכלי ליצור לך "פרסונה" שעבורה תיצרי לוחות השראה מתאימים.

כאשר את מבינה את מי שקורא אותך הרבה יותר קל לכתוב להם ולייצר להם עמודי תוכן בלוחות של טיפים ותוכן שמדבר אליהם. זה בהחלט יעזור לך להתבלט וליצור הנעה, אמינות ועוקבים נוספים.

אגב, טיפ קטן – את אותה פרסונה את יכולה לשאול "אילו פוסטים היו מענינים אותך לקרא בבלוג שלי" ולהתחיל לכתוב ממש בשבילה. לי זה עובד.

לבנות תיקיות עם תכנים בעלי ערך

אתן מבינות למה אני אוהבת את הפינטרסט? כי זאת אותה שפה כמו הבלוג, אבל בצורה ויזואלית. בעצם, התוכן הוא אותו תוכן רק מסודר קצת אחרת.

כמו בבלוג, התוכן שלכן צריך לעזור לקוראים שלכן, ולתת לו ערך אמיתי. ולכן לא צריך שמונים אלף תיקיות השראה, מספיק שתיים שלוש שורות של תיקיות על מנת שתוכלי לבנות עולם שלם שנותן ערך לקהל שלך. מדהים.

ברגע שהקהל יודע שפרופיל הפינטרסט שלך הוא עמוק מבחינת תוכן, נגיש ונותן את הידע שהוא צריך בתחום הענין, כך הוא ירצה לעקוב אחריך, להמליץ לאחרים ולהפוך עם הזמן לקורא נאמן ואף ללקוח.

לדוגמא, Bank of America פתח פרופיל מיוחד שמטרתו להנגיש מידע בנוגע לניהול נכון של הכסף. הם החליטו לחלק כל קטגוריה בתור תיקית השראה, מלימוד כלכלת משפחה לילדים ועד ניהול התקציב של חתונה וטיול. לכל פרסונה שרלוונטית לבנק יש את התיקיה המיוחדת לה, בו היא מסוגלת למצא את מלוא המידע, הטיפים, הרעיונות לגבי ניהול הכסף.

פרופיל bank of america בפינטרסט

הפינטרסט עוזר לעסק לפתח מערכת יחסים אמינה וארוכת טווח באמצעות התוכן שאותו הוא מלנקק בלוחות הרלוונטים ללקוחות.

 

ריבוי לוחות

שיטה שהיא לא הקאפ אוף תי שלי, כי פשוט זה צורך מאוד מאוד את משאב הזמן, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שכשיש מגוון מרובה של תיקיות, (לוחות השראה) כך סביר להניח שמספר העוקבים יהיה גדול מאוד. אני אוהבת נישה, ולכן אני אסייג את ריבוי התיקיות בעובדה שאם ריבוי התיקיות עובד בתוך הנישה שלך, ויש לך זמן לנהל את זה היטב, בצורה שכל תיקיה שווה את הזמן של הקהל שלך שם, אז בסדר.

החוכמה פה היא גיוון בנושאי התיקיות, ואפילו לייצר תיקיות מאוד מאוד מאוד נישתיות. לדוגמא, המותג Book Riot  שהוא קהילת קוראים קטנה ובעלי בלוגים סוקרי ספרות, החליטו להגביר את הנוכחות שלהם על ידי יצירת פרופיל פינטרסט משמעותי. הם יצרו הרבה לוחות במגוון רחב של נושאים במטרה להעניק לקוראים שלהם מבחר עצום של תוכן בתתי נישות. הפרופיל המעניין שלהם בהחלט מבדל אותם ממותגים קטנים אחרים וגורם להם למספר עוקבים מאוד גדול ומרשים.

פרופיל פינטרסט של book riot

החוכמה היא לייצר ריבוי לוחות שמציעות דברים שונים לקהל היעד שלך, תוך שמירה אמיתית על ערכי העסק/בלוג, נושא העסק/בלוג,תחומי העניין שלך/של הבלוג /של העסק.

ואם תשאלו אותי, אני הכי אהבתי את הלוח של ספרות וחתולים ותכשיטים שמקורם בהשראות ספרותיות (אחלה רעיון ליום הולדת)

תיקיות שבונות אמון

בניית אמון היא דרך מצוינת ליצור ולשמור בסיס לקוחות נאמן. בקלות אפשר להשתמש בתיקיות המיועדות לכך בפינטרסט בשביל להנגיש ויזואלית את ההישגים של הבלוג/העסק במהלך השנים.

הדוגמא שנתנו בפוסט היא מקסימה ומרגשת –  קרן הצדקה הלאומית לשימור בריטניה, משתמשת בפינטרסט  לשתף תמונות של מקומות היסטוריים וטבעיים שהם שימרו ושיפרו מתוך הנחה שאנשים ייטו יותר לתרום לקרן הלאומית אחרי שיראו את המעשים המדהימים שהארגון אחראי עליהם.

תראו איזה יופי של לוח עם החיות עליהם הקרן שומרת, זה קלף מנצח.

פרופיל הפינטרסט של national

בטח תשאלו, "איזה יופי אני יכולה לשמר באמצעות העסק או הבלוג שלי?". קחו את זה למקום אחר "מה אני יכולה להראות, על מנת שהקהל יתחבר ל"אני" שלי?".

זה יכול להיות הצצה למאחורי הקלעים, המלצות, עשיה שלכן, שיתופי פעולה ועוד.

תשקיעו בעיצוב התמונות שאתן נועצות

פינטרסט היא רשת ויזואלית, ולכן אנשים יעקבו אחרי הפרופיל שלכן אם התמונות שלכן מעולות, מושכות, מרתקות, ותוך שניה אפשר להבין מה עומד מאחורי התמונה.

ולכן, לא כל תמונה ששמתן בבלוג כדאי לנעוץ, אפילו מומלץ לעצב תמונה ממש טובה עם הסבר על מה הפוסט, כמו טיזר קטן במיוחד לפינטרסט.

אל תנעצו כל דבר ללוחות שלכם, לא מהבלוג שלכן ולא מבלוגים אחרים. תבררו את התמונות בפינצטה, כך שהתמונות שיהיו בלוחות שלכן ירגישו כמו אוצרות אמיתיים.

לדוגמא את האתר Buzzfeed אתן בטוח מכירות.
פרופיל הפינטרסט של buzzfeed

למגזין הזה יש קהל כל כך מגוון ולכן הם בנו הרבה לוחות שיתאימו למגוון. עם זאת, מה שמייחד אותם זה האיכות של  הגרפיקה שלהם. רק מלדפדף בפרופיל אפשר להבין שהלוחות מרתקים ואיכותיים וכל מה שבא לי זה ללחוץ ולעקוב אחרי הכל.

הרעיון הוא מאוד פשוט, כל מה שצריך לעשות זה ליצור לוחות עם נעיצות שיובילו לבלוג שלכן, ובמקביל ולא פחות חשוב ליצור לוחות שהם פשוט כיף גדול בזכות התמונות המצוינות והחומרים המעניינים המתייחסים לנושאים שונים. המשוואה היא פשוטה – ממש כמו בבלוג – ככל שתייצרו יותר לוחות והנעיצות יהיו יותר טובות ואיכותיות, כך סביר להניח שהתנועה האורגנית תלך ותגדל.

תיקיות משותפות

הספקתן כבר להכיר אותי ולהבין שאני אוהבת שיתופי פעולה. אז העצה שאני נותנת היא לייצר תיקיות משותפות לכן ולבעלי פרופילים נוספים. התיקיה צריכה להיות מוגדרת תחת נושא מסוים כמובן שמתאים לבעלי הפרופילים המשתפים את התיקיה , כי רואים אותה בכל הפרופילים שמשתתפים בחגיגה.

המטרה היא לחלוטין להגביר את העוצמה של השיתוף, הגעה לטראפיק גבוה יותר  ולתכנים יותר מעניינים.

את זה בדיוק אני מנסה לעשות באמצעות מאגר הבלוגים הישראלי בפינטרסט, שאם עוד לא הצטרפתן אליו, זה הזמן.

קיבלתי על המאגר הזה כבר כמה וכמה מחמאות מבעלי אתרים מובילים בארץ, עיתונאים ותחתקירניות במדיה המסורתית, שזה כיף גדול :). ובעיקר אחלה מקפצה לכן הבלוגריות.

 

אז, יש לך פרופיל פינטרסט מדהים שאת רוצה לחלוק איתנו? מוזמנת לכתוב בתגובה איזה לוח את הכי אוהבת בפרופיל שלך  ולמה.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

1 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק