איך להפוך את הבלוג שלך למצוין | יונית צוק | הבלוגריסטית
איך עושים את זה?

איך לגרום לבלוג שלי שיעבוד עבורי

אחד השיעורים בפרלמנט מדבר על הבלוג כמקפצת הזדמנויות.
אבל לפני השיעור הזה, אני מלמדת איך להפוך את הבלוג שיעבוד עבורי. הרי, הבלוג מיועד למטרה מסוימת, שאותה נרצה לממש בעזרת הבלוג, אבל לא תמיד הבלוג יודע לעשות את עבודתו נאמנה עבורנו, ולכן, קודם כל אני מלמדת איך לעשות שהבלוג יעבוד, ורק לאחר מכן אני מלמדת איך ליצור הזדמנויות בעזרתו.
ולמה אני כותבת את זה? כי ביום חמישי שוחחתי עם שני בטלפון, היא היתה מאוד מתוסכלת. היא כותבת כבר כל כך הרבה זמן את הבלוג שלה.

היא מאוד נהנית לכתוב אותו, אבל היא לא עושה את זה לטובת הנאת הכתיבה בלבד, היא רוצה לשווק את העסק שלה באמצעות הבלוג, וזה, לא קורה.

היא ממש התלבטה אם להגיע לפגישה אישית או להירשם לפרלמנט, הסברתי לה בטלפון מה אנחנו עושים בפרלמנט ואיך הקורס הזה עוזר להפוך את הבלוג ממשהו סטגנטי לבועט. נתתי לה כמה טיפים שיעזרו לה לקדם את הבלוג קדימה, שאותם אני מפרטת פה בפוסט.
בסוף השיחה היא אמרה לי: "את יודעת מה, לא ידעתי שאצא מהשיחה שלנו, כבר, עם כל כך הרבה שיעורי בית….". זה מה שקורה, יוצאים ממני עם שיעורי בית, וגם לכם הכנתי בסוף הפוסט מסמך להורדה עם מספר שאלות שיתנו לכם את התשובות איך להניע את הבלוג קדימה. סיימתי את השיחה, נכנסתי לפגישה, יצאתי מפגישה ואז ראיתי במייל שהיא נרשמה לפרלמנט בוקר. איזה כיף לנו.

הנה חלק קטן ממה שאני מלמדת בשיעור על מה צריך לעשות בשביל שהבלוג יעבוד עבורנו, ובסף הפוסט תורידו את שלל השאלות שישלימו לכם את התמונה. בהצלחה.

שיווק עסקים באינטרנט

למה הבלוג של שני לא עובד?

יש הרבה סיבות למה הבלוג לא עובד, זה מתסכל, זה מרגיז, אבל תהיו אופטימים – זה אפשרי. זאת אומרת, כשמבינים מה צריך לסדר, הופס, הדברים מסתדרים והבלוג פתאום – עובד לנו.

הסיבה שהבלוג של שני לא עבד היא – כי היא כתבה על הכל. כל מה שבא תחת ידה, או כל דבר שהתחשק לה, היא כתבה עליו. פעם על עיצוב ופעם על מסעדה ופעם על פוליטיקה ופעם על הרהורי ליבה ופעם על מוצר ופעם על מישהי שפגשה, בקיצור – מישמש של תוכן.

וכשיש מישמש של תוכן, הדברים לא ברורים, לא לכותבי הבלוג ולא לקהל שקורא את הבלוג.

השאלה הראשונה שצריך לשאול כשכותבים בלוג היא: לשם מה? מה המטרה שלכם לשמה אתם כותבים את הבלוג.

שני רצתה לקדם את העסק שלה, ולכן אין מקום לכתוב על כל מה שבא לה לראש בבלוג, זה יותר מתאים לבלוג אישי. בבלוג עסקי צריך לכתוב ממוקד מטרה.

תוכן משעמם

אין מה לאמר, יש בלוגים שהם משעממים. אל תעלבו. אבל התוכן שם לא מעניין. הבעיה היא שזה לא רק לא מעניין את הקוראים , אלא ובעיקר לא מעניין את הכותבים לכתוב את התוכן הזה,  אז הם כותבים מתוך הכרח, ואפשר לחוש את ההכרח הזה בעת קריאת התוכן. ולכן, הוא יוצא מ-ש-ע-מ-ם. בדרך כלל מדובר בבלוגים שנכתבים בשביל לשווק את העסק, כשבעלי העסק עייפים, מותשים ולחוצים על שיווק מבלי באמת לאהוב את הלקוחות שלהם. ככה נראה ונקרא התוכן.

איך לשווק עסק באינטרנט 1

תוכן משעמם נוצר כשכותבים אותו "מהר מהר בשביל שגוגל יקרא את הבלוג", "נו, אף אחד לא קורא את זה במילא, בואו נכתב בשביל קידום בגוגל", "תחרטטו משהו רגשי, הקהל אוהב את זה", "תכתבו משהו, לא משנה מה ואז תמכרו לקהל שלכם ותצרו ליד". הבנתם נכון? הכתיבה לא מונעת מאהבה, מתשוקה, מתחושת שליחות של בעל העסק, בעל הבלוג והעיסוק שלו, וזה שוב, מתקשר למטרה של הבלוג. מה הוא רוצה להשיג בזכות הבלוג.

איך הופכים את הבלוג המשעמם לבלוג עם מסר ויראלי? משפיע? מניע את הלקוחות?

תדמיינו את הלקוחות או הקוראים הפוטנציאלים ותשאלו את עצמכם: "מה השאלות של הלקוחות שלנו בנושא שבו אנחנו הכי מבינים?" הפוסטים אמורים לתת מענה, ידע, תוכן שמעניין אותו בשילוב זווית הראיה המיוחדת של מי שכותב.

ואם אתם לא יודעים מה הלקוחות שלכם רוצים לדעת, אז כדאי לכם לשאול את עצמכם -" מה הידע המיוחד שיש לי בעולם הזה, אותו אני רוצה לחלוק עם האחרים, במטרה ליצור קהילה של אנשים בעלי אותו תחום עניין?". וכן, כל תחום עניין הוא לגיטימי.

תתחילו לכתוב את התכנים הללו, ואל תשכחו לשים לינקים מפוסט לפוסט שרלוונטים לתכנים המפורסמים. רגע, אתם יודעים מה, אני אכתוב את זה בפסקה אחרת כי זה משהו מאוד חשוב לדעת. ואם הבעיה היא פשוט בהשראת כתיבה, ממליצה לכם להרשם לקורס און ליין שיפתח לכם את צ'אקרת הכתיבה.

שיווק עסקים באינטרנט 1

אחוז נטישה גבוה

כשאתם כותבים בלוג, או עמודים לאתר האינטרנט שלכם, תשכחו מהרעיון שהקוראים יטרחו לבדוק בעצמם מה עוד יש לקרא פה. כי הם לא יעשו את זה. אולי ממש מעט גולשים יעשו את זה בדסקטופ, בנייד – אין סיכוי.

אז מה צריך לעשות? לחשוב רגע לפני הפרסום של הפוסט או העמוד באתר ולשאול את עצמכם; "האם התוכן פה קשור בצורה כזאת או אחרת לתוכן שכבר כתבתי בעבר?"  וכשאתם מוצאים שיש קשר בין הפוסט הנוכחי למשהו שכבר כתבתם בעבר, זה המקום להוסיף עוד שורה ולכתוב אותה בצורה אותנטית ופשוטה שמסבירה איך התוכן שאתם מקשרים קשור לתוכן הזה, לדוגמא, תתחילו לקרא שוב את הפוסט הנוכחי, ותשימו לב איך אני מקשרת עמודים ופוסטים אחרים לתוכן, כך שזה זורם בצורה טבעית ואותנטית לתוכן של הפוסט.

הבלוג הוא לא ספר, אין לו התחלה, אמצע וסוף, תשתמשו בלינקים בשביל לחבר את הקהל שלכם לקרוא עוד 3 פוסטים נוספים בבלוג שלכם מתוך כל פוסט.

איך עושים לינקים?

ממש פשוט, מסמנים על ידי לחיצת עכבר ממושכת וגרירה שלו על המשפט שאתם רוצים לשים עליו את הלינק

איך שמים לינקים 2 (1)

 פותחים לשונית חדשה עם הלינק אותו אתם רוצים לשים, מעתיקים את הכתובת,

במערכת התוכן מחפשים את השרשרת שמסמנת לינק –

איך שמים לינקים 3 (1)

מדביקים את הלינק שהעתקנו מקודם, אליו אנחנו רוצים לקשר

איך שמים לינקים 4 (1)

מסמנים וי על המקום של פתיחת לינק בלשונית חדשה (בשביל שלא יעלה על התוכן בו הקוראים נמצאים)

איך שמים לינקים 5 (1)

וזהו. קל. חשוב.

נראות וקלות גלישה

יש מצב שהבלוג או האתר שלכם לא עובד כי הוא לא נראה משהו? או הכל שם בלאגן אחד גדול? או יש כל כך הרבה תוכן והקהל לא מוצא את הידיים והרגליים?
נכון שהתוכן הוא המלך וזה מה שחשוב, אבל חשובה, לא פחות, גם הנראות. לא צריך בבת אחת לעצב את האתר, אם התקציב לא מאפשר, אבל תקפידו על כמה כללי עיצוב פשוטים:

  1. תמונות גדולות וברורות
  2. פונט קריא וגדול
  3. סרגלים לא עמוסים יותר מדי בקטגוריות ובקטגוריות משנה
  4. באנר עליון שברור בו מי אתם ועל מה הבלוג

תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

איך נראה הבאנר שלי? האם ברור ממנו מה אני עושה?
האם יש פלטת צבעים קבועה לאתר ולבלוג?
האם התמונות גדולות וברורות?

תשלחו את האתר והבלוג שלכם לחמישה אנשים שלא מכירים אתכם ובקשו מהם פידבק על נסיונות הגלישה והקריאה של הבלוג. בקשו פידבק מבחינת נראות ועיצוב. מה הם אהבו ומה היה להם חסר.

שיווק עסקים באינטרנט 11

איסוף לידים

הרבה פעמים כותבי תוכן בבלוגים ובאתרים שוכחים שבסופו של יום, הבלוג אמור גם לאסוף לידים. ליצור מערכות יחסים עם הקוראים, ואת זה עושים באמצעות הרשמה לניוזלטר ומסמכים להורדה תמורת מייל.
תבדקו את המסמכים להורדה שלכם, או את התכנים שאתם מבקשים עבורם את האימייל של הקוראים, ותשאלו את עצמכם: "האם אני הייתי נותן את המייל שלי עבור התוכן הזה?".

אני רואה הרבה בלוגים ואתרים שלא יודעים איך לעשות את זה טכנית, אז בשביל זה הכנתי לכם הדרכה מפורטת על הוספת מסמך להורדה תמורת אימייל איפה? פה בלינק.

שאלות נוספות שתרצו לשאול את עצמכם:
1. האם נתתם את כל הערך האפשרי, או שיש עוד רכיב של תוכן שאפשר להכין תמורת אימייל בנושא שכתבתתם עליו?
2. אלו מסמכים להורדה אתם מעניקים ללקוחות שלכם, האם תוכלו להכין אותם גם לקוראי הבלוג?
3. האם יש הרצאות או סרטונים שאתם יכולים לצלם את עצמכם ולהעניק לקוראים תמורת אימייל?

הפוסט הזה נתן לכם ערך? לימד אתכם משהו? גרם לכם לעשות שיעורי בית? (חכו חכו, יש טופס של שאלות להורדה בסוף הפוסט שיתן לכם עוד הרבה שאלות לשאול את עצמכם לגבי הבלוג)

במידה וכן, דמיינו לעצמכם שזה רק חלקיק קטן  מהתוכן שאני מלמדת לעומק במפגשי הפרלמנט, וכמובן שיש עוד תכנים נוספים שאנחנו בוחנים בקורס בהקשר של השאלה; "למה הבלוג שלי לא מצליח להתרומם?".

אז מה הכנתי לכם היום?

  1. לינק להרשמה לקורס, כי אוטוטו הוא מתחיל ונותרו עוד כמה מקומות פנויים, אולי זה המקום שלך?
  2. טופס שאלון עצמי לעבודה מעשית על הבלוג, כך תוכלו להבין האם הבלוג שלכם במקום הנכון, או שיש לו באגים שעליהם תוכלו לעבוד כבר מעכשיו.

ניפגש בפוסט הבא

שנה טובה

יונית

 

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

9 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק