10 טיפים להגדלת מספר הקוראים בבלוג - יונית צוק הבלוגריסטית
10 טיפים להגדלת מספר הקוראים בבלוג
10 טיפים להגדלת מספר הקוראים בבלוג

10 טיפים להגדלת מספר הקוראים בבלוג

לפני מספר חודשים רכשתי ספר שכותב על פי כותרתו על ניהול זמן כאם ובלוגרית במשרה מלאה. האמת, התאכזבתי מהספר, כי הוא היה מאוד דתי, ורוב הדברים שהיו צריכים לעשות זה להתפלל ולהיות קודם כל אשת איש, ולאחר מכן כל היתר. ובכל זאת, בעמוד אחד נכתב רבות אודות בלוג שלא עובד טוב ומה אפשר לעשות עם זה. החלטתי לתרגם את העמוד הזה, כי מצאתי בו הרבה הגיון.

איך לגרום להגדלת מספר הקוראים בבלוג שלי?

למרות המאמצים שלך לשווק את הבלוג ולגרום לו לעליה במספר הקוראים, הבלוג לא מניב את המספר אליו ייחלת.  מה עושים עכשיו? זונחים את הבלוג וממשיכים הלאה? ממשיכים לכתוב ואולי יקרה נס? מנג'זים לחברים שילייקקו ויגיבו?

10 טיפים להגדלת מספר הקוראים בבלוג:

1. לינק תקין – נורא פשוט ועדיין, לפעמים טועים בזה. כדאי לשים לב על קישור לכתובת הנכונה של הפוסט – כבר קרו מקרים, שהלינק פשוט שגוי.  לפני כל הפצה של הבלוג, בדקו שנית שהלינק אכן עובד ומגיע למקום הרצוי.

2. תוכן מותאם לקהל יעד – יתכן והתוכן לא מתאים לקהל הקוראים אליו כיוונת? האם הפצת את הבלוג במקומות הנכונים? האם יש קשר בין תוכן הפוסטים ובין מקומות ההפצה?

3. האם הכותרות של הפוסטים כתובות בצורה מספיק מושכת? רוב הסיכויים שאם הכותרת לא מושכת, לא ילחצו על הלינק להמשך קריאה. טיפים לגבי כותרות מושכות ניתן למצא בפוסט " 5 סוגים של כותרות שמושכות את העין" 

4. תוכן בעל ערך. הקוראים מגיעים לבלוג שלך בזכות התוכן. ודאי שהתוכן שנכתב הינו חדשני, מעניין, בעל ערך, ועם קשר בין פוסט לפוסט. במידה והתכנים נפרשים על מימדים שונים של תחומי ענין, קל לאבד קוראים, שלא יודעים למה לצפות מהבלוג.

איך להגדיל מספר קוראים בבלוג

5. פרסום נכון במדיה חברתית– כשמפרסמים במדיה חברתית אודות הפוסטים, תכתבי 2-3 משפטים על מה הפוסט כותב על מנת לגרות את הקורא ללחוץ על הלינק. יש לוודא שהתוכן מתאים למדיה החברתית בה הוא מופץ.

6.  עיצוב הבלוג – תסתכלי רגע על הבלוג, האם הוא מזמין לקרא? האם הפונטים קריאים? האם הוא עמוס ברעש או משעמם לקריאה ויזואלית? יתכן ויש לבצע שינוי בנראות של הבלוג או של הפוסט כדי למשוך את הקוראים.

7. שוב תוכן. האם הפוסט כתוב בצורה רהוטה וזורמת? האם את העיקר כתבת בתחילת הפוסט, ורק לאחר מכן התחלת לפרט את יתר התוכן? האם התוכן שלך כתוב מעניין מספיק בשביל לקרא אותו?

8. תמונות וסרטונים. האם בבלוג שלך משולבים תכנים נוספים פרט למלל? שילוב תכנים אלו הופך את הקריאה לנגישה יותר ונעימה לעין.  האם התמונות גדולות מספיק?

9.  כמה זמן לוקח לבלוג שלך לעלות? במידה ולוקח לבלוג יותר מכמה שניות ספורות, זהו, מאבדים קוראים. לאף אחד אין סבלנות לחכות יותר מדי בשביל בלוג. אם הבלוג כבד ולוקח לו המון זמן להטען, כדאי להתיעץ עם מתכנת אמין.

10. האם הבלוג שלך מותאם לטאבלטים ולסמארטפונים? אחוז הצפיה בסלולר גדל משנה לשנה, והטאבלטים שנכנסו לשוק עושים חדירה מאוד יפה של זמן מסכים. וודאו שיש אפשרות לקריאה נעימה בבלוג שלכם גם באמצעות הסלולרים החכמים וגם באמצעות הטאבלטים.

סמני את מספר הקוראים שיש לך כעת, בצעי את התיקונים הרצויים על פי ההמלצות שבפוסט, ובדקי בעוד 3 חודשים, האם הצלחת להגדיל את מספר הקוראים בבלוג.  עלה? ספרי לי. לא עלה? תמשיכי לעקוב אחרי הבלוג ולקבל טיפים נוספים.

לאור הביקוש, סדנת בלוגינג מתחביב למקצוע נוספת נפתחה בפברואר.  

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק