איך מטמיעים מאינסטגרם ומפייסבוק לבלוג ולאתר - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
פשטות ההטמעה

איך מטמיעים מאינסטגרם ומפייסבוק לבלוג ולאתר

פוסט זה הנה פוסט ראשון בסדרה של כלים שבהם אני משתמשת לכתיבת הבלוג שלי. כבר כתבתי בעבר על כלים מסוימים, ובניית אסטרטגיה, או שאירחתי אחרים שיכתבו על כלים שעוזרים להם לנהל את הבלוג. הכוונה בסדרת הפוסטים הבאה היא לתת לכם את מירב האפשרויות לכתוב בלוג, לעצב תמונות, לשלח ניולטרים בצורה מהירה, קלה ונגישה, מבלי להיכנס לנבכי טכנולוגיה או קודים.

מכיוון ובלוג הוא סוג של אתר אינטרנט, כל האמור לעיל נכון גם לבלוג וגם לניהול תוכן באתר אינטרנט.
בפוסט זה אני אסביר על הטמעות.

מה זה הטמעות בבלוג ומה היתרונות?

הטמעה זה לשתול קוד (לא לפחד מהמילה קוד, אין צורך לדעת תכנות בשביל לעשות את זה) ששייך לאתר אחד באתר אחר. קרי, אם אני רוצה לשתול תמונה שהעליתי לאינסטגרם או סרטון מיוטיוב או אפילו סטטוס בפייסבוק, אני יכולה להטמיע את הרכיב הזה בבלוג ובאתר שלי. ההטמעה מפנה את הקוראים למקור הרכיב, כך שהתמונה או סרטון הוידאו או הסטטוס נמצאים באתר המקור, אך מתארחים באתר/בלוג בו הטמענו את הקוד.

לדוגמא: הנה הטמעה של תמונה מתוך האינסטגרם שלי.


רואים? הוא מקשר ישירות לפרופיל שלי, ולכן בלחיצה עליו הוא מעביר היישר לאינסטגרם המקורי ממנו הוטמעה התמונה.

היתרונות של ההטמעות:

  1. חוסך זמן – במידה ומדובר על הטמעת תמונה, תחשבו כמה זמן לוקח לכם לצלם, לערוך, להתאים תמונה לקונספט הפוסט מצד אחד, ומצד שני לחפש תמונה, לאשר זכויות משתמש או להוריד חינם. כל ההתעסקות בתמונות היא צורכת הרבה זמן. הטמעת תמונות מאפשרת לי להשתמש בתמונות שקיימות באינסטגרם לדוגמא, או ברשתות חברתיות אחרות, מבלי הצורך לבקש אישור על שימוש בתמונה.
  2. יוצר הקשרים מתכנים נוספים שמתפרסמים ברשתות חברתיות נוספות – לדוגמא, במידה וכתבתי מספר תכנים בפייסבוק שחשוב לי להנגיש לקהל הבלוג, אין לי צורך לעשות צילומי מוסך, ו/או הפניות כלליות לעמוד הפרופיל שלי בפייסבוק. הפניות כלליות לפרופיל לא יועילו פה, כי הקהל צריך לחפש על מה מדובר, ולכן הטמעת הטקסטים עצמם, תוך שילובם בפוסט עצמו בבלוג, מהווים מרבד שלם של תוכן שמעבה את הידע, הצורך והנראות הדיגיטלית שלי.
  3. מאפשר שימוש חוקי בתכנים שהם לא שלי – כפי שאנו מטמיעים סרטונים מיוטיוב, שאינם שייכים לפרופיל שלנו, כך אנחנו יכולים להטמיע תכנים נוספים מרשתות חברתיות אחרות, ללא קושי של זכויות יוצרים. כך אני יכולה להטמיע תמונות או תיקיות שלמות מפינטרסט בבלוג שלי, כך אני יכולה להטמיע תמונות מאינסטגרם ואפילו תכנים שאחרים כותבים בפייסבוק. כל עוד מדובר על הטמעה בבלוג, מבלי להסתיר את פרופיל המשתמש, המקור הדיגיטלי המקורי של התוכן והתוכן עצמו, אין חשש לתביעה על הפרת זכויות יוצרים. להפך, אני מעניקה במה נוספת לתכנים אלו.
  4. לא תופס מקום בשרת הבלוג – מכיוון וזאת הטמעה, קרי, אירוח של קוד אצלי באתר, אין הוא שווה ערך למשקל שצורכות תמונות או סרטוני וידאו מהשרת שלי, כשאני מעלה לבלוג. ולכן, הטמעה זאת צורה מצוינת גם לחסוך במקום בשרת. (זה לא כזה קריטי, אבל תמיד נחמד לדעת)

החסרונות בהטמעות:

ניסיתי לחשוב על מה החסרונות בהטמעות ומצאתי שניים עיקריים, אם יש לכם מידע על חסרונות נוספים אשמח לעדכן את הפוסט ולהוסיף:

  1. ירידת התכנים מאתר המקור – ההטמעה קשורה לאתרים אחרים שלפעמים אינם תלויים בי, ולכן, אם אני מטמיעה קוד של תמונה באינסטוש ובעל התמונה מסיר את התמונה מאינסטוש, התמונה נעלמת גם מהפוסט שלי. אין לי דרך לדעת על כך, ולכן זה מבאס אם הקוראים של הבלוג יקראו טקסטים עם חורים שחורים. (זה קרה לי כשהטמעתי את התמונות של מליוןאייז אחרי שסגרנו את הסטארטאפ, היתי צריכה לעדכן בהרבה פוסטים שלי תמונות חדשות).
  2. בלעדיות– בעיה שלפעמים קיימת גם ברשת. לא כל אחד יאהב שאתם מטמיעים תכנים של אנשים אחרים. אז נכון, ההטמעה מובילה לאתר המקור של הפרופיל ממנו הטמענו, אבל עדיין, יש אנשים שמאוד קנאים לתכנים ולתמונות שלהם ואינם מעוניינים בשימוש כזה או אחר. אני ממליצה, כשאתם מטמיעים, לציין בפוסט עצמו מהו מקור התמונה או הטקסט ולהודיע לצד השני לפני העליה לאוויר על ההטמעה, זה יכול לעזור לשבור את הקרח. ועוד עצה קטנה – מבקשים מכם להוריד? אל תתווכחו, תורידו וחפשו תוכן אחר. בכל מקרה, לעולם אל תקחו תכנים של מישהו אחר ו"תשכחו" לכתוב שזה בעצם לא התוכן שלכם.

אז, איך מטמיעים מאתרים אחרים בבלוג שלי?

כלל האצבע אומר – בכל מקום דיגיטלי, חפשו את גלגל השיניים או את שלושת הנקודות. אלו הן ההגדרות של התוכן, בדרך כלל שם ימצא הקוד של ההטמעה. הטמעה באנגלית Embed. לאחר שמצאתם את הקוד, העתיקו אותו (עכבר ימני – העתק) והדביקו אותו במקום הרלוונטי בבלוג. כמובן כשמעתיקים קוד, לא מדביקים אותו בעורך הויזואלי אלא בעורך טקסט בוורדפרס או בהוספת רכיב קוד בויקס.  בסרטוני ההדרכה הכנתי סרטוני הטמעה לויקס והטמעה לוורדפרס על מנת שתוכלו להטמיע בכל בלוג שתרצו.

איך מטמיעים תמונה מאינסטגרם בבלוג שלי?

מתי נשתמש בתמונת אינסטגרם בבלוג?

אני אוהבת להשתמש בתמונות מאינסטגרם כשאני כותבת פוסט ואין לי זמן להכין תמונות במיוחד לפוסט, או שהתמונות מדברות את השפה של הפוסט עצמו ואין לי צורך לייצר תמונות חדשות. כמו כן זה מאוד נח לבלוגים של בישול, לייף סטייל, עיצוב, תיירות, ובלוגים אישיים. במידה והאינסטגרם הוא חלק מהתיעוד של מאחורי הקלעים/ שוטף, הפוסט בבלוג יכול לשמש כסיכום של התקופה שעברה ושתועדה באינסטגרם. צריך לשים לב לא להשתמש בפוסט בכל התמונות שבאינטסגרם ולהשאיר תמונות ייחודיות גם לפרופיל שלכם שם, על מנת שהוא לא ישחק סתם. שיהיה מענין לקוראים שלכם לעקוב אחריו גם ללא הבלוג.

בשביל להטמיע תמונה מאינטגרם, צריך להכנס לאינסטגרם במחשב, להגיע לתמונה הרצויה. לעמוד עליה, ליד התגובות לחפש את שלוש הנקודות. ללחוץ עליהן, להעתיק את הקוד ולהדביק במקום הרצוי בבלוג עצמו.

הדגמה להטמעת תמונה מאינסטגרם בבלוג בוורדפרס:

 

מה זה בלוג? איך משחקים את המשחק הדיגיטלי? מה בין פייסבוק לבלוג ולאתר אינטרנט? מה הבלוג יכול לייצר לי ואילו הזדמנויות הוא יכול להביא? איך אני יכולה להביע את עצמי באמצעות הבלוג ולמה זה בכלל טוב? את השיעור הראשון בפרלמנט אני פותחת בלעשות סדר. בעולם דיגיטלי יש כל כך הרבה מושגים שאנחנו צריכים ללמוד והמטרה של השיעור הראשון היא קודם כל לעשות סדר. כי כשיש סדר אפשר להתחיל להיות יצירתי ולעשות בלאגן. בלאגן טוב כמובן. הבלוג הוא מרחב יצירה אינסופי, אבל בשביל שהוא ייצר לנו הזדמנויות צריך להבין איפה הם חוקי המשחק. ועם הגדרת חוקי המשחק אודות הבלוג אני מתחילה את הפרלמנט. במפגש הראשון נניח את היסודות של הבלוג. בשביל שנוכל לשחק את המשחק עם החוקים שלנו. מי מצטרף למשחק? הפרלמנט כולל 10 מפגשים דו שבועיים בוקר או ערב, מפגש אישי איתי ומפגש מקדים אודות בניית בלוג בויקס למי שאין בלוג. יש לי הרגשה שהפרלמנט הזה יהיה כל כך מיוחד במינו, אני מצפה לו מאוד. מצטרפים? http://www.blogeristit.com/course/parlament/?ref-course=community-courses

A post shared by Yonit Tzuk (@yonitzuk) on

הכנתי לכם הדרכות מוקלטות איך עושים את זה בפועל:

הדגמה להטמעת תמונה מאינסטגרם בבלוג בויקס:

איך מטמיעים סטטוס של פייסבוק בבלוג?

מתי נשתמש בהטמעת סטטוס פייסבוק בבלוג?

כשכתבנו סטטוס בפייסבוק ואין לנו רצון שהוא יעלם בתהום הפיד של פייסבוק, ומצד שני, אין לו באמת מקום בבלוג בתור פוסט שלם, אז אפשר להטמיע את הטקסט כחלק מהפוסט עצמו, וכמובן לא לשכח להסביר לקוראים מה הקשר של הטקסט לפוסט עצמו. הנה בלינק דוגמא איך אפשר להטמיע טקסט של פייסבוק בפוסט.
פה בלינק אפשר לראות איך התייחסתי לסטטוס של מישהי אחרת בפיסבוק שהטמעתי לתוכן של הפוסט בבלוג וקישרתי בין התוכן שלי לתוכן שלה.

איך מטמיעים סטטוס של פייסבוק בבלוג?

בוחרים את הסטטוס הרצוי, לוחצים על התאריך של הסטטוס על מנת שנקבל את הכתובת הייעודית של אותו סטטוס, שמבדל אותו מהפרופיפל המלא של העמוד או של האישי. מעתיקים, מדביקים בבלוג וזהו. קל.

גם פה הדרכות בפועל איך מטמיעים מפיסבוק לבלוג:

הדרכה על הטמעת סטטוס של פייסבוק בבלוג בוורדפרס:

הדרכה להטמעת סטטוס של פייסבוק בבלוג בויקס:

איך מטמיעים תמונה או תיקיה מפינטרסט לבלוג?

נכון זה מתסכל שאי אפשר להעתיק תמונות מפינטרסט לבלוג ולרשום קרדיט: פינטרסט? הרי זה לא חוקי ועובר על חוקי זכויות יוצרים. א-ב-ל אפשר להטמיע את התמונה, ואז המקור נשאר פינטרסט וזה די עוזר לנו מבחינת זכויות יוצרים ועיבוי התוכן שלנו בתמונות.

אז מתי נשתמש? הו פינטרסט זה עולם ומלואו. אבל בעיקרון נשתמש כשיש תמונה שנרצה להטמיע או תיקיה שנרצה תהטמיע שבה מכלול של תמונות.

איך?

בפינטסרט עצמו, בתיקיה או בתמונה נלחץ על שלוש הנקודות של ההטמעה. הוא יעביר אותנו לעמוד נפרד שבו אנחנו צריכים להעתיק 2 שורות קוד. אל תשכחו, הוא אפילו כותב לנו: "אל תשכחו להעתיק גם את השורה השניה". הנה ככה זה נראה כשמטמיעים תמונה מפינטרסט:


הדרכה על הטמעת רכיבים של פינטרסט בוורדפרס:

הדרכה על הטמעת רכיבים של פינטרסט בויקס:

וזהו, עכשיו אתם מוכנים להטמיע וליהנות מקישורים נוספים של תוכן. נכון שזה קל?

בפוסט הבא אני אפרסם על כלים שמודדים אפקטיביות של הפצה על פי המיקום בו אנחנו מפיצים. זה יעזור לכם להבין באילו קבוצות פיסבוק שווה להיות ובאילו זה בזבוז של זמן מבחינת הפצת הבלוג, אולי שווה לפתח שם שיח במקום לשים לינקים. אבל על זה ועוד בפוסט הבא.

למדתם משהו? יופי! אשמח לראות בתגובות איך השתמשתם בכלים שלימדתי אתכם בבלוג שלכם. שתפו אותי, זה עושה אותי שמחה.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

14 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק