ראיון עם יזמי TBEX כנס בלוגרי תיירות הגדול בעולם - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
הזדמנות חד פעמית להיות בארץ בכנס בלוגים בינלאומי

ראיון עם יזמי TBEX כנס בלוגרי תיירות הגדול בעולם

בסוף החודש יתקיים כנס TBEX בירושלים. למי שלא מכירה, כנסי TBEX הם כנסי התיירות הגדולים בעולם שמיועדים לבלוגרי תיירות ולאנשים מהתעשייה. הכנסים מתקיימים כל שנה בשלוש ערים שונות בעולם על פי חלוקת יבשות, אירופה, אסיה ואמריקה. השנה זכינו שהכנס יתקיים בירושלים.

אני חושבת שזאת הזדמנות מצוינת לבלוגריות בארץ להרגיש חווית כנס בינלאומי של עולם הבלוגים. כחובבת כנסים מושבעת, אני תמיד נתרמת מהכנסים הללו כל פעם מחדש. זה מקפיץ אותי עוד שלב אחד קדימה, ולא משנה מה הנישה של הכנס.

חשבתי איך אני יכולה להסביר לכן את החשיבות של ההגעה לאירוע הזה מבלי להצטרך לשכנע, והגעתי למסקנה שאני אראיין את יזמי האירוע שיספרו לנו קצת על התחום.

אני חושבת שחשוב שכל בלוגרית ובלוגר שמתייחסים ברצינות לבלוג שלהם יגיעו לכנס הזה מכמה סיבות: 1. זאת הזדמנות מצוינת לטעום את טעמו של כנס בינלאומי וללמוד 2. זאת הזדמנות פז ליהנות מיצירת קשרים עם בלוגרים מכל העולם 3. זאת הזדמנות להראות לעולם שבישראל יש עוד כל כך הרבה מרק פוליטיקה ובטחון ושיש פה יוצרים ויוצרות מוכשרות בטירוף

ולמי שאין סבלנות, כן, יש קוד הנחה לבלוגריות מישראל על סך 100$, כל מה שצריך זה להקליד קוד קופון ISRAEL בלינק הזה

מה זה TBEX ואיך הוא נוסד?

TBEX הוא הכנס הגדול בעולם בתחום בלוגרי תיירות. הוא החל בשנת 2009 כשבלוגר תיירות בשם קים מנס שלח אימייל לששה מחבריו להפגש, ומשם זה עף קדימה. TBEX קנו את האיוע מקים בשנת 2012 וזה ממשיך לצמח ולגדול. הכנסים מתקיימים שלוש פעמים בשנה בצפון אמריקה באירופה ובאסיה או ביעדים בינלאומיים נוספים.

tbex כנס בלוגרים טיולים יונית צוק הבלוגריסטית

 

למה בלוגרים של תיירות? מה מיוחד בנישה הזאת?

תיירות היא לחלוטין התעשייה הגדולה ביותר ברחבי העולם. משאב התיירות מעסיק בעולם מליוני עובדים ועל כן היא תעשייה שמגלגלת הרבה משאבים ברחבי העולם. לתיירים יש צרכים ושאלות ספציפים שעליהם עונים בלוגרי תיירות בצורה הטובה ביותר בשביל לעזור להם לקבל החלטות שקשורות לתיירות בצורה מקצועית, הגיונית ושמתאימה להם.

 

מה הערך של כנסי בלוגרי תיירות לבלוגרים ולחסויות?

הערך הגדול ביותר בכל כנס מקצועי כזה הוא הנטוורקינג. אתה פוגש ומכיר את הקולגות שלך, את האנשים שעושים את אותו הדבר כמוך. על ידי הנטוורקינג והמפגשים הבינאישיים אפשר ללמוד כל כך הרבה. זה יכול להקפיץ אותך קדימה בכל כך הרבה רמות. בלוגרים זוכים לפגוש הזדמנויות בכנסים כמו שיתופי פעולה ולקוחות פנים מול פנים, דבר שמקל על התהליך ומזרז תהליכים. אין כמו מפגש אישי בשביל לעשות עסקים יחד, זאת הצורה הטובה ביותר מבחינה עסקית.

תעשיית התיירות מבינה היטב את החשיבות של בלוגרי התיירות שנוסעים ממקום למקום ומעבירים את הידע שלהם הלאה, בנוסף בלוגרי התיירות מכירים אחד את השני ואנשים נוספים שפוגשים בדרך, זאת צורה מאוד נכונה של שיווק.

בנוסף, הערך המוסף של הכנסים הללו הוא כמובן הלמידה, ההרצאות, הטיולים והמסיבות שנערכות בערבים.

tbex כנס בלוגרים טיולים יונית צוק הבלוגריסטית

איך אתה רואה את ההתפתחות של הבלוגים לאורך השנים?

או! זאת שאלה ממש ענקית! אני אדבוק בזוית ראייה אחת בלבד של התשובה.

הטכנולוגיה התפתחה כל כך מהר, ביחס למדיה אחרות כמו עיתון, טלויזיה, ספרים ורדיו. כאשר אני אומר בלוגים, אני מתכוון לוידאו, פודקאסטים, אינסטגרם, סנאפצ'אט. כל העולם הזה משתנה כל הזמן. היום כל אחד יכול להיות מוציא לאור או שדרן, זה יכול להיות בתור תחביב או בתור מקצוע. תחשבי על הכח שיש היום לפרטים לעומת מה שהיה בעבר, אין דומה לזה בהיסטוריה האנושית. ולדעתי, ההתפתחות של זה עוד רחוקה מלהסתיים.

המדיה הדיגיטלית והבלוגים הם רק קצה הקרחון של מה שעוד יגיע בהמשך כי הם מדיה שכל הזמן מתפתחות וצומחות ומשתנות.  לכן, כל כך חשוב שכל מי שנמצא במדיה הדיגיטלית ימשיך ללמוד על הטכנולוגיות החדשות שנכנסות לשוק ועל ההזדמנויות שטמונות בהן.

מה הם הקשיים שעומדים בפני בלוגרים ואיך אפשר להתמודד עימם?

הקושי העיקרי אצל בלוגרים הוא שהם צריכים לעשות הכל. זה נכון שבתור מו"ל לבלוגר יש בחירה וחופש אבל בו זמנית הוא הכשרון, העורך, המפיץ, המשווק, החוקר ועוד הרבה תפקידים נוספים. בעוד שבמדיה הישנות לכל תפקיד יש צוות של אנשים שעושים רק דבר אחד. אני מאמין שאם את רוצה להצליח בתור בלוגרית, את צריכה להיות טובה בכל הפרמטרים הללו.

tbex כנס בלוגרים טיולים יונית צוק הבלוגריסטית

אם כבר מדברים על בלוגרים מצליחים, מה זה אומר מבחינה בינלאומית?

ההגדרה של בלוגר מצליח היא לחלוטין סוביקטיבית. במידה והבלוגר כותב רק להנאתו אז זה לחלוטין שלו. אבל אם הבלוגר מחשיב את עצמו למשפיע על אנשים, אז הבלוג שלו ייחשב טוב אם הוא נכתב בצורה מקצועית ועוזר לקוראיו באמצעות התכנים בבלוג לענות על השאלות.

כנס בינלאומי הוא מרובה שפות, איך זה עובד בדיוק?

כנס בינלאומי כולל משתתפים מכל העולם ומכל השפות. הכנס בישראל הוא הזדמנות מיוחדת לפגוש בלוגרים מכל העולם – פנים מול פנים. זאת הזדמנות חד פעמית ושווה לבלוגריות ישראליות ולבלוגרים ישראלים לנצל את המעמד. אחרת איך תוכלו להשוות ולקבל השראה ורעיונות מבלוגרים מקבילים לכם ברחבי העולם?

אחד המאפיינים של הכנסים שלנו הוא האווירה הנחמדה והאנשים. באופן מיידי המשתתפים מרגישים מוזמנים להצטרף לחגיגה. אנגלית היא השפה הכי מקובלת בשיח בין הבלוגרים אבל אם תקשיבו היטב, תוכלו לשמוע גם ערבובים של שפות אחרות במהלך הכנס. זה כל כך מיוחד ומרתק בעיני. האירוע של TBEX מורכב מהרבה תרבויות והרבה שפות ולפעמים זה מאתגר, אבל רב המשתתפים מדברים אנגלית כשפה שניה, כך או כך, המפגש הוא בעיקרו של אנשים יצירתיים שבאים ללמוד ולקבל רעיונות. תקשורת מעולם לא היתה בעיה בכנסים של TBEX.

tbex כנס בלוגרים טיולים יונית צוק הבלוגריסטית

איך TBEX בוחרים את הערים בהן הכנס יתקיים?

בשביל שכנס יתקיים בעיר מסוימת יש לנו מספר דרישות שאנחנו מחפשים לענות עליהם כמו: מלונות טובים, מקום לכנס מצוין, רצון של העיר לארח אותנו, אבל בעיקר אנחנו מקשיבים לקהילת הבלוגרים המטיילים, אנחנו מבררים איתם איפה הם היו רוצים לבלות בזמן של הכנס.

איך התעשייה מתייחסת לבלוגרי תיירות?

תלוי את מי את שואלת. ארגוני שיווק מקומיים ומותגי תיירות עובדים עם בלוגרים בצורה צמודה והרבה מתהליכי השיווק שלהם קשורים לעבודה עם בלוגרים. אחרים נשארו מאחור. כל מי שקשור לתעשיית התיירות היום צריך להכיר את הנישה של הבלוגים בכלל ובלוגים בנושאי תיירות בפרט. זה ההווה והעתיד של תחום השיווק בנושאי תיירות. זאת הצורה בה תיירים קובעים את ההחלטות שלהם לאן ללכת, מה לעשות ואיפה לישון ולאכול. הבלוגרים של התיירות הם מובילי דעת קהל, ולכן משרדי תיירות ותעשיית התיירות כולה צריכים לדעת איך לעבוד עם אותם בלוגרים. 

מה הציפיה שלכם מבלוגרים ישראלים בכלל ומירושלים בפרט?

אנחנו מצפים שהישראלים יהיו חמים ומארחים נעימים כמו שסיפרו לנו. לירושלים יש סיפור והיסטוריה מרתקים ולכן הבלוגרים מחכים מאוד להגיע ולחוות את העיר. הבלוגרים מחכים לספר את החוויות שלהם ולספר את ירושלים מזווית הראייה שלהם. אנחנו מאוד נשמח שיגיעו בלוגרים ובלוגריות מישראל בתחום התיירות ובכלל, כי אין לי ספק שזה יעשיר את הסיפור של הבלוגרים הבינלאומיים. הקשר בין הקהילות השונות יתהדק בזכות הבלוג שהוא החוט המקשר. זה כמו שפה.

מה החזון שלך לגבי הבלוגים של התיירות?

זאת תעשייה שצומחת ושתמשיך להתקיים מיצרני תוכן יחידנים ומקצוענים שירוויחו כסף באמצעות עבודה שהם אוהבים לבצע תוך מתן עזרה לחבריהם התיירים על ידי גילוי העולם והתמצאות בו בצורה הכי טובה, נגישה ונעימה שיש.

מה החשיבות של תמונה טובה לבלוג?

האמירה אומנם ישנה אבל נכונה – תמונה טובה שווה אלף מילים. התמונה הטובה נותנת לטקסט מימד נוסף ותחושה שמעבירה בפוסט בצורה שאי אפשר לתאר במילים. במילים אחרות, פוסט טוב זה פוסט שמעביר את המסר גם בתמונה וגם במילים, ובלוג טוב חייב שיהיה בו רכיב תמונות משמעותי

איפה אפשר לעקוב אחריכם?

פיסבוק, טוויטר, אינסטגרם

יכלתי לשאול את ריק עוד שאלות רבות, אבל החלטתי להפסיק את הראיון הנוכחי פה, כי הבנתן את התמונה, נכון? יש לי ראיון נוסף, עם שאלות דומות בהן ראיינתי בלוגר תיירות מוכר בקהילה, שגם ירצה בכנס הנוכחי, את הראיון איתו אפרסם ממש בקרוב.

ריק ומארגני הכנס מזמינים אתכם להשתתף בשיח בטוויטר ביום שישי 8 במרס בין השעות 07:00  – 07:30 בבוקר שעון ירושלים. אפשר שם לשאול אותם את כל השאלות על ידי תיוג tbexjlm# ומעקב אחרי TBEXevents@

jlm-tweetchatmktg

ואם עוד לא רכשתם את הכרטיס, אז פה כל הפרטים על ההרצאות, ופה הרכישה של הכרטיס, זכרו להקליד את קוד ההנחה ISRAEL

 

מי מגיעה?את מי אפגוש בכנס?

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

9 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק