ראיון עם מיה לנדאו שיווק ותקשורת - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
ראיון עם מיה לנדאו שיווק ותקשורת
איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

ראיון עם מיה לנדאו שיווק ותקשורת

האמת, את מיה לנדאו רציתי מזמן לראיין, בזכותה הגיעו לסדנת הבלוגינג שלי לא מעט נשים מדהימות, כשרוניות, עם המון זיק בעיניים ויצירה בידיים.

נפגשנו באקראי ביום שישי, ואז לחשתי לה באוזן:"מיה, למה את לא עונה על השאלון שלי אודות הראיון בבלוגריסטית?" והיא הסתובבה ואמרה לי:"ראיון? בשמחה! אבל לא שלחת לי אחד כזה"? פאדיחה. מסתבר שהראיון נשכח בטיוטא של המייל שלי.

שלחתי למיה את הראיון, ותוך שלוש שעות הוא היה מלא בכל טוב. ככה גם מיה. מלאה בכל טוב.

מאיה לנדאו

 

את ממליצה גם בספר וגם בהרצאות לפתוח בלוג כחלק ממערך השיווקי של הבלוג. אז למה בלוג? איך הוא תורם לעסק?

אני מאמינה בשיווק שהוא "אחר", כלומר שיווק שמבוסס על תוכן נדיב, כזה שמיטיב ותורם לחיים של הלקוחות הפוטנציאלי.
אני מאמינה בשיווק שיוצר עולם תוכן ללקוחות, כזה שהם רוצים לקחת בו חלק, מעורר בהם הזדהות, חולק איתם חוויות ומעורר השראה והזמנה.

בלוג הוא כלי חשוב  במערך שיווקי כזה. הוא מאפשר לי כבעלת עסק לדבר עם הלקוחות בכל רגע, לחלוק איתם ידע, השראות, טיפים, סיפורים בכל רגע נתון.
כך הלקוחות שמגיעים אלי כבר מכירים אותי, את תפיסת עולמי, את הסיפורים שלי. זה מאפשר ללקוחות ללמוד עלי וליצור איתי מערכת יחסים מקדימה.

בלוג מאפשר לי להגיע לקהל חדש, מאפשר לי לצמוח.  הבחירה בבלוג היא  אוניברסלית, אני ממליצה ללקוחות על סמך הכישורים שלהן, על סמך החוזקות שלהן. מי שאוהבת לכתוב, אוהבת לספר סיפורים, אוהבת לשתף, אוהבת ליצור תוכן אני ממליצה להקים בלוג.

איך הבלוג שלך תורם לעסק שלך?

את הבלוג שלי התחלתי לכתוב בשנת 2010. דבר ראשון יש לי עצמאות, אני יכולה לכתוב מה שאני רוצה מתי שאני רוצה וזה חשוב, אני פוגשת המון נשים שמספרות לי שהן מכירות אותי, הן מרגישות שהן ממש מכירות אותי דרך קריאת הבלוג. הן זוכרות פוסטים מסוימים ולא נעים להגיד שאני לא תמיד זוכרת. זה מרגש מאד, לדעת שהייתי שם ברגעים של יציאה לעצמאות או רגעים מאתגרים בעסק, הצלחתי להגיע לנשים דרך הבלוג, הצלחתי לעזור להן אפילו מבלי לדעת על כך.

האם התחלת לכתוב בלוג כשידעת מהו הקול שלך בבלוג, או שזה היה תהליך?

לפני שיצאתי לעצמאות בעלי כל הזמן הפציר בי לפחות בלוג ולהתחיל לכתוב, הוא אמר וצדק, שככה אני אבנה לעצמי שם בתחום וזה יעשה רק טוב גם אם אני שכירה עדיין. לאחר שיצאתי לעצמאות הוא האמין מאד בבלוג ודחף אותי.

היה לי פחד מאד גדול מכתיבה. חששתי מאד ואמרתי לו שאם הוא כל כך מאמין בזה קדימה שהוא יכתוב לי את הפוסטים. אז הפוסטים הראשונים נכתבו על ידי בעלי הגאון.
בשלב מסוים היה לי כל מיני דברים להגיד, הפוסט הראשון שאני ממש כתבתי היה בנושא קופונים ואיך נכון לעבוד עם טירוף הקופונים.
מיד אחריו הבנתי שאני רוצה להשתמש בבלוג לא כדי להיות עוד מקבץ מאמרים אלא באמת להביא אותי, את הקול שלי, של התהליכים שקורים איתי, של תפיסת עולמי לבלוג ולאט לאט עשיתי את זה בכל מיני דרכים. אני נוהגת להשתמש בבלוג גם לפוסטים כאלו וגם לפוסטים שמספרים על המוצרים והשירותים החדשים שלי, כך שהבלוג שלי הוא בין אתר לבלוג ואני מאד אוהבת את זה.

מיה לנדאו

 

האם נוצרה קהילה של נשות עסקים בעקבות הבלוג שפתחת?

אני חושבת שנוצרה קהילה בעיקר בגלל מה שעשיתי, בגלל שאחת לכמה חודשים יש לי אירוע גדול, בגלל שחגגתי כבר פעמיים אירועי לקוחות בחינם, בגלל שאני עושה ומשקיעה בלקוחות ומאד חשוב לי באופן אישי לייצר קהילה כי בעצמאות זה חשוב.
העצמאות יכולה להיות מאד בודדה, אנחנו רוב היום לבד והיה לי חשוב להביא ללקוחות שלי תחושת ביחד, שהן יכירו נשים נהדרות ויהיו להן חברות עסקיות. זה קורה וזה מדהים אותי. בהכנות לאירוע האחרון שלי, ראיתי 3 בעלות עסקים שאני ממש אוהבת שכולן מגיעות לאירועים שלי, הכירו דרכי,  מבלות ביום כיף והן חברות כל כך טובות שזה פשוט חימם לי את הלב לראות אותן ככה. וזו דוגמא מיני רבות. אז טיפוח קהילה היה לי משהו מאד מאד חשוב אני חושבת שהבלוג איפשר לי לעשות את זה, איפשר לי לדבר על זה שחשוב לי לטפח קהילה, איפשר שיח באמצעות הדברים שכתבתי.

הרבה נשות עסקים שמות את סל השיווק שלהן בפייסבוק, כי זה קל, נגיש וכולם שם. האם זה נכון בעיניך?

פייסבוק כלי מדהים ונהדר. יש איתו כמה בעיות. הראשונה שהוא נחלש, בארצות הברית יש קהלים שלמים שנטשו את הפייסבוק לטובת רשתות חברתיות אחרות וסביר להניח שהמגמה תגיע גם לארץ ואז יתעוררו מלא בעלות עסקים ולא יבינו למה זה לא עובד להן יותר. הבעיה השנייה עם הפייסבוק וזה בדוק מחקרית שהוא מעלה אחוזי דכאון. יש משהו מאד נוצץ בפייסבוק כולם שמחים ומאושרים, לכולם קורים דברים טובים ולכולם יש מלא חברים ואהבה…. נו טוב 🙂 אז אני ממליצה ללקוחות שלי לא להישאב לפייסבוק אלא לבלות שם לא יותר מעשר- עשרים דקות ביום ולהישאר ענייניות. הדבר הכי חשוב בשאלתך זה רק הפייסבוק. אני לא מאמינה לבנות את השיווק רק על כלי אחד גם אם הוא סופר אפקטיבי. ככה אנחנו מפספסות קהל שלא פגשנו, ככה אנחנו לא ערוכות לימים שהכלי כבר לא יהיה יעיל.

עוד בעיה שיש לפייסבוק הוא מציג לי שברי מידע ובתהליך שיווקי אני צריכה ליצור אצל הלקוח רצף, הוא צריך להבין היטב מי אני, מה אני עושה, מי הלקוחות שלי, מה הנסיון שלי ועוד. פייסבוק לא יכול לייצר תהליך שיכנועי נכון הוא רק יכול לייצר חשיפה והזמנה ללמוד עוד על אותה בעלת עסק. כל עסק חייב אתר/ דף נחיתה או … בלוג בו ניתן יהיה להעביר תהליך שכנועי בצורה מדוייקת.

את משלבת גם תוכן במלל גם תוכן באמצעות תמונה וגם וידאו, למה? איך זה משפיע על הקוראים?

בעיקר כי אני אוהבת להתנסות בכל מיני אמצעי שיווק. אני מאד מאמינה בכח של סרטונים, אני מאד אוהבת שהכלים השיווקים הם נגישים וזמינים גם אם הם לא מושלמים, אני מאמינה שאם יש לך משהו שאת צריכה להגיד חשוב שיהיה לך קל להגיד את זה לעולם. אז סרטונים זה דרך מעולה, העולם הופך יותר ויותר ויזואלי ופחות טקסטואלי ולכן חשוב לי לשלב בין התכנים השונים למדיה השונות.

מיה לנדאו

האם הבלוג עזר לך לפתח מוצרים או שירותים שאת נותנת?

הבלוג עזר לי להבין את הלקוחות שלי. אני מלמדת את הלקוחות שלי כלים שיווקים, איך לשווק, הכל. ולכן חשוב לי to walk the talk ובמובן הזה הבנתי מה מייצר חשיפה, מה מייצר השפעה, איך יוצרים מערכת יחסים, איך יוצרים שיתופי פעולה, זה עזר לי להרגיש את הדברים על בשרי וכך לדעת מה נכון ומה יעבוד ללקוחות שלי

את מאוד מפרגנת, גם בראיונות שלך וגם בפוסטים שלך. למה? מאיפה זה בא? מה האני מאמין מאחורי הפרגון האינסופי?

פרגון לא עולה כסף והוא מרחיב את הלב. למדתי שבכל פעם שיש לי הזדמנות לפרגן כולם מרוויחים. אם יש לי את האיך אז למה לא? תביני בחרתי את המקצוע שלי מתשוקה מאד מאד גדולה לנשים ולעסקים. אני באמת רוצה לעזור לכל אישה ואישה להצליח בעסק שלה. אם יש לי את הדרך, אם יש נשים שרוצות או צריכות אני יותר משמחה, אם יש נשים שמוכנות לתת לי הצצה לעולם שלהן שעוד נשים יצליחו אז עוד יותר טוב, אם אני יכולה לתת מעצמי ולחלוק דברים שלא הייתי חולקת בכזו קלות אבל הקוראות מרוויחות מזה אז זו זכות גדולה שלי.

פרגנתי לקולגות שלי ונהפכנו לחברות, הבנו שלכל אחת יש את העסק שלה, הלקוחות שלה וזה לא סותר, רק יוצר חברות וכיף לחלק זו עם זה ולהמליץ זו על זו. פרגון זה פשוט תרופת פלא זה מכניס שפע לחיים של כולם

כשלקוחות אומרות לך, "אבל אני לא יודעת לכתוב, מה בלוג עכשיו?" מה את אומרת להן?

אני מספרת להן את הסיפור שלי. אני אולי יודעת לספר סיפור אבל לכתוב אני לא יודעת! יש לי בעיה קוראים לזה דיסגרפיה, כלומר האותיות מתבלבלות לי. כשעבדתי כאשת יחסי ציבור כל היום הייתי צריכה להכין טקסטים. בהתחלה, בימים הראשונים הייתי שואלת את בעלי כל מיני שאלות לוודא שאני לא עושה טעות.
אני קוראת, יש לי שפה עשירה וכשאני צריכה לכתוב יש מילים שאני לא זוכרת איך כותבים ואז כותבת עם שגיאות כתיב. אז אני אפתח בלוג? יחשבו שאני בורה, טיפשה וכו… מה יהיה?! וכך עברו השנים והצלחתי "לשרוד" עם הטקסטים במשרדי היחצ, תמיד חברה עברה עליהם או לא זוכרת איך שרדתי. אבל יום אחד שהייתי עצמאית וממש רציתי להגיד משהו, נכנסתי וכתבתי, אחת העיתונאיות שאני יותר מעריכה כתבה לי "כמה התגעגעתי לכתיבה שלך!"

זה היה רגע שיא מבחינתי

הבנתי שאפשר לקרוא אותי מעבר לשגיאה פה או שם, הבנתי שיש לי יכולת לספר סיפור. ומאד התמסרתי לכתיבה, מידי פעם מעבירה לחברה שלי שעושה לי הגהה, ומיד פעם משחררת. כן אני מקבלת תגובות ומיילים על שגיאות שלי ומשחררת את זה. פשוט אני, פשוט כותבת.

וצחוק צחוק, לפני כמה שבועות הוצאתי ספר, נכון שעשו לו "עריכה לשונית" אבל כל הספר הוא שיחה שלי עם מי שקוראת אותו, לא הייתי עושה את הצעד שהוא חלום בשבילי אם לא הייתי קודם כותבת בלוג, נפטרת מהפחדים, מגלה את הקול שלי, מגלה את הדרך שלי להעביר מסר ולספר סיפור.

M20309 (1)

איזה טיפים את יכולה לתת לבלוגריות?

להיות ברורות- זו אחת הבעיות עם בלוגים, אני כותבת כל הזמן ולמעט מיונית צוק אף אחד לא קורא את כל הפוסטים שלי 🙂 אז בכל פוסט אני לא מניחה שקראו את מה שכתבתי פעם אלא אם זה חשוב אני כותבת שוב, הלקוחות שלנו צריכים לקבל את כל הפרטים, את כל הסיפור באותה נקודה, אל תשלחו אותן לעשות עבודת מחקר לאסוף פרטים, שהכל יהיה נגיש, זמין ורציף

לדבר על מה שמרגישים גם אם "לא מדברים על זה"- אני מדברת מהלב, תמיד! גם על הדברים הלא יפים של החיים. בין הפוסטים היותר נקראים שלי ועם יותר תגובות ומיילים שנשלחו לאחר קריאה היו דווקא שכתבתי על זה שרשתות חברתיות עושה דיכאון, על זה שקשה לי בעצמאות,  על זה שאני מקנאה, מתרגזת, שאני בן אדם

איזה כיף של ראיון עם מיה 🙂

הזוי או לא הזוי, כן, קראתי את הבלוג של מיה מההתחלה ועד הסוף, (זה הקטע שלי כשאני חוקרת בלוג)  וגיליתי עולם ומלואו, התפתחות של אשה, עסק, בלוג ונהניתי. הווו כמה שנהניתי. (כל אחד והשיגעון שלו).

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק