ארכיון למה לכתוב בלוג - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
למה לכתוב בלוג

פרק מאוד מיוחד בפודקאסט שלי. קרן קטקו איילי, אשת חינוך, יזמת חברתית, בלוגרית, מפתחת תוכניות, חברת מועצה וחוקרת פדגוגיה אקטיביסטית. אמא לארבעה ובת זוג של אוריה. מאמינה בהומניזם. פתחה את הבלוג חיים משותפים כמיזם חברתי שמטרתו היתה להציג ארגונים ומיזמים אחרים שפועלים כדי לקדם חברה משותפת בין ערבים ויהודים. במשך הזמן הוא הפך להיות אתר תוכן שימושי המוביל בישראל שמספק מידע על חיבורים ועל העשייה האדירה הקיימת בין יהודים וערבים. הזמנתי את קרן לראיון בפוקדאסט ובו היא מספרת איך אפשר לעשות שינוי חברתי באמצעות בלוג.

סגירת חלון

בלוג מאפשר לנו להראות את הצדדים שנרצה שיראו, להציג את הרעיונות שיש לנו, את המחשבות ואת תחומי העניין שלנו. בראיון בפודקאסט, מורד שטרן מספר לנו איך הוא נעזר בבלוג שלו לטובת רפלקציה אישית, מקצועית ונטוורקינג. מעניינת מאוד הדרך שהוא עושה באמצעות הבלוג משזה עשור. מוזמנים להאזין.

סגירת חלון

את מכירה את זה שמרוב מחשבות את לא יכולה לישון בלילה, אז זה, בדיוק מה שבלוג עושה, ברגע שאת מוצאת לך את המקום הזה לכתוב בו, תאמיני לי, זה הרבה יותר טוב מכל גלולת שינה שקיימת בשוק.

הרעיון של פתיחת בלוג מדגדג לך, נראה לך הגיוני, ואז מגיע הספק האיום: ומה אם לא אצליח? ומה אם לא יקראו אותי? ומה אם זה יהיה ממש רע? ומה ומה ומה. ואני אומרת – תתארי לך שזה כן יצליח, ויהיה לך קהל, או שתמצאי רגע את המקום שלך, את החדר משלך האינטרנטי. איך זה ירגיש.  אני אומרת, את כבר פה, קראת בטח כמה פוסטים, רפרפת על ההמלצות, על הסדנאות, את כבר פה, זה הזמן שלך לעשות את הצעד הנוסף ולהחליט – כן, אני הולכת לכתוב בלוג. מקסימום אני אצליח. את הלא כבר יש לך, בואי תכתבי לעצמך את הכן.

סגירת חלון

מחקר שקראתי בעבר גורס כי כתיבת בלוגים מגבירה את האושר. בתור בלוגרית מזה קרוב לעשור אני מכירה את תחושת האושר הבלוגית מקרוב. אושר שמקורו בפורקן, בחקירה ממושכת של המקום בו אנו נמצאות, של העשייה, את הצורך התמידי ללמוד בשביל הבלוג, את הקהילה המקבילה אלי שמייצרת תכנים ואת הקהילה שקוראת אותי. להיות בלוגרית זה אושר. נקודה. זה סטייס אוף מיינד של יצירה אין סופית ויצירת קשרים בין אישיים.

הבלוגרית היא ציידת של מילים, השראה, רעיונות, תמונות, סיפורים, אנשים, קשרים. ממש יצור חברתי כהלכתו. מזמינה אותך לקרא את הפוסט שכתבתי אודות הבלוג כמגביר אושר.

סגירת חלון

בלוג אישי זה הכי טוב! הכי! זה המקום שלנו להתפתח, להכיר, לבנות את הזהות שלנו האישית, הדיגיטלית, המקצועית. אין כמו בלוג שיקשיב לך באמצע הלילה כשכול העולם כבר ישן. אני מאוד אוהבת בלוגים אשים, יש בהם משהו מאוד מיוחד בעיני. מאז ומתמיד אהבתי לקרא יומנים (פעם חטפתי על זה מאחותי הגדולה כשקראתי את היומן שלה בגיל 11, סליחה….). אני מאמינה בכוח של הבלוגים האישים וביכולת שלהם לפתח אותנו מעבר. מוזמנת לקרא עוד על הכוח של בלוגים אישיים.

סגירת חלון

בלוג טוב היא הגדרה מאוד סוביקטיבית, הרי אין באמת טוב או רע בבלוגים, מכיוון ויש כל כך הרבה מטרות לבלוגים ואי אפשר לשים את כל הבלוגים על אותו משקל.  בלוג טוב הוא בלוג שממלא את המטרתו לשמו הוא נכתב. נקודה. כדאי לבנות עמוד שדרה לבלוג, על מנת שנוכל למדוד האם אנחנו מתכוונות בכיוון הנכון ובדרך הנכונה באמצעות הבלוג, במידה ולא, הבלוג לא מתפקד מספיק טוב עבורנו כנראה. מזמינה אותך לקרא בהרחבה על הגדרות של בלוג טוב.

סגירת חלון

לא רק באמצעות הבלוג, אלא בכלל, איך את יכולה לקחת את הרשתות החברתיות ולנצל אותן לטובתך? לטובת בניית קהילה? עם הרבה עבודה אינטנסיבית, אותנטיות ובעיקר תשוקה לדבר. מזמינה אותך לקרא 6 טיפים בנוגע למיתוג אינטרנטי מתוך הרצאה שאני מעבירה בקרב ארגונים גדולים וכנסים שונים.

סגירת חלון

על הנושא הזה כתבתי סדרה של פוסטים. למה? כי כשהתחלתי את הבלוג שלי, זה לא היה ברור מהו כוחו של בלוג בכלל, ולעסקים בפרט. לאט לאט, עם ההבנה שיש לבלוג כח, יותר ויותר עסקים החלו לכתוב בלוגים, וזה נפלא, ומצד שני הרבה בלוגים הפכו לעסקים שזה נפלא בריבוע. אני מאוד מאמינה בכח של בלוגים לשווק עסקים, במידה וכותבים באופן תדיר, באותנטיות רבה ובהבנה שהלקוחות שלנו רוצים לדעת, ללמוד, להיות חלק מהעסק שלנו בכל התהליכים שעוברים עליו. בלוג שומר על קשר עם הלקוחות שלנו , הקיימים והפוטנציאלים, מזמינה אתכן במסע של היכרות שיטת השיווק שאני אוהבת  – קריאה על כוס קפה בבלוגים. תתחילו לקרא פה ואז תעברו לפה  תמשיכו לשיווק באמצעות בלוגים ותקנחו בבפוסט הזה . קריאה מהנה.

 

 

סגירת חלון

אחרי חצי שנה של כתיבה את כבר תרגישי, הבלוג הופך להיות חלק ממך, ממי שאת, הקוראים אותך יתחילו להבין מה הסגנון שלך ואיך את מפיצה, כותבת, שואלת, מתענינת. פתאום החלקים יתחברו מאליהם בזכות הבלוג. זה לא אני המצאתי, אני רק מלמדת את זה איך, וחיה את זה כבר קרוב לעשור. יש מחקרים בנושא שהוכיחו שבלוגינג חזק מהחיים.

סגירת חלון