ראיון הבלוג אאא - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
פוסט שמיועד למכורי פונטים
איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

ראיון הבלוג אאא

כשחיפשתי מה לעשות עם עצמי, לאחר סיום התואר הראשון, הבנתי שמאז ומתמיד הייתי אשת מילים.
מילים מרתקות אותי, ממגנטות אותי, אני אוהבת את הצלילים, המשמעויות, המגנוט והדחייה באמצעות מילים, את האפשרויות שהמילים טומנות בחובן וכנראה שלא סתם המשכתי ללמוד קופירייטינג והתגלגלתי למקצוע "הרשמי" שלי בתור עורכת תוכן  ומנהלת אתרי אינטרנט בצורה טבעית שמרגישה הכי בבית.

עם לימוד ההקשרים של המילים והמשחקים האינסופיים התאהבתי גם בצורה של האותיות, בפונטים, תנו לי אתר של פונטים ותשכחו ממני לשעות רבות….

אחד הבלוגים שאני נהנית לעקוב אחריו הוא הבלוג מגזין של אאא. הזמנתי את אאא ואת הפונט אלמוני צר האהוב עלי לראיון אודות הבלוג מגזין שלהם.

ראיון עם הבלוג אאא אודות בלוגים וטיפוגרפיה

אאא – בית לטיפוגרפיה עברית הוקם על ידי אברהם קורנפלד וקבוצה של מעצבים עצמאיים מתוך אהבה לטיפוגרפיה ומתוך רצון לאפשר לכלל המעצבים בארץ גישה אל פונטים מצוינים ועצמאיים בדגש על איכות וחדשנות בתחום. אחנו חיים ונושמים עיצוב וטיפוגרפיה וכך נוצר מגזין אאא בו אנחנו מפרסמים כתבות הנוגעות לעיצוב ולפונטים להנאתם של מעצבים, סטודנטים ואוהבי טיפוגרפיה עברית לדורותיהם.

מתראיינים: עורכי המגזין – אברהם קורנפלד וקרני בן יהודה

מה פתאום בלוג מגזין לבית של טיפוגרפיה?

המגזין של אאא הוא במה לדיון על טיפוגרפיה עברית ותחומים משיקים בתקשורת חזותית.
התשוקה שלנו לאות העברית לא נעצרת בעיצוב ומתפרשת גם למילה הכתובה, אנחנו אוהבים לכתוב על תהליכי יצירה, על נושאים שמתפרשים מההיסטוריה של האות העברית, דרך סיקור תערוכות הבוגרים של סטודנטים לתקשורת חזותית, ועד העתיד של הטיפוגרפיה העברית.
יש לנו שם מדריכי עיצוב, פינת לשון, סקירות של תערוכות ואירועי עיצוב וגם מאמרים יותר ביקורתיים על טיפוגרפיה עיצוב ומה שמסביב

למה פתחתם את המגזין של אאא?

רצינו שתהיה לנו פלטפורמה לכתוב את הרעיונות שלנו ולהזמין יוצרים וכותבים אחרים לכתוב על מה שמעניין אותם בתחום הטיפוגרפיה והעיצוב.

מי קהל היעד של המגזין?

קהל היעד הוא כל אוהב טיפוגרפיה באשר הוא. יש פוסטים שפונים במיוחד למעצבים ותיקים ולצעירים. זה קהל שאנחנו אוהבים מאד ומחזיר לנו אהבה בתגובות.

מי כותב את המגזין?

יש לנו כותבים קבועים ואורחים, רובם מגיעים מתחום התקשורת החזותית ומביאים איתם עולמות של ידע בתחום. בין הכותבים אפשר למצוא את: ירונימוס, עדי אהרוני, הדס זהר, מאיה יופה, דדי כהן, תומר ליכטש, טל סולומון־ורדי, תמיר פומרנץ, אבנר פינצ'ובר, עידו שחם, אמיר פרץ.

הצות של כותבי מגזין אאא
צות של כותבי מגזין אאא

איך המגזין משפיע על אאא?

אנחנו מקבלים תגובות מאוד חיוביות, גם במגזין עצמו,גם בפייסבוק ואפילו מחוץ למחשב.
התוכן שאנחנו מביאים הוא חלק מהתרבות של העולם שלנו – עולם הטיפוגרפיה והעיצוב הגרפי בארץ, וחשוב לנו לייצר שיח חי ובועט על טיפוגרפיה.

למה החלטתם לפתוח שו"ת עם מעצבים? מה זה נתן לכם ולבלוג?

השו״ת הוא אחד המדורים האהובים עלינו, והוא שופך אור על תהליכי עבודה ויצירה של מעצבים שאנחנו אוהבים.
המטרה היא לתת לחובבי עיצוב וטיפוגרפיה מפגש בלתי אמצעי עם המעצבים, לכן גם בחרנו בשאלות מאוד אווירתיות שיאפשרו את המפגש הזה.

מדור שו"ת בבלוג מגזיון אאא
מדור שו"ת בבלוג מגזיון אאא

איזה פוסטים אתם הכי אוהבים ולמה?

כבר ציינו שאנחנו מאוד אוהבים את השאלון, אבל יש לו מתחרה, וזה מדור "האוסף שלי" בו אנשים חושפים אוספים מקסימים ומוזרים שאספו במהלך השנים של מפיות נושנות, מכתביות, מחזיקי מפתחות ואפילו טלכרטים

כל כמה זמן אתם מפרסמים פוסט?

אנחנו משתדלים להעלות ארבעה פוסטים בחודש, אבל אם אין השראה נמתין עם זה.
בחודש האחרון דווקא יצא שפרסמנו יותר כי סיקרנו את תערוכות הבוגרים של המכללות לעיצוב, ויצא שכתבנו הרבה פוסטים על נושאים שרלוונטיים לסטודנטים ולבוגרים טריים.

מה צפוי בהמשך?

עוד ועוד פוסטים על עיצוב וטיפוגרפיה, כי זה מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב

איך אתם מגדילים את מספר הקוראים בבלוג?

הקהל שלנו גדל בקצב יציב, בעיקר בעקבות שיתופים ברשתות החברתיות ואירועים שאנחנו עושים בעולם האמיתי, וכמובן, כאשר אנחנו מוציאים לאור פונטים חדשים

אאא חנות הפונטים
אאא חנות הפונטים

איך טיפוגרפיה מתקשרת לבלוגים:

אילו פונטים חינמיים קיימים בעברית?

שאלה מעולה שעניינה גם אותנו ולכן, לא במקרה, כתבנו בעבר פוסט בנושא פונטים חינמיים בעברית

מה משמעות הפונט בנראות של בלוג?

עכשיו הגענו לשאלה הכי חשובה. התשובה הפשוטה היא שאם חשוב לכם שהמבקרים בבלוג שלכם באמת יקראו את מה שכתבתם, אסור להתפשר על הקריאוּת של הטקסט.
יש פונטים שמיועדים לקריאה על מסך מחשב, ויכולים לעשות לקוראים שלכם מסאז' נעים בעיניים בזמן הקריאה, כמו הפונט "אלמוני דו לשוני" שפיתחנו כדי שהוא יתאים מאוד גם למסכים, ויש פונטים שפשוט לא נועדו לזה, ושימוש בהם מקשה על הקריאה מה שיגרום לקוראים תחושת עצבנות, אי נוחות ונטיה לדלג לטאב הבא. בחירה בסוג אות משפיעה כמובן גם על איך שהבלוג שלכם נתפס בעיני הקהל, ושימוש בפונט מסוגנן יותר בכותרות יכול מיד להקפיץ את העיצוב ולשדר את האווירה הרצויה.

האם יש פונטים שאתם אוהבים במיוחד? למה?

חוץ מהפוסט שפעם כתבנו על אהבה לפונטים, לאחרונה התאהבנו מחדש בפונט אמביוולנטי קומפרסט שמתאים במיוחד לפוסטרים ולכותרות ואני מחכה בכליון עיניים שיגיע אלי פרויקט מתאים לשימוש בו

תודה לקרני ואברהם שהכניסו אותנו לעולם המרתק של הבלוג מגזין אאא. אני כל כך נהנית לקרא בלוגים של עסקים, בקרוב אראיין בלוגים נוספים מתחום העיצוב, אני מרגישה שלאחרונה יש פריחה בעולם הבלוגים העסקיים וזה משמח אותי כל כך !!

האם יש בלוגים שהיית מעונינת שאראיין? אשמח שתכתבי לי בתגובה. 

****************************

חנות הפונטים אאא תעניק חסות בכנס הבלוגריות הקרוב ותגריל חבילת פונטים לבחירה בסך 2,000 ש"ח. כל הפרטים אודות הכנס בלינק.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק