לוח בניית אסטרטגית רעיונות לפוסטים בבלוג מאת יונית צוק הבלוגריסטית
מציאת זווית הראיה של הבלוג שלך עוזרת לך למצא על מה לכתוב בבלוג
איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

איך מוצאים על מה לכתוב בלוג

כשאנחנו מתחילות לכתוב בלוג, אנחנו מתחילות להסתכל על העולם מזוית הראיה של נושא הבלוג. זה כמו להתחפש למגדלור שיש לו זווית ראיה מאוד מסוימת על המציאות מולו, או אם תרצו, זה כמו צולל ששם עליו משקפת ומתוכה הוא רואה את העולם.

אז מה כל כך חדשני פה?

המודעות היא שעושה את ההבדל בין בלוגרית מתוסכלת שחוששת שאין לה על מה לכתוב, ובין בלוגרית מודעת לענין של המשקפת דרכה היא רואה את העולם. ברגע שאנחנו מרכיבות את זוית הראיה של הבלוג, אנחנו יכולות להתיחס כמעט לכל דבר, מאותה זוית ראיה.

דוגמאות לזוויות ראיה שונות:

הבלוג של עינת ספקטור, מזמינים, מסתכל על העולם ממספר זויות ראיה:
1. אוכל טבעוני
2. יצירה דיגיטלית בנייר
3. הזמנות ומיתוג הנד מייד.

אוטוטו ט"ו בשבט (את העץ החלומי כבר הכנתן לגן של הילדים??) ועינת מרכיבה את משקפי הבלוג ומבינה שיש פה פוטנציאל מעולה לפוסט.

הבלוג מזמינים של עינת ספקטור

את הפוסט על פצצות הזרעים עינת העלתה לפני שבוע, ואני התמוגגתי. פוסט מושקע, עם המון הסברים, צילומים מרהיבים, נימה אישית וכמובן פרינטבל חינמים לקוראות הבלוג. אז מאיזה זוית ראיה היא כתבה על ט"ו בשבט? מזוית הראייה של יצירה דיגיטלית בנייר והדרכה.

אז מה כל כך יפה פה? (חוץ מהיופי של הפוסט?)
תראו את הבלוגרית מיכל בן משה מבלוג הבישול "רגעים קטנים". היא מסתכלת על העולם דרך משקפי ה"מתכונים". ולכן, כשט"ו בשבט מתקרב, היא תכתוב על ט"ו בשבט מזווית הראיה של הבישול. המתכון ישלב כמובן אלמנטים של ט"ו בשבט, קרי פירות יבשים, ואם כבר בלוגרית אחרת יכולה לתרום לה לעיצוב, אז למה לא לקשר את אלמנט הקישוט של עינת.

מיכל בן משה

ומזוית ראיה נוספת, הבלוג כלות אורבניות מסתכל על המציאות מהמשקפיים של הבלוג:
1. כל מה שקשור לחתונות
2. סיפורי כלות אורבניות
3. הדרכות לדברים יפים מעולם עיצוב האירועים.

כשהן קראו את הפוסט של עינת, זה ישר התקשר לעולם עיצוב האירועים, ופצצות הזרעים הן רעיון מעולה להכין מתנות לאורחי החתונה, ועל כן אירחו את הפוסט אצלן בבלוג. פוסט שהוא קלאסי לקהל הקוראים של כלות אורבניות.

נושא אחד – ט"ו בשבט בשלוש זויות ראיה שונות.

כלות אורבניות

 

אז מה הם משקפי הראיה שלכן? דרך איזה נושאים מהבלוג אתן מסתכלות על העולם?

בשיחה עם חברה על הספר "דברים שאני צריכה", היא אמרה לי:"קניתי אותו בגלל שאמרת שהבלוגים שם מאוד רלוונטים, אבל אני חושבת שמה שרלוונטי זה היחסים האנושיים הנרקמים שם". אותה חברה היא פסיכולוגית.
מצד שני חברה אחרת אמרה לי:" תשמעי, כל ההתעסקות שם עם הכסף וכרטיס הלוטו הלא ממומש ואיך זה גורם לאנשים לפנטז על האושר שלהן שיגרם בזכות העושר, זה פשוט מדהים". אותה חברה היא יועצת לכלכלת משפחה.

הבנתן? כל אחת רואה את העולם מתוך זוית הראיה שלה. כמו שכשאנחנו קונות רכב אז כל הרכבים, פתאום, הם מאותו הסוג של האוטו שלנו, או כשאנחנו בהריון, כולם פתאום בהריון סביבנו. ככה גם עם הבלוג – ברגע שיש תיאום והתאמה בין נושא הבלוג ובין המודעות שלי לנושא, לנישה, לתחום שעליו אני כותבת – כל העולם פתאום נהיה רלוונטי לכתיבה בבלוג, וכל דבר שאני עושה, חווה, שומעת, יוצרת, קוראת, רואה, סופגת מסביבי נהיה רלוונטי לכתיבה בבלוג, מתוך זוית הראיה של הבלוג.

אבל רגע, מה, נראה לכן שאני אשאיר אתכן ככה? לבד בחושך עם כל הרעיונות הנפלאים שעכשיו יצוצו לכן? ממש לא.

זוכרות את לוח תכנון אסטרטגית תוכן להדפסה, שהכינה דנה הדר מהבלוג פיטוטי? אז נחשו מה – יש לו עוד חלק! והחלק הזה נועד לעשות סדר בכל הרעיונות שצצים לכן במהלך ההסתכלות על העולם בזוית הראיה שמיוחדת לבלוג שלכן.

הוראות שימוש בלוח זווית הראיה של הבלוג:

(הלוח להורדה בסוף ההוראות)

אז ככה, הלוח עמוס במידע אבל המידע הזה הוא קריטי בשביל לכוון את משקפי הראייה של הבלוג בצורה הטובה ביותר.

שם הבלוג: מלאו את שם הבלוג שלכן. לפעמים למלא את שם הבלוג מחזיר אתכן "הביתה", לתובנה הבסיסית על מה אתן כותבות ולמי אתן כותבות. זה כבר יכול ליצר הרבה רעיונות לכתיבה ולזקק את זוית הראיה של הבלוג.

מטרת הבלוג: כל בלוג צריך להיות עם מטרה. למה? בשביל להמשיך לכתוב ולא להתיאש אחרי 10 פוסטים. בשביל שהוא יהיה משמעותי מבחינת התפתחות, בשביל שהוא ירגיש לנו חלק מעצמנו או מהעסק שלנו, בשביל המחויבות .מטרה  יכולה לנוע בין "זמן לעצמי/ שהוא רק שלי" ועד "שיווק העסק". העיקר, תכתבו את המטרה, זה ימקד אתכן ויתן לכן את המענה לשאלה "למה את כותבת בלוג?"

קטגוריות: אילו הם תתי הנושאים שבהם עוסק הבלוג. במידה והם קיימים בבלוג (בד"כ בסרגל עליון) אז לכתוב אותם, במידה ולא, אז לחשוב מה הם הנושאים עליהם אני כותבת בדרך כלל. למה זה טוב? כי זה עוזר להמשך בחלק השני של הטבלה – רעיונות לפוסטים.

רעיונות לפוסטים: תכתבו את הרעיונות שצצים לכן בזמנים הכי לא צפוים (מקלחת, לפני השינה, ברכב, בתורים, בשיחה עם חברה) במקום אחד מרוכז על מנת לפנות את הראש מהצורך לזכור. הוא במילא כל כך עמוס…. אני ממליצה לכתוב גם מה היה מקור הרעיון ואולי משפט פנאצ' או פתיחה על מנת שנזכיר לעצמנו את הסיטואציה לרעיון כשאנחנו באות לכתוב אותו במחשב.

שיתופי פעולה: מכירות את התחושה שאת מסיימת לקרא פוסט או סטטוס ועוברת לך המחשבה "וואי, איך היתי רוצה לעשות איתה משהו" ואז הפחד משתלט ולא עושים עם זה כלום? אז הנה, מקום לרכז את אותם אנשים / בלוגרים / מקומות שעימם אני רוצה לעשות שיתוף פעולה לבלוג שלי. תכתבו, זה לא אומר שישר תשלחו מייל או הצעה, אבל לפחות זה צעד אחד קדימה לעבר שיתוף הפעולה.

יעדי הפצה ופרסום: המלצה שלי, כל פוסט להתמקד ביעד אחד. פעם להגדיל את מספר המנוים של הבלוג, פעם אחרת להגדיל את מספר הלייקים בבלוג, פעם זה לבקש שיגיבו בפוסט עצמו, פעם אחרת להגדיל מספר נרשמים לסדנא וכו'. זה המקום לכתוב את היעד הקיים, היעד הרצוי ואופן הפעולה.

הרעיונות בפוסט זה הם רק חלק קטן מהתוכן אותו אני מלמדת בקורס און ליין אודות השראת כתיבה, כל הפרטים אודות הקורס פה. 

בשביל לקבל את לוח הרעיונות והורדה חינמית של הקובץ להדפסה כל מה שנדרש זה לרשום פה למטה את המייל שלכן ותעברו להורדת הלוח.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

4 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק