הפצת הבלוג באמצעות הפייסבוק - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
הפצת הבלוג באמצעות הפייסבוק
איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

הפצת הבלוג באמצעות הפייסבוק

בפוסט הקודם ציינתי 10 דרכים להגביר תפוצה של בלוג. הרגשתי צורך להרחיב אודות השיווק בפייסבוק, ולשם כך ביקשתי מרוחמה רביאן סלע שתאיר לנו על מספר דברים חשובים, הקשורים לשיווק הבלוגים באמצעות פייסבוק. רוחמה הנחמדה, במקצועיות וסבלנות, פינתה לי זמן ולימדה אותי מספר דברים חשובים, אודות שיווק בלוגים, באמצעות פייסבוק:

חשוב לשים בסוף הפוסטים כפתור לייק

ככה הקוראות שמתעצלות לכתוב תגובה (לא תמיד יש זמן וחשק) יכולות להגיב בלייק. סימן שהן קראו ואהבו. למה זה חשוב? כי הלייק שלהן מופיע בעמוד הפייסבוק שלהן, וככה השיווק הויראלי עובד. ככה זה נראה בעמוד הבלוג של פשוט מבשלת:

 שיווק בלוגים בפיסבוק

וככה זה נראה בעמוד הפייסבוק שלי, לאחר שלחצתי על לייק.

 שיווק בלוגים בעמוד הפיסבוק

 

חשוב לאפשר תגובות באמצעות פייסבוק בבלוג

זה לא תחליף לכפתור הלייק, זה בנוסף. חשוב לאפשר לקוראות להגיב באמצעים שנגישים להן. רב הקוראות מחוברות לפייסבוק, ולכן התגובות באמצעות פייסבוק היא מאוד "טבעית" להן ולא דורשת מהן לוג אין והזדהות נוספת. שוב, גם פה, התגובות מופיעות (אם הקוראת בוחרת) בעמוד הפייסבוק שלה.  ולכן זוהי אפשרות נהדרת לתפוצה נוספת.

ככה זה נראה בבלוג מזמינים:

 שיווק באמצעות פיסבוק

וככה מופיעה התגובה אצלי בעמוד הפייסבוק לאחר שהגבתי בפוסט:

 שיווק באמצעות הבלוגים

מה יותר חשוב? הלייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג או הלייק בבלוג עצמו?

שניהם חשובים, ואחד לא בא על חשבון השני. חשוב שיהיו את שניהם כי לייק לעמוד פייסבוק של בלוג מגביר את ההפצה למי שמנויה אליו בפייסבוק, ואילו לייק בפוסט בבלוג מגביר את ההפצה בעמודים של המגיבות. עם זאת, יותר חשוב שיעשו לייק לפוסט בבלוג. תזכרו שזאת המטרה, שהן יקראו את הפוסט בבלוג / באתר. המון פעמים לא לוחצות לייק בפייסבוק, אבל לוחצות על הקישור, עוברותלבלוג ושם, אחרי שהן קראו הן שמות לייק.

איפה אפשר להתקין את התוסף של הלייק לבלוג?

בוורדפרס הוא נקרא  AA's Digg Digg Alternative ופה יש הדרכה בוידאו של התקנת הוידג'ט.  בבלוגר זה גם אפשרי, פה יש הדרכה איך לשים תגובות של פייסבוק בבלוגר. מצאתי הדרכת וידאו איך לשים את קופסת הלייק. לא ניסיתי אותה, אשמח אם תנסו ותגידו לי איך יצא.

מתי הכי טוב לפרסם בפייסבוק?

כדאי לפרסם 3-6 סטטוסים בשבוע. כל שיש יותר לייקים לעמוד הפייסבוק של הבלוג, מומלץ לפרסם יותר פעמים, כי לא כולן רואות את הפרסומים. כדאי שיהיה רווח של 3-5 שעות בין פרסום לפרסום. כדאי להבין מי קהל היעד ומתי הוא נמצא מול מחשב, ואז לפרסם בפייסבוק לפיו. עוד על שעות פרסום אפשר לקרא פה.

אפשר לתזמן בקלות את העלאת הסטטוסים בפייסבוק. רוחמה רביאן סלע הכינה הדרכה מצולמת.

עד כמה פרסום בקבוצות בפייסבוק יעיל?

רק בקבוצות שיש להן טראפיק, זאת אומרת דיונים משמעותיים, ואם הפוסט של הבלוג רלוונטי לדיונים. לדוגמא – בקבוצה של אמהות בארה"ב אני שמה לינקים לפוסטים שקשורים לטיולים או חוויות מאמריקה או דברים שקשורים לאמהות. לעומת זאת, בקבוצות של סתם שרשורים של "הנה הפוסט שלי" בלי שאף אחד יקרא באמת כדאי לוותר מראש. כדאי לתייג את הפוסטים בגוגל אנליקטיס (לתת לכל לינק שם אחר) כדי לדעת עד כמה אפקטיבי השיווק בקבוצות שונות בפייסבוק.

הלינק לפוסט נורא מכער את הסטטוס. מה אפשר לעשות?

אם הלינק מופיע ולא מלווה בתמונה , אלא בתמונה שמועלית מתוך הבלוג, אז אפשר אחרי כמה שניות למחוק את הלינק, ועדיין הסטטוס יעביר לבלוג.
ככה זה נראה לפני שמחקתי את הלינק, על מנת שפייסבוק יתפוס את הקישור. 

שיווק באמצעות פיסבוק

וככה זה נראה אחרי שמחקתי את הלינק, ועדיין, זה העביר את הקורא לפוסט שלינקקתי על ידי לחיצה על הטאמבלר.

 שיווק באמצעות פיסבוק

אם מוסיפים תמונה גדולה, שלא חלק מהטאמבלר, אז אי אפשר למחוק את הלינק.

ככה זה נראה:
שיווק באמצעות פיסבוק

פרסום ממומן בפייסבוק למה זה טוב? האם ואיך הוא משפיע על חשיפת הפוסטים הלא ממומנים?

פרסום ממומן יוביל לחשיפה מוגברת יותר של התכנים או של מודעות ממוקדות. פייסבוק מאפשר אופציות רבות של מיקוד לקהל יעד רלוונטי אלייך, כך שלא כולם רואים את הפרסום אלא אנשים שהסיכוי שהמידע יעניין אותם גבוה יותר. התשלום הינו לפי הקלקות או הופעות, הבחירה שלך. ישנם אנשים הטוענים שכאשר מפרסמים בתשלום, פעמים רבות יורדת החשיפה האורגנית של פוסטים לא ממומנים, כמובן שאין לכך אישור רשמי. שימו לב, לא חייבים להשקיע כסף רב. ההמלצה היא לקדם, בעיקר, שירות מעניין, או פוסט שקיבל הרבה לייקים ועשה עבודה טובה. עדיף דרך מנהל המודעות ולא "קדם פוסט". ההמלצה בגדול היא להוציא מהפייסבוק לבלוג או לחנות הוירטואלית או לדף נחיתה ייעודי, ולא לפרסם את עמוד הפייסבוק של הבלוג.  האפקטיביות של פרסום בתשלום אם הוא נעשה בצורה נכונה יכולה להיות גבוהה מאוד. כרגע זה הפרסום הכי זול שיש והפרסום הוא ממוקד לקוח במידה ועושים חיתוך אוכלוסיה נכון.

האם נכון להעלות טקסטים ארוכים או קצרצרים?

עדיף סטטוסים של עד 80 תווים, למרות שמחקר קודם אמר 180 . פוסטים קצרים יותר ממירים יותר טוב ברשת חברתית עמוסת מלל. אבל,  אם המלל מרגש, מרתק, כתוב בצורה מיוחדת וסופר רלוונטי לקהל היעד, אז ניתן לכתוב מלל ארוך ואין בעיה עם זה. מלל ארוך ומרגש או מועיל במיוחד זוכה להרבה שיתופים. צריך לכתוב כמה שורות ש"יפתחו את התיאבון" שיתנו סיבה להיכנס ולקרוא את הבלוג.

מה הסיפור עם הפייסבוק החדש? פעם אמרו שמעל 1000 איש מגדיל את החשיפה, אבל אני מרגישה דווקא את ההיפך.

פייסבוק רוצה לעודד את המפרסמים לפרסם בתשלום ולכן מספטמבר 2012 (אם אני לא טועה) שונה הגרף וחל שינוי משמעותי בחשיפת התכנים מדפי אוהדים.
ככל שיש יותר לייקים אחוז קטן יותר של אוהדים פייסבוק יציג את התכנים למספר קטן יותר של אוהדים. כמובן ישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על אחוזי החשיפה של הפוסט:
שעת הפרסום, האינטגרציה של האוהדים עם הדף, כמות הלייקים והתגובות לדף שיובילו לחשיפה ויראלית, וגם האינטראקציה שלך בדף האישי יכולה להשפיע.
מומלץ לא לפרסם בדף האישי באותו יום של הפרסום בדף העסקי כי אם את משתפת כל פעם, באותו יום, כל התנועה תעבור לדף האישי ואת תפסידי את התנועה בעסקי, אנשים התרגלו שהמידע מופיע באישי.  לא כדאי לקדם יותר מדי מהפרופיל האישי, בעיקר אם את לא כותבת הרבה דברים שלא קשורים לעסק, אחרת זה מוריד משמעותית את השיח ואנשים נוטשים.

האם התגובות בפייסבוק חשובות?

מכיוון שפייסבוק היא רשת חברתית ישנה חשיבות רבה לפיתוח שיחה ויצירת קשר אמיתי עם האוהדים. תגובה אומרת יותר מלייק "החומרים שלך מעניינים אותי. הייתי רוצה להכיר אותך" אך כמובן חשוב מאוד מה אתן משווקות. כאשר הדף משווק מוצרים פעמים רבות יהיו רק לייקים ללא תגובות אך עדיין תהיה חשיפה גדולה לדף, שתוביל ללקוחות. מומלץ לסיים תוכן בהנעה לפעולה או סימן שאלה. שאלות כן / לא או 1 /2 וכדומה.
לאחר שכתבת סטטוס קראי אותו שוב ובדקי "האם לי היה מה להגיב?"
דברי על דברים שמעניינים אותך, העלי סוגיות שגם את התלבטת בהם בעבר, שאלי שאלות שבאמת את רוצה לדעת מה התשובות.

תודה לרוחמה על המידע המקצועי.

מוזמנות לבקר בעמוד הפייסבוק של רוחמה רביאן סלע לנוכחות באינטרנט, ולקרא את המאמרים המקצועיים אודות פייסבוק ושיווק באמצעותו.

ואם כבר מדברים על לייק, את עמוד הפייסבוק של הבלוג מכירות? לא? אז למה אתן מחכות? לייק, לייק, לייק. 

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

3 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק