בלוגים - עסקים - א/עושר - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
בלוגים – עסקים – א/עושר

בלוגים – עסקים – א/עושר

לפני כשנה חברה המליצה לי ללכת לקנות ולקרא את הספר "הדברים שאני רוצה" של הוצאת כינרת זמורה. אבל אני, כמו שאני, מתעצלת לקרא ספרים שהם לא בתחומים של הבלוגים והתוכן. ואז היא התקשרה אלי ואמרה לי: "נו, קראת? נכון שזה ספר מעולה?". עניתי לה שלא הספקתי כי יש לי מלא דברים ולמי יש בכלל זמן לקרא ספרים היום. ואז היא אמרה את מילת הקסם:"נו, יונית, יש שם סיפור על בלוגרית, וזה בצרפת, כדאי לך לקרא".

אחרי חצי שעה הספר היה בידי. ובערב, השכבתי את הבנות מוקדם מהרגיל, נכנסתי למיטה וצללתי לעולם של בעלת חנות סדקית בדרום צרפת,בלוגרית, שזוכה בלוטו ומחליטה לא לפדות את השיק של הזכיה. זה ככה, על קצה המזלג. לא רוצה לעשות ספוילרים.

הדברים שאני רוצה

הספר קליל, עם תובנות מקסימות, אחרי שעה וחצי סיימתי אותו, ואז לקחתי מארקר ורוד וסימנתי את כל המשפטים שנוגעים לבלוגים ולעסקים.

דוגמא לתובנה מהספר לגבי הבלוג: "לא, אני לא יודעת איך הכול התחיל. כן. רציתי לחלוק את התשוקה שלי. לא, מעולם לא חשבתי שזה יעניין כל כך הרבה נשים". (עמוד 78)

דוגמא לתובנה לגבי הכסף: "בראי שבחדר האמבטיה אני מביטה בגופי העירום. מצוף הבשרים שלי איבד אוויר. נראה שהירכיים שלי רזות יותר. הגוף שלי נע בין שני משקלים. גוף רפה, אבל בכל זאת יפה בעיני. מרגש, מבשר על פריחה, על שבריריות חדשה. אני אומרת לעצמי שאילו הייתי עשירה מאוד, הייתי חושבת שהוא מכוער. היתי רוצה לשנות לחלוטין את מראהו. הרמת חזה, שאיבת שומן, מתיחת בטן, מיצוק הזרועות, אולי גם הרמה קלה של העפעפיים. להיות עשיר משמעו לראות את המכוער מתוך המחשבה היהירה שביכולתנו לשנות דברים, ושתשלום עבורם יכול לשנות אותם". (עמוד 84-85)

אמרתי לעצמי שאני חייבת לעשות משהו עם הספר הזה יום אחד.

פריחה של בלוגרים שמוציאים ספרים

לאחרונה אני שמה לב שבארץ פורחים עסקי הספרים של בלוגריות ובלוגרים, וזה מאוד משמח אותי. בארה"ב זה מאוד מקובל שבלוגר מפרסם בתחומו ספר ומהדורה דיגיטלית.

ליאור צורף בקרוב ישיק את ספרו ,שנכתב בעזרת חכמת ההמונים, בארה"ב.

יובל אברמוביץ' שהצליח לגייס 250,000 ש"ח באמצעות גיוס המונים לטובת הוצאת ספרו הרשימה, וכעת הוא נמצא בסיבוב מכירות בארה"ב, שווה לעקוב אחרי המסע הזה בפיסבוק שלו.  (מוזמנות לקרא בבלוגריסטית ראיון של יובל אברמוביץ')

בתחום הלייף סטייל והבישול, הבלוגרית  דנה ישראלי מוציאה לאור ספר ומגזינים מקסימים בתחום הDIY והיצירה להורים ולילדים (מי , מי אמורה ללכת מחר לדואר להביא את המגזין שלה :), נתנאלה השיקה את ספרה "מוזה ויצירה" ביריד המושקע בקניון שרונים, על תהליך היצירה של הספר מוזמנות לקרא בבלוג ההורס של simsisters, מיה לנדאו השיקה את ספרה "עכשיו אני" באמצעות וובינר וכנס לקוחות, בצק אלים מוציאה לאור מגזיני אוכל תקופתיים ועוד רבות ורבים טובים ונפלאים.

הספר הטוב של השנה - הספר המתוק מתוך תחרות טיים אאוט
הספר הטוב של השנה – הספר המתוק מתוך תחרות טיים אאוט

השבוע הסתיימה תחרות האוכל של טיים אאוט תל אביב, ושמחתי לראות שבקטגוריות המועמדים לספרי האוכל הטובים ביותר,מתוך 7 ספרים, נכללו 3 ספרים של בלוגריות.

(הספר המתוק, אוטואוכל – טעימה מירושלים, הים שלנו, מנה עיקרית, המטבח הבלקני, הספר הטבעוני, הפטיסרי הטובות בפריז).

הפרס לספר הטוב ביותר ניתן לבלוגריות אפרת ונטלי שיצרו ביחד את הספר המתוק.מעניין לקרא בבלוגים את הפוסטים המרגשים על הוצאת הספרים:
בבלוג מה את עושה כל היום ועוגיו.נט – הספר המתוק
בבלוג Paris chez Sharon  – הפטיסרי הטובות בפריז (שימו לב לשינוי העיצובי של הבלוג שנעשה לאחרונה) (ראיון עם שרון בבלוגריסטית)
ובבלוג מטבח מקומי  – הספר מנה עיקרית

מעניין לראות את חשבון הפליקר שמלווה את הספר אוטואוכל בירושלים במשך 23 ימים. פרויקט מקסים 🙂 ומזכיר את הסרט שף. (אם לא ראיתן, רוצו).

מתוך הפליקר של אוטואוכל
מתוך הפליקר של אוטואוכל

יום לאחר שקראתי את הספר, פגשתי בלוגרית מרתקת בשם איה תמרי ונהיה ביננו קליק שקשה להסביר.  איה , לאחר שנים במשרה בשירות המדינה פרשה והחליטה לעבוד בתשוקה שלה, היא יועצת לכלכלת משפחה, ויש הרבה מה ללמוד ממנה.

אמרתי לאיה, "לכי עכשיו לחנות, תקני את הספר דברים שאני רוצה ודברי איתי כשאת מסימת".

בבוקר למחרת, טלפון "קראתי! מדהים! זה אני, ממש אני, אני יכולה להזדהות ולספר גם". אמרתי לה "יופי. איה, את ואני הרצאה ביחד בעקבות הספר – אני אדבר על הבלוגים וכיצד הם מצליחים לשווק עסקים ואת תדברי על הפן של הכסף,הדילמה והקו העדין בין אושר לעושר".

בנינו הרצאה, מקסימה, מרתקת, כזאת שפוקחת לאנשים את העיניים.

ניסיתי לחשוב, איפה, איפה אני רוצה למקם את ההרצאה הזאת, ועלה לי בראש מוזיאון הרצליליבלום. קלאסי – מוזיאון של בנק דיסקונט, שנמצא בבנין באוהאוס מדהים בהרצל פינת לילינבלום, מוזיאון עם המון תוכן , תערוכות קבועות ומתחלפות, ומכיוון והיתי שם כבר בשלושה סיורים, בהזדמנויות שונות, אני יודעת כמה שהמוזיאון מרשים, מרתק ומספר סיפור של הכלכלה התל אביבית מימי ההתישבות ועד לעתיד, בצורה מעוררת עניין והשתאות. מוזיאון באמת בלתי רגיל.

התקשרתי למנהלת המוזיאון ואמרתי לה: "הי יהודית, מה נשמע? את זוכרת אותי מדיסקונט (כן, כן, לפני הבלוג, ערכתי את אתרי האינטרנט של דיסקונט). אני צריכה עזרה, יש לי רעיון ליום עיון ואני חייבת את האודיטוריום שלכם". יהודית זכרה לי חסד נעורים 🙂 והזמינה אותנו למוזיאון שלה.

ורגע, רגע, זה לא הכל. דיברנו אני ואיה ואמרנו, כסף – יש. בלוגים – יש. אבל אם יום העיון מבוסס על סיפור צרפתי, איך אנחנו מחברות את יום העיון לצד הצרפתי שבו? אמרתי לאיה שתחכה רגע ועליתי מול שרון בפיסבוק. "שרון, אז, מתי את מגיעה לישראל שוב? פברואר? יופי. תכתבי – 15/2/15 את נותנת הרצאה ומספרת את הסיפור של הבלוג שלך, איך התחביב הפך למקצוע מכניס".

יום עיון בנוגע לבלוגים

כשכל הפאזל הסתדר לו ליום מקסים ומעניין, שוחחתי עם המאיירת והמעצבת הכשרונית איילת רוזן והיא כבר עשתה את הקסם של  מיתוג יום העיון.

כך נבנה לו יום עיון על בסיס ספר מדהים, אהבה אמיתית לבלוגים, צמיחה של עסקים מתוך בלוגים וכמובן כמיהה לאושר ועושר. 

למי מיועד יום העיון:

לא רק לבלוגרים ולבלוגריות!

לכל מי שרוצה לשמוע וללמוד על העולם המופלא של הבלוגים ועל ההשפעה של הבלוג על הכותבים אותו מבחינת אושר/עושר.

ביום העיון ינתנו שתי הרצאות, שמלוות בסיפורים אישיים וארגזי כלים שקשורים לבלוג ולמציאת הגבולה דק בין אושר ועושר בתחומים שונים.

תסמנו את התאריך 15/2/15 בין השעות 09:00 – 14:00 בהרצלילינבלום בתל אביב. 

עלות הארוע: 280 ש"ח.  ניתן לשלם און ליין, עד שני תשלומים ממש כאן 🙂

חברות שמגיעות יחדיו, מוענקת הנחה: 260 ש"ח לכרטיס כניסה, לכל אחת. התשלום יתבצע בלינק ויש לשלח אלי הודעה אודות שמות החברות ניתן לשלם גם פה לשני הכרטיסים יחדיו

יום עיון על בלוגים

מספר המקומות מוגבל  |לפרטים נוספים yonitzuk@gmail.com | הספרים יימכרו ביום העיון בהנחה משמעותית

אז ניפגש בפברואר. 🙂

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

2 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק