איך אפשר למצא רעיונות לפוסטים
8 רעיונות לנושאים של פוסטים
יונית צוק הבלוגריסטית איך לכתוב בלוג

8 רעיונות לנושאים של פוסטים

הפוסט הזה הוא מצוין למי שאי פעם שאלה את עצמה "מה עושים כשאין השראה לכתוב", או "איך אפשר למצא רעיונות לפוסטים". כפי שאתן בוודאי יודעות, המכשול הגדול ביותר בכתיבת בלוג הוא יצירת התוכן. אתן צריכות קהל נאמן כדי להיות בלוג מצליח והדרך היחידה למשוך קהל קוראים נאמן הוא על ידי יצירת תכנים שגורמים להם להמשיך ולבוא לבלוג שלכן שוב ושוב ושוב.

בעבר, בלוג היה באמת יומן אישי, וכל מה שכתבנו היה בסדר. היום הבלוג הפך לפלטפורמה עסקית לחלוטין. אתן לא יכולות לצפות לכתוב על חיי היום יום שלכן, ולכתוב כל מחשבה שעולה בראש שלכן ולצפות שהבלוג יחשב לבלוג טוב שיביא גם הכנסה.

בואו אני אגלה לכן סוד קטן: אנשים קוראים פוסטים לא בגלל שהם אוהבים אתכן, אלא מסיבות מאוד אנוכיות.  הנאמנות של הקורא תלויה בתוכן שאתן יודעות לייצר, בערך שאתן נותנות לקוראים שלכן. יכול להיות שעם הזמן הם יחבבו אתכן מאוד, אבל ברגע שהתוכן יתחיל להשמיע צלילים מזייפים הם יפסיקו לקרא את הבלוג שלכן.

אני אפרט לכן כעת שיטה לכתיבת פוסטים על בסיס שבועי, אבל לא סתם פוסטים אלא כאלה שישאיר לכם את הטראפיק הקיים ויגביר אותו עוד יותר.

איך לכתוב פוסט

8 רעיונות לפוסטים

כרגיל, אני ממליצה על התבוננות בבלוגים אחרים בתחום שלכן (אם קימים כאלה), ואם לא אז בבלוגים משיקים לכן. תקראו את הבלוגים מהתחלה ועד הסוף, וכתבו לפניכן איזה פוסטים היו הכי טובים בעיניכן, לאלו פוסטים הגיבו הכי הרבה ואילו פוסטים דיברו אליכן.

קיימים 8 סוגים של פוסטים שהוכיחו עצמם כטובים. את הסוגים אפשר לחלק לשתי קטגוריות:
1. פוסטים בעלי ערך גבוה מאוד – אלו הם פוסטים שהקוראים ממש יאהבו, ישתפו ויעריכו מאוד.  את הפוסטים האלה לוקח הרבה זמן לכתוב, הם סוג של מאמרים ארוכים ועמוקים. היתרונות של הפוסטים האלה הוא ביצרת נאמנות הקורא ויחסים עם הקורא.

2. פוסטים שעונים על צורך– אלו הם פוסטים קצרים יותר. אבל גם פוסטים אלו מייצרים ערך לקוראים. הפוסטים האלה עונים לקוראים על השאלות שלהם בתחום הבלוג.

הפוסטים מהסוג הראשון, בעלי ערך גבוה מאוד, דורשים השקעה אדירה של זמן. בערך 20 שעות לפוסט. אין ספק שזאת עבודה קשה, אבל מאוד יעילה כי זה הופך אתכן למקצועניות בתחום. המטרה של הפוסטים האלה היא מאוד פשוטה: ליצור קהל נאמן ואוטוריטה בתחום.

שני סוגים של פוסטים עם ערך גבוה מאוד:

  1. רשימות ארוכות  – קוראים אוהבים רשימות ארוכות כי הם מיצרים פוסטים בעלי ערך רב ומידע רב בקריאת פוסט אחד. הפוסטים מסוג הרשימות הטובים ביותר יכללו מבחר של מקורות, לינקים לאתרים אחרים, מכלול של טיפים ומגוון של מידע קצר וקולע.
    "אבל אין לי על מה לכתוב רשימות ארוכות" – לכל נישה ובכל תחום אפשר ליצור רשימה, תחשבו על המידע שהלקוחות / קוראים שלכם מחפשים.
    אתן אפילו לא צריכות להיות כותבות מוכשרות בטירוף כדי ליצור פוסטים של רשימות. תתחילו לחשוב על בסיס אחד לרשימה, ותראו שהפוסט יכתוב את עצמו.

דוגמאות לפוסטים רשימות:
15 אפליקציות שמלמדות ילדים אנגלית
20 ספרים פופולארים בתחום
20 דוגמאות שונות לסריגת קרושה
18 פרינטבלס חינמיים ברשת

2. פוסטים עוקבים באותו נושא  פוסטים עוקבים הם שונים מפוסטים אחרים בגלל שהם חלק מסידרה של פוסטים. במקום לסקור נושא אחד בפוסט אחד, פה אתן יוצרות לקוראים פוסטים שמעדכנים על נושאים מסוימים.  קוראים אוהבים סריות של פוסטים כי הם שותפים לתהליך, למערכת יחסים. במהלך הסדרה אתן מלמדות המון דברים, שקשורים אחד לשני, במהלך חודשים.

את המידע בסדרת פוסטים אפשר לחלק לפרסומים על פי :
א. עדכונים בימים מסוימים ( עדכון כל יום שלישי / אחת לחודש / כל שבועיים)
ב. חלוקה לפרקים – קחו את הנושא שבחרתן וחלקו אותו לפרקי משנה, כל פרק = פוסט.
ג. עדכון לפי מידע קיים – כל פעם שיש עדכון בנושא שבחרתן, אתן מפרסמות פוסט.

דוגמאות לפוסטים:
שיפוץ הבית מא-ת (חלוקה לפרקים)
35 משימות עד גיל 35 (עדכון לפי מידע קיים)
השראה יומית  / צילום בשבוע (עדכון בימים מסוימים)

 חמישה סוגים של פוסטים קלים להכנה:

לא כל הפוסטים שווים באורכם, או בערכם. לפעמים יש לכן רק  מספר שעות מועט יחסית לכתוב פוסטים לבלוג, ולכן סוגי הפוסטים הנ"ל מתאימים יותר. פוסטים שלוקחים פחות זמן השקעה אינם דבר רע או מזלזל, אלא הם פוסטים בעלי תכנים מאוד טובים, פשוט זמן ההכנה שלהם קצר יותר ועמוק היריעה קצר אף הוא.  אל תחשבו על חופש מעבודה, עדיין תצטרכו להתאמץ לכתוב את הפוסטים האלה כי כל פוסט צריך לכלול  שיעור בעל ערך לקורא, שאותו הם יוכלו ליישם מידית.

איך לכתוב פוסט

1.     הגדרות של הנישה: לכל נישה יש את ההגדרות שלה והטרמינולוגיה המקצועית שמאפינת את הנישה. אל תטעו, לא כולם מכירים את המונחים המקצועיים בהם אתן משתמשות. קחו את הזמן ורשמו פוסטים קצרים שמגדירים את כל המונחים המקצועיים בתחום שלכן, תוך מתן דוגמאות והסברים. 

פוסט הגדרות של רעיונות /תכנים/ מונחים בנישה עובדים טוב מאוד מכיוון והם מייצרים מסגרת של הבלוג. רשמו מספיק פוסטים כאלה, ותיווכחו שהם יגרמו לאנשים חדשים בתחום לקרא את הבלוג שלכן.
פוסטים של הגדרות לא צריכים להיות ארוכים, מספיק לכתוב 400 מילים. זה מספיק ליצור הגדרה של המונח ולתת דוגמא אחת או שתיים לשימוש בו.
דוגמאות לפוסטים:
* מה זה בצק סוכר?
* מה זה קארדסטוק?
* מה זה מיקסים?

2.     פוסט דעה אנשים קוראים את הבלוג שלכן כי הם אוהבים את הצורה בה אתן מתבטאות, את היכולת שלכן להעביר מסרים, את השפה ונקודת המבט שלכן. ולכן קוראים של הבלוג ישמחו לקרא מה דעתכן בנושאים שונים.  פוסטים של דעה די קל ליצור. צריך לחשוב על רעיון שקשור לנישה של הבלוג ולכתוב מה אתן חושבות עליו. הכי טוב ליצור פוסט על רעיון שעימו אתן לא מסכימות, זה יוצר טראפיק נהדר וענין. 

דוגמאות לפוסטים:
* כל האמת על אמהות קריריסטיות

* למה אני שונאת מבצעים של 1+1 בחנויות יצירה
* לשים מלח באוכל זה לא פחות מחרא תעשייתי
* אם עוד מעצב יגיד שורוד זה השחור החדש אני אלבש כנראה סרבל כתום

3.     ספרו סיפור –  הנעת קהל הקוראים יכולה להתבצע על ידי סיפור אישי שאתן מספרות. תספרו על השיעור שלמדתן מאותו אירוע, טעות שביצעתן או מכשול שעברתן בדרך. כל סיפור עובד, אנשים נדבקים לבלוג כי הם אוהבים את ה"וויב" של הכותבת. סיפורים אישיים יכולים לחזק את הקשר בין הקוראים לבלוגרית על ידי גילוי עוד טפח ועוד דבר על הבלוגרית, על אישיותה.
דוגמאות לפוסטים:
* למה אני שונאת מפות שולחן, או לחילופין – הפדיחות שעשיתי עם האבא של האקס שלי
* משפטים של תמר שהפכו אותי לאמא יותר טובה

* הפחד שלי ממחטים ואיך התגברתי על הפחד הזה

4.      פוסט עם תוכן שאינו מלל  תכנים ויזואלים כמו אינפוגרפיקות, צילומים, סרטונים היא דרך מצוינת להביא טראפיק לבלוג וערך גדול לקוראים. מצאתן תמונה שמתאימה לנושא הבלוג? סרטון שמדבר על תופעה שמתאימה לקוראים? הכניסו לתוכן, הוסיפו מספר משפטים למה אתן חושבות שזה מתאים, או מה הסרטון הזה מזכיר לכן וזהו. 

דוגמאות לפוסטים:
* 10 תמונות מהפינטסרט שלי

* סרטון מעולה שמסביר על הכנת קאפקייקס עם ילדים
* אינפוגרפיקה שמסבירה איך לעצב קיר עם תמונות משפחתיות

5. פוסט של השראה פוסטים אלו מאוד קל לבצע. תמצאו בנישה שלכם את הבלוגים הטובים והמענינים ביותר, תסמנו לעצמכן את הפוסטים שאהבתן שקשורים לנושא מסוים. סדרו את הלינקים בפוסט וספרו למה הפוסט רלוונטי לנושא ובמה הוא עוזר. פוסטים של השראה ניתן לכתוב על פי אינטרוולים של זמנים קבועים "פוסט ההשראה של יום שלישי", או על פי נושא מסוים "פוסט השראה בנושא צבע כתום", או פוסט שמשלב נושא+ יום.

דוגמאות לפוסטים
* טרנד החודש בעיצוב מוצר

* מבחר מתכונים ללא גלוטן
* משפטים שגורמים לי לגעגוע

6.  הדרכות "איך עושים" פוסטים של הדרכות הם פוסטים עם המון טראפיק. זה עונה על צורך של קוראים ללמוד מהבלוגריות איך לעשות דברים. למה אתן חושבות שבלוגים של אוכל הם פופולארים במיוחד? כי זה עונה על צורך "מה אוכלים היום ואיך מכינים את זה לעזאזל".  זה פוסט מעולה כי הוא לוקח בעיה ומפרק אותה לפתרונות, ומראה לקוראים איך אפשר בשלבים ובצעד אחר צעד לפתור את אותה בעיה. על פי סקרים, המילה הכי פופולארית בגוגל היא "איך", ולכן פוסטים של הדרכה מופיעים מצוין בדירוג של גוגל. 

כדי להכין הדרכה היא צריכה להיות פשוטה וקלה. צריך להתרכז לפני בחירת נושא ההדרכה. אל תנסו לפתור בעיה ענקית בנישה שלכן אלא תחפשו בעיות קטנות שניתנות לפתרון קל ויעיל, ליצור נצחונות קטנים שידרבנו את הקוראים לעשיה.

כתבו על ה"בעיה", תציעו פתרון ותכינו תכנית פעולה. זה כל מה שצריך בשביל ליצור פוסטים של הדרכות.
דוגמאות לפוסטים:
* איך לבנות נישה מיוחדת בבית לכלבים

* איך להכין קישוטים מבצק סוכר
* איך ליצור שיח פרודוקטיבי בין הורה לילד

עד כה פירטתי  8 סוגי פוסטים שניתן לכתוב. הסוגים הללו עבדו במאות בלוגים בארץ ובעולם ואין סיבה שהם לא יעבדו אצלכן.
צריך לגוון ומדי פעם לתת לקוראים פוסט קליל ומדי פעם פוסט מעמיק. תבנו לכן מערכת לו"ז של הבלוג.  במערכת הלו"ז משבצים את הפוסטים על פי המאפין הערכי שלהם.

אשמח לשמוע מכן, האם הפוסט עזר לכן וקידם לכן את ההשראה לפוסטים הבאים בבלוג שלכן.
כמו כן, בפוסט הבא אני אארח בלוגרית מתוקה שבנתה עסק בשתי ידיים מתוקות מתוקות, וכמובן ליוותה אותו בבלוג מוכר בתחום. יש למה לצפות.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

4 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק