איך מרויחים כסף מבלוגים
שאלות שמעבר לאיך מרוויחים כסף מבלוגים

שאלות שמעבר לאיך מרוויחים כסף מבלוגים

נכון, הבטחתי שהפוסט הבא יהיה ראיון של בלוגרית מתוקה במיוחד, אבל קרה משהו מענין בעקבות הפוסט הקודם. קודם כל קיבלתי עליו המון תגובות בפוסט עצמו (איזה כיף זה! בחיי!), ושנית,  התפתח דיון מרתק בעקבותיו.

את הפוסטים שלי אני מפיצה בערוצים שונים. בפייסבוק של הבלוג, בקבוצות שונות בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, במייל שלי לרשימת תפוצה יעודית, וגם בפייסבוק האישי שלי. בכל זאת, אחרי הפוסט שכתבתי אודות דרכי הפצת בלוג, אין לי ברירה' אלא לבצע את מה שאני כותבת.

בעמוד האישי שלי התפתח דיון מאוד מענין ביני ובין בלוגריות נוספות בתחומים שונים, אודות אורך הפוסטים, זמן ההכנה, סוגי הפוסטים ורלוונטיות הדוגמאות שנתתי לבלוגים אישיים.
שמחתי על הדיון, כי זה אומר שנגעתי במשהו, שהפוסט הוא בעל ערך אמיתי. גם אם זה מעורר מחשבה ויוצר אי הסכמה או רצון לחדד מספר נקודות או שאלות, זה בעל ערך.
אני מעתיקה את הדיון שנערך בעמוד האישי שלי. בפעמים הבאות, אני אשמח לדיון כזה בעמוד הפייסבוק של הבלוג.
איך כותבים בלוגLiron Corona אוי, מעולה. תמשיכי כך

Shlomit Farber Vizner לרוב אני נוטה להסכים איתך, אבל הפעם חייבת לומר שאותי פוסטים ארוכים מתישים מעייפים וגורמים לי לנטוש…

Yonit Tzuk אז נטשת באמצע הקריאה?

Shlomit Farber Vizner לצערי, כן. אחרי הסעיף עם המלצות לספרי ילדים ופרינטים…אני מחפשת לקרוא דברים קצרים וממוקדים 'תכלס' בנקודות עיקריות, כמו במצגת. לא תמיד יש לי זמן לפוסטים ארוכים ולפעמים כשיש ללי זמן לא בא לי משהו מאוד עמוק (אבל שלא יהיה נו בריינר מצד שני) מקווה שיצאתי ברורה…

Shlomit Farber Vizner אם למשל היו תמונות כמו במצגת עם נקודות עיקריות/מסכמות הייתי גוללת למטה ובטוח שהייתי מרויחה מהפוסט!
Yonit Tzuk הפוסט כתוב בנקודות מאוד תמציתיות, תאמיני לי יכלתי להרחיב עוד בנושא. אבל סבבה. תודה

מה-יש-לך גברת-לוין מעניין מאד. בכל מקרה אני כל פוסט לוקח לי זמן ולא מעט. לבחור ולארגן תמונות, ולכתוב. גם כשהכתיבה זורמת, צריך לבדוק ביום אחר שהפוסט מובן, שמה שרצית לאמר יצא לאור, ועוד ועוד. אין , לפחות לדעתי פוסט של שעה. אבל….זו רק דעתי.

איך כותבים בלוג

Iris Fogel Ben Hamou אני מסכימה עם גברת מה-יש-לך גברת-לוין. כל נסיון לעשות פוסט קצרצר, מדי פעם, לוקח לי כמה שעות. המעמיקים (שהם הרוב) לוקחים כבר המון שעות (לפעמים ימים). ובשונה ממה שכתבת, יונית, גם פוסטים של השראה עם תמונות ולינקים מהרשת, כמו כל דבר טוב דורשים המון עבודה. פוסט מצוין כזה לוקח לי הכי הרבה זמן ואיסוף החומר ועריכתו בצורה הנכונה ביותר מגיע תמיד לשעות רבות מאוד של עבודה (חמש עשרה ומעלה)

Iris Fogel Ben Hamou Yonit Tzuk הפוסטים שלך של ההשראה, בגלל שזה האסנס של הבלוג, בעיקר, הם פוסטים מהסוג הראשון, העמוק, אלה שלוקח להכין אותם הרבה הרבה שעות.

Yonit Tzuk מה-יש-לך גברת-לוין פוסטים עם תמונות גם לי לוקחים המון המון זמן, במיוחד פוסטים עם תמונות שאני מצלמת.את הפוסט על הלו"ז שפרסמתי לפני שלושה שבועות בערך לקח לי בערך שעה וחצי לכתוב, זה משהו שיצא ממני לגמרי, מתוך נסיון, משהו שאני כבר שוחה בו לגמרי. גם פוסטים של דעות בדרך כלל לוקח לי ציק צק לכתוב, אבל אני לא מחשיבה את התכנון המחשבתי שלפני

Yonit Tzuk Iris Fogel Ben Hamou מה שאני מנסה להגיד, (בהערת שוליים קטנה על הפוסט המאוד מקיף ומצויין שכתבת), הוא שאין קיצורי דרך, ואני ממש ממליצה לא לכתוב פוסט מהיר, אלא ללמוד לשכלל את היכולות ואת שיטות העבודה עד כדי כך שפוסט טוב ייכתב בהדרגה בפחות זמן. עם זאת, ה להאמין שאפשר לכתוב פוסט טוב בזמן ממש קצר על מנת למלא עוד תוכן בבלוג, יכול להיות משהו שיפגע בבלוג רציני, כי הוא ייראה פחות טוב ופחות אמין מבחינת הכוונות שלו. הקוראים מאוד רגישים לניואנסים ומצפים מאתנו להיות בתנועה מתמדת קדימה, פחות מבחינת הספק ויותר מבחינת איכות.

Yonit Tzuk אני מסכימה איתך לחלוטין! אשמח אם תכתבי את התגובה שלך בפוסט עצמו כדי שיוכל להשפיע על קוראי הפוסט. 

 Yonit Tzuk Iris Fogel Ben Hamou ועוד משהו קטן – מי שבאמת כותב בלוג באופן מקצועי ועובדת עליו יוםיום כמונו, יכול להפיק גם בזמן קצר משהו איכותי שעונה על הדרישות המינימליות . אבל בלוגר שעוד לא צבר מספיק שעות טיסה, פשוט לא יצליח לדעתי. זה אימון לכל דבר ולנסיון וידע יש פה תפקיד מכריע

לימור לוי אוסמי אני צריכה יותר הסבר לגבי מה זה בעינייך 'ערך גבוה', כי לא ממש הבנתי. לא היה אף פוסט שהשקעתי בו 20 שעות והייתי רוצה להאמין שיש ערך בפוסטים שלי .
נגיד, השיתוף האחרון, דווקא לא בבלוג אלא בפייס היה אחד הנקראים ביותר, וחושבת שהוא הביא ערך לקוראות, והוא לא נכנס לאחת הקטגוריות שלך (או שכן, ולא שמתי לב)

Yonit Tzuk לימור לוי לימור לוי אוסמי קיימים סוגים נוספים של פוסטים שטרם כתבתי אותם ולכן יתכן והבלוג שלך נכנס לקטגוריות האחרות. ערך גבוה זה לא בעיני אלא זה הערך שהקורא מקבל מהפוסט.

איך פותחים בלוג

לימור לוי אוסמי כן, יודעת שהכוונה שלך היא ערך גבוה לקוראת, אבל לא ברור לי מהו ערך גבוה, כיצד את רואה ערך גבוה? מה המדד או ההבדל בין פוסט בערך ערך גבוה לכזה שהוא לא?

Yonit Tzuk ערך גבוה זה משהו שהקוראת מקבלת מהכתיבה. מסר. רעיון למחשבה. מידע רלוונטי. המדד הוא בדרך כלל תגובות שמשאירים או מספר צפיות או שיתוף גבוה. פוסט בעל ערך נמוך הוא פוסט שלא נותן יתר מדי מידע רלונטי לרב קוראות הבלוג. אם אני אכתוב בבלוגריסטית פוסט על החוויה שלי בתור בלוגרית באקדמיה,יתכן וזה יתן ערך נמוך לקוראות הבלוג כי לא כולן באקדמיה וזה לא מענין את הרוב. פוסט על דכאון לאחר לידה בבלוג שלך יכול לתת ערך רב, טיפים לאפיון דכאון לאחר לידה יהיה פוסט בערך ערך רב אצלך. תמונות שקשורות ללידה, אמהות, ערסול תינוקות יהיה בעל ערך רב אצלך. כמו גם הטקסטים שלך שנוגעים בנימי הנפש

מה-יש-לך גברת-לוין יונית אני למדתי שתמונות הן מרכיב חשוב מכיוון שהויזואליות מעבירה הרבה מאד מסר, וכמובן שעדיף שהמסר יהיה קשור למה שאת רוצה להעביר בפוסט. לכן אין לי פוסטים ללא תמונות, ולכל תמונה יש חשיבות לא קטנה. כמובן שזה מלווה בלימוד והבנת הצילום, האוביקט המצולם, וכו. חוץ מנושא התמונות שלוקי זמן, גם אם היה לי פוסט ללא תמונות הוא לא יהיה מהיר כי אני חושבת שוב על מה שכתבתי, עורכת, משנה, לא מעט פעמים, מוסיפה פרטים חשובים, ודואגת להוציא תחת ידי מוצר , שמבחינתי הוא שלם. אני לא אומר מושלם, כי אין מושלם, בשום תחום. אני לא אתייחס למה שכתבת ערך גבוה-נמוך, אני לא מעניקה ערכים לפוסטים שלי. אני מקווה שאאני מעבירה מסרים, כמעט תמיד, ולטעמי גם הנאה ממוצר-מפרויקט הוא מסר, כי חשוב שיהיו לנו בחיים גם מהדברים הללו. וחוץ מזה לטעמי כל אחד לוקח משהו אחר מהפוסט, גם כשיש לי את הכוונות שלי.

לימור לוי אוסמי אני מתחברת למה שהיא כתבה (גברת לוין  ). אנ מבינה בזכותה שפשוט המונח 'ערך גבוה מול נמוך' לא מדבר אליי ובטח שלא כהמרה למספר תגובות, לייקים או טראפיק. יודעת שיש דברים שכתבתי שלא גררו אחריהם טראפיק מדהים, אבל נגעו עמוק במספר נשים ועבורן היה לזה ערך גבוה. ובאמת חושבת שיש קשר לשיווק של התוכן מבחינת ויזואלייה, שעה ועוד.
מבינה את המטרה למשוך קוראות ולמדידה, אבל לא תמיד יש קשר בין זה לבין ערך גבוה או נמוך

מה-יש-לך גברת-לוין שמחה שנגעתי  הכתיבה מבחינתי היא צורך, היא נביעה שיוצאת ממני באופן מאד טבעי, ואני מקווה שקוראים את מה שאני כותבת, גם כשלא מגיבים. יש פוסטים ללא תגובות אבל ברור לי שקוראים אותם וברגע שהם יוצאים ממני, הם של מי שקרא. כל אחד יעשה בהם כרצונו. הם שלי רק בבלוג, כי כתבתי אותם. מרגע הפרסום הם שיתופיים.

Yonit Tzuk מה-יש-לך גברת-לוין ערך יכול להיות גם המסר שאת רוצה להעביר. מסכימה איתך שתמונות זה סופר חשוב בפוסטים. אני בטוחה שפוסטים שכתובים מתוך הנפש שלכן, הם פוסטים נקראים ואהובים (גם אם לא מביאים לייקים או ווט סו אבר מדדים פיזיים). הם אלו שיוצרים את הקשר האמיתי ביניכן לבין הקוראים שלכן כי הם מספרים את הסיפור ה"אישי" של הדמות שמאחורי הבלוג. אולי הפוסט שכתבתי הוא נקרא "כתיבה קרה" אבל לא חיבים לקחת את זה ככה. כמו כן , מתוך 19 קטגוריות החלטתי לכתוב רק 8, כך שיש אפשרות שסגנון הכתיבה שלכן בהחלט מתאים לפרמטרים נוספים. אחרים. ומבחינתי הפרמטר הכי חשוב – אם אתן נהנות מהכתיבה, ויש לכן קהל שאוהב את מה שאתן כותבות – מעולה. לא צריך יותר מזה. איזה מזל יש לנו, שיש לנו את הפלטפורמה הזאת להתבטא בה. ועוד נקודה שחשוב לי להבהיר – הערך הוא לא ציונים, אלא האם הפוסט שלי מעביר משהו, האם הפוסט שלי שווה קריאה (כי הוא יפה, כי הוא מעורר השראה, כי הוא מעורר מחשבה, כי הוא בנושא שחשוב לקוראות שלי לדעת עליו, כי הוא נושא שכולם חושבות עליו ואין אף אחת שמעיזה לצעוק את הדברים בקול). תודה על הדיון!

לימור לוי אוסמי יונית, את כזאת נהדרת. כי אני מרגישה ממך תהליך הדדי של למידה ונתינה. לא מובן מאליו בעיניי שאני קוראת, מתחברת ומעבירה חזרה אלייך את מה שאני פחות מתחברת אליו או מה שדורש הסבר מבחינתי

מה-יש-לך גברת-לוין אני חושבת שהדיון הזה חשוב, ושבאופן עקרוני אין מספיק דיונים בנושא הזה.

Yonit Tzuk אני שמחה שאני יכולה לדבר על תחום שאני אוהבת וקוראת ומתעסקת בו, ובעלי שמח שיש לי סוף סוף עוד אנשים שאיתם אני יכולה לדבר על התחום שלי. חוץ ממנו. וכן, הדיון הוא חשוב כי זה מעורר מחשבה על הבלוגים לאן ואיך

מה-יש-לך גברת-לוין יש לך עם מי לדבר, אין ספק. העולם של הבלוגים התפתח גם כי הבינו את החשיבות שיש למי שיודע לכתוב, למי שנותן המלצות שהוא מאמין בהם, למי שפותח את הלב ואת הראש. ברגע שהגיע הניו ג'ורנליזם גם הקריאה בעיתונים הפכה למעניינת יותר, ואני מניחה שזה נתן פוש גדול לאנשים לפתוח בלוג ולדבר. להגיע לעיתון ולכתוב טור זה דבר שהוא כמעט בלתי אפשרי, אבל כשיש את הפלטפורמה של הבלוגים האפשרות של הכתיבה הפכה לאפשרית ולמזמינה. אני בטוחה שכמי שהכתיבה שלו רדודה, בסופו של דבר גם ייעלם (ויאלם) מהנוף.

Yonit Tzuk מה-יש-לך גברת-לוין אני מסכימה איתך ורוצה להרחיב לנקודה , שאותי מענינת באופן אישי שהיא עסקים ומדיה חברתית. החשיבות של המדיה החברתית בכלל והבלוגים בפרט היא ע-צ-ו-מ-ה לעסקים. אפשר להגיע באמצעותם ללקחות ולגרום לשיח. השיח בין מותג ולקוחות הוא הבסיס לכל פעילות של מותג ולכן מותג שיודע להגיע לקהל שלו באמצעת בלוגים ומדיה ברתית יעשה טוב ללקוחות ולעסק עצמו.

ומדוע אני כל כך אוהבת את הדיון? כי הוא נגע בשאלות, מעבר לשאלות הרגילות שאני נשאלת: "איך פותחים בלוג?" "איך כותבים פוסט" "איך מרוויחים כסף מבלוגים?" הדיון היה מעמיק, על ערך, על נושאים, על תכנים, על יחסים בין בלוגרים לקוראים. פשוט תענוג של דיון.

זמן הכנת הפוסט: בפוסט הזה, שכביכול הוא "העתק הדבק" וכמה שורות מלל, הכנת תמונות והפצה, השקעתי כשעתיים וחצי, זה היה אמור להיות פוסט שלוקח מעט זמן יחסית. אני חושבת שמן הראוי שאתקן את הפוסט הקודם ואכתוב "מספר שעות מועט יחסית".

 אז מה אתן חושבות על הדיון?
האם הבלוג שלכן מיצר ערך לקוראים שלכן?

 

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק