טיפים על עיצוב בלוגים - ראיון עם ירדן גלילי - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
טיפים על עיצוב בלוגים – ראיון עם ירדן גלילי
איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

טיפים על עיצוב בלוגים – ראיון עם ירדן גלילי

כשעבדתי בתור קופירייטרית ועורכת אתר, הכי אהבתי לראות איך המעצבים הגרפים הופכים את החלום שלי ואת הרעיון שלי למשהו קונקרטי, יפה, צבעוני, מוחשי וחי. עיצוב בעיני זה פלא אמיתי, כי צריך להבין את העימוד, הצבעים הנכונים, הפונטים, הגדלים ועוד דברים רבים, שלפעמים נסתרים מעיני. פניתי לירדן גלילי, מעצבת בחסד, שעושה לי שמח בפיד של הפיסבוק, בכל פעם שהיא מעלה עיצוב נוסף, על מנת שתוכל לענות על מספר שאלות בנושאי עיצוב בלוגים. 

האם בעיניך עיצוב בלוג משפיע על הבלוג מבחינת חשיבות / תוכן/ מספר קוראים/ נאמנות?

 בוודאי! אנחנו חיים היום בעולם ויזואלי, הכל אינסטנט ומהיר. ועיצוב טוב, ויז'ואל טוב, יתפוס את עין הקורא ויכניס אותו אל עולם התוכן שיצרת ושאת רוצה לחלוק עם העולם. עיצוב נכון עושה נחת בעיניים, עושה נעים בפנים גם בתת מודע. קומפוזיציה נכונה, צבעים נכונים ושילובם, פונטים שמביעים דבר זה או אחר. הכל יחד יוצר את העולם שאת רוצה להעביר לקוראים שלך, ולהכניס אותם על עולמך. לא מספיק שהעיצוב יהיה יפה, הוא חייב להיות יעיל. כך שעיצוב הוא הרבה מעבר ללהפוך משהו ליפה, אלא להפוך אותו ליעיל, נוח לשימוש, למוצר שהוא אמין ומושך ושהוא מספר סיפור.

 אלו בלוגים את אוהבת לקרא בארץ ובעולם, שהעיצוב שלהם מעורר השראה בעיניך?

אני מאוד מאוד אוהבת את puglypixel – היא מבריקה ונותנת כמות אדירה של ידע והעיצוב נקי ומופלא בעיני. מתאים מאוד לתוכן שהיא מספקת.
גם  Eat Drink Chic המפורסם. מה שתמונות טובות יכולות לעשות. גם כאן, נדיבות המידע, והפריטים החינמיים עצומה. וזה בעיניי בהחלט הופך בלוג למשהו בעל ערך. תנו לקוראים שלכם ערך נוסף, ידע, דברים חינמיים.
אחת האלילות שלי ברי אמרי design love fest וכל מילה מיותרת…
ועוד אחת מהממת oh happy day

בארץ, ואני קצת משוחדת… את הבלוג של עינת ספקטור מ"מזמינים" שעבר מהפך עיצובי בעזרתי ממש בימים האחרונים. אני אוהבת את העדינות של עינת, היא נדיבה במקורות ההשראה שלה, בחינמיים שלה, ותמיד מדגימה בצורה ברורה וכיפית. מה גם שהיא מעלה פוסטים בתדירות גבוהה. אפילו שלחתי לאמא שלי לינק שלה להכנת קישוטים לסוכות עם הנכדים.
את lula  הלו היא איילת הלנדאו האהובה. אני כל כך אוהבת לקרוא. היא אדם מיוחד ומרגש.
רוקמת חלומות  של אורלי אלקלעי הוא בלוג מדהים. כוחן של תמונות. אורלי צלמת בחסד. וגם מביאה טיפים על יופי ומוצרים מעניננים תמיד.
בצק אלים ומתכוניישן הנהדרים כשאני מחפשת מתכון קלילי. עיצוב מופלא!
וכלות אורבניות, העיצוב של הבלוג מהמם בעיני ומעורר השראה. (הערה שלי, ראיון עם כלות אורבניות אפשר לקרא ממש פה)

keep calm and blog on מאת ירדן גלילי
keep calm and blog on מאת ירדן גלילי

 אלו טיפים את יכולה לתת לבלוגרים מתחילים, שרוצים לפתוח בלוג, אבל מבולבלים מכל נושא העיצוב?

עיצוב הוא דבר כל כך חשוב ומשפיע שכדאי לטפל בו כבר מההתחלה. "כל העסקים, לא משנה מה הם עושים או מוכרים, צריכים להכיר בכוח ובערך הפיננסי של עיצוב טוב" פורבסמי שעבד איתי ומכיר אותי, יודע שאני פדנטית על הפיקסל. אם אלמנטים לא מיושרים בדיוק של פיקסל, אני יכולה להציק עד שזה יסודר. לכן המלחמה הידועה בין מתכנתים לבין מעצבים.  אני מניחה שכל מעצב בודק, משנה אלף פעם פונט, צבע קומפוזיציה עד שמגיע לעיצוב המדויק. ולכן הטיפים שלי הם לבלוגר מתחיל ולמנוסה.
אז כדי שיהייה קל אחלק את הטיפים לנושאים:

 1. מתווה או layout:
יש לשים לב  לגריד של הבלוג. בקצרה ממש – מבנה הבלוג, לרוב בנוי מחלוקה לטורים, המיושרים לימין או לשמאל. והטורים מכילים את התוכן בצורת חלוקה טובה ונכונה שברורה למשתמש. הגריד גמיש, אבל יש מערכת כללית של טורים שלפיה עובדים ומתיישרים. שימו לב! חשוב שיהייה רוחב קבוע לאזורים. למשל אזור של פוסט. ובו יש טקסט ותמונה. שהטקטס והתמונה יהייו באותו הרוחב.

2. תנו אוויר:
יש לשים לב למרווחים מכל הצדדים בין אלמנטים. בין מסגרת לטקסט, בין טקסט לתמונות. בין כותרת פוסט לתאריך וכו'. כמו כן, כדאי להקפיד על ריווחים קבועים. שיהיה סדר ברור.

 3. תפריטים:
תפריט עליון וצידי – ממליצה להמעיט בקטגוריות, לא להעמיס. לפשט כמה שניתן. תוך כדי לחשוב על היררכיה. להתחיל בחשוב ולרדת לפחות חשוב. השתמשו רק בדברים חשובים ואל תעמיסו סתם. זה עושה בלגן בעיניים.

4. טיפוגרפיה אהובתי:
על קצה המזלג – השתמשו בלא יותר מ-3 פונטים. אני אוהבת להשתמש לרוב בפונט לתפריטים וכפתורים, פונט לכותרות ופונט רץ לטקסט רגיל.  הכי חשוב- שהפונטים יהיו קריאים!

5. צבעוניות:
גם כאן לא להתפרע. לשמור על שקט, וכך אפשר להשתמש בזריקות צבע להדגשה של דברים חשובים כמו כותרות של פוסטים וכפתורים. גם כאן לחשוב על שימושיות. לגרום למשתמש להבין מה הוא כפתור לחיץ ומה הוא טקסט רגיל. אני מאוד אוהבת שימוש ברקעים וטקטורות שונות, אבל גם כאן להיזהר מרקעים מרצדים ומוגזמים. צריך להיות רך ונעים לעין. צריך להחמיא לטקסט ולעיצוב. כמו כן, מומלץ שהרקע יהייה ריבועי ורפטטיבי. מה שנקרא tile . כך שיכול לשכפל עצמו על ציר x ו- y  .

6. מגע אישי:
במיוחד בעולם שבו אנו חיים, שכולם במסך כל היום, ממליצה על יחס אישי. על שימוש בתמונה שלך וקצת מידע עליך וגם על אפשרות ליצירת קשר זמינה. כתיבת המייל שלך או קישור לפייסוש שלך.

 בלוגר עם תקציב מוגבל להשקעה בעיצוב, שרוצה לעצב את הבלוג שלו ב"פלחים", עם איזה חלק הית מתחילה, ואיזה חלקים הית משאירה לשלבים הבאים של העיצוב?

אני תמיד אומרת שלוגו הוא הפנים של העסק. לכן מאוד תלוי האם מדובר בבלוג עסקי או בלוג אישי לחלוטין ללא מטרות רווח. אם מדובר בבלוג עסקי, ללא ספק הייתי מתחילה בעיצוב לוגו. הוא באמת הפנים של העסק והוא המוביל את שאר השפה הגרפית. אבל, מכיוון שעיצוב לוגו הוא דבר הדורש תהליך של מיתוג לפני כן על מנת להבין את סיפור העסק, המתחרים, הערכים, קהלי היעד ועוד, מחירו בהתאם.
ולכן, אם מדובר בבלוג אישי הייתי הולכת על שם חזק עם שימוש בטיפוגרפיה מעניינת. משהו קליל יותר. כך אני גם מתאימה לכל לקוח מה שמתאים עבורו, גם מבחינת מחיר.
לאחר הלוגו, הייתי ממשיכה לבאנר עליון חזק שמעביר את מהות הבלוג, משם לרקע, פונטים, צבעוניות וכפתורים.
אבל באמת שקשה לי להפריד ביניהם .כי הכל זו חבילה אחת.

באילו פונטים את ממליצה להשתמש בבלוגים בעברית?

זה נכון שאין (עדין) הרבה פונטי רשת חינמיים בעברית. אבל הנה שניים חינמיים שהם מושלמים בעיני ואני מרבה להשתמש בהם (ותודה לפיקסל פרפקט המדהים). אני אוהבת את פונט "אלף" ופונט כרמלה. אבל גם כבר רכשתי פונטי רשת מופלאים בעברית וזה שווה את זה. בעבור פונט רץ אני אוהבת להשתמש באריאל.

 האם יש לך טיפים בנוגע לשימוש בתמונות בבלוג?

הטיפ הכי חשוב שלי הוא – תנו קרדיט ולינקים לתמונות שלא שלכם! אני רואה לאחרונה תופעה מעצבנת שאנשים לוקחים תמונות מהאינטרנט עושים קולאז' כזה ומעלים לפייסבוק או לאתר ובלוג כאילו זה שלהם.
אם אתן מצלמות בעצמכן השתדלו לשים סימן מים watermark כדי שלא יגנבו לכם תמונות. זה פשוט צובט בלב כשגונבים רכוש רוחני.. 🙂
טיפ נוסף – תמונות טובות עושות בלוג טוב לבלוג מהמם. (ראו דוגמאות שנתתי מחו"ל) תמונות בעיני הן חלק בלתי נפרד מעיצוב הבלוג. שלא לדבר על  בלוג עסקי, אל תתבישו להשקיע ולהשתמש בצלם מקצועי… נסו אפילו בארטרים עבור צילום. ואני בתור מישהי שלא יודעת לצלם, כאשר יום אחד יהיה לי בלוג משלי (אמן), אני אלך לקורס צילום לפני כן, אין לי ספק. 
אם לא בא לכן להשקיע עוד כסף, אז בשביל מה יש לנו אינסטגרם, הא? 
טיפ אחרון – וודאו שהתמונות שלכם ברוחב נכון שמתאים לתוכן שלכם. וודאו שהתמונות נשמרות בצבעי מסך rgb וברזולוציה של 72 dpi . כן, זה נשמע מסובך אבל זה לא באמת. הנה לינק שאולי יעזור לכן. ברגע שתבינו את העקרון זה ירוץ לכן.

 עד כמה חשוב העיצוב שיהיה קונסיסטנטי גם בבלוג, גם בעמוד הפיסבוק של הבלוג וגם באמצעי הפצה נוספים כמו הורדת PDF או פרינבלס או תכנים נוספים של הבלוג?

חשוב מאוד. חשוב שהשפה תהיה ברורה ואחידה. אבל לא משעממת וחוזרת על עצמה כל הזמן. כדאי להפתיע אבל להישאר באותם ערכים של המותג או הבלוג.

 ועכשיו – הפתעה!
ירדן ואני תכננו לכן, קוראות וקוראי הבלוג (כן, כן אני יודעת שיש פה כמה קוראים), מבצע מיוחד לעיצוב הבלוג שלכן:

חבילת עיצוב מיוחדת לקוראי הבלוגריסטית והמעצבת ירדן גלילי

ותודה לירדן שהשקיעה מזמנה לענות על שאלותי הרבות. אין לי ספק שהחכמתי בזכות ראיון זה.
אם יש לכן שאלות בנוגע לעיצוב, או סתם ראיתן בלוג מטריף מבחינה עיצובית, מוזמנות ללנקק בתגובות. (סאקרית של תגובות אני).

תודה

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק