איך כותבים פוסט סיכום בבלוג? - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
איך כותבים פוסט סיכום בבלוג?
איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

איך כותבים פוסט סיכום בבלוג?

היום הלכתי לבדוק את חדר הישיבות, בו תתקיים סדנת הבלוגינג ב15/1. בדקתי שיש מספיק כסאות, שמנהל המקום מודע לאירוע, שהמזכירה תחכה לי טיפונת מוקדם כדי שנוכל להכין צלחת כיבוד, והעליתי תמונה של השולחן לפיסבוק. כתבתי "איזו התרגשות. בעוד שבועיים סדנת הבלוגינג הראשונה תתקיים ממש פה. עכשיו צריך לחשוב על כיבוד הולם". ופתאום הבנתי שאוטוטו נגמרת לה שנה אזרחית.

צוק יונית

ארועים כמו חגים, יום הולדת לבלוגרית, יום הולדת לבלוג וסיום שנה הם הזדמנויות מצוינות לכתוב פוסטים קצת שונים. פוסטים שמסכמים / מציפים ארוע בעל משמעות מיוחד לזמן ולמקום / פוסטים שאומרים תודה לקהילת הקוראות / פוסטים שמביעים הכרה על כך שחלף זמן, הבלוג צמח, נוצר תהליך מסוים ועליו כדאי לכתוב. אם קיים מוצר, או שירות, אפשר אפילו להעניק הטבה מסוימת לקוראי הבלוג כחלק מחגיגות הארוע.

איך כותבים פוסט מסכם תקופה?

קיימות מספר דרכים לכתוב פוסט סיכום, ואני אנצל במה זאת לפרט את האהובות עלי במיוחד:
1. פוסט שמבוסס על נתוני גוגל אנליטיקס –

בוחרים את הפרמטר שמעניין אותנו – הפוסטים הנקראים ביותר במהלך השנה, הפוסטים עם הכי הרבה תגובות, הפוסטים ששיתפו הכי הרבה וכו'. בונים רשימה של אותם פוסטים, כותבים הקדמה בפוסט על השנה שחלפה, מפרטים את הפוסטים שנבחרו (לינק לפוסטים עצמם) ומתארים בשתי שורות קלילות כל פוסט, מה גרם לך לכתוב אותו, מה הרגשת כשקראת את התגובות, מה למדת מהפוסט הזה ועוד. מסיימים את הפוסט בגישה חיובית לקראת השנה הבאה ותוכניות עתידיות לבלוג.

2. פוסט שמבוסס על התגובות –
פוסט זה הוא לא עבודה של מה בכך, צריך לעבור על הפוסטים , לקרא את התגובות ופשוט להתיחס לתגובות ש"עשו לכן את זה". כדאי לכתוב מספר שורות, למה דווקא התגובות האלה, למה ד
ווקא הקוראת הזאת, מה חשבת כשקראת את התגובה, לאן זה הוביל אותך ועוד.

3. פוסטים אהובים עליך –
אני חושבת שלכל בלוגרית יש את הפוסטים שאליהם היא יותר מתחברת. לפעמים, דווקא אותם פוסטים לא מקבלים את ההד הרצוי. זאת הזדמנות שלכן להעלות את הפוסטים מהארכיון ולתת להם במה חוזרת. כמובן, מכיוון והלינק לאותם פוסטים הוא סוג של "חיים שכאלה /זכרונות מהעבר", כדאי לכתוב כמה שורות על הפוסטים עצמם, ולמה דווקא אותם את אוהבת במיוחד.

4. והאהוב עלי במיוחד – פוסט שמדגיש ארועי ליבה –
פה דרושה עבודת מחקר מעמיקה. איך מבצעים זאת? קוראים את כ-ל הפוסטים שפורסמו בשנה האחרונה, ומקטלגים לפי נושאים, תהליכים, רעיונות, סוגים, ומתחילים לסכם. האם הבלוג עבר שינוי בשנה האחרונה? האם היו פוסטים מעניינים במיוחד השנה? האם צצו השנה רעיונות מעולים וחדשנים? האם היו כשלונות השנה? אילו תהליכים הבלוג תיאר / הוביל / מימש? וככה קוראים התפתחות אמיתית, שאותה אפשר לתאר (עם לינקים לפוסטים הרלוונטים) בפוסט סיכום השנה / חג / יומולדת.

איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

אז מה היה לנו השנה בבלוגריסטית?

מי מאמין שהבלוג שלי כבר בן שנה וחודשיים, בערך. למרות שטכנית זה נכון, אני מרגישה שבששת החודשים האחרונים הבלוג שלי קיבל אישיות משלו. עד הגשת התזה, בתחום הבלוגים, זאת שגרמה לי לפתוח את הבלוג, לא הבנתי לאן הבלוג הולך, ומה מטרתו האמיתית. כשסיימתי את התזה, והיא נשלחה כלאחר כבוד למנחה היקרה ד"ר עידית מנוסביץ', החלטתי שיש לי כל כך הרבה ידע, שהלך לאיבוד בעריכת עבודת המחקר, שאותו, אני חייבת להעביר הלאה. הבנתי את הפוטנציאל הגלום בפלטפורמת הבלוגים כפלטפורמה מעצימה אישית, עסקית, שיווקית, ואת זה אני חיבת , פשוט חיבת לספר לחבר'ה :).

הבלוג גרם לי לרכוש עוד ועוד ידע, בעיקר ספרי שיווק וכנסים מרענני מחשבה, פותחי ראש שהעיפו לי את הכובע ויצרו המון לילות ברוכים ללא שינה.

רציתי מאוד ליישם את המודל שפיתחתי בתזה על בלוגריות נוספות, (באמצעות ראיונות שביצעתי לפני כשנתיים) ולכן פתחתי קבוצת בלוגריות מוכשרות שעימן אנחנו עוברות תהליך מדהים של העצמת הבלוג, העסק והבלוגרית עצמה. לו היתן רואות אילו שיחות יש בקבוצה שלנו. השיח מגוון, והוא כולל תכנים מקצועיים כמו "איך אתן מסכמות שנה בבלוג שלכן" וגם תכנים של חברות אמיצה ומשתפת "יש! סוף סוף קקי מוצק ולא שלשול". (ככה זה כשרוב הבלוגריות אמהות) אין ספק, שהקבוצה מרגישה לי כמו משפחתי השניה.

במהלך השנה האחרונה, הבנתי שבעצם ישמתי את המודל מבלוג כתחביב לבלוג מכניס, על עצמי. נפל לי האסימון כשפרסמתי את הסדנא של הבלוגינג, ויומיים לאחר מכן, הסדנא היתה מלאה, עם דרישה לסדנא נוספת. גם העובדה שהתזה קורמת עור וגידים למאמר אקדמי, והיא נשלחה למועמדות להרצאה בשני כנסי תקשורת, הפכה אותי לתרנגולת גאה ביותר.

השנה היתה מדהימה. אמנם היתי רחוקה, וללא הכנסה פרקטית,  אבל ההרגשה שלי היא של שפע. שפע במערכות יחסים חדשות שיצרתי בזכות הבלוג, שפע של ידע ומקצועיות, שפע של הזדמנויות. ועתה, כל מה שנותר לי זה לתכנן את הלו"ז לשנת 2014, שאין לי ספק שהיא תכפיל את השפע, והבלוג הוא חלק מאוד עיקרי ומשמעותי בתהליך הזה.

ולכן, קוראות הבלוג, לעוקבות בפיסבוק, למגיבות, לדוחפות ולמביעות האמון הכי חזק שיכול להיות, בלעדיכן היתי כלום. שמחה שהיתן חלק משמעותי בבלוג הזה, ומקווה לראותכן גם בשנה הקרובה.

צוק יונית

תכניות לעתיד?

היום הרמתי טלפון והזמנתי לפברואר 2014 מקום לסדנא נוספת בנושא הבלוגינג, מתחביב להכנסה. תאריך סופי יפורסם בקרוב, וגם, סדנא חדשה נוספת בקרוב,והטבה לקוראות שנבנית בימים אלו ממש.

יש למה לחכות.

מאחלת לכן שנה של התגשמות חלומות ושפע אמיתי.

שלכן, יונית.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק