אז למה פתחתי בלוג? סקר בקבוצת Colourful Way Daily - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
אז למה פתחתי בלוג? סקר בקבוצת Colourful Way Daily
איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

אז למה פתחתי בלוג? סקר בקבוצת Colourful Way Daily

תכינו לכן זמן לקריאת הפוסט הזה ( שהוא חלק אחד משני פוסטים בשל אורכו) כי הוא יפתח לכם עולמות חדשים של בלוגים בארץ. לינק על התמונה או על הכותרת תעביר ישירות לבלוגים.

את איריס פוגל בן חמו אתן מכירות מהבלוג Colorful Way, את הראיון שערכתי עימה בזכות התזה כבר קראתן, את העובדה שלפני חודש, בעין המלחמה הרציתי ביום מקסים Happy Blogging שהיא הגתה, יצרה, יזמה והוציאה לפועל אתן יודעות, את החנות היצירתית שלה אתן מכירות.  אז מה עכשיו? לאיריס היקרה יש קבוצה מאוד פעילה בפייסבוק שנקראית Colourful Way Daily. הקבוצה מונה נשים מאוד יצירתיות ומוכשרות, ולחלקן יש בלוגים מקסימים. יום אחד, לקראת יום העיון, איריס כתבה שאלה מ-ע-ו-ל-ה :

"למה אתם כותבים בלוג? אבל הסיבה הכי-הכי בסיסית!"

כזה אוצר ברור שאני ארכז בבלוג שלי. קחו לכם כסא נח, מים קרים וצאו לדרך. בהנאה.

איריס פוגל בן חמו

"בשנים הראשונות שכתבתי את הבלוג שלי ופרסמתי פוסטים בתדירות גבוהה מאוד עשיתי את זה פשוט כי הייתי מאוהבת בבלוגינג מעל הראש. לא יכולתי שלא לעשות את זה, הרגשתי שזה הדבר שאני הכי רוצה לעשות כל הזמן – והפוסט היה רק התוצאה. העיסוק בחומרים, בנושאים, בעריכה – יצירת עולם קטן וחדש בכל פוסט ופוסט, זה מה שמשך אותי כל כך. אני זוכרת את אנחת הרווחה והחיוך עם לחיצת "פרסם" אחרי כל פוסט תובעני וארוך שהצלחתי "לפצח" וידעתי שמוכן לצאת לדרך".
נתנאלה

נתנאלה, מוזה ויצירה
את נתנאלה אין צורך באמת להציג, האשה והחזון, היוצרת והירידים. מה שכן, תוציאו את כוס הקפה לפני שאתן קוראות את הסיבה למה נתנאלה פתחה את הבלוג שלה, כי זה מצחיק, ואני לא רוצה שתשפריצו קפה על המקלדת. " אני? אני כי רבתי עם חבר שלי, אבירמי…. זה היה בשנת 2003 לדעתי….כן זה אותו בלוג מאז…. וכן נתתי לו את השם אז… מוזה ויצירה כל חיי היו חלק ממני….."

 

רואה עולם

מיכל בן ארי מנור, מהבלוג רואה עולם
" התחלתי כי רציתי מקום לתעד את הטיולים שלי ושל אחרים…ומשם זה הוביל למה שאת מתארת, איריס, החיפוש אחר החומרים, אחר הנושאים, העריכה…קצת כמו מה שאני עושה בעיתון, אבל עם הרבה הרבה חופש תוכני וגרפי."

 

karen bayer

קרן באייר interior design
"את הבלוג הראשון שלי התחלתי ב-2011 והוא היה מקום להשראה וביטוי עצמי. עבדתי במשרד אפרורי ומדכא ולמרות שעסקתי בעיצוב הרגשתי שאין לי מקום לבטא את עצמי דרך עיצוב. הבלוג השני נולד עבור העסק שלי, אבל הוא משלב את כל הדברים שאני הכי אוהבת… והוא פשוט אני. הדבר שאני הכי אוהבת בבלוגינג זה הדחיפה לעשייה. דברים שביום יום לא הייתי עושה כי אין לי זמן, פתאום חייבים להעשות עבור הבלוג…"

 

אושרה פחימה-שמש
אושרה פחימה-שמש,  הבלוג של אושר אמיתי
"כי חשוב לי לספר את הסיפור שמאחורי הקלעים. הרבה בלוגים עוסקים בעיצוב, באופנה וביצירה אבל הרבה מתוכם עוסקים במוצר המוגמר ולא בתהליך עצמו. כמו שאני רואה את זה, התהליך הוא חלק בלתי נפרד מהיצירה! הקשיים, ההתלבטויות, מקורות ההשראה, החלומות, ההצלחות וגם האכזבות. אני בתור קוראת אוהבת להרגיש את הקול האנושי שעומד מאחורי המילים והתמונות וזו בדיוק התחושה שאני מנסה להעביר לקוראים שלי…"
נועה סטרלינג
נועה סטרלינג, מרגישה בבית
"כי זה בער בי בערך מאז שהמציאו את הבלוג. והיום זה גם מאתגר ומעניק השראה וגם מקום לתיעוד של כל האהבות שלי."
יעל ענבר
יעל ענבר, טריפל בלוגרית – 1. גוגל דודל 2. את ואני מבשלים צבעוני 3. נייר ועוד –
"בשבילי הבלוג הוא כמו יומן, אני מתעדת בו מה שעובר עלי בתחום היצירה, האומנות והאמנות. יש לי גם בלוג מתכונים, שהשימוש בו הרבה יותר נוח לי מאשר בכרטיסיות מהוהות."
ליטל בר-שלום
ליטל בר-שלום, Lovely-Bake – 
"כמו שבלוגים אחרים מהווים עבורי השראה. חלמתי תמיד גם לכתוב בלוג שיהווה השראה לאחרים ולהשתדל לשתף גם בתהליך של היצירה."
לילך וידל
"בשנת 2003 פתחתי בלוג ובו תיעדתי את החוויות שעברו עליי במוקד 144 של בזק-  זה היה במקום להתמרמר וזה ממש עבר לי להעביר את המשמרות בסבבה  את הבלוג האישי שלי (משנת 2005) אני מעדכנת מסיבה אחת – אני אוהבת לתעד דברים וזו הדרך הכי נוחה בשבילי… יותר קל לי להקליד מאשר לכתוב במחברת"
חוץ  מזה, יש ללילך חנות מקסימה ביותר בירושלים בשם J'aime, ומלילך הזמנתי את מגזרות הנייר שנתתי במתנה למורות בבית ספר האמריקאי כשגרנו בבולטימור.

 

 

תופרת חלומות

ענבל וייסמן,  תופרת חלומות –
"בכדי לזכור. אי אפשר לזכור כל מה שקורה, אז את הדברים הכי טובים והכי מעניינים שעשיתי עם הילדים ובעצמי- יצירות, מתכונים, טיולים, כל אלו- תיעדתי. מאוד מאוד נהנתי לכתוב ולתעד ולקבל תגובות. בשונה מכתיבה למגירה, בכתיבת בלוג נוצר קשר בין הכותב לקוראיו. אני אוהבת את זה. 
פתחתי את הבלוג "תופרת חלומות" ב2004. לפני כשנה עברתי את קו מיליון כניסות ומאז זה רץ הלאה. אני כותבת כי אני נהנית לכתוב, והרבה מתכונים ויצירות והדרכות- אני כותבת כדי שיהיו זמינים לי בעתיד. החיפוש בגוגל הרבה יותר קל מאשר בתיקיות של המועדפים "
ענבל פתחה בלוג גם בוורדפרס – "כשתפוז עשו הרבה בעיות פתחתי בלוג מקביל בוורדפרס וכיום הוא מוקדש לתחום תכנון ועיצוב הבית והגינה. בכ"ז יותר כייף לי לערוך בתפוז, אבל בפועל יש לי 2 בלוגים פעילים.'

inithings

אינה תסיס, inithings
"זה התחיל ב2009 מסתם פוסט בו שמרתי לעצמי קישורים מעניינים (שיטה לא נוחה , אז עוד לא היה פינטרסט) ואז זה הפך לסוג של יומן שבו אני מתעדת את העשיה ויצירה שלי … בסוף התחלתי לעלות בו תמונות מטיולים או סתם תמונות שצילמתי. בהתחלה זה היה יותר לשתף את זה עם חברים ומשפחה אבל אני נהנית גם מתגובות של אנשים שאני לא מכירה.."

מאחורי העדשה

 אביבית ויסמן, זאת שמאחורי העדשה – 
"כדי להמשיך להיות בעשייה ופעולה – אני מרגישה שכשאני מחוייבת לכתוב לבלוג אני "על המגרש" משחקת ונהנית"

 

הכל טוב

אביבית ירקוני כהן, הכל טוב – 
"זה התחיל כתראפיה. איבדתי אחות והרגשתי שאם לא ארים את עצמי. אשקע.היצירה בוערת בי. הסביבה הקרובה אליי מפרגנת את העשיה היומיומית.שלי..אז החלטתי להעלות על הכתב ולשתף. זה גורם לי להנאה עצומה והתרגשות גדולה. כאילו כל מה שחלקתן כאן נכון גם עבורי ועוד יותר. אני אומנם רק בתחילת הדרך..אבל פתאום מרגישה שאני עושה המון.הכל טוב"

 

גליש

גלי דרוקמן, גליש – 
"את הבלוג המקורי שלי פתחתי גם כי רציתי לשתף בעבודות שלי, אני למדתי המון מדברים שראיתי בבלוגים אחרים ורציתי לשתף את מה שאני יוצרת. אח"כ זה הפך למקום בו אני מתעדת ומלקטת את כל העבודות שלי, ההרהורים לפעמים, חוויות משפחתיות ועוד. סוג של יומן אישי ויצירתי "

גליש לילדים

לגלי יש בלוג נוסף, גליש לילדים – 
את בלוג "הילדים" שלי פתחתי בתחילת השנה, כשהתחלתי להעביר חוג אמנות לילדים. חיפשתי ברשת רעיונות ושיעורים לדוגמה ולא מצאתי כמעט כאלה ישראלים, בעברית. בחו"ל יש לא מעט.
היה חשוב לי לשתף את הדברים, בעברית, גם כדי לאפשר גישה קלה יותר לאנשים "מפה", וגם כי לשתף ולחלוק רעיונות ושיעורים שאני מעבירה, אולי יום אחד מישהו יקבל השראה מזה "

חלק א הסתיים. בקרוב אפרסם את חלקו השני של הסקר. יש למה לצפות, יש שם בלוגים תענוג.

זוכרות את הסקר שאני עורכת לטובת בניית אסטרטגית התוכן של הבלוג?  מילאתן? יופי! לא מילאתן? יאללה.

וכמובן ששכחתי שאלה ממש קריטית: "איזה בלוגרית או בלוגר היית שמחה לקרא בקטגוריות הראיונות של הבלוגריסטית?" אתן יכולות לענות פה למטה או לשלוח לי מייל בפייסבוק של הבלוג. זה ממש חשוב לי. תודה.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק