טיפים לצילום מאת גליה מקומפוזיציות - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
טיפים לצילום מאת גליה מקומפוזיציות
איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

טיפים לצילום מאת גליה מקומפוזיציות

גליה היא אמא לשלוש בנות, אשתו של בעל אחד מפרגן למרות שהוא לא תמיד מבין מה היא עושה ולמה ;-).
גליה היא בעלת האתר "קומפוזיציות – הדרכה וייעוץ לצילום שיווקי לאינטרנט". הזמנתי את גליה להתארח בבלוג שלי, ובסוף האירוח היא כותבת טיפים אודות צילום לאינטרנט.

פרטים אודות סדנת פינטרסט הקרובה בסוף הפוסט

מתי התחלת להתעניין בצילום מותאם לאינטרנט?

בשנת 2008 נסעתי עם המשפחה לרילוקיישן ברומניה. את הזמן הרב שפתאום התפנה לי החלטתי להקדיש לאהבה ישנה – יצירת תכשיטים. את התכשיטים מכרתי פה ושם – לחברות, בערבי נשים, בירידים לקראת הקריסמס. אבל קצב היצירה עלה על קצב המכירה. באותו הזמן נתקלתי במקרה באתר שנקרא "אטסי" (אי שם ב-2008 לא הרבה שמעו עליו. פתחתי חנות. העליתי צילומים לחנות וחיכיתי.

 צילום לאינטרנט

וחיכיתי. וחיכיתי. וכלום לא קרה. (מעניין למה ;-)).

מהר מאוד הבנתי שלושה דברים:  שאין קו מוגדר שמקשר בין התכשיטים שלי, שאני לא יכולה לשכפל תכשיטים (כי השתמשתי בחומרי גלם ייחודיים והתכשיטים לא היו מסחריים) ושהצילומים שלי "לא משהו".

כדי לטפל בצילומים – רכשתי מצלמת פוקט איכותית יותר מזו שהייתה לי אז וצילמתי וצילמתי וצילמתי. מאות אם לא אלפים של תמונות… אבל באותו שלב לא למדתי שום דבר באופן מקצועי. רק דרך הידיים.

אחרי שנתיים וחצי בבוקרשט עברנו לגור בבודפשט ושם כבר נרשמתי לקורס צילום מקצועי עם צלם שהתמחה בצילומי עירום אומנותיים. אמנם למדתי אצלו את המונחים הבסיסיים בצילום, אבל גם אז – כדי להבין איך אני אמורה לצלם את הפריטים שלי – צילמתי מאות צילומים. בשלב הזה כבר הייתה לי חנות חדשה באטסי, עם תכשיטים חדשים שיש ביניהם קו מקשר…
התגובות שקיבלתי מהסביבה היו שהצילומים נראים מקצועיים

צילום לאינטרנט
www.11Compositions.etsy.com

כשחזרנו לארץ, התלבטתי האם לחזור לעבוד כשכירה בתחום הייעוץ השיווקי ובמשך תקופה מסוימת אפילו חיפשתי עבודה. "בינתיים", "על הדרך" פתחתי סדנא לנשים שרוצות ללמוד לצלם את עבודות היד שלהן לבד. ההתלהבות מהרעיון הייתה גדולה!

הבנתי שיש הרבה מאוד נשים שמשווקות ומוכרות את עבודות היד שלהן באינטרנט שנתקעו בין העלויות הגבוהות שכרוכות בצילום מקצועי לבין תוצאות לא טובות כשהן מצלמות לבד. החלטתי להתמקד בתווך הזה ופשוט ללמד נשים איך הן יכולות לצלם בעצמן צילומים שנראים (יותר) מקצועיים, כי אני מאמינה שעם הידע הנכון ותרגול עם הכוונה – כל אחת יכולה!!

בינואר 2013 הקמתי את "קומפוזיציות" ואני עוסקת בהדרכה וייעוץ של מעצבות ויוצרות שרוצות לצלם לבד את הפריטים שלהן – צילומים מוכרים שנראים מקצועיים. אני מעבירה קורסים וסדנאות, באינטרנט ואצלי בבית באווירה אינטימית. בקורסים ובסדנאות אני מכסה נושאים שקשורים בשיווק, תפעול המצלמה, תאורה, סטיילינג ועיבוד תמונה כי כולם משפיעים בסופו של דבר על האטרקטיביות של הצילומים שלנו.

מה כל מצלמת חייבת להכיר במצלמה שלה?

קיימים 5 דברים שאם בלוגרית תשים לב אליהם בצילומים שלה / תשתמש בהם – הצילומים שלה יכולים להיות טובים יותר.

White Balance (איזון לבן) – הכפתור שאחראי על הצבעוניות של התמונה שצילמת. כשתלחצי על הכפתור תקבלי מגוון של ערכים.

 צילום לאינטרנט

 הערך שאת בוחרת צריך להתאים לתנאי התאורה בהם את מצלמת אחרת הצבעים בצילומים שלך יצאו "מעוותים". מה שהמצלמה עושה – היא מוסיפה קצת מהערך החסר כדי שהצבעים יהיו מאוזנים. למשל – אם את מצלמת בצל – האור טיפה תכלכל ולכן המצלמה תוסיף קצת כתום כדי לאזן לצבעים ניטראליים. טיפ חשוב – אל תצלמי עם כמה סוגי תאורה בו זמנית – זה מבלבל את המצלמה.

מאקרו וסופר מאקרו -– שימושי כשרוצים לצלם פריטים קטנים כמו תכשיטים למשל.צילום לאינטרנט

קומפוזיציה – המילה Composition מורכבת משתי מילים – Com, Position שמשמעותן "מיקום – יחד" כלומר, איך כדאי למקם את הפריט המצולם בתמונה ביחס לחפצים נוספים בתמונה וביחס למצלמה כדי שהתוצאה תהיה "נכונה". בדוגמא של העוגה יש עוגה אחת בפוקוס מקדימה, עוד אחת מטושטשת מאחורה ורמז לכוס חלב. מה שצריך להיות מודגש ובפוקוס – נמצא מקדימה. מה שמאחורה – נותן "גיבוי למסר".

צילום לאינטרנט

פיקמאנקי (www.picmonkey.com) – אתר חצי חינמי לעיבוד.

רקע – הרקע שאת בוחרת לצלם עליו את הפריט שלך – חייב להחמיא לו ולהוציא אותו "הכי טוב שאפשר". אל תתעקשי על לבן – כי לא תמיד זה הרקע הנכון.

צילום לאינטרנט

באיזו מצלמה כדאי לצלם?

אני רוצה להפריך מיתוס שאומר שאיכות התמונה תלויה במצלמה ושממצלמות משוכללות יוצאות תמונות הרבה יותר טובות / יפות. זה נכון. אבל רק באופן חלקי. ולמה?לאינטרנט אנחנו צריכים תמונות קטנות בגודל ולכן פחות חשובה הרזולוציה של התמונה. גם ממצלמות פוקט אפשר להפיק תמונות עם רזולוציה מספקת. בצילום מוצרים ומזון – לתאורה השפעה הרבה יותר משמעותית על התוצאה מאשר לסוג המצלמה. אם נשווה צילום ממצלמה מקצועית עם סטיילינג לא נכון, לצילום ממצלמה חצי מקצועית / חובבנית עם הסטיילינג הנכון. עדיפה התמונה השנייה.למצלמות חצי מקצועיות או מקצועיות (כאלה שניתן להחליף בהן את העדשות) יש יתרון משמעותי  כשרוצים לצלם בעומק שדה נמוך (כלומר שהרקע יהיה מטושטש והפריט בפוקוס).  בשורה התחתונה – הבחירה במצלמה צריכה להיות ממקום של השימושים הצפויים במצלמה, התקציב ויכולות ספציפיות של מצלמה. (מומלץ לקרא פוסט שכתבתי על איך לבחור מצלמה)

באילו תוכנות עריכה כדאי להשתמש ?

במשך שנים השתמשתי ב-Picture Manager של מיקרוסופט שמגיע עם החבילה של אופיס. זו התוכנה אולי הכי בסיסית שיש. בשבילי היא עשתה את העבודה במשך תקופה ארוכה!! בגלל שהיא כ"כ בסיסית, לא בזבזתי המון זמן על התקשקשות עם אפקטים וניואנסים. אני מאוד אוהבת לעבוד עם הפיקמנקי ושמעתי דברים טובים גם על Pixlr (שעוד לא ממש יצא לי לעבוד איתה…).

איך כדאי לצלם, באור יום או בקופסת אור?

תלוי, אם את יכולה לצלם בשעות היום ויש לך אור טוב בבית (כמה שעות של שמש ישירה) – אז אני מעדיפה לצלם באור יום. כשחייתי בחו"ל – צילמתי רק בשעות הערב ואז לא הייתה לי ברירה וצילמתי באוהל אור. ממליצה לקרא את הפוסט על צילום בתאורה טבעית לעומת צילום בתאורה מלאכותית.

ולסיום, טיפים לצילום:

אל תעשי (נא לקרוא עם חוש הומור ;-)) כל התמונות מחנויות אמיתיות באטסי.

1. צילום עם פלאש – זה נראה נורא!. כדאי להמנע.

צילום לאינטרנט

2.צילום בבית – כדאי למקם את הפריט במקום שלא רואים את כל הבית מאחור.

צילום לאינטרנט

3. אם את נעזרת בדוגמנית- כדאי שתהיה אסתטית. (לא שיער שומני, פצעונים ולכלוך באוזן…)

צילום לאינטרנט

4. צילום על שיח או דשא –לא קשורים לכלום ולכן כדאי להמנע.

צילום לאינטרנט

5. צילום על בובה נותן תחושה של שוק… יש דרכים רבות להשיג דוגמנית -למשל, למצוא בחנויות בקניון מוכרת אסתטית  שתהיה מוכנה לדגמן לך את הפריטים תמורת סכום של בייביסיטר לשעה.

צילום לאינטרנט

6. אם תנאי התאורה לא טובים, כדאי לוותר ולצלם ביום אחר.

צילום לאינטרנט

7. כשאת משתמשת בנורות – השתמשי בנורות אור לבן (או נורות אור יום). ניתן להשיג אותן בכל חנות עשה זאת בעצמך ואפילו בסופר. לנורות של פעם (נורות להט) יש גוון כתום.

צילום לאינטרנט8. הסוואה זה טוב לחיות בטבע. לא למכירות.

צילום לאינטרנט

9. לא חייבים לצלם על רקע לבן! רקע לבן הוא קר ומנוכר ולא מתאים לכל היוצרות, לכל הקטגוריות ולכל סוגי הפריטים…

צילום לאינטרנט

10. לא שאני ממליצה, אבל אם את מחליטה להשתמש במצלמה של הסמרטפון או של הטאבלט –תעשי עיבוד קצר לתמונה – שפרי ניגודיות (קונטרסט).

יש לכן טיפים נוספים לגבי צילום? מוזמנות לכתוב בתגובות מטה.

מוזמנות להכיר את עמוד הפייסבוק של קומפוזיציות – הדרכה וייעוץ לצילום עבודות יד לאינטרנט.

לקוראות הבלוג גליה מעניקה הנחה של 15% הנחה על קורס/סדנא שהיא תעביר בתקופה הקרובה.

גליה מזמינה את קוראות הבלוג לצפות בהדרכה "איך לצלם פריטים על רקע לבן כדי שהלבן ייצא לבן גם בצילום (ולא אפור או תכלת כמו שהרבה פעמים קורה)."

נו, איך את מרגישה עכשיו עם הצילום? לא בעיה, נכון?

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק