סיכום הרצאה של הבלוגרית La maison d'Anna G - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
סיכום הרצאה של הבלוגרית La maison d'Anna G
איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

סיכום הרצאה של הבלוגרית La maison d'Anna G

סוף סוף יש לי קצת זמן לעכל את מה שהיה בכנס בלוגריות באמסטרדם לפני כחודש. הפוסט הקודם נכתב ממש אחרי ערב הפתיחה ובו הייתי מבושמת קלות חחח. בקיצור –  היה מעולה. מעניין, למדתי הרבה דברים, וגם מה שאני יודעת כבר,  היה כיף לשמוע שתופעות דומות מתרחשות גם באירופה.
אבל הכי חשוב – עצה אחת, כשנוסעים לכנס קחו מטען לאייפד אם אתן מסכמות באייפד… בהרצאה האחרונה הסוללה התרוקנה לי וזה ביאס אותי מאוד. צילמתי בוידאו במצלמה את מה שיכלתי, נראה כמה תוכן אוכל להוציא משם.

ולענייננו, אחת ההרצאות ניתנה על ידי אנה מהבלוג "הבית של אנה ג'". בלוג מקסים שנוגע לתחום העיצוב והלייף סטייל. אנה סיפרה לנו אודות הבלוג, החנות שהיא פתחה בעקבות הבלוג ונתנה המון טיפים לכל היוצרות שישבו בקהל ושאלו שאלות על "איך פותחים חנות ואיך משווקים אותה". התמונות בפוסט שייכות לבלוג ולחנות של אנה, פרט לתמונות מהכנס.

מי את אנה?

אנה מהבלוג La maison d'Anna G נולדה בשבדיה. חיה באוסטרליה במסגרת חילופי סטודנטים. חיה בשוויץ וגרמניה, קנתה כרטיס לצרפת ומאז היא שם.

לאחר עבודות קטנות התקבלה לעבוד באיקאה ולו רק בזכות היותה שבדית, ואז הבינה שהיא שייכת לשם.  (רגע, פה היה הקטע שממש אבל ממש קינאתי בה. איקאה אהובתי).
לאחר 9 שנות עבודה באיקאה, בתפקיד האחרון ניהלה חנות ואז החליטה שזה הזמן להתפטר ולעשות משהו אחר.

la maison d'anna g
la maison d'anna g

התחילה לכתוב בלוג בשביל הכיף. היא לא מצאה בלוג צרפתי שמתעסק בעיצוב סקנדינבי, ואז התחילה לכתוב על זה. היה לה ידע, יכולת וזמן והיא התחילה לפרסם פוסטים שמדברים על הנישה של עיצוב סקנדינבי. את הבלוג היא כתבה באנגלית ובצרפתית.

את 13 הפוסטים  הראשונים היא פרסמה אבל לא הפיצה אותם באופן רשמי, היא עדיין  חיפשה את הקול שלה.

יום אחד היא נכנסה לתחרות ונבחרה כבלוג החודש , וכאילו ההכרה הזאת נתנה לה את האישור שזאת הדרך שלה לכתוב בנישה שלה.

la maison d'anna g
la maison d'anna g

אנה הרגישה שהכתיבה והבלוג הולכים לה ממש טוב, לאט לאט היא פיתחה את הבלוג ,ואז היא התחילה לקבל שאלות מהקוראים בסגנון : "אבל איפה אפשר לקנות את אותם עיצובים מיוחדים בצרפת או בארצות אחרות באירופה?"

מרעיון לעסק:

 בזכות קהל הקוראים של הבלוג היא הגיעה להבנה שאפשר לייצר חנות און ליין עם כל דברי העיצוב עליהם היא מספרת בבלוג שלה. היא הבינה שלהרבה מותגים קטנים עליהם היא מספרת בבלוג שלה אין נוכחות בצרפת , והיא יכולה לקשר בין המותגים השבדים לקהל הקוראים שלה.

הרעיון שלה היה עסקי לחלוטין –לייצר חנות און ליין של מוצרים מעוצבים בסגנון שבדי.

אחד הטיפים שהיא נתנה בסדנא שלה היה:  אם זה לא רעיון עסקי מההתחלה אז זה לא יהיה עסק. אם את מתחילה חנות און ליין את צריכה להחליט שזה עסק.

במקביל לחנות און ליין, באמצעות הבלוג שלה היא מנסה להראות ולהציג  את החזון שלה ואת הדברים שהיא אוהבת ועליהם עובדת. התוכן של הבלוג מבוסס על להראות דברים שהיא אוהבת, ושאותם היתה שמה בבית שלה.

בזמנו כשהיא התחילה את החנות, הרעיון היה להציע משהו ייחודי כמו אוסף פרטי. היא האמינה שאם אנשים אוהבים את מה שהיא עושה היא תוכל לבנות את החנות כמשהו שמקושר לטעם שלה. היא מלקטת ואוספת דברים לפי הטעם שלה לתוך החנות.

la maison d'anna g
צילום של אנה מרצה בסדנא. צילום לא בפוקוס אבל כמה אפשר גם לתמלל הרצאה מאנגלית לעברית גם לצלם וגם לשאול שאלות…

 

השאלות שאנה המליצה לכל מי שרוצה לפתוח חנות און ליין לשאול:

1. מה הנישה שלך. מה את מציעה שמפריד בינך לבין האחרים.

2. מה יהפוך את החנות שלך לייחודית. האם זה המוצרים או הסטיילינג של המוצרים או המחירים.

3. איך החנות שלך תהיה שונה מחנויות אחרות.  אם את רוצוה לבלוט אז איך את יוצרת שונות מחנויות אחרות?

4. מה תמכרי בחנות.  האם זה יכלול  את הקולקציה שלך או שתעבדי בשביל מעצבים חדשים? האם תקני ממישהו אחר או תייצרי? האם תכללי וינטג' ותלכי לשוק פשפשים ותמכרי את מה שקנית?

5. תבדקי מי המתחרים שלך. כשאנה חיפשה מתחרים היא לא מצאה חנות כזאת בצרפת, ולכן היא ממליצה להכיר ולדעת מי השחקנים בשוק שלך. זה טוב שיהיה לך רעיון טוב אבל צריך לבדוק שאין כמוך.

אנה ממליצה להתחיל מנקודה קטנה ולהתפתח. אמנם יש לה חזון ותכניות גדולים אבל בשביל שזה לא יתקע אותה מהפחד של הגודל של החזון היא בונה קונספט קטן בהתחלה וממשיכה לפתח אותו לאורך הזמן.

 היתרון של הבלוג לטובת החנות:

אחד הדברים הכי חשובים זה לדעת מי הלקוחות של החנות. אנה מספרת שהיא יודעת מי הלקוחות שלה, היא אומרת שהיא מכירה אותם כי הם באים מהבלוג שלה.

אנה גרה בצרפת ומציעה משהו שמיועד לאנשים שקוראים גם באנגלית וגם בצרפתית ולכן היא היתה מודעת לעובדה שיהיו לה לקוחות מכל העולם.

אנה התחילה את החנות בצרפתית, ועכשיו היא מנסה לסיים את התרגום של החנות לאנגלית כי יש שליש קונים שאינם מדברים צרפתית.

 

כנס בלוגריות באמסטרדם אוקטובר 2014
כנס בלוגריות באמסטרדם אוקטובר 2014

החזון של אנה היה  להראות לאנשים שעיצוב שבדי זה לא רק איקאה,  אלא יש מעצבים יפים וחשובים והמחירים לא בשמיים. היופי שהיא גילתה בחנות און ליין שאפשר להגיע לכל העולם.

 שיווק החנות:

אנה חוזרת ואומרת שהיה לה מזל כי יש לה את הבלוג. זה שינה את הכל. אחרי שהיא פתחה את החנות היא לא רצתה שהבלוג האישי שלה יהפוך להיות הבלוג של החנות, אז היא משתמשת בו לקידום החנות אבל זה עדין נשאר הבלוג האישי.

הבלוג עושה את העבודה בשביל אנה ובשביל החנות שלה.

העיתונאים הגיעו אליה בזכות הבלוג כשהיא פתחה את החנות.

אנה טוענת שבמקום לבזבז הרבה כסף על שיווק, כפי שנהוג לעשות כשפותחים חנות, היא מרגישה שהבלוג עשה את עבודת ההכנה בצורה מדהימה.

כלים נוספים בהם אנה משווקת את החנות שלה:  קידום לחנות גם באמצעות מדיה חברתית, הודעה לעיתונות, חילופי לינקים.

 

la maison d'anna g
la maison d'anna g

הטיפ שאנה הדגישה במהלך כל ההרצאה:

תתחילו את הבלוג לפני החנות. ולאחר מכן לא לפחד שלא יקראו את הבלוג שלך אחרי שפותחים את החנות, כי אם את ממשיכה לכתוב כפי שכתבת לפני החנות, אז אנשים ימשיכו לקרא. כמו כן קוראים דווקא דרבנו את אנה לכתוב על החנות בבלוג ועל המוצרים כי הם הרגישו שזה מיזם שנולד מתוך הבלוג ויש להם חלק בהצלחה שלה.

טיפ נוסף שאנה שמה עליו דגש, מעבר לשירות טוב, זה גם לשים "צור קשר" בבלוג ובחנות און ליין.  היא לא היתה בטוחה לגבי נחיצות של מספר הטלפון אבל הדגישה שחשוב שלפחות שיהיה מייל ושהצור קשר יהיה נגיש במבנה של הבלוג /אתר /חנות.

אנה נגעה בתופעה מאוד מכוערת "העתקות". אבל בצורה מאוד יפה היא סיכמה את מה שאני מאמינה בו גם:" אם אנשים גונבים את הרעיונות שלי זה מרגיש בהתחלה נורא אבל אחר כך אני אומרת לעצמי, וואו זה היה רעיון טוב כנראה, אני יודעת מי אני ומה היכולות שלי ויש לי את הכוח להוציא לאור רעיון נוסף."

5 מנטרות לסיכום ההרצאה של אנה:

" תעשו כיף, תסמכו על האינסטינקטים שלכם, תישארו כנות לחזון שלכם, אל תשכחו למה התחלתם את מה שאתן עושות מלכתחילה מה הסגנון שלכם מה אתן אוהבות, תהיו חברות ותכירו בלוגריות ובעלות חנויות נוספות, הכל זה אישי ומבוסס על קשר אישי".

la maison d'anna g
la maison d'anna g

שנה לאחר מכן הייתי בכנס נוסף באמסטרדם, מוזמנת לקרוא.

אשמח לקרא מה לקחת מהפוסט הנוכחי לבלוג שלך

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק