על מה אפשר לכתוב ב 31/8 - BLOG DAY? יונית צוק הבלוגריסטית
3 סוגי פורמטים לכתיבה בבלוג דיי

על מה אפשר לכתוב ב 31/8 – BLOG DAY?

איזה כיף שעוד מעט נחגוג את יום הבלוגים הבינלאומי בתאריך 31/08.

למי שלא יודע, בכל העולם נהגו לחגוג את ה BLOG DAY  בתאריך זה כי אם כותבים 3108 זה מזכיר את המילה Blog

למה חשוב לכתוב פוסט בבלוג לפי תאריך ביומן? כי זה כל כך הרבה יותר קל לנהל את הכתיבה בבלוג, לאור היומן / ימים מסוימים / תאריכים. זה דורש מאיתנו מחויבות כלפי הבלוג וכלפי הקוראים שלנו.

ברגע שהכתיבה בבלוג מסומנת ביומן, זה גורם לכם להיות בלוגרים יותר טובים, מסודרים ומחויבים, מה שמביא להתמדה. ואז גם אין תירוצים, הנה, אני כותבת את הפוסט הזה יומיים לפני מעבר דירה, יום לפני סדנה ענקית לאיביי, ושבוע אחרי שהגוף שלי כבר מפורק מרוב אריזות. אז למה אני עושה את זה? כי התחייבתי בפני, בפני הבלוג ובפני הקוראים שלי, זה חשוב לי.

על מה אפשר לכתוב ב BLOG DAY?

במקור, זה היה יום שמיועד להמלצות על בלוגים נוספים, וככה קהילת הבלוגים יכלה ליהנות מחשיפה יותר גבוהה וטראפיק חדש. עם התחזקות הרשתות החברתיות, המהות של הבלוג דיי קצת ירדה, אני לא רואה שבחו"ל עושים מזה עניין כיום, כמו בעבר, אבל אני מאוד אוהבת לציין את הבלוג דיי, ולכן חשוב לי לקיים את המסורת הזאת גם היום.

בפוסט הזה אפרט מספר פורמטים לכתיבה בבלוג דיי, הפורמטים משתנים בהתאם להלך הרוח של הבלוג, לנושא, לDNA שלו ולמה שהקהל מתחבר אליו. כמובן שאתם יכולים לקחת את השימוש בפורמטים הללו גם בימים אחרים שחשובים לכם כמו יומולדת של הבלוג או יומולדת שלכם או יום שמציין משהו משמעותי לכם, לבלוג ולקהל.

על מה אפשר לכתוב פוסט בבלוג ב Blog Day 3108 יונית צוק הבלוגריסטית,

פורמט סיכומים:

פורמט הסיכומים מאוד דומה לסיכום שנה שהרבה בלוגרים בוחרים לכתוב בסוף שנה קלנדרית. בפורמט הסיכום נהוג לסכם כמה קוראים בבלוג, כמה הכנסות הבלוג יצר לכותב , כמה פוסטים נכתבו, מה היו ההישגים הבולטים בשנה הזאת, מה היו הכשלונות, מה הקהל אהב, ואז נהוג להרחיב גם למה צפוי בשנה הקרובה מבחינת הבלוג.

אני פחות אוהבת לסכם במספרים, אבל אני כן יכולה לחלוטין לסכם בשינוי ענקי שהבלוג שלי והעסק שלי עברו בחצי השנה האחרונה. את כל המפגשים העברנו לזום וזה היה מדהים! וגם נוצרו לי מוצרים ושירותים חדשים כמו סדנת בלוגינג מתיאוריה לפרקטיקה והקבוצה הסודית – שתי עונות ועוד מעט השלישית בפתח. הפודקאסט שלי עלה לאוויר באופן רשמי לפני שנה, בקיצור, היתה שנה ממש מרתקת מבחינת הבלוג ולאן שהוא הוביל אותי. גם בזמן המחורבן של הקורונה. אה וגם פרסמתי את הספר שלי!! הללויה.

פורמט תחזיות:

אני מאוד אוהבת פורמט תחזיות, למה? כי זה מעורר יצירתיות, מעוף ולפעמים גם התחזיות מתגשמות. אני אוהבת שבלוגרים כותבים לאן הם רוצים להגיע, מה חשוב להם, מה עושה להם טוב ומה החלום שהם רוצים להגשים בזכות הבלוג. הכח של הקוראים חזק ממש והוא עוזר לנו להגשים את מה שאנחנו מאמינים בו בזכותה בלוג. אני רואה שקורים מקרים לא מעטים, בהם בלוגים שכותבים את התחזיות לגבי עצמם, בסופו של דבר מגשימים אותם.

על מה אפשר לכתוב פוסט בבלוג ב Blog Day 3108 יונית צוק הבלוגריסטית,

אז מה התחזית שלי לשנת 2020 שנותרה ו 2021? חחחח, כפי שראינו, הכל הוא בידי אללה בסופו של דבר, אבל יצירתיות, גמישות מחשבתית ואופטימיות הם קלפים מנצחים שתמיד ישחקו אצלי את המשחק. אחד הדברים שהצילו את העסק שלי בזמן הקורונה הוא העובדה שהעסק שלי דיגיטלי, הכל קורה בעשר אצבעות. ולכן, הצלחתי להמשיך ולתת עבודה פי כמה בזמנים לא ברורים שעברו עלינו. עזרתי לבעלי עסקים לבנות את האתרים והבלוגים שלהם, לימדתי והעברתי סדנאות בארגונים שדאגו להעשרת העובדים שלהם, העברתי פגישות ייעוץ פרטניות כי הקהל ביקש ללמוד עוד ועוד בזמן החופשי. ואני צופה שבשנת 2021 אני אתן פוש רציני בתחום של הקורסים און ליין שלי.  למה? כי אני רואה שיש לי יכולת להעביר את הידע שלי גם בקורסים און ליין ובשיעורים פרטניים און ליין, ממש כמו באחד על אחד, תנסו ותיווכחו כמה שזה נפלא. לצערי הזמן שלי לא מספיק לדרישה שיש לי בצור קשר ולכן החלטתי להכשיר את עצמי ולהתמקצע עוד יותר בתחום של קורסים און ליין. אני מאוד מצפה לשמוע מכם איך היה לכם בקורסים שלקחתם אצלי בתחום.

בקרוב אפרסם פרטים לגבי הפרלמנט שיהיה השנה בדגש על הפן העסקי – אני רוצה לעזור לעסקים להפוך לדיגיטלים ולנתב את השיווק שלהם להצלחה באמצעות הבלוג,ממ שללמד אותם את מה שאני עושה בשביל שהעסק שלי יצליח. אפתח עונה שלישית של הקבוצה הסודית ממש בקרוב ויהיו וקורסים נוספים שאני מתכננת השנה. אם יש לכם רצון ללמוד משהו השנה אצלי ואין לי אותו בארסנל ההרצאות/ סדנאות / קורסים אשמח לשמוע.

על מה אפשר לכתוב פוסט בבלוג ב Blog Day 3108 יונית צוק הבלוגריסטית,

פורמט פרגונים:

הוווווווווו כמה שאני אוהבת את הפורמט הזה של פרגונים והמלצות על בלוגים נוספים. ובכן, השנה זאת היתה וואחד שנת פרגון כי אני פתחתי את חממת הבלוגים בחינם וכבר עלו לאויר יותר מ140 בלוגים, יש לי עוד 30 להעלות לאוויר. סליחה ממי שמחכה ממש הרבה זמן, אני אסיים את מעבר הדירה ואשב על זה שוב. אני כל כך אוהבת את הפורמט של חממת הבלוגים בה אני יכולה לפרגן לבלוגים מתחומים שונים.

ואיך אתם יכולים להשתמש בחממת הבלוגים המומלצים? וואו בכל כך הרבה אופנים:

  1. הצטרפו – תהיו חלק מהחממה.
  2. בלוג הופ – תחפשו בתחום שלכם בלוגים שאיתם תוכלו לכתוב פוסטים משותפים במסגרת בלוג הופ, קרי, עד 5 בלוגים כותבים פוסט אחד בנושא משותף. כל הפוסטים עולים לאויר באותו זמן ומפנים לבלוגים האחרים שכתבו. ככה הקורא קופץ מפוסט לפוסט ומגלה עוד בלוגים נוספים.
  3.  פוסטים אורחים – תקראו את הבלוגים השונים, בעיקר את אלה שאתם לא מכירים, והציעו לכתוב פוסטים אורחים אחד לשני. זה כיף, זה טוב לטראפיק וזה טוב לנטוורקינג.
  4. ראיונות – מצאתם בלוג שמעניין אתכם? שמתאים לנושא הבלוג שלכם? יופי! זה הזמן להציע לו להתראיין אצלכם.  מצאתם בלוג ראיונות ואתם מתאימים להתראיין אצלו? יופי! תצרו קשר ותציעו את עצמכם לראיון. זה ככה פשוט.

מתי לכתוב את הפוסט על 3108?

אוקי, זאת שאלה ממש ממש טובה. למה? כי ה 3108 זה תאריך ממש גרוע, יום לפני תחילת שנת הלימודים (בפורמט כזה או אחר). אני זוכרת שהיה לי קשה לכתוב את הפוסט ביום של הפרסום כי זה יום נורא מרגש לבנות שלי, אז מה שעושים, פשוט כותבים את הפוסט מראש ומחכים ליום הנכון לפרסום. הנה, את הפוסט הזה אני כתבתי בתחילת השבוע כי ידעתי שיהיה לי שבוע מטורף וחודש לא נורמלי, אז עכשיו אני מפרסמת אותו. עבורכם. פשוט צריך לדעת לנהל את הזמן של הבלוג, לטובתנו.

אז, כתבתי פה הרבה רעיונות, אני ממש סקרנית לקרא – איזה סוג של פוסט אני אקרא אצלכם ב3108?

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

9 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק