כל מה שצריך לדעת בנוגע לבלוגים מאת יונית צוק הבלוגריסטית
כל מה שבלוגרית צריכה לדעת אודות בלוגים
איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

כל מה שבלוגרית צריכה לדעת

היום של חגיגות הבלוגים, הBLOG DAY, ברור שמי שהמציא אותו לא חי בישראל, כי מי חוגג היום משהו אחר פרט לסוף החופש הגדול?

למה BLOG DAY? כי אם תהיו קצת שיכורות ותסתכלו על התאריך של היום 3108 זה מזכיר את המילה BLOG. שיכורות. אמרתי כבר….

בדרך כלל בבלוג דיי ממליצים על בלוגים אחרים לקריאה, אבל אני, במקום להמליץ על בלוגים אחרים, אני פשוט אמליץ על פוסטים אצלי בבלוג, ששווה לכן לקרא, במידה ועוד לא קראתן, (אגב, יש מצב שלא קראתן כי אני שמה לינקים לפוסטים גם ממש ישנים)  המטרה היא, שלאחר קריאת הפוסטים, בשנה הבאה, הבלוג שלכן יהיה הו – כה מוצלח, שימליצו עליו בבלוג דיי של 2017.

את ההרשימה אני מפרטת על פי ציר של "דנדשות בנוגע לבלוגים" "בלוגריות מזה זמן" "בלוגריות שיודעות"

אז נתחיל ברשימה?

איך לכתוב בלוג

מה בלוגריות "דנדשות" בנוגע לבלוגים צריכות לדעת?

1. היכן לפתוח את הבלוג. 
מתחלק להחלטה בין פורטל | בלוג עצמאי
ואז להחליט במידה ופורטל – איזה פורטל ומדוע.
במידה ובלוג עצמאי האם בבלוגר | ויקס | וורדפרס. (בדרך כלל תלוי תקציב / זמן/ ידע)

ממליצה לקרא את הפוסטים:
א. ראיון עם תומר גרנצל מנהל מוצר בלוגים בויקס
ב. בלוגר או וורדפרס?

אפשר גם לשמוע מצגת קצרה שלי בנושא שמציג את הנושא באיזו פלטפורמה לפתוח בלוג.

2. במידה ונתקלת בקשיים, או בהרמת גבה של אנשים מסוימים (וזה קורה), כדאי להבין בכלל למה כדאי לפתוח בלוג ולמה בלוג טוב לנו? ועל כך תקבלי תשובות בלינקים:
א. במידה והבלוג אישי ומטרתו לגרום לכן לאושר
ב. במידה והבלוג עסקי ואם עוד לא שכנעתי, אז אפשר לקרא גם למה עסק צריך בלוג.

2. למי יש  זמן לכתוב בלוג?
זמן, המשאב הכי יקר ביקום כולו, ועוד עכשיו, אחרי החופש הגדול ורגע לפני החגים. זמן. כן. מכירה אותו. אז הכנתי פוסט (ישן ישן , עוד בתקופה שגרנו אי שם בבולטימור) על ניהול הזמן שלי בתור בלוגרית, ואיך אני מצליחה לשלב את הענין. אמנם הרבה דברים השתנו בחיי מאז הפוסט ההוא (כיף להזכר) אבל ניהול הזמן נשאר בעינו. עובדה, אני עדיין מנהלת 2 בלוגים וחיים עסוקים למדי. הי, אפילו הצלחתי להעלות היום, במקביל לפוסט הזה פוסט בבלוג האישי שלי. 

3. על מה לכתוב בלוג? אחת השאלות שבלוגריות שרוצות לפתוח בלוג שואלות אותי, אני תמיד ממליצה "על מה שמעניין אותך לחקור" כי שם נמצאת התשוקה, וכשהיא שם, הכל אפשרי.
היתי ממליצה בשביל סיעור המוחות לקרא בלשונית הראיונות בלוגריות שראיינתי לבלוג שלי ומהן לקבל השראה / רעיון / הבנה למה מעניין אותך לקרא ועל מה מעניין אותך לכתוב.

אפשר גם להוריד את לוח הרעיונות להדפסה בבית.

מצאתן על מה לכתוב? עכשיו כדאי לקרא גם איך לכתוב פוסט בבלוג

סביר להניח שיש לכן עוד ים שאלות בנוגע לבלוגים, הפצה, תמונות וכו, בשביל זה יש את עמוד השאלות-תשובות בבלוג שמחלק את כל הפוסטים על פי סדר הגיוני.

איך לכתוב בלוג

מה בלוגריות מזה זמן צריכות לדעת?

  1. במידה ואת כותבת כבר מעל לשנה, ויש לך מספר לא מועט של פוסטים אבל מספר קטן למדי של קוראים, יתכן ואת צריכה לתת בראש עם ראיונות. תחשבי את מי את יכולה /רוצה/הקהל מתעניין בראיונות ולהתחיל לשלב מדי פעם פוסט שהוא בעצם ראיון.
    כדאי לקרא את הפוסטים מגבירי הטראפיק:
    א. איך לבצע ראיון
    ב.: 8 עקרונות נוספים להעלאת הטראפיק של הבלוג
    ג
    .ולא להילחץ כשהטראפיק צומח ממש לאט, יש לזה סיבה טובה.
  2. ממליצה להצטרף למאגר הבלוגריות בפינטרסט שיצרתי. לא צריך לדעת שיווק באמצעות פינטרסט בשביל להצטרף וגם לא להיות חית פינטרסט, פשוט יצרתי את המקום הזה כי פונים אלי כל כך הרבה אנשים, יח"צנים, תחקירנים ועסקים שונים שמעונינים ליצור קשר עם בלוגריות מסוגים שונים. אז יצרתי מאגר מקסים של בלוגים, על פי נושאים, ואליו אני מפנה אותם. רוצה להצטרף? בבקשה, תקראי איך.
  3. לאחר זמן מה, בלוגריות מעונינות, בד"כ, לדעת מה הם אפיקי ההכנסה האפשריים באמצעות בלוג. וכמובן לשאול את עצמן – האם אני רוצה להרוויח כסף באמצעות הבלוג? במידה וכן, איך?
    מזמינה אותך לקרא סדרת פוסטים שכתבתי בנושא של הכנסה כלכלית מבלוגים. בפוסט הראשון בסדרה פירטתי אודות מודלים של הכנסה פסיבית. בפוסט השני בסדרה פירטתי אודות מודלים של הכנסה אקטיבית. בפוסט השלישי פירטתי אודות מודל של תכנית שותפים בבלוג ובפוסט הרביעי סיכמתי את הנושא על ידי הבנה של חשיבות המיינדסט שלנו לטובת ההכנסה. וכשיציעו לכן לכתוב עבור המוצר עצמו, מזמינה אתכם, לפני שתגידו כן!!! לקרא את מה שכתבתי ממש בתחילתו של הבלוג הזה על הקשר בין בלוגריות ותוכן חינמי.
    ב. איך עושים כסף מבלוג חלק ב
  4. הפצה באמעות ניוזלטר, זה לא נחמד שיהיה, זה חובה. ממש. למה? כי ניוזלטר שומר לך על קוראים נאמנים, כי הרשימה אצלך, כי יש לך יכולת להביע הרבה מעבר לפרסום בפוסט באמצעות ניוזלטר, כי את יכולה לפתח מערכת יחסים של אמינות ואמון באמצעות הניוזלטר, כי זה עוד כלי להפיץ את הבלוג ולא תלוי בגחמות של גוגל או פיסבוק. וגם,בעיני, זה הופך אותך לבלוגרית מקצועית, כי יש משהו בהבנה של הפצה באמצעות ניוזלטר שהופך אותך מבלוגרית שכותבת להנאתה ותלויה ברשתות חברתיות להפצת הבלוג, לבלוגרית שלוקחת את הבלוג ברצינות מבחינה מקצועית. מומלץ לקרא על איך מפיצים בלוג באמצעות ניוזלטר, איך מפיצים בלוג באמצעות רב מסר

 

איך לכתוב בלוג

מה "בלוגריות שיודעות" צריכות לדעת?

מבחינתי בלוגריות שיודעות, הן עורכות תוכן אינטרנטי לכל דבר, ולכן אני מתחילה לפרט להן תכנים שקשורים לעריכת תוכן ולהיות הבלוג כרטיס ביקור אינטרנטי.

א. רצוי לקרא את הפוסט אודות כתיבת דף האודות של הבלוג, מכיוון, ואני מאמינה שהעמוד הזה לא השתנה מהרגע שפתחת את הבלוג, נכון? אז הנה, יש תמיד עבודה על הבלוג, מעבר לפוסטים.
ב. תמיד כדאי לרענן את הידע שלנו אודות זכויות יוצרים ברשת, במידה ונתקלת במקרים שגנבו לך תמונה או טקסט או שאת רוצה לדעת האם את יכולה לקחת תמונה ולשים רק קרדיט. חשוב.
ג. דבר נחמד נוסף שכדאי לתת לו קצת תשומת הלב זה המיקרו-קופי של הבלוג. פוסט אורחת חמוד וחשוב שכנרת (תרצה על הנושא גם בכנס הקרוב) כתבה, איך אפשר למשוך את הקהל בעזרת מילים קטנות עם משקל גדול.
ד. תהני, את מבינה שכבר הבלוג הוא חלק ממך. ולמה תהני? כי הוכח על פי סקר שבלוגינג זה לגמרי דרך חיים. 

זהו, ספטמבר הגיע ואיתו אני מכינה את לוח אסטרטגית התוכן של הבלוג. למה? כי אצלי שנה מתחילה בספטמבר. יחד עם הלימודים של הבנות שלי.

ממליצה להוריד את לוח התכנון החודשי (קובץ חינמי להדפסה בבית), לשבץ בו את התכנים שחשבת עליהם ויאללה, לקפוץ למים.

אשמח לקרא האם התוכן עזר לך להניע את הבלוג שלך בעוד צעד אחד קדימה, ובמידה וכן, במה.

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

15 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק