ראיון עם הבלוגרית שרון גולן - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
בלוג עושים באהבה

ראיון עם הבלוגרית שרון גולן

אני הכי אוהבת ראיונות של בלוגריות ובלוגרים. למה? כי זה מחזיר אותי להתחלה, לעובדה שהכל התחיל אצלי מראיונות לעבודת המחקר שלי על  עולם הבלוגים. מצחיק ומהפנט לאן שזה התפתח. מכירים את הסיפור שלי נכון? לא מכירים? חבל. אבל יש לכם הזדמנות להכיר אותו ביום שני 27/8/2018 בערב בלוגים בו אספר לכם על סיפור הבלוגריסטית, ההאבבלוגינג, מאחורי הקלעים והצצה לעתיד. כל הפרטים פה. 
אני אוהבת לשמע את התהליכים ואת מאחורי הקלעים של הבלוגים. זה תמיד מראה לי שאפשרי, הכל אפשרי, בקמצוץ של השקעה, התמדה ותבלון של סבלנות ותוכן טוב.

 

את שרון גולן הכרתי ממש מימיה הראשונים בתור בלוגרית.
היא למדה אצלי בקורס בלוגינג מתקדמות, ואנחנו בשיח מתמיד ברשת ומעבר. אני כל כך שמחה לארח את שרון בבלוג שלי בתור בלוגרית עם סיפור מעולה של התמדה, לימוד, התמקצעות. תהנו.

 

1. למה פתחת בלוג?
פתחתי את הבלוג לפני 3 שנים, מתוך אהבה לבלוגינג ורצון לחקור יותר לעומק את האהבה שלי לבישול. עד אותה נקודה בישלתי בבית לנו ולילדים, צילמתי והעליתי לאינסטגרם, אבל כל הזמן קיבלתי שם פניות לפרט מתכונים וחיפשתי פתרון אחר שיוכל לעזור לי לתעד את מה שאני מבשלת ולאפשר לקהל גדול יותר למצוא את המתכונים שאני יוצרת בקלות, בלי לגלול שעות בפיד של אינסטגרם.
שרון גולן

 

2. למה את מפרידה בין שני הבלוגים?
בעבר היה לי בלוג על עיצוב, בבלוגר, שאחרי איזה שנה-שנתיים עבר לתוך האתר של הסטודיו שלי ולאחר מכן לאתר שפתחתי עם דומיין על שמי שהיה מיועד לרכז את כל מה שאני עושה ברשת (הבלוג אוכל, בלוג עיצוב והסטודיו), עם הזמן הבנתי שקשה לי לתחזק שני בלוגים ושהתשוקה האמיתית שלי היא בבלוג אוכל, אז הפסקתי לתפעל אותו. ממש לאחרונה הורדתי אותו לגמרי מהאוויר ועברתי לכתוב על דברים שקשורים לעיצוב, בלוגינג והבלוג אוכל בקטגוריה חדשה בבלוג שנקראת 'מאחורי הקלעים'

 

3. איך הבלוג משמש אותך כשיווק לעסק שלך?
כשמסתכלים על זה מהצד אין ממש קשר בין בלוג אוכל לסטודיו לעיצוב, אבל מבחינתי יש קשר הדוק, שמביא הרבה אנשים לפנות אליי. קודם כל, מי שעוקב אחרי הבלוג רואה שהוא מעוצב בצורה מיוחדת ואני משתפת על התהליך של עדכון העיצוב שלו לפעמים בבלוג עצמו ובקבוצת הפייסבוק שלו. שנית, כדי להביא קהל חדש + לתת ערך נוסף לקוראי הבלוג, אני יוצרת הרבה פעילויות שיווקיות וקבצים להורדה והדפסה (פרינטבלס), ככה שאנשים יודעים שמעבר לכתיבת הבלוג אני גם מעצבת. ולבסוף, בשנה האחרונה התחלתי ללמד את הנושא של מתנות דיגיטליות ככלי שיווקי, שלוקח הרבה מהידע שצברתי עם השנים בשיווק הבלוג והסטודיו שלי ומאפשר ללמוד את הגישה הזו לעומק, ולקבל כלי נהדר לשיווק העסק / הבלוג, ואני שמחה לשתף שהקורס הזה הוא רק ראשון בסדרת קורסים בנושאים שונים שקשורים לשיווק יצירתי.
 שרון גולן

 

4. איך הבלוג משמש אותך כהפיכת התחביב לעסק מכניס?
כרגע אני עובדת על הוספת מפרסמים לבלוג, וחיבור בין הקורס שלי לעשייה בבלוג, אבל גם עצם הגישה שלי לבלוג היא עסקית לגמרי. הלו"ז שלו מתוכנן לי ביומן, אני דואגת להשקיע ולטפח אותו מדי שבוע מתוך כוונה להפוך אותו לאפיק הכנסה מרכזי בעסק שלי, מה שיאפשר לי רק להשקיע בו עוד ועוד.
5. מתי התחלת לקחת את הבלוג ברצינות? ואיך? 
אני חושבת לקראת סוף השנה הראשונה של הבלוג, אחרי שהייתי בכנס שלך בתל אביב, עלה בי הרצון לקחת אותו יותר ברצינות ולהשקיע בו, מה שגרם לי ליצור את הפעילות השיווקית הראשונה בשם 'קייטנת הקיץ – אוכל בריא לקטנטנים' שהייתה הצלחה ענקית, והביאה לקפיצת מדרגה בכמות הקוראים של הבלוג, מממוצע של 100 לחודש לממוצע של 1000+ לחודש, וגם הביאה אותי להבין שזה תחום שאני מאוד אוהבת ורוצה מאוד לפתח בחיים המקצועיים שלי.
 שרון גולן

 

6. איך זה השפיע עליך?
אחרי השינוי התפיסתי ביחס לבלוג התחלתי להתמיד בכתיבה, לא להעלות פוסט אחת לחודש (במקרה הטוב) אלא ממש לתכנן קדימה ולהעלות 2-3 פוסטים בחודש, מדי חודש. הוספתי גם ניוזלטר ודף עסקי שתמכו בשיווק העסק ויזמתי פוסטים אורחים ושיתופי פעולה מעניינים כדי להגיע לחשיפה גדולה יותר.
בפן האישי, הבלוג הכניס הרבה תכנון והנאה לשגרה השבועית שלי, לקחתי הרבה כלים שלמדתי מהבלוגינג, כולל כתיבה ברמה גבוהה יותר, ויישמתי אותם גם בסטודיו שלי, דבר שהביא לתוצאות מיידיות וגם כאלו שנבנו עם הזמן.

 

7. איזה דברים הכי חשובים, לדעתך, לבלוג, בשביל להיות רציני, מושקע ופעיל?
הכי חשוב זו הכוונה. אם יש לכם תשוקה אמיתית לנושא שבחרתם ובוער בכם הרצון ללמוד לחקור ולכתוב על הנושא – זה מספיק אש כדי להתמיד לאורך זמן בבלוג, ואם כבר מדברים על התמדה זה הדבר השני הכי חשוב. לא לוותר, גם אם יש חודשים שפחות בא להשקיע או לכתוב בכלל, לקחת הפסקה קלה ולחזור עם שיא האנרגיות בחודש שאחרי. דבר אחרון הוא השיח עם הקהילה – לדבר עם הקוראים בבלוג עצמו, בדף העסקי, בתגובות פנים אל פנים ולהבין מה הם מבינים מהבלוג, מה חשוב להם לקרוא בו ובנושאים האלה להרחיב את הכתיבה, כי בסופו של דבר עם כמה שהבלוג הוא בשבילנו הוא גם בא לתת ערך להרבה אנשים, אז כדאי לדעת מה מעניין גם אותם ולתת לזה פוקוס.

 

שרון גולן

 

8. מה חשיבות המתנות הדיגיטליות והניוזלטר, בעיניך, לבלוג?
מתנות דיגיטליות הן כלי מעולה לבלוגים:
1. בשביל לתת ערך לקוראים ולארוז להם ידע בצורה ויזואלית ושימושית
2. בשביל להגדיל את רשימת התפוצה של הבלוג
3. בשביל לתת כמתנות בפוסטים אורחים ולמשוך עוד קוראים לבלוג (מאשר רק קליק על לינק לבלוג)לאחר שיצרנו והגדלנו את רשימת התפוצה של הבלוג חשוב לכתוב לה באופן קבוע, לתת לה עדיפות בקבלת מידע מהבלוג (הם הראשונים אצלי שמקבלים עדכון על פוסט חדש, פעילויות שיווקיות חדשות ובכלל הטבות והפתעות) ולאפשר לעוקבים בה לדבר איתכם ישירות (אני מקבלת הרבה תגובות ישירות מהניוזלטר עם הצעות, הערות/הארות ובקשות לפרסום / שת"פ).

 

9. התחלת לתעד את מאחורי הקלעים של הבלוג שלך? מה המטרה בכך? 
המטרה שלי בתיעוד מאחורי הקלעים של הבלוג היא לאפשר לקוראים שהם גם בעלי עסקים / בלוגרים בעצמם לקבל הצצה ללמה, איך ומה אני עושה, לשתף בידע, ולאפשר גם לעצמי תיעוד של תהליכים להמשך הדרך – מה עבד ומה פחות, כדי ללמוד ולהשתפר כל הזמן.

 

10. מה האני מאמין שלך בנוגע לבלוג?
האני מאמין שלי לגבי הבלוג היא שלכתוב מתוך תשוקה, לחקור לעומק ולתכנן מראש קדימה הם הכלים שמאפשרים להתמיד לאורך שנים בכתיבת בלוג, ובהפיכה שלו מתחביב למקצוע, תוך כדי למידה והתפתחות אישית מתמדת.

 

נו, התאהבתם כמוני? נכון?

 

רוצים ללמוד עוד על בלוגים?
אפשר לעשות את זה בשני אופנים:
1. הפרלמנט – קורס מדהים שנמשך על פני 10 מפגשי על חלל בהם לומדים הכל על העולם המופלא של הבלוגים. הכי שווה בעולם. מחזור חמישי נפתח בשמחה ובששון וכבר מחצית המקומות התמלאו יאיייייי. הנה כל הפרטים. תהנו
2. סדנת בניית אסטרטגית תוכן לבלוג תתקיים בתאריך 12/9/2018, מיד אחרי החופש, מהר לפני סוכות. הזדמנות פז לתת לעצמכם מתנה נפלאה לשנה החדשה. כל הפרטים פה 
3. ערב בלוגים איתי – הכל על מאחורי הקלעים של הבלוגריסטית, איך הופכים בלוג אישי לעסק מצליח. בעצם לשני עסקים. כל הפרטים פה
תודה שקראתם, מוזמנים להרשם לבלוג לקחת עדכונים ודברים נוספים במייל

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

5 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק