איך עושים כסף מבלוג - חלק ב - שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק
איך עושים כסף מבלוג – חלק ב
איך לכתוב בלוג יונית צוק הבלוגריסטית

איך עושים כסף מבלוג – חלק ב

פוסט זה הינו חלק מסדרת פוסטים שכתבתי בנושא של הכנסה כלכלית מבלוגים. בפוסט הראשון בסדרה פירטתי אודות מודלים של הכנסה פסיבית. בפוסט השני בסדרה (הנוכחי) פירטתי אודות מודלים של הכנסה אקטיבית. בפוסט השלישי  פירטתי אודות מודל שלל תכנית שותפים בבלוג ובפוסט הרביעי סיכמתי את הנושא על ידי הבנה של חשיבות המיינדסט שלנו לטובת ההכנסה. וכשיציעו לכן לכתוב עבור המוצר עצמו, מזמינה אתכם, לפני שתגידו כן!!! לקרא את מה שכתבתי ממש בתחילתו של הבלוג הזה על הקשר בין בלוגריות ותוכן חינמי.

בעקבות הפוסט הראשון, העיתונאית מירי בן דוד מידיעות אחרונות פנתה אלי וביקשה שאשתתף בכתבה שהיא עשתה על בלוגים מכניסים. (כמה שזה היה מרגש)

כתבה אודות יות צוק בידיעות אחרונות

לפני שאני מפרטת את יתר המודלים, הקדמה למי שבפעם הראשונה נכנסת לקרא על מודלים של הכנסה מבלוג.

במסגרת התואר השני בתקשורת במכללת נתניה, בהנחיית ד"ר מנוסביץ' עידית חקרתי את ההתפתחות של הבלוגים מתחביב למקצוע מכניס.

המודל שפיתחתי כולל חמישה שלבים, אותם הבלוגרית עוברת מהפיכת התחביב למקצוע מכניס באמצעות פלטפורמת הבלוג:(כמובן שמאחורי האינפוגרפיקה עומדת עבודת מחקר של קרוב ל100 עמודים, ובין שלב לשלב יש ים של עבודה לעשות בשביל המעברים האלה…)

מודל התפתחות בלוג מתחביב למקצוע של יונית צוק הבלוגריסטית

(והנה הזדמנות להשוויץ במודל שלי, שעד כה היה חסוי, כי חיכינו לפרסום במגזין תקשורת ועכשיו – הורי הורי הוא התקבל להצגה בכנס תקשורת ביפן ביוני הקרוב!!! אני כל כך מתרגשת)

רוב האנשים מתענינים דווקא בשלב החמישי והוא – הכנסה כלכלית באמצעות הבלוג. אני חיבת לציין, שמבחינתי, לעשות כסף  מבלוג זה התוצר המשני לבלוג.

בפוסט הקודם כתבתי על שני סוגי הכנסה מבלוגים – הסוג הפסיבי והסוג האקטיבי ופירטתי אודות שלושה מודלים להכנסות מבלוגים – מודל מכירת מדיה, מודל חסויות ומודל העמלות.

בפוסט זה ארחיב את מודל ההכנסות של הבלוגים: המודל האחרון של סוג ההכנסות הפסיבי – מכירת מוצרים או שירותים און ליין ואמשיך לסוג הפסיבי.

 

איך להרוויח כסף מבלוגים? מודל 4 מכירת מוצר או שירות און ליין.

נושא המוצרים והשירותים הוא די מתפתח בארץ, ואני מאוד שמחה על כך. בעצם הכוונה היא שמתנהלת לה חנות מקוונת, בצמוד לתכני הבלוג. והבלוג משמש ככרטיס ביקור לתכני החנות. נוצרת קהילה סביב הבלוג וסביב החנות, שבמקרה היא און ליין, או מוטמעת בבלוג עצמו או מפנה לחנות און ליין בפורטלים המיועדים לכך.

מכיוון והבלוג יצר קהילה, שלה משותפים תחומי עניין, טעם, ערכים, סטטוס, טרנדים ועוד, הבלוגרית יכולה להבין מה יעבוד בחנות ומה לא, ולעיתים אף מייצרת את המוצרים על פי דרישות הקהילה שנוצרה באמצעות הבלוג.

מודל הכנסה מבלוג

לעיתים השירותים והמוצרים און ליין שנמכרים אך ורק באמצעות חנות און לין / קורסים און ליין, לא היו יכולים להתפתח ללא הבלוג, ולא היו יכולים להגיע לקהל כה גדול ומשמעותי לא הבלוג, ולכן לבלוג יש חלק מאוד משמעותי בהתפתחות הכלכלית של הבלוגריות שכותבות את הבלוג.

בלוגים בארץ שמתאימים למודל זה: שלומית אופיר, מכופתרות, , הביתה, דנה ישראלי pitoti

המוצרים והשירותים יכולים להיות:

א.  פרינטבלס – ספרים/מחברות/לוח שנה/ מוצרי סקראפ למכירה און ליין (רוכשים אותם און ליין חלקם להורדה למחשב וחלקם נשלחים בדואר)
ב. קורסים און ליין
ג. מוצרי צריכה שונים כמו בגדים, אקססוריז, תכשיטים, רהיטים ועוד

למודל זה יש אח תאום במודל הכנסה פסיבי, קרי הבלוג מוכר מוצרים ושירותים, אך הם ניתנים אוף ליין, קרי פנים מול פנים מול הבלוגרית עצמה.

לעיתים נוצר שילוב בין הכנסה פסיבית לאקטיבית במודל של מכירות שירותים ומוצרים.

מה צריך בשביל שהמודל יעבוד בבלוג שלי?

  1. סבלנות, לבנות קהילה משמע בנית מערכת יחסים
  2. הבנה מי הקהל של הבלוג ומה הוא רוצה/צריך/יקנה ומה אני יכולה למכור
  3. בנית מערכת סליקה תומכת
  4. מוצרים ושירותים מצוינים
  5. לשמור על הקו העדין והדק בין כתיבת תוכן עם ערך לקהל ובין שיווק ומכירת המוצרים והשירותים
  6. רצוי לבצע שיתופי פעולה נוספים

מודל הכנסה אקטיבי של בלוג

מודלים של הכנסות מהבלוג מסוג אקטיבי:

אז בעצם, אם המודלים הפסיבים, משמעותם – הכנסה כלכלית מהבלוג כמקור הפרנסה, או הנעה לפעולה של רכישה און ליין בעקבות הבלוג, הכנסה אקטיבית משמעותה – הכנסה אוף ליין בזכות יצירת קהילה שקוראת אותי בבלוג.
בתור בלוגרית שיצרה לעצמה את השיח והקהילה בבלוג, יש לי את היכולת להניע אותה לפעולה מעבר למסך, לרכישת מוצרים ושירותים שאני מייצרת עבור קהל היעד. או במילים אחרות – הבלוג מהווה מנוף שיווקי לעסק, השיווק והשיח עם הקהל (ואף הרעיונות למוצרים ולשירותים) נעשים באמצעות הבלוג.

איך להרוויח כסף מבלוגים? מודל 5 – הבלוג ככרטיס ביקור

הבלוג משמש ככרטיס ביקור לכל דבר, ובונה את הכותבת בו כאוטוריטה בתחומה, בזכות הכתיבה בבלוג. הבלוג מקדם את הבלוגרית במנועי החיפוש של גוגל ומהווה לה מטריה של יח"צ, שיווק ופרסום בבלוג למוצרים ולשירותים שהיא מספקת אוף ליין. הבלוג בדרך כלל משולב באתר עצמו או מהווה בלוג עצמאי לכל דבר, בו הבלוגרית מקדמת את שירותיה המקצועיים.

לכן, אני מאוד ממליצה למי שמעונינת בצורת שיווק שונה, מקורית, מחברת, מעצימה לעסק – לבחור בבלוג. לבלוג יש אנרגיה, למילים יש משיכה ומגנוט של הלקוחות המדויקים ביותר. וזה עובד, בלי הוצאות מיותרות.

הבלוג ככרטיס ביקור

דוגמא: , איה תמרי – יועצת לכלכלת משפחה, הבלוג של קונדיטוריה שרון ורנה,  ערן הגנן  – ירקות אורגנים, סיוון לבנה חכים – מעצבת פנים, תמר מור – מעצבת פנים (שימו לב – שני בלוגים של מעצבות פנים, כמה יפה ההבדל בין השתיים, כי לכל אחת יש מקום לבלוג משלה, לכל אחת יש את זוית הראיה שלה ואת הלקוחות שהיא ממגנטת אליה בזכות התוכן)

מה צריך בשביל שמודל 5 יעבוד בבלוג שלי?

  1. תוכן עם ערך לקוראים
  2. נדיבות בתוכן, בטיפים, בענין שהתוכן מייצר
  3. הבנת קהל היעד וצרכיו
  4. תשוקה לדבר
  5. יצירת קהילה

איך להרוויח כסף מבלוגים? מודל 6 – התחביב הופך באמצעות הבלוג למקצוע מכניס

המודל האהוב עלי. הבלוג לא חייב לקדם עסק, הבלוג יכול לחלוטין להיפתח בתור תחביב, ובסופו של דבר לייצר הכנסה נוספת לכותבת הבלוג, הכל מתוך אהבה, תשוקה לדבר, נחישות, התמדה, יצירת קהילה ודרישה של הקוראים של הבלוג למוצרים ולשירותים של הכותבת.

הבלוג הופך מתחביב למקצוע

לדוגמא הבלוג שלי הבלוגריסטית לחלוטין נכתב כחלק מעבודת המחקר שלי בתואר השני, יצר קהילה של "סקרניות לנושא" ששלחו לי הודעות "מתי את חוזרת לארץ, אנחנו רוצות ללמוד ממך" ומשם הכל התחיל. לא תכננתי שהבלוג ייצר לי הכנסה או עסק מכניס.

בלוגים נוספים שמתאימים למודל: רואה עולם, Sharon chez Paris קיפודים, tamariandme,

מה צריך בשביל שמודל 6 יעבוד בבלוג שלי?

  1. תשוקה תשוקה תשוקה, לכתוב על מה שאוהבים
  2. התפתחות בתשוקה על מנת שהתוכן יעניין גם אחרים
  3. אותנטיות
  4. יצירת קהילה שרואה את הבלוגרית בתור מנהיגה בתחום
  5. יצירת מערכת יחסים של אמון הדדי בין הבלוגרית לקוראים
  6. להאמין שאפשר להתפרנס מהתשוקה
  7. להתגבר על הפחדים שבדרך

איך להרוויח מבלוגים? מודל 7 – הבלוג כמקום תרפויטי

אז נכון, התפיסה פה היא קצת הוליסטית, אבל היא אמיתית ונכונה ובעיקר – עובדת. משמעותה ברגע שהבלוגרית כותבת, היא מוצאת את מקומה . בהתחלה בעולם הדיגיטלי, את החדר משלה, את הקול שלה, משהו מתפתח בה, במודע ולא במודע. היא קוראת יותר, היא פותחת את העיניים, היא סקרנית, היא מקבלת תגובות ויחס למה שהיא כותבת וזה גורם לה לאפקט פרפר של מציאת המקום שלה, תחומי עניין, יחסים גם בעולם הלא דיגיטלי. הבלוגרית מתפתח, זוקפת עמוד שדרה ונותנת לעצמה את המקום שהיא ראויה לו. את הקהילה שאוהדת אותה, את היחס, אותו היא מצפה (או לא) לקבל.

הבלוג כמקום תראפויטי

אני הכי הכי אוהבת את המקום הזה של הבלוג, שמגיע ממקום הכי לא צפוי של כתיבה, "בסך הכל כתיבה" ופתאום הבלוגרית מוצאת את מקומה בעולם, את ההרגשה שיש לה במה ויש לה מה לאמר ויש לה מי שמקשיב לה. ברגע שהתובנה הזאת מגיעה למודעות של הבלוגרית, היא יכולה או להמשיך וליהנות מהמקום הטוב בו היא נמצאת בזכות הכתיבה, או לפתח את זה למודלים הבאים של הבלוג כמקצוע מכניס.

בפוסט האחרון שלה, כרינה וובר כתבה ממש יפה על התהליך שהיא עברה גם באמצעות הכתיבה בבלוג. ממליצה לקרא. "לא תארתי לעצמי שהכתיבה תוביל אותי להסתכלות מחדש על העבר היצירתי שלי ותסגור עבורי מעגל."

אז כששואלים אותי – מהו המודל הכלכלי של הבלוג, לפני הכל אני עוצרת ובוחנת -הכנסה – האם את מוכנה לזה? מה את נותנת תמורת ההכנסה? מה את מקבלת תמורת ההכנסה? האם זה שווה את זה? האם זה לב הענין בבלוג שלך? איך הקהל של הקוראים יתיחס לכך?

אתן מבינות למה אני אוהבת את הבלוגים כל כך?
(כן, כתבתי על זה גם קצת בפילוסופית הבלוגים שלי)

לסיכום:

בשביל שבלוגרית תרוויח כסף מהבלוג, היא צריכה לדעת מה המטרה של הבלוג מי קהל היעד ואיך לבנות קהילה.
לעיתים, בלוגריות פותחות בלוג מבלי להתכוון להכנסה כלכלית, והבלוג מוביל אותן לשם.
לעיתים, הבלוגריות פותחות בלוג והבלוג מוביל אותן למקומות מופלאים, שלווא דווקא כוללים הכנסה כספית.
הבלוג הוא עולם מופלא, ויש לו כוח לא רק כלכלי, אלא ערכי, חברתי ונפשי. וברגע שחלקי הפאזל מקבלים צורה, בזכות הכתיבה בבלוג והשפעתה, הרווח היא לא רק רווח כלכלי, אלא הוא רווח שגדול מסכום חלקיו.

בחלק השלישי והאחרון של "איך עושים כסף מבלוגים?" אני אתייחס למערכת היחסים בין הבלוגרית המרוויחה ובין העסק המשלם. זה פוסט שצפוי לעורר הרבה תגובות כי יש כל כך הרבה רגישויות לגבי הנושא הזה. מוזמנות בינתיים לקרא את מה שכתבתי לפני מספר שנים על הנושא.

ועכשיו אליך – אשמח לשמוע האם את מוצאת את עצמך באחד המודלים של ההכנסה? האקטיבים או הפסיבים? ואם את במודל השביעי של "כוחו של בלוג" – הבלוג כמקום תרפויטי אשמח לקרא מה הדבר הכי טוב שהבלוג עשה עבורך. 

לבנות לבד אתר אינטרנט לעסק – זה אפשרי

בשלוש שעות אתם יכולים לבנות אתר בעשר אצבעות. כל הפרטים פה בלינק

17 תגובות

ספרו לי אם אהבתן את הפוסט ולמה

תגובות נוספות

שיווק עסקים בדיגיטל באמצעות אתר אינטרנט, בלוג ותוכן | הבלוגריסטית יונית צוק